Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eetmeter

+6
SoGood
Esperanza
Ooh La La!
Rush
FruttiTutti
Marin
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eetmeter Empty Eetmeter

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 21:59

Is er hier iemand die dagelijks de Eetmeter (http://eetmeter.voedingscentrum.nl) invult?
Ik ben zo benieuwd naar ervaringen en of je er wat aan hebt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Eetmeter Empty Re: Eetmeter

Bericht  Marin ma 21 mei 2012 - 22:00

Is dat die calorienteller van het voedingscentrum of iets anders? Want die heb ik veel gebruikt, alweer aantal jaar geleden, maar vond ik erg prettig en uitgebreid.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 22:02

Ja dat is hem. Ik heb me net aangemeld en weet dus nog niet zo goed hoe het precies werkt. Het ziet er wel goed en handig uit.

Gast
Gast

Bericht  FruttiTutti ma 21 mei 2012 - 22:05

Ik heb het een tijdje gebruikt, toen ik in therapie zat voor m'n eetstoornis.. ik werd er toen alleen heel erg gedemotiveerd van... Ik kreeg richtlijnen mee vanuit mn therapie en als ik me daar braaf aan hield dan zat ik elke keer boven de 2000 caloriën daar, en kreeg k steeds te zien dat ik te veel at.. Terwijl de richtlijnen die ik kreeg ook opgesteld waren door het voedingscentrum...

Op zich geeft het wel een reeël beeld, maar in mijn geval ging het averechts werken..
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Rush ma 21 mei 2012 - 22:06

Ik kreeg volgens dat ding veel te weinig binnen en ging toen 'slechte' dingen eten om aan m`n calorieën te komen. Voor mij werkte het niet dus.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 22:14

Dat is dan ook weer niet het gewenste effect.
Het lijkt me wel handig om te zien wat ik zoal binnen krijg en wat er aan te veranderen is, op een goede manier.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 21 mei 2012 - 22:16

Ik vond het heel prettig dat het zo uitgebreid is. Er staan heel veel producten op. Dus je hoeft niet in te vullen dat je een 'koekje' hebt gegeten, als je bijvoorbeeld een plakje ontbijtkoek hebt gegeten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Ooh La La! ma 21 mei 2012 - 22:18

Ik vond deze ook niet echt fijn.

Ben vorig jaar veel kilo's kwijt geraakt via een app (my net diary). Kun je duidelijk invullen wat je eet en beweegt. Vooraf moet je wat gegevens invullen (gewicht, lengte, streefgewicht etc.)

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Esperanza ma 21 mei 2012 - 23:27

Ik heb die caloriechecker een poosje gebruikt en net als Marin vond ik het erg prettig dat bijna alle producten er wel in stonden.

Ik raakte echter zo gefocust op de calorieën, dat was niet echt fijn. Bij alles wat ik at ging ik aan calorieën denken en ik raakte er een beetje geosedeerd door.
Nu tel ik geen calorieën meer, maar probeer ik gewoon gezonde dingen te eten, ik denk dat dat beter is dan calorieën tellen. Al kan het natuurlijk nooit kwaad om eens goed te kijken naar wat je nou eigenlijk eet op een dag.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 1:55

Deden jullie ook alles afwegen en zo? Ik vul maar op de gok in hoeveel gram het geweest is.
Zo obsessief met wegen en tellen hoeft het voor mij dan ook weer niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 2:04

Ik gebruik de eetmeter soms.

De laatste keer heb ik alles opgeteld van een slechte dag. En toen schrok ik wel enorm. Maar meestal vul ik alleen de goede dagen in.

Bij een boterham met half beleg. Dus niet de hele boterham besmeerd, maar slechts de helft. Doe ik gewoon beleg voor 1 snee. Het voordeel is dat de meeste etenswaren online staan. Maar is dit niet het geval, dan vul ik de ingredienten zelf aan.

Ik heb ook het vetadvies aangezet. En wat ik niet snap is hoe ik nog steeds te vet kan eten. Ik kom er ook niet achter, want er wordt niet echt dieper op in gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 2:07

Ik was ook benieuwd naar waar het percentage verzadigd vet dan precies in zat, maar dat is blijkbaar niet terug te zien?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 2:09

Megara schreef:Ik was ook benieuwd naar waar het percentage verzadigd vet dan precies in zat, maar dat is blijkbaar niet terug te zien?

Jawel, als je je advies berekend. Dan staat er vet en verzadigd vet als het goed is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 2:13

Wel een korte uitleg maar niet specifiek de producten die je hebt gebruikt die dan 'verkeerd' zouden zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 2:37

Megara schreef:Wel een korte uitleg maar niet specifiek de producten die je hebt gebruikt die dan 'verkeerd' zouden zijn.

Daarom vind ik het ook lastig om er iets concreets uit te halen. Maar ik snap ook dat het moeilijk is om voor iedere individu aan te geven wat er verkeerd is aan wat er gegeten is.

Gast
Gast

Bericht  SoGood di 22 mei 2012 - 6:21

ifdjoiwejf
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jerry di 22 mei 2012 - 6:54

ik las 'idioot wijf', maar dat zal aan mij liggen? :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 7:01

Ik geloof nooit zo in dat soort dingen. Gewoon goed ontbijten met volkoren boterhammen. Goede lunch en gezonde avondmaaltijd. Tussendoor wat fruit. In het weekend jezelf ook eens wat lekkers gunnen helpt zeker om het vol te houden. En genoeg bewegen. Waarom moet je dan van alles calorieën op tellen, invullen, nakijken, lezen... Je kunt die tijd beter besteden aan een wandeling. Als je boodschappen doet dan weet je zelf 9 van de 10 keer toch ook wel wat gezond is en niet...

Gast
Gast

Bericht  Shisha di 22 mei 2012 - 7:01

Megara schreef:Wel een korte uitleg maar niet specifiek de producten die je hebt gebruikt die dan 'verkeerd' zouden zijn.

Op de pagina van mijn adviezen staat aan de linkerkant bekijk je lijst met ingevoerde producten. Daar staat dan precies hoeveel er van wat in iets zit.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:00

Shisha schreef:

Op de pagina van mijn adviezen staat aan de linkerkant bekijk je lijst met ingevoerde producten. Daar staat dan precies hoeveel er van wat in iets zit.

Dankje!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 10:12

Zusje schreef:Ik geloof nooit zo in dat soort dingen. Gewoon goed ontbijten met volkoren boterhammen. Goede lunch en gezonde avondmaaltijd. Tussendoor wat fruit. In het weekend jezelf ook eens wat lekkers gunnen helpt zeker om het vol te houden. En genoeg bewegen. Waarom moet je dan van alles calorieën op tellen, invullen, nakijken, lezen... Je kunt die tijd beter besteden aan een wandeling. Als je boodschappen doet dan weet je zelf 9 van de 10 keer toch ook wel wat gezond is en niet...

Ik vind het persoonlijk wel handig om te kijken wat ik precies binnenkrijg en welke stoffen te weinig. Zo vind ik nu persoonlijk dat ik te veel verzadigd vet binnenkrijg, dus ga ik daar wat aan doen. Het is vooral makkelijk om een inzicht te krijgen in wat je eigenlijk allemaal naar binnen werkt.

Gast
Gast

Bericht  Jade di 22 mei 2012 - 11:02

Hmm dit lijkt me wel handig! Ik ga er morgen eens even uitgebreid naar kijken!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Jade di 22 mei 2012 - 22:48

Ik heb vandaag 200 gram Magere kwark gehad, 1 kop koffie(zwart) en 2 bastogne koekjes. De eetmeter geeft nu aan dat ik teveel eiwitten en teveel verzadigde vetten heb gehad vandaag.

Dat wordt nog wat Eetmeter 1578173417. Volgens mij eet ik dan echt heel ongezond.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:54

Kwark valt onder verzadigde vetten. Ik vind het ook wat krom. Bij de ene voedingswaarde is het ingrediënt dan heel slecht en bij het andere scoort het juist weer goed. Verwarrend.

Gast
Gast

Bericht  Alex wo 23 mei 2012 - 10:08

Ik gebruik de eetmeter ook regelmatig. Vooral toen ik (meer) moest gaan eten ivm mijn eetstoornis heb ik 'm ingevuld om te zien hoeveel calorieën ik op een dag binnen kreeg. Ik let nu nog steeds op wat ik eet, maar probeer dat niet meer zo obsessief te doen als voorheen. Ik schrok wel toen ik zag dat ik ruim 2200 calorieën per dag binnen kreeg (toen ik at wat ik volgens mijn therapeut moest eten) en daar ben ik dan ook mee gestopt. Ik kies dus wel voor magere producten, puur omdat ik wel een gezond gewicht wil behouden. Als ik minimaal 2200 calorieën per dag binnen krijg blijf ik aankomen en dat wil ik niet. Dus in die zin vind ik het fijn om de eetmeter te gebruiken.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud