Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Longontsteking

3 plaatsers

Ga naar beneden

Longontsteking Empty Longontsteking

Bericht  Angel ma 21 mei 2012 - 19:55

Hallo allemaal,

Gisteren kreeg ik plots hele erge pijn op mijn rug. Zo erg dat ik nog amper adem kon halen.
Ik was op mijn werk, dus bhv erbij. Op naar de dokter.

Nu vermoede ze een bronchitis of longontsteking. Ik heb uiteraard even gegoogled en het lijkt toch het beste bij longonsteking te passen. Dit omdat ik ook erge hoofdpijn, zweten, extreme vermoeidheid en buikloop heb.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? en zoja hoelang duurde het voordat je weer een beetje fit was. Heb 2 kleine kids thuis en mijn man blijft nu gelukkig 2 dagen thuis om te kijken hoe de medicijnen aanslaan.

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 136
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longontsteking Empty Re: Longontsteking

Bericht  Krullebol ma 21 mei 2012 - 20:03

Oo wat vervelend, ik heb het nooit gehad dus ook geen tips, maar beterschap!! Rust goed uit!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 20:04

Ben je in het ziekenhuis geweest? Hebben ze foto's gemaakt en geluisterd? Is de diagnose longontsteking gesteld?

Ik vraag zo door omdat ik dezelfde klachten had bij een longembolie, ik wil je niet ongerust maken maar dat kun je het best wel even laten uitsluiten.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 20:14

Ik heb afgelopen zomer een longontsteking gehad en ze kwamen er bij mij pas na twee en een halve week achter. Normaal begint zoiets heel heftig in een keer maar bij mij werd het langzaam aan erger. Toen heb ik twee weken op bed gelegen en daarna duurde het twee maanden voordat ik er ongeveer vanaf was. En nof steeds heb ik snel last van m'n longen.
Nu was het bij mij dan wel anders dan anders, maar hou evengoed je rust heel goed! Dat deed ik in het begin niet en dan ben je er echt een poosje zoet mee.. Beterschap!

Gast
Gast

Bericht  Angel ma 21 mei 2012 - 21:08

Charlie schreef:Ben je in het ziekenhuis geweest? Hebben ze foto's gemaakt en geluisterd? Is de diagnose longontsteking gesteld?

Ik vraag zo door omdat ik dezelfde klachten had bij een longembolie, ik wil je niet ongerust maken maar dat kun je het best wel even laten uitsluiten.

Hoi nee ben alleen bij de huisarts geweest. En ze vermoede bronchitis of longontsteking. Op dat moment had ik alleen pijn. Nu heb ik dus ook hoofdpijn, diarree etc. Dus heb toen even gegoogled of dat wel normaal was en kwam uit bij longontsteking. Heb vanmiddag nog een gesprek met de huisarts voor wat meer uitleg. Die andere vrouw was in opleiding (niks mis mee, maar het duurde allemaal erg lang en ik had zoveel pijn dat het langs me heen is gegaan).

Maar heb dus geen longfoto ofzo gehad. Zal vandaag eens verder vragen? Of er ook wat meer duidelijkheid kan komen. Of is dat raar?

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Angel ma 21 mei 2012 - 21:10

_Jackie schreef:Ik heb afgelopen zomer een longontsteking gehad en ze kwamen er bij mij pas na twee en een halve week achter. Normaal begint zoiets heel heftig in een keer maar bij mij werd het langzaam aan erger. Toen heb ik twee weken op bed gelegen en daarna duurde het twee maanden voordat ik er ongeveer vanaf was. En nof steeds heb ik snel last van m'n longen.
Nu was het bij mij dan wel anders dan anders, maar hou evengoed je rust heel goed! Dat deed ik in het begin niet en dan ben je er echt een poosje zoet mee.. Beterschap!

Bij mij exact hetzelfde. Ik hoeste een beetje de afgelopen anderhalf al 2 weken. en ik was nooit naar de huisarts gegaan als ik niet zo´n pijn had gekregen en ik gewoon kon ademen. Bij de huisarts bleek ik dus koorts te hebben. Ze vermoede eerst nog bronchitis of longonsteking. Later kreef ik ook enorme hoofdpijn, zweten en diarree (sorry). Toen heb ik zelf gegoogled en kwam bij longontsteking uit. Hoop dat mijn eigen huisarts vanmiddag duidelijkheid kan geven.

Bedankt voor je reactie.

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 22:06

Ik heb ook een longontsteking gehad. Ik liep al 3 maanden te hoesten, ik was benauwd en de koorts kwam en ging maar toch voelde ik me niet zo beroerd dat ik dacht laat ik eens naar de dokter gaan. Tot ik het na 3 maanden zat was en bleek dat ik een ernstige longontsteking had. Toen kreeg ik een kuur en een puffer en was het opzich zo over. Alleen heb ik heel lang nog een slechte conditie gehad.

Ik zou zoals Charlie al zegt wel even goed laten checken wat het precies is, want een longontsteking is al ernstig, maar een embolie word je helemaal niet blij van!

Gast
Gast

Bericht  Ella ma 21 mei 2012 - 22:30

Heb je al wel antibiotica gehad? Dan lees ik namelijk niet
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Angel ma 21 mei 2012 - 23:22

Sorry vergeten te vermelden. Ik heb inderdaad antibiotica en paracetamol als medicatie.
Iets anders kan niet zo goed omdat ik ook reumamedicijnen gebruik.

Angel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven