Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

E-reader

+8
Muppetje
Effie_O
mzcharlotte
Caro
Susan
Sweety
Janelie
SoGood
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty E-reader

Bericht  SoGood di 18 jan 2011 - 9:07

Wie van jullie heeft er een? Ik ga er binnenkort eentje aanschaffen maar ik ben eigenlijk helemaal nog niet zo bekend met die dingen. Waar moet ik op letten bij de aanschaf en waar kan je het beste een boek downloaden enz?

Alvast bedankt x
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 9:09

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar, heb heel veel boeken op mijn harddisk staan, maar het lijkt mij niet echt prettig lezen met een e-reader.
Kan iemand dat ontkrachten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Janelie di 18 jan 2011 - 9:10

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb er zelf dus geen. Ook ben ik wel benieuwd of degene met een e-reader het omslaan van de bladzijde enzo niet missen. Ik denk dat ik dat wel zou missen; het aanraken van het boek.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 9:21

Ik gebruik er geen, maar ik ken iemand die zowel een e-reader als een Ipad heeft. Op de I-pad kan je ook prima boeken lezen en daarbij kan je hem ook voor meerdere toepassingen gebruiken. Zij vindt het ideaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  SoGood di 18 jan 2011 - 9:23

SunnyScience schreef:Ik gebruik er geen, maar ik ken iemand die zowel een e-reader als een Ipad heeft. Op de I-pad kan je ook prima boeken lezen en daarbij kan je hem ook voor meerdere toepassingen gebruiken. Zij vindt het ideaal.

Een Ipad zou ik ook wel willen maar een goede is ongeveer 5 keer zo duur als een E-reader.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Sweety di 18 jan 2011 - 12:09

Ik heb de ereader van Sony. De 350 met een hard hoesje en een lampje in het hoesje.
Ben er zelf erg tevreden mee en de batterij doet er echt lang over om leeg te gaan. Ik heb een download programma waar ik ook series vanaf haal dus daar download ik ze mee. Ik zoek ze op nzbindex.nl op. Heb er al 78 boeken op staan.
Het ligt lekker in de hand en je kan de grote van de woorden zelf aanpassen. Het is net een echt boek dus als het donker is kan je niet lezen, tenzij je een hoes met lamp heb of gewoon het licht aan doet. Ik wissel het wel af. Dan een echt boek en dan de ereader. Nog meer vragen stel ze gerust Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Susan di 18 jan 2011 - 22:58

Ik heb gewoon de meest eenvoudige van Sony, zonder touchscreen. Mijn vader heeft een iets duurdere mét touchscreen. Ik vind het wel prettig lezen, juist omdat het scherm zelf geen licht geeft is het heel rustig aan je ogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 23:37

Ik lees boeken op de ipad, maar hij is best zwaar.. en niet echt compact ofzo.. De e-reader gaat zo in je tas. De Ipad.. nee.. die zou ik niet meenemen in de bus ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Caro wo 19 jan 2011 - 2:16

Ik heb ook de iPad en ik vind het alleen handig om zo boeken te lezen als ik op reis ga. We gaan binnenkort naar Australie, en ik zonder boeken op vakantie gaat dus niet. Ik moet minstens een heel stel boeken bij me hebben.. en dan is het wel ideaal. Ik kan dan de iPad meenemen om ook af en toe te internetten en dan ook om boeken te lezen.

Mar in de bus ermee zitten oid is niet echt handig..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  mzcharlotte za 5 feb 2011 - 3:13

Ik zit eraan te denken om een e-reader aan te schaffen, maar ik vroeg me af hoe en waar je die boeken aanschaft. Kan je ze ook bewaren op harde schijf van een normale PC?

Overigens ben ik met name geinteresseerd in Engels talige boeken en ik probeerde op bol een paar recente boeken te vinden, maar die kon ik dus niet tevoorschijn krijgen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 3:52

Ik heb een goedkope via een actie bij bol.com, met 10 boeken en een e-reader voor 100 euro. Die heb ik aangeschaft om te proberen of ik het fijn vind en het bevalt me goed. Ik heb wel achtergrond licht, dus ik kan ook in bed lezen terwijl mn vriend ligt te slapen, zodat hij geen last heeft van het nachtlampje. Ik heb niet zo een met speciaal scherm, maar eerlijk gezegd merk ik geen verschil. Ik krijg geen moeie ogen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Effie_O za 5 feb 2011 - 4:30

Ik zie dit topic nu pas. Ben zelf al bijna een jaar in het bezit van een e-reader en het is de beste aanschaf van afgelopen jaar geweest! Dat het prettig leest is hier al genoemd, heb daar niets meer aan toe te voegen.

Over de aanschaf: ik download zelf veel, maar alle boeken die ik gekocht heb zijn via Libris.nl gekocht. Daar kun je ook selecteren op taal, waaronder Engels. Weet niet waar je (zegmaar_) naar hebt gezocht, maar je zou daar eens kunnen kijken. Ik weet ook dat er via buitenlandse websites goedkoop Engelse boeken kunt kopen, maar dat kan niet op een Nederlands adres.

In principe krijg je na betaling een link op de computer (via mail ofzo, dat weet ik even niet meer). Je kunt dan het bestand downloaden, wordt opgeslagen op jouw computer. Vanaf daar kun je het overzetten op de reader. Dan staat het bestand zowel op de computer als op de reader. Net als bij een mp3 speler eigenlijk, dan kun je ook de liedjes naar de speler kopiëren en staat het op beide, pc en speler.
Ik heb alle ebooks dan ook zowel op de computer als op de reader staan. Het zijn beide technische dingen, dus mocht er iets met een van beide gebeuren, staat het altijd nog ergens anders.

Trouwens, je had het er over dat je een paar recente titels had gezocht. Bedenk wel dat niet elk boek als ebook wordt uitgegeven! Het aanbod is nog 'beperkt' (er is dan alsnog veel te vinden, maar niet zoveel als bij de papieren boeken), kan zijn dat de boeken die jij zoekt niet digitaal zijn uitgebracht.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  mzcharlotte za 5 feb 2011 - 5:06

Erg helder Effie, hier heb ik tenminste iets aan. Ik heb op "The Long Song" van Andrea Levy gezocht als voorbeeld op bol.com. Ik heb net inderdaad internationaler zitten kijken (amazon.com), daar zijn dus al wat meer titels en een interessante e-reader van USD 189 met free 3G en WiFi. Ik heb voorlopig weer 4 boeken op stapel, dus ik heb er geen haast mee.

Bedankt voor je moeite en fijn om te horen dat het wel degelijk bevalt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Effie_O za 5 feb 2011 - 5:15

Kun je er nog eens rustig over nadenken! Succes smile
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Muppetje za 5 feb 2011 - 6:13

Helemaal eens met Effie, beste aankoop ooit, leest heel fijn. Ik heb een Sony prs 300

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  JustMeDaan za 5 feb 2011 - 6:52

Ook ik heb een Sony prs 300. Leest erg fijn, is er inderdaad een met E-ink. Heb er nu een 78 boeken op staan.
Batterij gaat heel erg lang mee.
Geen achtergrond licht, en mat scherm wat dus niet zo weerkaatst

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 7:22

Susan schreef:Ik heb gewoon de meest eenvoudige van Sony, zonder touchscreen. Mijn vader heeft een iets duurdere mét touchscreen. Ik vind het wel prettig lezen, juist omdat het scherm zelf geen licht geeft is het heel rustig aan je ogen.

Misschien een stomme vraag hoor, maar als je dan in het donker wilt lezen, kan dat dan ook?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  JustMeDaan za 5 feb 2011 - 7:24

Met aan lampje aan kan dat ja, net zoals je dat bij een gewoon boek zou moeten doen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  mzcharlotte za 5 feb 2011 - 9:50

Birgit schreef:
Susan schreef:Ik heb gewoon de meest eenvoudige van Sony, zonder touchscreen. Mijn vader heeft een iets duurdere mét touchscreen. Ik vind het wel prettig lezen, juist omdat het scherm zelf geen licht geeft is het heel rustig aan je ogen.

Misschien een stomme vraag hoor, maar als je dan in het donker wilt lezen, kan dat dan ook?

Op de ouderwetse manier ja. Een ingebouwde lamp (computerscherm-achtig) moet je niet willen denk ik, is niet zo goed voor je ogen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Chocoholic di 15 feb 2011 - 1:17

Een E-reader lijkt me echt ideaal voor als je meerdere boeken tegelijk 'mee wilt nemen' op vakantie (scheelt enorm veel ruimte!), dus ik ben 't zeker aan 't overwegen. Maar, ik vraag me af of een e-book lezen ook dat vakantiegevoel geeft, wat normale boeken wel doen?
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:18

Ik ben anti-e-reader Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Chocolate Cookie di 15 feb 2011 - 1:19

Darcy schreef:Ik ben anti-e-reader Very Happy
Ik ook :P
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 1:21

Chocolate Cookie schreef:
Darcy schreef:Ik ben anti-e-reader Very Happy
Ik ook :P

Of nou ja, even ter nuance: het valt niet te ontkennen dat de e-reader steeds populairder wordt natuurlijk, het zal wel naast de ouderwetse boekvorm kunnen bestaan. Maar ik heb nog altijd liever 10 zware leesboeken in mijn tas dan 1 e-reader, ik vind het een sfeerloos ding. Ik wil een boek zien, voelen en ruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Chocolate Cookie di 15 feb 2011 - 1:24

Ben het helemaal met je eens Darcy!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Zwoesj di 15 feb 2011 - 1:28

Ik deel ook je mening Darcy... Ik zou het zo missen als ik niet meer met mn boek in een hoekje van de bank kan wegkruipen.. Met zo'n metalen ding in je hand voelt het absoluut niet alsof je knus aan het lezen bent lijkt me...
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

E reader - E-reader Empty Re: E-reader

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum