Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat sneu..

+7
Elsje
Caribbeanlover
Bazinga
Rush
Pien
Paper Crown
Jeanette
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat sneu.. - Pagina 2 Empty Re: Wat sneu..

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 22:53

ik denk dat je het kwader opvat dan het bedoeld is Wink Niet iedereen is zo`n dierenvriend als jou CBL. En inderdaad men kan een dier checken om te kijken of ie nog leeft maar ikzelf doe dat ook niet als ik er hier een zie liggen.

Nu ben ik wel benieuwd hoe jij dat checkt. Geef jij een porretje aan het dier of hoe?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caribbeanlover do 10 mei 2012 - 22:55

Iedereen mag het zelf weten, maar als je het zielig vind dat er een dier op straat ligt kan je die moeite best ff opbrengen. Ik geef heel licht idd een tikje.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 22:56

Lily schreef:
Nu ben ik wel benieuwd hoe jij dat checkt. Geef jij een porretje aan het dier of hoe?

Ja, een por of je kijkt naar de ogen. Je ziet snel genoeg van dichtbij wanneer een dier dood is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 23:10

Sorry, maar ik ga echt niet naar buiten om te checken of ie echt dood is. Het beestje ligt al uren in dezelfde houding in de regen, en mijn buren hoorde ik net zeggen dat hij echt dood was.

Dus nee, ik ga geen por geven met mijn schoen of wat dan ook. Heb de gemeente al gebeld en dat is voor mij genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop do 10 mei 2012 - 23:42

Joan schreef:
Lily schreef:joan, ik zou ook niet bij een diertje gaan kijken of ie wel echt dood is hoor brrrrr.

Waarom niet? Je hoeft 'm toch niet direct aan te raken? Als het beestje z'n ogen wijd open heeft en je voelt voor z'n neus dat ie niet meer ademt dan weet je toch genoeg. Misschien heb ik wel een te groot poezen hart, maar ik zou het vreselijk vinden als het beestje half levend op straat ligt en uiteindelijk sterft.

Dat zou ik ook doen. Ik zou dat trouwens bij elk dier doen, mocht hij nog leven maar gewond zijn is hij misschien nog te redden. Wie weet ligt het diertje daar anders uren te lijden.

Wel goed van je trouwens dat je gebeld hebt, Zelda. Veel mensen laten dieren maar gewoon liggen en doen helemaal niks.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco vr 11 mei 2012 - 0:15

Wat sneu idd! Toen ik met een vriendin in Antwerpen was lag er ook een dode kat op de stoep, ogen wijd opn en alles laten lopen. Heb het echt nog heel lang voor mij gezien, dat nare beeld. En iedereen liep er gewoon voorbij zonder er naar om te kijken. Dat vonden wij echt bizar, vooral omdat er best veel kinderen in de wijk speelden. Wij konden het echt niet verkroppen om fdat arme diertje zo te laten liggen, dus hebben bij mensen aangebeld of zij iemand erover konden bellen. Zelf wisten we niet waar we in Antaerpen naartoe konden bellen. Toen was er ook met 5 min een dierenambulance. Bah nu ik er aan denk zie ik het weer helemaal voor mij.

Vorige week lag er ook een doodgereden eend op de weg, brr. Daar werd ik ook niet blij van.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Coco vr 11 mei 2012 - 0:19

Jop schreef:Ik heb gister midden op straat staan huilen omdat ik een reiger met een pulletje vandoor zag gaan. Op zich nog niet eens 't hele sneue, maar de moedereend rende en fladderde er luidkwakend en krijsend achteraan.. M'n hart brak.

oh bah zeg. Daar zou ik ook naar van worden. Stel je voor dat dat met je kind gebeurd, verschrikkelijk. Zal voor die dieren vast niet minder erg zijn.
Er zit tegenover ons ook een nest met waterhoentjes, zo mooi eigenlijk om te zien hoe zo'n vader in de aanval gaat als er een eend of gans te dicht in de buurt komt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Suusie vr 11 mei 2012 - 6:15

Ik heb het telefoonnummer van de dierenambulance in mijn telefoon staan. Ben ik in een andere plaats of onderweg dan zoek ik op mijn telefoon het nummer van de dierenambulance in die regio op.

Het zal jou beestje maar zijn die daar dood en/of kapot gereden op straat ligt.

Ik heb laatst zelfs gebeld omdat er in de greppel over ongeveer 10 meter een stuk of zes dode postduiven lagen. Ze zagen er ‘netjes’ uit. Dus waarschijnlijk doodgereden postduiven van een duivenmelker. Het waren niet van die vieze stadsduiven.
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 6:58

De kat is inmiddels opgehaald, hij was echt dood.

Gast
Gast

Bericht  Mermaid vr 11 mei 2012 - 7:09

Sneu, maar goed dat je hebt gebeld.

Her heb ik net 2 dode vogeltjes uit de tuin gehaald.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Caribbeanlover za 12 mei 2012 - 11:40

Raindrop, ik zag vorig jaar iemand voor mij lopen die naar beneden keek langs de sloot en toen wist ik al wat er aan de hand was. Dus ik ook kijken ligt er een jong eendje half bewusteloos daar. Ik had aan die vrouw moeten vragen of zij het normaal vond om te kijken en niks te doen. Helpen is nog altijd beter, dan niks doen. Dus ik eendje opgepakt en naar de vogelopvang hier vlakbij gebracht.

Je wilt niet weten hoe vaak ik daar eenden en andere vogels heen heb gebracht. Ik heb gedaan wat ik kon en dat kan ik niet van die vrouw zeggen ''ik stond erbij en ik keer ernaar''.

Kan me zo kwaad maken als mensen dieren niet helpen. Ze zijn afhankelijk van de mens en kunnen niet praten. Als het kind van die vrouw aangereden word oid, dan vind ze het toch ook fijn als vreemden/anderen mensen haar kind helpen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 13:06

Niet om lullig te doen maar jouw hoe weet je dat hij er al uren lag? Ik zou zeker checken of hij echt dood is, de melding van een dood dier verschilt nogal van die van een gewond dier.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: