Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

melkproductie

5 plaatsers

Ga naar beneden

melkproductie Empty melkproductie

Bericht  joyce0606 do 10 mei 2012 - 17:47

sinds een paar dagen loopt mijn melkproductie heel erg terug, beetje vervelend want ik heb niets meer op voorraad in mijn vrieer. en ik ben nu al 2 keer eerder van werk naar huis gegaan omdat ik niet genoeg melk in de koeling had staan.

ik kolf gister om de 2 uur, drink genoeg, ben 2 weken geleden ongesteld geweest.

is er een bekende 6 maanden dip? of is het misschien psychisch? ik heb altijd gezegd de 6 maanden vol te willen maken, maar als het goed gaat gewoon langer, is mijn lichaam mij voor de gek aan het houden misschien smile

weet iemand raad?!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

melkproductie Empty Re: melkproductie

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 18:06

Domperidon?

Gast
Gast

Bericht  Darius do 10 mei 2012 - 19:00

Ja, er is een zes maanden dip!!!

Veel kolven, bvthee drinken en misschien moet je zelfs aan de domperidom.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 11 mei 2012 - 1:40

Ik kreeg die dip tussen de 6,5 en 7 maand...toen ik nét had besloten langer door te gaan dan 6mnd! Even doorbijten en dan gaat t weer als vanzelf!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  joyce0606 vr 11 mei 2012 - 1:55

ik heb net gebeld naar de huisarts over Domperidon, ze ging overleggen met de arts, en werd terug gebeld, zij en de huisarts had er nog nooit van gehoort dat dit wordt voorgeschreven voor borstvoeding, verder zei ze ook dat er niets is om de productie omhoog te krijgen (medicinaal) en ik het dus op eigen kracht moet doen.

raar dat het bij de ene wel bekend is en bij de ander niet! Sad

nou we gaan maar doorkolven...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby vr 11 mei 2012 - 2:06

Domperidon kan je gewoon halen bij de apotheek zonder recept.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 2:21

Mijn huisarts kende het ook niet, het is ook een bijwerking van het middel.
Ik kocht het eerst zelf, en daarna kreeg in het op recept ivm chronisch gebruik.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 vr 11 mei 2012 - 3:54

Stofzuiger schreef:Mijn huisarts kende het ook niet, het is ook een bijwerking van het middel.
Ik kocht het eerst zelf, en daarna kreeg in het op recept ivm chronisch gebruik.

ze zei ook dat je het niet langdurig mag gebruiken, kan je het bijvoorbeeld 2 weken gebruiken en daarna mee stoppen als het weer op gang is, of wordt het dan weer veel minder?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Teddyaapje vr 11 mei 2012 - 3:55

Huisartsen zijn er vaak ook niet bekend mee, maar lactatiekundigen wel. Kijk anders even op borstvoeding.com, daar staat er vast info over. Ik heb het zelf nooit hoeven gebruiken omdat ik het met vaker kolven (om de 2u) en meer drinken weer opgekrikt kreeg.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  joyce0606 vr 11 mei 2012 - 3:59

Teddyaapje schreef:Huisartsen zijn er vaak ook niet bekend mee, maar lactatiekundigen wel. Kijk anders even op borstvoeding.com, daar staat er vast info over. Ik heb het zelf nooit hoeven gebruiken omdat ik het met vaker kolven (om de 2u) en meer drinken weer opgekrikt kreeg.

ik probeer het liever ook op eigen kracht! maar als ik werk kan ik onmogelijk om de 2 uur kolven, van het weekend wil ik wel weer om de 2 uur kolven. hopelijk komt het dan weer beetje op!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 4:06

joyce0606 schreef:
Stofzuiger schreef:Mijn huisarts kende het ook niet, het is ook een bijwerking van het middel.

ze zei ook dat je het niet langdurig mag gebruiken, kan je het bijvoorbeeld 2 weken gebruiken en daarna mee stoppen als het weer op gang is, of wordt het dan weer veel minder?
toen ik stopte was mijn productie ook gelijk over.

Maar heb het zeker 2 maanden geslikt.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* za 12 mei 2012 - 0:46

Hier een enorme dip met 5 maanden (door werk en ziek zijn).

De lacatatiedeskundige adviseerde vitamine C-bruistabletten (1 per dag). Van vriendinnen hoordik dat dat bij hen heel goed hielp. Bij mij hielp het niet voldoende, vaker aanleggen was ivm werk ook niet echt een optie.

De lactatiedeskundige raadde mij toen Domperidon aan. Het kan geen kwaad, alleen zijn veel huisartsen daar idd nog niet van op de hoogte. De apotheek inmiddels wel. Je kunt beginnen met een lage dosering (3x per dag 1 tablet) en zo nodig de dosis omhoog brengen (apotheek vertelde dat de max 4x per dag 2 was). Het helpt bij mij super!! In een paar dagen tijd ging de dosering van zo;n 40-50 cc naar ruim 200 toen ik de max aanbevolen dosering nam. Nu ben ik eerst maar weer aa het afbouwen, kijken hoe het dan gaat. Ik heb in ieder geval al flink wat vooraad kunnen opbouwen in de vriezer, altijd handig! Domperidon komt in heel kleine hoeveelheden in de melk trouwens maar kan absoluut geen kwaad is mij verteld. Bovendien wordt domperidon ook aan baby's voorgeschreven en die dosis is een stuk hoger dan wat ze via de moedermelk binnenkrijgen. Ik zou de vitamine C eerst proberen als ik jou was, en anders domperdion gewoon proberen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud