Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

+62
Annie24
Dani
Tikkie
Stuiterbal
Kat1980
_Jet
Luna
joyce0606
Steep
Diese
Pien
L!ND@
Didi
_Lana_
Aggi
Novalee
sheila123
Printje
Smaragdje
Tiara
Linda
Darius
Knillis
Ezzer
Filoria
Dora
yes1984
Slakje
Bruintje Beer
Fiebje
Teddyaapje
Urban Naked
M@niek
*Troela*
koNijntje
MissD
LindaK
Poisongirl
SparklingEyes
Sanne
Alex
Theeleut
Mamsie
Tania
Ayla
Thunder
Liadan
Aagje!
Muus
Supertalentje
Aimee
Annemie
Happydobby
Viva
PapillonRose
SarahKey
Clapperdie
Susan
Jasmine
Océane
RYW
Lejow
66 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 4 Lijn111066%Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 4 Lijn1110 66% 
[ 73 ]
Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 4 Lijn111034%Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 4 Lijn1110 34% 
[ 38 ]

Totaal aantal stemmen : 111

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 4 Empty Re: Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 8:41

Twee keer met complicaties, beide keren premature weeen, mijn oudste is ook prematuur geboren, bij mijn jongste wisten ze het nog te remmen, maar had ik langdurig gescheurde vliezen en ben ik ingeleid.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 4 Empty Re: Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Bericht  L!ND@ do 10 mei 2012 - 9:31

Ingeleid i.v.m. hoge bloeddruk, vacuümpomp + knip, navelstreng om de nek en een schouderdystocie. Leek me wel even genoeg Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien do 10 mei 2012 - 9:43

Tja, ik weet niet of bevallen met 43 weken een complicatie is?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 9:49

Met complicaties. Ik heb een totaal ruptuur gehad (volledig uitgescheurd) 2 liter bloedverlies, en een verschoven blaas. Na de bevalling is de boel ook flink ontstoken geraakt dus daar had ik ook een lange nasleep van.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 9:52

Urban Naked schreef:Met. Poep in vruchtwater, vacuumpomp, placenta die niet losliet, 3 operaties inclusief embolisatie, 5,5 liter bloed verloren.
Hoe kan dat dan? Een mens heeft toch maar 5 liter in z'n lichaam?

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 10 mei 2012 - 9:54

Als je zwanger bent heb je wat meer smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Diese do 10 mei 2012 - 10:09

Jeetje, bijna elke bevalling is hier gecompliceerd geweest. tenminste dat is in ieder geval zo ervaren.

Ik heb ook ja ingevuld. Met 35 weken opgenomen met flinke weeen, uiteindelijk zijn weeen weer afgezwakt en onregelmatig geworden, maar niet echt gestopt. 4 weken nauwelijks geslapen. Mijn hartslag in die weken tussen 140-160 bpm in rust. Met 39 weken ingeleid. 5 uur in een weeenstorm gezeten, waarvan 3,5 uur met persdrang maar niet voldoende ontsluiting (helllllll). Toen bleek dat ze de hartslag van L met de mijne hadden verward, en ze dus al een geruime tijd een veel te lage hartslag had. Is toen met donders geweld geboren (waren pomp aan het halen -was per ongeluk niet aangevuld in verloskamer-, maar toen heb ik haar in 1 perswee eruit geperst) tijdens een flinke knip. Hebben een uur gehecht, en door het bevallingsgeweld bleek later dat ik wrsch mijn schaambot heb gebroken. Heb verlammingsverschijnselen gehad en daardoor veel van L's eerste weken moeten missen. Ook veel bloed verloren door stollingsstoornis, net op randje wel/niet bloedtransfusie. Ook na de bevalling veel klachten van schaambot/bekken, is nog steeds niet helemaal de oude.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Steep do 10 mei 2012 - 10:14

R. is geboren met een opgeslagen handje. Hij lag als sterrenkijker en had gepoept in het vruchtwater. Ik ben heeeel blij dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan, want het ging helemaal niet goed met hem! Er is bloed uit zijn hoofdje afgenomen tijdens de bevalling en gelukkig waren die waardes goed en ging het door het gedoe down under ineens heel rapido met de bevalling! In 20 minuten van 5 naar volledige ontsluiting (was wel heftig moet ik zeggen) en 25 minuten persen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Steep do 10 mei 2012 - 10:17

Pien schreef:Tja, ik weet niet of bevallen met 43 weken een complicatie is?

Met wat jij hebt meegemaakt vind ik dat het wel een complicatie is..

(edit: en dat bedoel ik niet lullig, ik vind het alleen wel heftig wat jij hebt meegemaakt)
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  koNijntje do 10 mei 2012 - 16:45

Diese schreef:Jeetje, bijna elke bevalling is hier gecompliceerd geweest. tenminste dat is in ieder geval zo ervaren.

ik denk ook dat de meesten meiden met een gecompliceerde bevalling hier posten en met een 'gewone' bevalling niet/minder, beetje vertekend beeld denk ik..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 17:05

Ik heb ingevuld zonder..

Bij mijn zoon bevallen met 41+3 met bijslimulatie, hij was een sterrekijker dus wel 1.5 uur geperst, verder geen hulpmiddelen en maar drie hechtingen.

Bij mijn dochter bevallen met 38+4 ingeleid vanwege verminderd vruchtwater en gebroken vliezen zonder weeën, lag al in het zh vanwege gewrichtsklachten en iets hoge bloeddruk, bij de bevalling verder geen ingrepen en geen hechtingen

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 do 10 mei 2012 - 17:18

ik ben ingeleid met 37 weken omdat mijn nieren niet meer goed werkte.

heb er 19 uur over gedaan, tijdens mijn weeën kwamen ze nog even een echo maken, omdat ze niet zeker wisten of hij wel met zijn hoofdje beneden lag. :shock: morfine gekregen maar daar blijk overgevoelig voor te zijn dus viel flauw, hartslag viel weg, vacuümpompen waren op! dus met een hele knip en geduw op mijn buik, hebben ze K er letterlijk uit gedauwd, dat was overigens de laatste poging, want de Gyn. kwam me halen voor een ks. gelukkig toch eruit, toen kwam de placenta er niet uit, daar kreeg ik een spuit voor.

en een nare verpleegkundige....is dat ook een complicatie? Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 4 253468018
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 17:59

Zonder. Met 40+1 braken 's ochtends vroeg m'n vliezen, begonnen meteen de weeën en 4,5 uur later was hij er al. We wilden eigenlijk naar het ziekenhuis, maar toen de vk aankwam had ik al volledige ontsluiting en persdrang, dus toen wilde ik echt nergens meer heen.:P Verder is alles heel erg goed gegaan, zowel met hem als met mij. Wat dat betreft heb ik echt geluk gehad, zeker als ik al die verhalen lees hier.hug

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 19:27

De eerste keer met. Tangverlossing, langdurige persweeën, weeenopwekkers, uitgescheurd etc. Was een natuurlijk opgewekte bevalling.

De tweede keer een ingeleide bevalling, in 3,5 uur was hij er. 2 hechtingkjes (knip+scheurtje) en 10 minuten persen. Ik zeg: aanrader.

Als ik ooit weer beval, weer zo'n bevalling graag Wink. Gewoon relaxed met je tasje naar het ziekenhuis , infuus erop en afwachten maar. Pijnstilling bij de hand. De geboorteTENS is overigens ook echt een aanrader!

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 10 mei 2012 - 19:32

Steep schreef:
Pien schreef:Tja, ik weet niet of bevallen met 43 weken een complicatie is?

Met wat jij hebt meegemaakt vind ik dat het wel een complicatie is..

(edit: en dat bedoel ik niet lullig, ik vind het alleen wel heftig wat jij hebt meegemaakt)

Watvoor heftigs heb je meegemaakt Pien? Als ik zo brutaal mag zijn om te vragen Embarassed .

Edit: Als je liever geen antwoord geeft, dan snap ik dat hoor.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Luna do 10 mei 2012 - 20:03

*verwijderd*

Laatst aangepast door Luna op zo 1 sep 2013 - 7:42; in totaal 1 keer bewerkt
Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117

Bericht  Pien do 10 mei 2012 - 21:21

Kort samen gevat, ik ben opgenomen in het ziekenhuis met 42+1, op een dinsdag. Zou een veter krijgen en dezelfde dag of de dag daarna ingeleid worden. Veter sloeg niet aan dus de dag daarna te weinig ontsluiting om te bevallen. Zo is het tot vrijdag door gegaan, per dag kwamen er zo'n 5mensen toucheren en elke keer werd me weer een ander verhaal verteld. Dan had ik weer 1cm, dan 2cm dan weer 3, volgens een ander was ik potdicht. Toen het vrijdag was en ze mij voor de 3de keer een veter wilde geven, heb ik geweigerd en erop gestaan een balloncatheter te willen. Protocol was niet zo dus mocht niet. Er werd me steeds van alles gezegd en beloofd maar niks gebeurde. Uiteindelijk zaterdags nog steeds te weinig ontsluiting om in te leiden. Gelukkig kreeg ik toen wel een ballon catheter die ook binnen het half uur effect had. Als ik de ballon zou verliezen, zou mijn ontsluiting ver genoeg zijn en zo ik dezelfde dag nog ingeleid worden, werd me verteld. Rond 2uur verloor ik hem maar kwamen ze met het excuus dat het al te laat was. Zondag zou het echt gaan gebeuren, dan zou ik om p ingeleid worden. Helaas kreeg ik zondag hoge koorts en werd er weer uitgesteld. Zondagavond was de koorts weg, dus maandag ging het sowieso gebeuren. In eerste instantie ging ik aan het infuus maar als het niet zou lukken, werd het een keizersnede. Maandag werd ik rond kwart over6 gewekt en ik moest me zsm klaar maken dan gingen we starten met inleiden. Snel mijn man gebeld die was gelukkig net op tijd voor we gingen starten.

Na een zware bevalling, hele erge weeenstorm, 2,2uur persweeen wegpuffen is met de vacuumpomp onze dochter geboren. Helaas werd ze binnen 2minuten al bij me weg gehaald omdat ze bijna niet ademde en slecht reageerde. Uiteindelijk werd ze door de kinderarts opgenomen op de couveuse afdeling waar ze een week gelegen heeft.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien do 10 mei 2012 - 21:21

Whoops, dat is niet kort samengevat!!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 21:24

1e zonder complicaties wel ziekenhuis (wilde we zelf)
2 zonder complicaties thuis
3 met complicaties 8 weken te vroeg, couveuse etc.

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked vr 11 mei 2012 - 0:25

Zelda schreef:
Urban Naked schreef:Met. Poep in vruchtwater, vacuumpomp, placenta die niet losliet, 3 operaties inclusief embolisatie, 5,5 liter bloed verloren.
Maar ik was het ook niet in 1 keer allemaal kwijt he, dan zou ik leeg geweest zijn smile Ze zijn na 3 liter begonnen met bloedtransfusies, maar tijdens het toedienen van bloed bleef ik bloed verliezen.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 0:28

Urban Naked schreef:
Zelda schreef:
Maar ik was het ook niet in 1 keer allemaal kwijt he, dan zou ik leeg geweest zijn smile Ze zijn na 3 liter begonnen met bloedtransfusies, maar tijdens het toedienen van bloed bleef ik bloed verliezen.
Ah ok, dan snap ik het.

Gast
Gast

Bericht  _Jet vr 11 mei 2012 - 0:36

Met 41 weken in laten leiden, aan de weeënopwekkers, ondanks de knip toch nog een totaal ruptuur, sterrenkijker, met de vacuümpomp gehaald en 2 liter bloed verloren.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115

Bericht  Kat1980 vr 11 mei 2012 - 0:45

Bij J ben ik 9 weken te vroeg bevallen, vermoedelijk door een scheurtje in mijn vliezen. Dus die bevalling was met complicaties.

Bij T had ik 5 dagen voor de bevalling een veel te hoge bloeddruk. De dag voor de bevalling was hij wel nog iets hoger dan normaal, maar wel al gedaald. De vk had het er nog over dat het wel vaker voorkomt dat een zwangere vrouw vlak voor de bevalling een te hoge bloeddruk heeft en dan meestal binnen een paar dagen bevalt. Ik zei nog: Zal bij mij wel niet het geval zijn, want dan was ik de afgelopen 5 dagen wel bevallen. Die nacht kreeg ik dus weeën en ben ik nog geen 2 uur later bevallen smile O ja, en de vk kwam pas bij me aan toen ik al volledige ontsluiting en persdrang had, dus mijn vriend kneep hem al omdat hij dacht dat hij de bevalling straks mocht gaan leiden.
Toch zie ik het niet echt als een bevalling met complicaties, omdat het dit keer gewoon thuis mocht en alles prima is gegaan (ondanks het gestress of de vk wel op tijd zou zijn).
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 11 mei 2012 - 1:29

Luna schreef:Ik heb op zonder gestemd.

De 1e thuis bevallen, begon met weeën. Heb wel een weeënstorm gehad en 5 kwartier geperst, maar dat vind ik geen complicaties. Begonnen met 39+6, geboren met 40+0

De 2e ook thuis bevallen, begon met weeën. Laatste stuk ging zo snel dat we de tijd niet meer kregen om de verlos te bellen, dus die is door haar vader "gehaald" met de 112meldkamer aan de telefoon. Dat kun je misschien een complicatie noemen bedenk ik me nu. Begonnen en geboren met 40+4

Dat lijkt me op het moment zelf echt dóódeng, maar achteraf gezien een hele mooie ervaring! Hoe hebben jullie dit ervaren?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Stuiterbal vr 11 mei 2012 - 2:02

Helaas met.

Met 37 weken opgenomen met vergiftiging. Ze zouden me op maandag gaan inleiden maar op zondag braken mijn vliezen en kwam alles zo op gang. Het leek een droom bevalling te worden aangezien ik binnen 2 uur 6cm ontsluiting had.
Maar na het toedienen van pijnstilling namen de weeen af. Kreeg daarvoor weeen opwekkers in de plaats. Ik heb uit eindelijk 2 uur geperst en is mijn zoon met hulp van wen knip en vacum pomp geboren. Met zijn arm bij zijn hoofd waardoor ik een totaal ruptuur opliep. Onder narcose is het slagveld gehecht.

10 weken na de bevalling is de totaal ruptuur opnieuw open gesprongen. Deze is dicht gebrand met zilver nitraat. En 8 maanden later heb ik nog een herstel operatie gehad aangezien mijn gyn nogal vlijtig was geweest met dichtnaaien.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: