Ben jij met of zonder complicaties bevallen?
+62
Annie24
Dani
Tikkie
Stuiterbal
Kat1980
_Jet
Luna
joyce0606
Steep
Diese
Pien
L!ND@
Didi
_Lana_
Aggi
Novalee
sheila123
Printje
Smaragdje
Tiara
Linda
Darius
Knillis
Ezzer
Filoria
Dora
yes1984
Slakje
Bruintje Beer
Fiebje
Teddyaapje
Urban Naked
M@niek
*Troela*
koNijntje
MissD
LindaK
Poisongirl
SparklingEyes
Sanne
Alex
Theeleut
Mamsie
Tania
Ayla
Thunder
Liadan
Aagje!
Muus
Supertalentje
Aimee
Annemie
Happydobby
Viva
PapillonRose
SarahKey
Clapperdie
Susan
Jasmine
Océane
RYW
Lejow
66 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Ben jij met of zonder complicaties bevallen?
Re: Ben jij met of zonder complicaties bevallen?
2 keer met.
1e keer in het vruchtwater gepoept, wee opwekkers gehad en uiteindelijk keizersnede omdat zoon te groot was voor bekken. ( na 11 uur nog geen ontsluiting en niet ingedaald) Dit was met 41 weken, en begon met het breken van de vliezen.
2e keer loslatende placenta bij 31,3 geboren met 31,5 met spoedkeizersnede omdat haar hartslag daalde.
1e keer in het vruchtwater gepoept, wee opwekkers gehad en uiteindelijk keizersnede omdat zoon te groot was voor bekken. ( na 11 uur nog geen ontsluiting en niet ingedaald) Dit was met 41 weken, en begon met het breken van de vliezen.
2e keer loslatende placenta bij 31,3 geboren met 31,5 met spoedkeizersnede omdat haar hartslag daalde.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Arden schreef:De eerste keer met. Complicaties in de zwangerschap (zwangerschapsvergiftiging) en zoontje had in het vruchtwater gepoept. Wel spontaan bevallen, niet ingeleid. In het ziekenhuis met 39w4d.
De tweede en derde keer zonder. De tweede bevalling was niet fijn, traumatische ervaring die ik inmiddels wel heb verwerkt, maar geen medische complicaties verder. Spontaan begonnen, thuis bevallen, 39w2d.
De derde bevalling zijn mijn vliezen thuis gebroken door de verloskundige na een paar dagen (flinke) voorweeen die niet doorzetten. Toen had ik vier cm. Dat was met 39w4d.
Dat klinkt t zelfde als bij mij.. ik had ook ( flinke) voorweeen en de vk heeft met 4cm ook mijn vliezen gebroken.
Gast- Gast
Dysmatuur kindje, lage hartslag tijdens bevalling, vaccuumpomp, knip.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Met. Poep in vruchtwater, vacuumpomp, placenta die niet losliet, 3 operaties inclusief embolisatie, 5,5 liter bloed verloren.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ivm zwangerschapsvergiftiging begonnen met inleiden met 38 +0, bevallen 38+5. Tijdens de bevalling ben ik een uur volledig verlamd geweest en heb ik aan de beademing gelegen omdat ze de ruggeprik fout hadden gezet. Met de uitdrijving heb ik een knip gebad en 1 vk op mn buik omdat de hartslag van T. wegviel.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Met..
33wkn al weeen.
38+1 ingeleid omdat vruchtwater op was
Placenta liet niet los, moest in de OK verwijderd worden
33wkn al weeen.
38+1 ingeleid omdat vruchtwater op was
Placenta liet niet los, moest in de OK verwijderd worden
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Bij S. met een flinke labiaruptuur, weeen die onregelmatig en lang waren waardoor de ontsluiting niet opschoot en n aar het zkh moest om weeenopwekkers te krijgen zodat de bevalling wel op gang kwam, heefy na de geboorte extra zuurstof gekregen omdat ze blauw werd. Ze is geboren nadat ik met 42 weken gestript was en miijn vliezen waren gebroken
.
Bij D. ook met complicaties. Had w.s 5 dagen al gebroken vliezen waardoor ik ingeleidt ben met kans op infectie. dysmatuur kindje, Lage hartslag op het einde van de bevalling omdat hij te erg reageerde op de stevige weeen/persweeen. Glucose was te laag.
.
Bij D. ook met complicaties. Had w.s 5 dagen al gebroken vliezen waardoor ik ingeleidt ben met kans op infectie. dysmatuur kindje, Lage hartslag op het einde van de bevalling omdat hij te erg reageerde op de stevige weeen/persweeen. Glucose was te laag.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik had op 40+2 5 cm opening en de volgende ochtend hebben ze me ingeleid. Had heel snel 9 cm ontsluiting (40 min), maar de laatste cm wilde maar niet komen en Louise haar hartslag daalde tot onder de 10, dus ze moest er meteen uit, met de zuignap.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik heb op met gestemd. 13 dagen overtijd. 4 keer gestipt. Vliezen gebroken, weeen opwekkers en uiteindelijk een keizersnede.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
2x met:
Mijn vrouw van A. omdat op vrijdagochtend de vliezen braken en de weeën maar niet goed doorzette. Uiteindelijk op zondag met bijstimulatie (weeënopwekkers) bevallen.
En ik omdat M. negatieve dysmatuur was (ze had een groeiachterstand van 4 weken)
Mijn vrouw van A. omdat op vrijdagochtend de vliezen braken en de weeën maar niet goed doorzette. Uiteindelijk op zondag met bijstimulatie (weeënopwekkers) bevallen.
En ik omdat M. negatieve dysmatuur was (ze had een groeiachterstand van 4 weken)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Tomas was een sterrenkijker. Dat is inderdaad een stuk beter te doen dan een aangezichtsligging, daarbij word het gezicht echt als allereerste geboren geloof ik. Tomas kwam er op de normale manier uit, behalve dat hij naar boven keek in plaats van naar beneden. Het persen duurde hierdoor iets langer dan normaal. Dat had ik niet eens door. Weet ik veel hoe lang dat normaal duurt
Ik zou mijn bevalling dus omschrijven als eentje zonder complicaties.
Ik zou mijn bevalling dus omschrijven als eentje zonder complicaties.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Met.
S. is geboren met 34+1 wkn. Had ook in het vruchtwater gepoept. Was ook nog niet ingedaald dus moest met de ambulance naar het ziekenhuis.
Ik heb toen nog nooit zo veel bekijks gehad haha
S. is geboren met 34+1 wkn. Had ook in het vruchtwater gepoept. Was ook nog niet ingedaald dus moest met de ambulance naar het ziekenhuis.
Ik heb toen nog nooit zo veel bekijks gehad haha
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Bij mijn zoontje zijn er redelijk wat complicaties geweest helaas. Geen vorderende ontsluiting, na 2 nachten niet slapen (en zo'n 32 uur verder) had ik een krappe 3 cm. De vk heeft toen de vliezen gbroken en het bleek dat hij behoorlijk in het vruchtwater had gepoept. Dus naar het ziekenhuis, aan de monitors en toen was het dikke paniek, zijn hartslag daalde heel erg snel en zat uiteindelijk onder de 50. Naar de ok gescheurd waar ik meteen onder narcose werd gebracht en middels een keizersnede is hij uiteindelijk geboren. Gelukkig ging het meteen goed met hem, hij was wel licht dysmatuur maar dat had geen consequenties. Van deze bevalling heb ik wel echt een klap gehad en heeft ruim een jaar geduurd voordat ik het een plekje kon geven.
Ik zag dan ook heel erg op tegen de bevalling van mijn dochtertje maar deze ging volgens het boekje! In 6 uur tijd was ze er, 3x persen en mevrouw werd er letterlijk uit gelanceerd
Ik zag dan ook heel erg op tegen de bevalling van mijn dochtertje maar deze ging volgens het boekje! In 6 uur tijd was ze er, 3x persen en mevrouw werd er letterlijk uit gelanceerd
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Drukte iets te snel, het enige bij mijn dochtertje was dat zij dysmatuur geboren is en we moesten daardoor 24 uur in het ziekenhuis blijven. Maar ook dat heeft verder geen gevolgen gehad, ze heeft de schade heel snel ingehaald en is qua gewicht gemiddeld en qua lengte zit ze op de +1 lijn.
Laatst aangepast door MvJ op do 10 mei 2012 - 7:17; in totaal 1 keer bewerkt
Knillis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Bij L.aurens had ik bij volledige ontsluiting geen weeen meer, dus ik moest in de ambulance naar het ziekenhuis. Daarbij had ik bij de geboorte 2 liter bloed verloren.
Die fluxus zorgde ervoor dat ik een medische indicatie had bij P.epijn, dus ik moest in het ziekenhuis bevallen. P.epijn was een sterrenkijkertje, maar hij is wel op een 'normale' manier geboren, geen vacuum. Wel had ik weer zwakke persweeen, dus ik kreeg een infuus met weeenopwekkers.
Ik moet nu weer in het ziekenhuis bevallen, heb nog steeds een medium risk bevalling ivm de fluxus bij L.aurens.
Die fluxus zorgde ervoor dat ik een medische indicatie had bij P.epijn, dus ik moest in het ziekenhuis bevallen. P.epijn was een sterrenkijkertje, maar hij is wel op een 'normale' manier geboren, geen vacuum. Wel had ik weer zwakke persweeen, dus ik kreeg een infuus met weeenopwekkers.
Ik moet nu weer in het ziekenhuis bevallen, heb nog steeds een medium risk bevalling ivm de fluxus bij L.aurens.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Zonder complicaties. 's Ochtends toen ik wakker werd begon het te rommelen. Rond het avondeten begon het door te zetten. Rond 22.30 kwam de vk, zij heeft toen mijn vliezen gebroken. En om 03.00 uur is mijn dochter geboren, na een kwartier persen, zonder knip of scheuren.
Ik ben in een half uur van 4 naar 9 cm ontsluiting gegaan, dat was wel heftig, maar uiteindelijk is het heel goed gegaan.
Ik ben in een half uur van 4 naar 9 cm ontsluiting gegaan, dat was wel heftig, maar uiteindelijk is het heel goed gegaan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Met complicaties. Ik had zwangerschapsvergiftiging en werd daarom ingeleid. Ben opgenomen met precies 38 weken en een dag later ingeleid.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik ben poliklinisch in het ziekenhuis bevallen, nadat ik 's ochtends ene tijd aan de ctg moest. Ik moest al een ctg en ze dachten dat ze een dip zagen in de hartslag, dus moest ik opnieuw aan de ctg. Die was goed, maar ben in het zieknhuis gebleven. Alles ging gewoon goed. Het enige wat je kunt zien als een kleine complicatie, is dat na een minuut of 8 persen al een knip gezet moest worden, aangezien zijn hartslag gelijk al ging dalen. Uiteindelijk vonden ze de hartslag te snel dalen en wilde ze hem er binnen een paar weeën eruit hebben. Toen hij geboren was ging alles super.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
R had in het vruchtwater gepoept en zijn hartslag ging snel naar beneden(heb hier totaal niets van meegekregen was helemaal in mezelf gekeerd)
Wat ik wel hoorde is dat er overlegd werd of eht een keizersnee moest worden, dat wilde ik absoluut niet en ben gaan persen.. 7 min later was hij er.
Wat ik wel hoorde is dat er overlegd werd of eht een keizersnee moest worden, dat wilde ik absoluut niet en ben gaan persen.. 7 min later was hij er.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik ben 2x zonder complicaties thuis bevallen.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Twee keer zonder complicaties
1. Na 41 +2, eerste wee bij schoonmoeder op de bank, 4 uur later bevallen (3775, 52 cm)
2. Na 41 +2, eerste wee toen ik wakker werd, 1,5 uur later bevallen (4250, 56 cm)
1. Na 41 +2, eerste wee bij schoonmoeder op de bank, 4 uur later bevallen (3775, 52 cm)
2. Na 41 +2, eerste wee toen ik wakker werd, 1,5 uur later bevallen (4250, 56 cm)
Gast- Gast
Zonder complicaties. Het is thuis begonnen, maar het zette niet echt door en omdat ik 42 weken was en amper had geslapen heeft de VK mij overgedragen aan het ziekenhuis. Daar verliep alles eigenlijk goed. Alleen tijdens het persen viel N.'s hartslag terug. Ik mocht nog 2x persen, anders zou ik een knip krijgen. Gelukkig waren die twee keer persen voldoende om N. geboren te laten worden. Ze lag met één armpje omhoog maar dat had verder geen gevolgen ofzo.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Met een zwangerschapsduur van 41 + 6 dgn.
En te weinig vruchtwater.
Ben ingeleid, er is een tangverlossing en 3 keer een vacuumpomp aan te pas gekomen, ingeknipt, maar zonder ruggenprik. Mijn zoon had in het vruchtwater gepoept en was een sterrenkijker.
Mijn zoon was een dysmatuur en moest een nachtje in de conveuse liggen.
Te klein en een te laag geboortegewicht voor de duur van de zwangerschap.
En te weinig vruchtwater.
Ben ingeleid, er is een tangverlossing en 3 keer een vacuumpomp aan te pas gekomen, ingeknipt, maar zonder ruggenprik. Mijn zoon had in het vruchtwater gepoept en was een sterrenkijker.
Mijn zoon was een dysmatuur en moest een nachtje in de conveuse liggen.
Te klein en een te laag geboortegewicht voor de duur van de zwangerschap.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Nou even in een notendop dan .
Vliezen gebroken met 32+4, weeënremmers / longrijping gehad, 2,5 dag weeën gehad, uiteindelijk een bacterie dus aan de weeënopwekkers, dochter geboren via de natuurlijke weg, zoon had de navelstreng op zijn hoofd en daalde niet in, 4x vacuum geprobeerd ( AUW!! ), navelstreng proberen van zijn hoofd af te halen, uiteindelijk spoedkeizersnede, daarna mijn zoontje met mijn man naar een ander ziekenhuis, omdat hij er slecht aan toe was.
Maarrr: Er liggen nu 2 heerlijke gezonde kindjes in hun bedjes en het is me allemaal waard geweest. Sterker nog: Ik zou het zo weer doen .
Charlie: NIET LEZEN .
Vliezen gebroken met 32+4, weeënremmers / longrijping gehad, 2,5 dag weeën gehad, uiteindelijk een bacterie dus aan de weeënopwekkers, dochter geboren via de natuurlijke weg, zoon had de navelstreng op zijn hoofd en daalde niet in, 4x vacuum geprobeerd ( AUW!! ), navelstreng proberen van zijn hoofd af te halen, uiteindelijk spoedkeizersnede, daarna mijn zoontje met mijn man naar een ander ziekenhuis, omdat hij er slecht aan toe was.
Maarrr: Er liggen nu 2 heerlijke gezonde kindjes in hun bedjes en het is me allemaal waard geweest. Sterker nog: Ik zou het zo weer doen .
Charlie: NIET LEZEN .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Mijn persweeen zakten af dus dat was wel even vervelend. Ik moest op m'n eigen kracht proberen om hem eruit te krijgen en anders moest ik aan de weeenopwekkers. Het is me wel zelf gelukt alleen scheurde ik wel behoorlijk uit. Ze dachten eerst dat mijn plasbuis gescheurd was maar dat viel gelukkig mee. Ze hebben me wel flink moeten hechten dus dat was niet echt fijn.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: