Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

+62
Annie24
Dani
Tikkie
Stuiterbal
Kat1980
_Jet
Luna
joyce0606
Steep
Diese
Pien
L!ND@
Didi
_Lana_
Aggi
Novalee
sheila123
Printje
Smaragdje
Tiara
Linda
Darius
Knillis
Ezzer
Filoria
Dora
yes1984
Slakje
Bruintje Beer
Fiebje
Teddyaapje
Urban Naked
M@niek
*Troela*
koNijntje
MissD
LindaK
Poisongirl
SparklingEyes
Sanne
Alex
Theeleut
Mamsie
Tania
Ayla
Thunder
Liadan
Aagje!
Muus
Supertalentje
Aimee
Annemie
Happydobby
Viva
PapillonRose
SarahKey
Clapperdie
Susan
Jasmine
Océane
RYW
Lejow
66 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 Lijn111066%Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 Lijn1110 66% 
[ 73 ]
Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 Lijn111034%Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 Lijn1110 34% 
[ 38 ]

Totaal aantal stemmen : 111

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Bericht  RYW do 10 mei 2012 - 1:56

RYW schreef:Zo, als je de eerste bent is het gelijk 100% haha Wink

Als je agressieve hormonen tijdens een weeenstorm niet meetelt, dan is het antwoord 'zonder' smile

Bij de eerste bij precies 40 weken begonnen met 's nachts het breken van de vliezen, en 's middags met 40+0 geboren zonder complicaties dus. Totaalduur: 12 uur. De 2e begon ook bij precies 40 weken in de avond met weeën, en kort na middernacht (dus net op het randje 40+1) geboren zonder complicaties. Totaalduur: 5 uur.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Bericht  Thunder do 10 mei 2012 - 1:56

Bevallen met 38+2 en 39+5. Beide keren thuis bevallen, de eerste keer braken de vliezen spontaan en de tweede keer zijn ze na 26 uur weeën gebroken door de vk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Liadan do 10 mei 2012 - 1:58

Rejoy. schreef:
Ik ben dan ook wel benieuwd naar de manier waarop de bevalling begon (spontaan, ingeleid, vliezen laten breken etc), waar je bevallen bent (ziekenhuis of thuis) en de termijn waarop je bevallen bent.
Oudste: thuis bevallen, vliezen braken spontaan, paar uur later begonnen de weeen. Mijn bevalling duurde bijna vier uur en ik was 41 weken zwanger.
Jongste: thuis bevallen, weeen begonnen spontaan, zoon was niet ingedaald, met 10 cm zijn de vliezen door de verloskundige gebroken, flinke knip gekregen omdat ik zoon er niet uit geperst kreeg. Mijn bevalling duurde 3,5 uur en ik was 41 weken en 2 dagen zwanger.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Lejow do 10 mei 2012 - 1:58

De bevalling is thuis begonnen, door een infectie in mijn baarmoeder, naar het ZH gegaan omdat ik pas 29+5 was. Daar overgebracht naar het LUMC want het leek door te zetten, daar nog meer remmers gekregen, maar toen uit mijn bloed bleek dat in een infectie in mijn baarmoeder had, werden de remmers gestopt en moest ze er uit.
Behoorlijke complicaties dus laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Ayla do 10 mei 2012 - 1:59

Hm ik wilde eerst zeggen zonder, maar toen las ik ook "in het vruchtwater gepoept" dan is het weer met, ze hadden een vermoeden en door het breken van de vliezen werd dat vermoeden bevestigd. Moest naar het ziekenhuis ivm een lage hartslag bij haar, maar daar bleek daar mee te vallen. Echt ernstige complicaties heb ik niet gehad, gelukkig.

Het begon thuis met weeën.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:00

Met. Na 30 uur bleek meneer in een aangezichtsligging te liggen en kon er niet uit. Toen is het een ks geworden...

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 10 mei 2012 - 2:01

Jetje schreef:Met. Na 30 uur bleek meneer in een aangezichtsligging te liggen en kon er niet uit. Toen is het een ks geworden...

Dat is een sterrenkijkertje dan toch? Met zijn kin de lucht in?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:05

Bevallen met complicaties.
Vanaf 32 weken premature weeën en T bleek tijdens de bevalling in het vruchtwater te hebben gepoept.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:14

Lejow schreef:
Jetje schreef:Met. Na 30 uur bleek meneer in een aangezichtsligging te liggen en kon er niet uit. Toen is het een ks geworden...

Nee een sterrenkijker is weer net even anders. Het werd mij zo uitgelegd:
sterrenkijker kijkt naar je rug en ligt met zijn gezicht ´naar buiten te kijken´
aangezichtsligging kijkt naar je buik en ligt met zijn gezicht ´naar buiten te kijken´

In verband met de draai in je bekken is de ene houding nog lastiger te bevallen dan de andere zeg maar. (als ik het allemaal goed onthouden heb hoor wilde het allemaal het liefst zo snel mogelijk vergeten haha)

Gast
Gast

Bericht  Tania do 10 mei 2012 - 2:20

De eerste keer met complicaties,begonnen met weeen, bevallen met 36 weken, hartslag van J. die niet meer omhoog ging, sterrenkijkertje, navelstreng om z'n nekje, vacuum die gebruikt moest worden, dat is een beetje te lomp gegaan waardoor hij erg veel pijn heeft gehad ervan. Verder flink geknipt en veel hechtingen.

De tweede keer zonder complicaties. Ik had al twee dagen wat voorweeen. Uiteindelijk werden het toch wel echte weeen. Verloskundige gebeld, toen ze kwam had ik al 6 cm. ontsluiting en mocht ik meteen naar het ziekenhuis (wilde ik zelf). Eenmaal in het ziekenhuis kwamen pas de echt pijnlijke weeen en ik was net een uur in het ziekenhuis, twee keer persen was ze eruit. Wel wat hechtingen doordat het zo snel ging op het laatst maar daar heb ik echt veel minder last van gehad dan de eerste keer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie do 10 mei 2012 - 2:22

2 x zonder en de 3e keer vind ik half half haha.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Theeleut do 10 mei 2012 - 2:24

Ik ben zonder complicaties bevallen. Bij de eerste zat er wel ontlasting in het vruchtwater. Ze had net voor dat ze eruit kwam gepoept.
Mijn zoon moest twee dagen ter obtivatie (klopt dat woord wel?) blijven omdat ik de gehele zwangerschap medicatie heb gebruikt waar hij last van kon hebben. Dit was gelukkig niet het geval en mocht hij een dag eerder mee naar huis.

In mijn ogen totaal geen complicaties vergeleken wat andere hier allemaal mee hebben gemaakt.

Edit: na de 1e bevallen heb ik trouwens wel complicaties gehad, na een week ben ik enkele dagen opgenomen geweest met kraamvrouwenkoorts door een restant placenta dat achter gebleven was.

Laatst aangepast door Theeleut op do 10 mei 2012 - 2:26; in totaal 1 keer bewerkt
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Happydobby do 10 mei 2012 - 2:25

Lejow schreef:

Mijn zoon lag in een voorhoofsligging, had ik nooit van gehoord.

Dat is ook weer net iets anders dan een sterrekijker.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Lejow do 10 mei 2012 - 2:26

Observatie, Theeleut smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut do 10 mei 2012 - 2:27

Lejow schreef:Observatie, Theeleut Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 561177
haha, ik wíst dat het niet klopte en te lui om te googlen, thanx!
Heb jij trouwens nog gelezen in het topic over het oei ik groei boekje??
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 10 mei 2012 - 2:28

Ehm.. weet ik niet meer laughcry

En ik moet nu weg :P Dus zal t morgen ff doen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Alex do 10 mei 2012 - 2:30

Ik beviel met 40+5 met complicaties. Thuisbevalling werd ziekenhuisbevalling en na een hele nacht met zware weeën is A. uiteindelijk met een keizersnede gehaald.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Theeleut do 10 mei 2012 - 2:31

Ik lees het dan wel, of niet Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 2 394967 of je interesse hebt!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Sanne do 10 mei 2012 - 2:32

Rejoy. schreef:zonder complicaties thuis bevallen. Bevalling is uit zichzelf begonnen met 40+0

Hier precies zo (en dat is me uitstekend 'bevallen'). Ik hoop het in de toekomst op dezelfde manier te mogen meemaken.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SparklingEyes do 10 mei 2012 - 2:32

De eerste keer is het een spoed keizersnee geworden. Er zijn verschillende visies wat er nou aan de hand was, maar ik hou vast aan het feit dat ik hem geen millimeter heb voelen bewegen, dus hij paste niet. smile Dit is wat drie van de vijf mensen gezegd hebben die er bij betrokken waren..

De tweede keer geen bijzonderheden, maar dat kwam omdat het al een keizersnee werd... Had dit ook een natuurlijke bevalling geweest, was ook dit in een spoed keizersnee geëindigd!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Poisongirl do 10 mei 2012 - 2:33

Ik met. Werd met 36+3 opgenomen in ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en torenhoge bloeddruk (200/140). Hebben de bevalling met medicatie kunnen uitstellen tot 37+3 (was ivm kerst, anders hadden ze t met 37 gedaan, maar ivm weekendbezetting en ik op de medicatie reageerde dag na kerst). Toen ingeleid en tijdens de bevalling stopte J zijn hartslag helemaal, toen met donder en geweld geknipt en toen was hij er, zo blauw als wat. Navelstreng doorgeknipt, mee met kinderarts en aan de beademing. Uiteindelijk was hij na 8 dagen thuis. Mijn placenta kwam net op het nippertje los, hadden de ok al gebeld.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:39

De eerste keer met. Complicaties in de zwangerschap (zwangerschapsvergiftiging) en zoontje had in het vruchtwater gepoept. Wel spontaan bevallen, niet ingeleid. In het ziekenhuis met 39w4d.
De tweede en derde keer zonder. De tweede bevalling was niet fijn, traumatische ervaring die ik inmiddels wel heb verwerkt, maar geen medische complicaties verder. Spontaan begonnen, thuis bevallen, 39w2d.
De derde bevalling zijn mijn vliezen thuis gebroken door de verloskundige na een paar dagen (flinke) voorweeen die niet doorzetten. Toen had ik vier cm. Dat was met 39w4d.

Gast
Gast

Bericht  LindaK do 10 mei 2012 - 3:21

2 keer met :-)

Bij D.aan braken mijn vliezen met 27 weken, een week in het ziekenhuis gelegen, met 28 weken is D.aan geboren.

J.ulia is geboren met de vacuüm, de bijbehorende knip werd verkeerd gehecht...hierdoor mocht ik nog 2,5uur op de operatiekamer doorbrengen en verloor ik uiteindelijk bijna 3 liter bloed!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  MissD do 10 mei 2012 - 3:23

Met....

Mijn weeën stopte, waardoor ik naar het ziekenhuis moest voor weeopwekkers.
T. haar hartslag daalde heel erg... waardoor ze uiteindelijk met spoed met een vacuümpomp (en knip) is gehaald.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  koNijntje do 10 mei 2012 - 3:35

tja, wat valt onder complicaties.. wanneer noem je je bevalling 'anders dan normaal'?
ik ben thuis bevallen en moest daarna met de ambulance naar het zkh om te hechten,
vind het zelf geen complicatie, maar anderen zullen het misschien wel zo noemen..
verder waren (en zijn) t en ik helemaal gezond!

edit: thuis bevallen met 37+4, bevalling begon met het breken van de vliezen, 1.5uur later begonnen de weeën.

Laatst aangepast door koNijntje op do 10 mei 2012 - 16:47; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: