Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

+62
Annie24
Dani
Tikkie
Stuiterbal
Kat1980
_Jet
Luna
joyce0606
Steep
Diese
Pien
L!ND@
Didi
_Lana_
Aggi
Novalee
sheila123
Printje
Smaragdje
Tiara
Linda
Darius
Knillis
Ezzer
Filoria
Dora
yes1984
Slakje
Bruintje Beer
Fiebje
Teddyaapje
Urban Naked
M@niek
*Troela*
koNijntje
MissD
LindaK
Poisongirl
SparklingEyes
Sanne
Alex
Theeleut
Mamsie
Tania
Ayla
Thunder
Liadan
Aagje!
Muus
Supertalentje
Aimee
Annemie
Happydobby
Viva
PapillonRose
SarahKey
Clapperdie
Susan
Jasmine
Océane
RYW
Lejow
66 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 Lijn111066%Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 Lijn1110 66% 
[ 73 ]
Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 Lijn111034%Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 Lijn1110 34% 
[ 38 ]

Totaal aantal stemmen : 111

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 Empty Re: Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Bericht  Tikkie vr 11 mei 2012 - 2:47

Ik heb op met complicaties gestemd.

Eerste bevalling:Dochter zat vast(was te zwaar voor mijn bekken) met grof geweld eruit gehaald. Vervolgens nog gereanimeerd.

Tweede bevalling:Dachten we dat lukt wel want het geboorte gewicht was lager geschat als de eerste. Nou mooi niet, ben op handen en knieen bevallen en hebben ze getoucheerd om de baby er zo uit te halen.Met als gevolg weer een reanimatie een gebroken bovenarm en een E.rbse P.arese.

Laatst aangepast door wendy1983 op vr 11 mei 2012 - 5:21; in totaal 2 keer bewerkt

Tikkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 38
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 Empty Re: Ben jij met of zonder complicaties bevallen?

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 4:54

wendy1983 schreef:Ik heb op met complicaties gestemd.

Eerste bevalling:Dochter zat vast(was te zwaar voor mij bekken) met grof geweld eruit gehaald. Vervolgens nog gereaninmeerd.

Tweede bevalling:Dachten we dat lukt wel want het geboorte gewicht was lager geschat als de eerste. Nou mooi niet, ben op handen en knieen bevallen en hebben ze getoucheerd om de baby er zo uit te halen.Met als gevolg weer een reanimatie een gebroken bovenarm en een E.rbse P.arese.

Pff wat heftig zeg

Gast
Gast

Bericht  Dani vr 11 mei 2012 - 5:02

Met. Langdurig gebroken vliezen, weeën die niks deden dus weeenopwekkers, ruggenprik (maar is geen complicatie) en toen ze eruit kwam had ze de navelstreng om haar nek. Ze werd gehaald door een assistent maar die was er te lang mee bezig dus de gyn moest ingrijpen om zij al zagen dat de navelstreng dus om haar nek zat. Het ging verder wel gelijk goed met dochter.

Er stond ook een kinderarts standby omdat ik medicijnen moest gebruiken die mogelijk invloed konden hebben op het starten met ademen. Ook dit bleek gelukkig niet nodig.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 vr 11 mei 2012 - 6:43

Met complicaties.

Zo kort mogelijk: om 11.55 uur zonder voortekenen midden in een weeenstorm terechtkomen. Daardoor om 13 uur een migraine aanval gekregen waardoor ik de rest van de middag totaal van de wereld geweest ben. Om 18.15 uur mocht ik persen en van de periode tussen 13.00 en 18.15 uur weet ik dus niets meer, behalve wat ik mijn bevallingsverslag van de gyn staat en wat mijn vriend zich nog kan herinneren. Om 18.15 uur mocht ik persen en omdat ik te weinig kracht had door de migraine aanval en Y. zijn hartslag daalde is hij met een knip gehaald en om 18.29 uur geboren. Daarna zijn ze nog 1,5 uur bezig geweest met hechten.

's Avonds bleef ik bloeden als een rund inclusief hele erge naweeen. 's Nachts nog weeenopwekkers gehad en de volgende dag een echo. Daar was te zien dat er nog 2 stukken weefsel achter waren gebleven van gemiddeld 8cm omtrek. Deze zijn er zonder verdoving, handmatig uitgehaald. Een curretage dus, terwijl ik net bevallen was, een blauwe onderkant had en 38 hechtingen. Ik heb liggen gillen alsof ik vermoord werd. Sad

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Makamba vr 11 mei 2012 - 6:48

Zonder complicaties in het ziekenhuis bevallen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba vr 11 mei 2012 - 6:50

Eerste bevalling:Dochter zat vast(was te zwaar voor mijn bekken) met grof geweld eruit gehaald. Vervolgens nog gereanimeerd.

:shock: Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 699888
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Luna di 15 mei 2012 - 4:51

*verwijderd*

Laatst aangepast door Luna op zo 1 sep 2013 - 7:44; in totaal 1 keer bewerkt
Luna
Luna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 117

Bericht  Jasmine di 15 mei 2012 - 5:07

Luna schreef:
Teddyaapje schreef:
Luna schreef:Ik heb op zonder gestemd.

De 1e thuis bevallen, begon met weeën. Heb wel een weeënstorm gehad en 5 kwartier geperst, maar dat vind ik geen complicaties. Begonnen met 39+6, geboren met 40+0

De 2e ook thuis bevallen, begon met weeën. Laatste stuk ging zo snel dat we de tijd niet meer kregen om de verlos te bellen, dus die is door haar vader "gehaald" met de 112meldkamer aan de telefoon. Dat kun je misschien een complicatie noemen bedenk ik me nu. Begonnen en geboren met 40+4

Dat lijkt me op het moment zelf echt dóódeng, maar achteraf gezien een hele mooie ervaring! Hoe hebben jullie dit ervaren?

Op dat moment vond ik het ook best eng, maar het ging ook allemaal heel snel. In eerste instantie dacht ik dat het helemaal mis zou gaan, omdat het zo snel ging. Toen haar hoofdje geboren was, dacht ik alleen maar, het huilt niet, het huilt niet. Maar dat doen ze natuurlijk pas als ze helemaal geboren zijn. En toen ze geboren was, deed ze het direct enorm goed en beseften we inderdaad dat het wel heel bijzonder was. Mn man zegt weleens, dat hij het bij een eventuele derde wel weer zo wil doen haha. Hij was er dan ook vrij rustig onder, moest wel rennen om van alles en nog wat te halen en natuurlijk de verlos en 112 te bellen (hij had op een gegeven moment 2 telefoons aan zn oor en hield zich met ons bezig!), maar hij was niet in paniek. Ik had een mantra: als het zo snel gaat, gaat het meestal allemaal goed (was op de zwangerschapscursus gezegd), dat probeerde ik mezelf dus voor te houden.

Ik kijk er met heel veel mooie gevoelens op terug, terwijl ik bij mn oudste een bevalling uit het boekje had (alleen met weeënstorm) en daar heb ik best lang last van gehad. Apart.

En dat voor een man Wink

Het lijkt mij wel heel bijzonder hoor, om het zo intiem met zijn tweetjes te beleven.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Tikkie di 15 mei 2012 - 5:12

Makamba schreef:

:shock: Ben jij met of zonder complicaties bevallen? - Pagina 5 699888

Bedankt voor je knuffel!

Heb er nog steeds erg veel moeite mee. En dit zal ook nog wel even tijd kosten voor je zoiets verwerkt hebt.We worden er natuurlijk ook iedere dag weer even mee geconfronteerd omdat zoon uitval in zijn arm heeft.

Het zwanger zijn is geen probleem, maar bevallen dat lukt mij gewoon niet normaal.

Tikkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 38
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  sabje di 15 mei 2012 - 5:44

Hier ook met. Met 30,5 begonnen de weeen. Gelukkig waren ze te remmen. Ik heb toen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en tot 37 weken bedrust gehad. De bevalling zelf is volgens het boekje verlopen. Was gestript bij de verloskundige met 39,2 omdat ik al flinke voorweeen had gehad en 3 cm ontsluiting. Vanaf het strippen tot aan het persen heeft het 6 uur geduurd en daarna nog een uur geperst. Wel een knip gehad omdat mijn bekkenbodemspieren te krachtig waren.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 5:49

De eerste met.
In het ZH ingeleid, duurde 13u en uiteindelijk behoorlijk ingeknipt en uitgescheurd.
Flink wat hechtingen en 5-6 weken niet/nauwelijks kunnen lopen/zitten/staan of liggen.

De tweede zonder.

Gast
Gast

Bericht  Purpleflower di 15 mei 2012 - 9:21

met 38+2 opgenomen met pre-eclampsie
Lag aan allemaal toeters en bellen met een veel te hoge bloeddruk ik een kamer zonder licht, kon geen licht verdragen.
Met 38+5 bevalling ingeleid.
9:00 met 1cm vliezengebroken
weeën op wekkers.
Ruggeprik, kreeg ik een bloeddruk daling, dus was ik even weg.
tijdens de 7 8 en 10 cm ontsluiting bij onze dochter bloed afgenomen via haar hoofd.
Ze hebben meerdere keren op het punt gestaan me naar de ok te rijden voor spoedkeizersnede,.. maar dochter herstelde zicht steeds weer, wanneer ze wouden ingrijpen
Maar ze bleef stabiel..
na 26 minuten persen, kwam de baby in nood.
Flinke knip, vacuümpomp er op en 1 perswee later was ze er, helemaal gezond. 21:11 uur
Placenta kwam niet los, 1500 ml bloed kwijt.
en hechten van mijn knip duurde 45 minuten.

Dus ook geen bevalling volgense het boekje
Waar ik het zeker een jaar moeilijk mee heb gehad

Laatst aangepast door Purpleflower op wo 16 mei 2012 - 2:30; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ..)
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 10:39

Nee, beide keren te vroeg en beide keren moesten ze bij het persen heel snel geboren worden ( ze waren er binnen een kwartier) omdat het niet zo goed ging.

Gast
Gast

Bericht  Nana di 15 mei 2012 - 11:31

1e - ingeleid vanwege hoge bloeddruk

2e - zonder
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Jasmine di 15 mei 2012 - 19:06

PurpleFlower: hug
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: