Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat mag en wat mag niet..

+13
Ayla
Sanne
Poisongirl
Rush
LDJ
SarahKey
Océane
Linda
Clapperdie
Susan
Happydobby
Filoria
Paper Crown
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat mag en wat mag niet.. - Pagina 2 Empty Re: Wat mag en wat mag niet..

Bericht  Happydobby do 10 mei 2012 - 1:43

Powerbabe schreef:Ik begreep van mijn collega dat je best sushi kunt eten als de vis maar vers is. En zij heeft 4 gezonde kinderen Wink.

In Japan eten ze het veelvuldig. Zo heeft ieder land wel iets.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  LDJ do 10 mei 2012 - 1:44

Aquala schreef:Ik dacht altijd dat het wel meeviel met de dingen die ik at, maar tijdens zwangerschap ben ik er wel achter gekomen dat ik toch best wel veel dingen eet die niet echt aan te raden zijn. Zo kan ik echt niet zonder gerookte zalm, dus dat móet ik gewoon halen bij de visboer. Laatste keer betaalde ik voor 160 gram €8,- maar ik móest het hebben. Sushi ben ik ook gek op. Net als carpaccio, rode biefstukjes, osseworst, rosbief, softijs en milkshakes eet/drink ik trouwens wel gewoon.
Uit eten gaan tijdens zwangerschap vind ik echt geen hol aan, alles wat écht lekker is mag meestal niet Wat mag en wat mag niet.. - Pagina 2 1270000679
Mee eens!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 1:48

Powerbabe schreef:Ik begreep van mijn collega dat je best sushi kunt eten als de vis maar vers is. En zij heeft 4 gezonde kinderen Wink.

Mijn tante at tijdens haar zwangerschappen rauwe rosbief en zeven blikjes leverpastei per dag en zij heeft ook drie gezonde kinderen. Vroeger mocht je alles en het merendeel van de kinderen werd gewoon gezond geboren. Toch neem je dat risico niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 1:54

Ik dacht dat verse vis inderdaad toch wel mocht hoor?!

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 10 mei 2012 - 1:56

LDJ schreef:
Aquala schreef:Ik dacht altijd dat het wel meeviel met de dingen die ik at, maar tijdens zwangerschap ben ik er wel achter gekomen dat ik toch best wel veel dingen eet die niet echt aan te raden zijn. Zo kan ik echt niet zonder gerookte zalm, dus dat móet ik gewoon halen bij de visboer. Laatste keer betaalde ik voor 160 gram €8,- maar ik móest het hebben. Sushi ben ik ook gek op. Net als carpaccio, rode biefstukjes, osseworst, rosbief, softijs en milkshakes eet/drink ik trouwens wel gewoon.
Uit eten gaan tijdens zwangerschap vind ik echt geen hol aan, alles wat écht lekker is mag meestal niet Wat mag en wat mag niet.. - Pagina 2 1270000679
Mee eens!

Ik kon altijd wel wat vinden wat ik 'normaal' ook zou eten. Wel was ik altijd bang dat het niet goed doorbakken zou zijn. En bekeek elk stukje vlees heel goed Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 1:56

Elodie schreef:Ik dacht dat verse vis inderdaad toch wel mocht hoor?!
Dat was meer wat ik bedoelde. Natuurlijk neem je het risico niet als er een risico bestaat, maar ik begreep dus dat ze er tegenwoordig wel uit zijn dat verse vis geen risico vormt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:00

Ik heb dat ook wel gewoon gegeten, hetzelfde geldt voor softijs.. wist helemaal niet dat het niet altijd zo verstandig is. Oh en mayo, dat al helemaal toen ;-)

CKC, ik snap wel dat je nu extra voorzichtig wilt zijn, en natuurlijk zijn sommige dingen zeer onverstandig, maar volgens mij komen er steeds meer dingen bij waarvan ze zeggen dat het misschien niet goed is.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 2:00

Powerbabe schreef:
Dat was meer wat ik bedoelde. Natuurlijk neem je het risico niet als er een risico bestaat, maar ik begreep dus dat ze er tegenwoordig wel uit zijn dat verse vis geen risico vormt.

Maar hoe weet ik of Shabu Shabu verse vis heeft? Misschien is het wel oude vis wat ik krijg in mijn Sushi.. normaal zou 't me niet uitmaken maar nu ben ik voorzichtig. Niet dat ik bang ben dat het misgaat als ik wat eet wat niet mag, maar meer om de gezondheid van mijn kleine babietje! Wat mag en wat mag niet.. - Pagina 2 281626781
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:01

gewoon even vragen joh! En hopen dat ze eerlijk antwoord geven laughcry

Gast
Gast

Bericht  Rush do 10 mei 2012 - 2:02

Elodie schreef:gewoon even vragen joh! En hopen dat ze eerlijk antwoord geven Wat mag en wat mag niet.. - Pagina 2 394967
Gewoon even de keuken in :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  LDJ do 10 mei 2012 - 2:02

2CKC2 schreef:
Powerbabe schreef:

Maar hoe weet ik of Shabu Shabu verse vis heeft? Misschien is het wel oude vis wat ik krijg in mijn Sushi.. normaal zou 't me niet uitmaken maar nu ben ik voorzichtig. Niet dat ik bang ben dat het misgaat als ik wat eet wat niet mag, maar meer om de gezondheid van mijn kleine babietje! Wat mag en wat mag niet.. - Pagina 2 281626781

Ik weet niet wat Shabu Shabu is? Een restaurant?
Je zou het dan na kunnen vragen of het voor de zekerheid gewoon niet nemen.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:09

Oh ik zou dan zeker niet bij een all you can eat restaurant sushi gaan eten maar bij een beter sushi restaurant. Dan zou ik naar Japan Inn gaan, mega verse sushi!

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl do 10 mei 2012 - 2:09

Ik kwam er pas tegen t eind van mijn zwangerschap achter dat softijs blijkbaar niet mocht. Heb toen bij mijn vk aangegeven dat ik dat wel gehad had, kon geen kwaad zei ze, dat risico was echt te verwaarlozen, anders dan met rauw vlees, gerookte vacuumverpakte zalm, rauwmelkse kazen, etc.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 2:16

Powerbabe schreef:Oh ik zou dan zeker niet bij een all you can eat restaurant sushi gaan eten maar bij een beter sushi restaurant. Dan zou ik naar Japan Inn gaan, mega verse sushi!

Hasekura @ Amstelstraat wil ik heen..
Waar zit Japan Inn?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:20

Japan Inn zit in de Leidsekruisstraat. Is echt goed, komen ook veel Japanners eten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:22

ik zie hier nu al diverse posts van dames die toch softijs hebben gegeten terwijl dit niet mocht. Even voor de duidelijkheid dit mag WEL. Het softijs/milkshakes zijn niet schadelijk maar het apparaat waar het in zit/ door heen gaat is nogal bacterie-gevoelig. Het apparaat moet heel erg goed gereinigd worden. Dus ik koop nu alleen softijs bij een zaak waarvan ik weet dat die apparaten goed bijgehouden worden.

edit en dit vond ik over vis:

. Vis is heel gezond, zeker ook voor zwangeren! Maar met het oog op dioxines is meer dan twee porties vette vis per week (300 gram) onverstandig. Vette vis voorziet in de behoefte van vitamine A en D. Het is goed voor de ontwikkeling van de hersenen en het gezichtsvermogen van het ongeboren kind.
. Roofvissen eten( zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn) kun je beter niet doen tijdens de zwangerschap. Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem.
. Kijk uit met het eten van vacuüm verpakte gerookte zalm. Die kan de listeriabacterie bevatten. Een besmetting met de listeriabacterie kan schadelijk zijn voor je ongeboren kindje. Gelukkig is de kans klein, dat je in Nederland zalm koopt die besmet is met de listeriabacterie. Toch raden we je af om dit te eten als je zwanger bent. Goed doorbakken verse zalm is geen probleem. Andere gerookte vis, zoals paling en makreel, is niet rauw en wel veilig. Haring is wel rauw, maar die wordt zo kort bewaard dat er geen listeria-gevaar bestaat. Koop dus liever gerookte zalm bij de versafdeling van de supermarkt of bij de vishandel.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 2:42

Op de site van het Voedingscentrum staat:

Vis: vis is heel gezond. Maar neem geen:
a) voorverpakte kant-en-klare vis uit de koeling zoals gerookte
zalm, paling, mosselen (deze producten kunnen wel gegeten worden als ze
van te voren verhit worden);
b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters;
c) geen roofvissen, zoals zwaardvis, tonijn, haai en koningsmakreel;
d) geen paling uit de Nederlandse rivieren;
e) niet meer dan twee keer per week vette vis, vanwege de dioxines.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 3:04

Dank meiden, ik ga gewoon maar eten wat veilig is ipv waar ik zo naar hunker.

Mag je trouwens zonnebanken?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 3:15

2CKC2 schreef:Dank meiden, ik ga gewoon maar eten wat veilig is ipv waar ik zo naar hunker.

Mag je trouwens zonnebanken?

Volgens mij is dat geen gevaar voor je kind maar je kan er wel zwangerschapsmasker van krijgen (en als je pech hebt gaat dat niet meer weg of komt het steeds terug als je bruin wordt).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 3:19

zonnebanken wordt inderdaad afgeraden ja ivm zwangerschapsmasker. maar verder kan het weinig kwaad

Laatst aangepast door Lily op do 10 mei 2012 - 3:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Sanne do 10 mei 2012 - 3:20

SarahKey schreef:
LDJ schreef:
Mee eens!

Ik kon altijd wel wat vinden wat ik 'normaal' ook zou eten. Wel was ik altijd bang dat het niet goed doorbakken zou zijn. En bekeek elk stukje vlees heel goed Cool

Ik ben tijdens de zwangerschap drie keer naar luxere restaurants gegaan, waar ze vijfgangenmenu's etc. serveren. Daar heb ik gewoon aangegeven dat ik zwanger was (de eerste keer dan, de keren daarna konden ze het zelf ook wel zien). En ik heb echt heerlijk gegeten. Ze houden er rekening mee en je krijgt alleen datgene wat je mag hebben. Overigens vertelde de gastvrouw van één van die restaurants dat je wel rood vlees mag hebben. Het vlees moet tot een bepaalde temperatuur verhit zijn geweest om de bacteriën te doden. Het vlees kan dan nog wel een beetje rood geserveerd worden blijkbaar. Al hebben ze me geen rood vlees voorgeschoteld uiteindelijk, maar fazant.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ayla do 10 mei 2012 - 3:35

Ik zou het risico van zonnebanken niet nemen hoor CKC, loop je straks met een zwangerschapsmasker rond, dankje koekkoek.

Mij is verteld dat vacuüm verpakte vis afgeraden wordt, rauwe vis, rauw vlees, alcohol, sigaretten etc. En voorverpakte sla en verse fruit en groente goed wassen. Softijs alleen bij grote ketens (bijv. de grote gele M) omdat daar de machines dagelijks gebruikt worden en bacteriën geen kans krijgen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Pompoen do 10 mei 2012 - 3:36

2CKC2 schreef:
Powerbabe schreef:

Volgens mij is dat wel van verse vis gemaakt hoor. Want anders word het een beetje taaiig en dat is dan veel minder lekker. Verder kunnen ze daar natuurlijk ook het risico niet nemen dat iemand er ziek van word! Maar het is in de Japanse keuken ook wel gebruikelijk om écht verse vis te gebruiken, daarom is het ook zo duur!

maar misschien moet je maar naar shabu shabu amersfoort komen, mijn moeder eet glutenvrij maar is niet allergisch en die man was helemaal bezorgd en bleef maar herhalen dat in soja ook gluten zitten en hij had een hele lijst van dingen ze echt niet mocht eten... Daar overheerste echt de bezorgdheid voor de klant zeg maar.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:12

Verse vis mag toch ook gewoon zolang het maar gegaard is?
Andere sta ik geregeld m'n gasten te bedonderen :')

Gast
Gast

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 5:15

_Jackie schreef:Verse vis mag toch ook gewoon zolang het maar gegaard is?
Andere sta ik geregeld m'n gasten te bedonderen :')

Ja, dat mag zeker, maar het ging nu om rauwe vis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: