Orthopedagoog
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Orthopedagoog
Vandaag ben ik met N. bij de huisarts geweest, o.a. wat betreft het slapen en wat betreft N.'s ontwikkeling. Ze heeft me aangeraden contact op te nemen met een orthopedagoog, om me te 'helpen bij de opvoeding'. Zij zegt dat N. in een spiraal of cirkel zit wat betreft het slapen, waar ze niet zelf uit kan komen. Met andere woorden: ze moet leren slapen. De huisarts zei dat een orthopedagoog me daarbij kan helpen.
Ik voel me nu ineens even gefaald. Waarom heb ik hulp nodig bij de opvoeding? Doe ik het niet goed? Ik ben best bereid met een orthopedagoog te gaan praten, dat is het niet. Alleen ik wil niet het gevoel krijgen dat ik geholpen moet worden bij het opvoeden van mijn dochter. Dat gevoel heb ik nu wel. Ik weet heel goed wat ik wil, hoe ik het wil, wat ik doe, wat het bij N. doet, etc. Zeker sinds ik me verdiept heb in UP. Ik heb hier in de buurt een orthopedagoog gevonden die mij wel wat lijkt. Ze heeft in haar visie een quote van Thomas Gordon opgenomen. Ze is dus bekend met Thomas Gordon en dus waarschijnlijk ook met UP. Dat vind ik wel fijn.
Maar heeft iemand ervaring met een orthopedagoog? Vertel...
Ik voel me nu ineens even gefaald. Waarom heb ik hulp nodig bij de opvoeding? Doe ik het niet goed? Ik ben best bereid met een orthopedagoog te gaan praten, dat is het niet. Alleen ik wil niet het gevoel krijgen dat ik geholpen moet worden bij het opvoeden van mijn dochter. Dat gevoel heb ik nu wel. Ik weet heel goed wat ik wil, hoe ik het wil, wat ik doe, wat het bij N. doet, etc. Zeker sinds ik me verdiept heb in UP. Ik heb hier in de buurt een orthopedagoog gevonden die mij wel wat lijkt. Ze heeft in haar visie een quote van Thomas Gordon opgenomen. Ze is dus bekend met Thomas Gordon en dus waarschijnlijk ook met UP. Dat vind ik wel fijn.
Maar heeft iemand ervaring met een orthopedagoog? Vertel...
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Orthopedagoog
Heb jij een fijne orthopedagoog getroffen? Het lijkt me belangrijk dat er, net als met een psycholoog, een goede klik moet zijn.
Parisienne- Ratel
Ja, ik ben erg blij met haar.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb geen ervaring, maar wil wel even zeggen dat je dit niet als falen moet zien. Je hebt niet gefaald, je wilt het beste voor jullie dochter en ik vind het erg moedig dat je deze stap hebt genomen.
Ik hoop dat je een klik zal hebben met de orthopedagoog en dat wat zij als advies/tips geeft aan zal sluiten bij jullie manier van opvoeden.
Ik hoop dat je een klik zal hebben met de orthopedagoog en dat wat zij als advies/tips geeft aan zal sluiten bij jullie manier van opvoeden.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Susan, dat is in ieder geval erg fijn, dat de klik goed is. Dat zal al een hoop schelen.
Liadan, dankje. Ik weet inderdaad dat ik het niet zo moet zien. Ik was al blij dat ik, toen ik ging zoeken, die quote van Gordon tegenkwam op haar website. Dat gaf me al een wat beter gevoel, het gevoel dat zij me hopelijk begrijpt over hoe we met N. omgaan en dat ik dat iemand niet helemaal hoef uit te leggen.
Liadan, dankje. Ik weet inderdaad dat ik het niet zo moet zien. Ik was al blij dat ik, toen ik ging zoeken, die quote van Gordon tegenkwam op haar website. Dat gaf me al een wat beter gevoel, het gevoel dat zij me hopelijk begrijpt over hoe we met N. omgaan en dat ik dat iemand niet helemaal hoef uit te leggen.
Parisienne- Ratel
Hier een orthopedagoog, weliswaar een op het moment werkzaam in het onderwijs maar met ervaring in de opvoedondersteuning. Wat ontzettend belangrijk is om niet te vergeten is dat jij degene bent die op zoek gaat naar iemand die als het ware even met je meekijkt en meedenkt, het wordt je niet van buitenaf opgelegd dus van falen is absoluut geen sprake hoor! Het is fijn dat je al iemand hebt gevonden waar je positief tegenover staat, dat is al heel fijn. De klik is namelijk wel belangrijk. Ga er vanuit dat je praktische tips en adviezen zult krijgen om de dingen die je goed doet nog beter te doen, dat als uitgangspunt is mijns inziens heel belangrijk. Succes!
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Mijn kinderen zijn via de orthopedagoog opgenomen ivm het vele huilen. Op dat moment voelde het als falen, mijn maag draaide om bij het idee dat ik ze achter moest laten, maar achteraf gezien is het de beste stap die ik gezet heb als moeder. Mijn kinderen zijn ervan opgeknapt, mijn man en ik ook. Uitgerust en bijgeslapen. Zelf hadden we het nooit kunnen doorbreken, zeker de nachten niet.
We zijn nu een gelukkig gezinnetje, en dat is anders geweest.
We zijn nu een gelukkig gezinnetje, en dat is anders geweest.
Gast- Gast
Ik ben bijna afgestudeerd orthopedagoog en werkzaam op een m.edisch r.evalidatie centrum op de polikliniek 0-4 jarigen. Als je vragen hebt kun je mij PM-en als je wilt!
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
@ piene1983: duidelijk verhaal, dankjewel.
@ Stofzuiger: ja, ik weet jouw verhaal nog. Fijn dat het voor jullie geholpen heeft zeg! Dat is het probleem bij mij en N. ook een beetje. Ik heb eigenlijk 'handvaten' nodig om het bestaande patroon te doorbreken. Zelf ben ik helemaal door alle opties heen. Ik weet het gewoon niet meer.. niks, maar dan ook niks (wat ik zelf kan verzinnen en doen) helpt. Heb een hele tijd gedacht dat het aan mij lag, aan mijn manier van omgaan met N. Als iemand je dan naar een orthopedagoog verwijst denk je: zie je, ik kan niet opvoeden. Terwijl ik nu wel weet dat het daar niks mee te maken heeft. Heb net met mijn moeder een goed gesprek gehad en zie alles nu anders in. Gelukkig!
@ Xanna: fijn, dankjewel! Daar ga ik zeker gebruik van maken. Als ik wat specifieke vragen heb PM ik je.
@ Stofzuiger: ja, ik weet jouw verhaal nog. Fijn dat het voor jullie geholpen heeft zeg! Dat is het probleem bij mij en N. ook een beetje. Ik heb eigenlijk 'handvaten' nodig om het bestaande patroon te doorbreken. Zelf ben ik helemaal door alle opties heen. Ik weet het gewoon niet meer.. niks, maar dan ook niks (wat ik zelf kan verzinnen en doen) helpt. Heb een hele tijd gedacht dat het aan mij lag, aan mijn manier van omgaan met N. Als iemand je dan naar een orthopedagoog verwijst denk je: zie je, ik kan niet opvoeden. Terwijl ik nu wel weet dat het daar niks mee te maken heeft. Heb net met mijn moeder een goed gesprek gehad en zie alles nu anders in. Gelukkig!
@ Xanna: fijn, dankjewel! Daar ga ik zeker gebruik van maken. Als ik wat specifieke vragen heb PM ik je.
Parisienne- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: