Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kom je in een hokje?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe kom je in een hokje? Empty Hoe kom je in een hokje?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 2:06

Ik zat net in de bus en hij reed over de universiteitcampus hier in Nijmegen. Eerst kwam hij langs de faculteiten waar veel alpha opleidingen zitten (heel veel vrouwen!, bepaalde sfeer hing er.. kleine groepjes voor de deur die wat aan het drinken waren).

Een stuk verder aan het einde van de campus langs de factulteiten waar Beta studies zitten (ik zag o.a. sterrenkunde op de raam staan). Daar oogde het heel 'kaal' liepen een aantal mannen rond (nu komt er al een hokje - met lang haar en een zwarte lange jas) en het gevoel was ineens heel anders.

Hoe kan het toch zo zijn dat mensen, de mensen die al in het hokje zitten, volgen?

Nouja ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden haha. Maar ik vond het gewoon zo apart en merkte ook gelijk dat vooroordelen opkwamen in mijn hoofd Neutral

Dus.. Hoe kom je nu in een hokje? En kun je van dat hokje afwijken als je toch in een omgeving zit waarin je dat hokje bijna ingetrokken wordt?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kom je in een hokje? Empty Re: Hoe kom je in een hokje?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 2:09

Ik denk dat in een hokje zitten iets veiligs is voor veel mensen. Je hoort ergens bij, je word niet raar aangekeken of veroordeelt door degene waarmee je veel optrekt ..

Gast
Gast

Bericht  Caro di 8 mei 2012 - 2:20

omdat je een deel herkenning van jezelf ziet? Ik kan me voorstellen dat stel, je bent een jongen, houdt van sterren kijken, wetenschap, niet echt knap etc.. en je kiest eindelijk na een ellendige middelbare school een nieuwe studie waarop je nog meer dezelfde types als jij tegenkomt. Dan ben je toch blij? Je bent niet meer alleen..
Mensen zijn nu eenmaal niet graag alleen en zoeken graag aansluiting bij anderen.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 2:22

Caro schreef:omdat je een deel herkenning van jezelf ziet? Ik kan me voorstellen dat stel, je bent een jongen, houdt van sterren kijken, wetenschap, niet echt knap etc.. en je kiest eindelijk na een ellendige middelbare school een nieuwe studie waarop je nog meer dezelfde types als jij tegenkomt. Dan ben je toch blij? Je bent niet meer alleen..
Mensen zijn nu eenmaal niet graag alleen en zoeken graag aansluiting bij anderen.

haha.. No judgement Wink

Gast
Gast

Bericht  Caro di 8 mei 2012 - 2:49

Punk'd schreef:
Caro schreef:omdat je een deel herkenning van jezelf ziet? Ik kan me voorstellen dat stel, je bent een jongen, houdt van sterren kijken, wetenschap, niet echt knap etc.. en je kiest eindelijk na een ellendige middelbare school een nieuwe studie waarop je nog meer dezelfde types als jij tegenkomt. Dan ben je toch blij? Je bent niet meer alleen..

haha.. No judgement Wink

hahaha, ik wist toen ik het typte dat dat ook gewoon écht stereotyperend was. Maar toch is het zo! Je zoekt vaak mensen op met wie je veel gemeen hebt, dus pas je dan weer automatisch in een hokje.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 2:56

Soort zoekt soort..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: