Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Drankspelletjes

+3
SoGood
silly-one
Marsy28
7 plaatsers

Ga naar beneden

Drankspelletjes Empty Drankspelletjes

Bericht  Marsy28 do 3 mei 2012 - 6:34

In Oostenrijk, waar ik dus 6 jaar gewoond heb, stond dit in de krant:
Jongeren hebben een nieuw spel bedacht. Ze gaan in een park in een boom zitten met drank en drinken net zo lang totdat ze letterlijk uit de boom vallen. Het spel is wie het het langst volhoudt. Ze kotsen en pissen vanuit de bomen op mensen.. laughcry

Natuurlijk deden wij ook drankspelletjes maar comazuipen en possum (zo heet het in Oostenrijk wat ze doen), heb ik nog nooit gedaan... Jullie wel?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drankspelletjes Empty Re: Drankspelletjes

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 6:40

Ik heb wel ooit drankspelletjes gedaan, maar zulke dingen nog nooit.

Gast
Gast

Bericht  silly-one do 3 mei 2012 - 6:44

Wij deden altijd iets van mexen, paddenstoeltje leggen of iets waarbij je moest drinken als je ja op een vraag kon beantwoorden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood do 3 mei 2012 - 6:45

Verder dan kaartje blazen ben ik nooit gekomen. Maar ja, ik was dan ook een voorbeeldpuber.

Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Marsy28 do 3 mei 2012 - 6:48

Wat is in vredesnaam paddenstoeltje leggen? Ik heb laatst een leuk drankspelletje gespeeld, het heet "kings"
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Susan do 3 mei 2012 - 7:01

Kotsen en pissen op mensen? Je zou toch hopen dat ze allemaal uit die boom flikkeren en erg ongelukkig terecht komen, wat een achterlijk gedoe zeg. Hoe halen mensen het in hun hoofd?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Marsy28 do 3 mei 2012 - 7:04

Susan schreef:Kotsen en pissen op mensen? Je zou toch hopen dat ze allemaal uit die boom flikkeren en erg ongelukkig terecht komen, wat een achterlijk gedoe zeg. Hoe halen mensen het in hun hoofd?

Juist ja! En dat is zo'n conservatief land! Het is trouwens echt in een bepaald gebied hoor, niet overal populair en er wordt nu hard opgetreden... Maar ja, comazuipen is natuurlijk ook vrij bizar!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes do 3 mei 2012 - 7:07

Ik heb nooit drank spelletjes gespeeld. Eigenlijk vanaf het moment dat ik ging drinken, kwam ik al vrij vlot in aanraking met de andere kant van drank: alcoholisme en de gevolgen hiervan.

Sindsdien eigenlijk nog maar héél weinig gedronken, ben zelfs nog nooit dronken geweest en zal het ook niet worden. teveel narigheid gezien en gevoeld / meegemaakt door drank...

Ik kan de lol dan ook niet in zien van spelletjes, comazuipen of gewoon domweg drinken om uberhaupt dronken te worden...
Mad
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:08

Kings, ezelen, zap de neger, kaartje blazen, zulk soort spelletjes heb ik wel gedaan. Comazuipen of gekke manieren (via de ogen ofzo) nooit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:09

Hahahahahahahaha Very Happy

http://www.dumpert.nl/mediabase/2120061/fd645468/comazuipen..._je_doet_het_verkeerd.html

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:13

Sowieso echt belachelijk die drankspellen. De gemiddelde comazuiper in Nederland is 15!!

Ik snap dat (het grootste gedeelte 15-jarige) nog behoorlijk naief is.. Maar is het zoveel gevraagd om je hersens te gebruiken en nee te zeggen wanneer het leuk is geweest?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:26

Dit is toch te onnozel voor woorden?

Toen ik 15 was, was ik toch wel wat verstandiger dan deze jongeren.. Het IQ zal waarschijnlijk niet echt boven gemiddeld liggen...

Wij deden vroeger wel van die dobbelspelletjes, maar dan namen we slokjes drank en geen hele glazen. Dat stelde heel weinig voor en we bewaakten onze grenzen goed.

Gast
Gast

Bericht  Guus do 3 mei 2012 - 7:35

Denk dat ik bij deze de bestemming voor de vakantie van dit jaar heb gevonden
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:38

Och, toen ik was, was ik ook veel verstandiger maar er waren heus wel andere jongeren die veels te ver gingen. Zowel met drugs als drank. Ik vind er weinig nieuws aan. Ze proberen gewoon elke keer iets nieuws (achterlijks) te bedenken en het zijn ze heus ook niet allemaal die dat doen.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover do 3 mei 2012 - 8:18

Belachelijk, maar ik vraag me oprecht af in hoeverre dit spel ook echt veel gespeeld wordt. Ik denk dat dit weer zo'n typisch geval is van opgeblazen door de media.

Mijn favo drankspel blijft Ik heb nog nooit.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  SuperGrover do 3 mei 2012 - 8:23

Punk'd schreef:Sowieso echt belachelijk die drankspellen. De gemiddelde comazuiper in Nederland is 15!!

Ik snap dat (het grootste gedeelte 15-jarige) nog behoorlijk naief is.. Maar is het zoveel gevraagd om je hersens te gebruiken en nee te zeggen wanneer het leuk is geweest?
Ik denk dat het wel ongeveer waar is, dat de gemiddelde comazuiper 15 is. Jij lijkt er iets mee te willen zeggen over de hele samenleving, over het drankmisbruik in onze samenleving. Het komt in elk geval op mij over als: kinderen zo jong als 15 doen al aan comazuipen! Maar comazuipen is dan ook een typisch probleem van jongeren halverwege de adolescentie. Iemand van 15 is minder drank gewend en raakt daarvoor van een aantal drankjes sneller in coma dan iemand van 40, maar ook is een 15-jarige nog niet in staat om consequenties van z'n acties te overzien. Het zegt niets over alcoholgebruik in Nederland an sich. Het alcoholgebruik onder jongeren is de laatste 8 jaar zelfs behoorlijk afgenomen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  silly-one do 3 mei 2012 - 8:34

Marsy28 schreef:Wat is in vredesnaam paddenstoeltje leggen? Ik heb laatst een leuk drankspelletje gespeeld, het heet "kings"

Je hebt een borrelglaasje en een stok kaarten. Deze kaarten leg je om de beurt op het borrelglaasje, waarbij jij maar over twee hoeken mag liggen. Dus je de kaart niet recht boven de vorige kaart leggen. Hierdoor krijg je dus een steeds bredere 'paddestoel'. De persoon die het kaartje legt en daarmee de 'paddestoel' laat instorten moet het glaasje leeg drinken.

Ik was even aan het zoeken naar een foto, maar die vond ik niet. Wel spelletjes die ik nog meer speelde en een favoriet van ons op de gang was Doppie-Doppie (studentenflat va het CIOS)
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Marsy28 do 3 mei 2012 - 9:13

SuperGrover schreef:Belachelijk, maar ik vraag me oprecht af in hoeverre dit spel ook echt veel gespeeld wordt. Ik denk dat dit weer zo'n typisch geval is van opgeblazen door de media.

Mijn favo drankspel blijft Ik heb nog nooit.

http://www.heute.at/kurioses/art23706,700807
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Marsy28 do 3 mei 2012 - 9:14

silly-one schreef:
Marsy28 schreef:Wat is in vredesnaam paddenstoeltje leggen? Ik heb laatst een leuk drankspelletje gespeeld, het heet "kings"

Je hebt een borrelglaasje en een stok kaarten. Deze kaarten leg je om de beurt op het borrelglaasje, waarbij jij maar over twee hoeken mag liggen. Dus je de kaart niet recht boven de vorige kaart leggen. Hierdoor krijg je dus een steeds bredere 'paddestoel'. De persoon die het kaartje legt en daarmee de 'paddestoel' laat instorten moet het glaasje leeg drinken.

Ik was even aan het zoeken naar een foto, maar die vond ik niet. Wel spelletjes die ik nog meer speelde en een favoriet van ons op de gang was Doppie-Doppie (studentenflat va het CIOS)

Nu je het zo zegt komt het me inderdaad vaag ergens bekend voor!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud