Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik de enige? (kip snijden)

+27
Annemoontje
*Lookie*
Bliss
Pompoen
Lejow
Snoes
Suus
loura
L!ND@
SarahKey
Atelier Madame
SoGood
litllejoy
blonky1986
Lady Starstruck
Angela_1986
Monte
Paper Crown
Inge
sanne-84
Susan
VeryCherry
Oasis
Rush
Kaat
Roodkapje
Kaboutertje
31 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Ben ik de enige? (kip snijden) - Pagina 3 Empty Re: Ben ik de enige? (kip snijden)

Bericht  mosio di 1 mei 2012 - 1:21

Ik heb geen moeite met het snijden van kip. Ik was mijn handen goed voor en erna en zorg dat ik de spullen die ik ervoor gebruik ook goed afwas. Ik snij wel altijd die rode en witte dingetjes eraf.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik de enige? (kip snijden) - Pagina 3 Empty Re: Ben ik de enige? (kip snijden)

Bericht  Marin di 1 mei 2012 - 1:25

Heb er echt totaal geen moeite mee. Vind het alleen een beetje koud soms Wink

Een goed scherp mes doet al wonderen, snij je zo die pezen er af. Bloedstukjes snij ik bij kip er ook af. Maar sowieso ben ik wel gefascineerd door vlees. Vind dat niet echt vies ofzo om te snijden en aan te raken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Linda di 1 mei 2012 - 3:21

Marin schreef:Heb er echt totaal geen moeite mee. Vind het alleen een beetje koud soms Wink

Een goed scherp mes doet al wonderen, snij je zo die pezen er af. Bloedstukjes snij ik bij kip er ook af. Maar sowieso ben ik wel gefascineerd door vlees. Vind dat niet echt vies ofzo om te snijden en aan te raken.

Ja, dat heb ik ook!
Mijn hond kreeg vers vlees te eten (barf principe). En ik vond die organen altijd zo boeiend. Nieren, hart, longen enz. Al die verschillende texturen enzo. Alleen de stank was wat minder, vooral bij vuile pens.

Kip vind ik daarentegen niet zo boeiend, mijn man knipt het met een schaar of doet het door de porkert.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Truttebol za 5 mei 2012 - 22:57

Ik vind dit best wel hypocriet eigenlijk. Tja het is tenslotte een levend wezen geweest.
Mensen hebben er geen moeite mee als het bijvoorbeeld in de vorm van nuggets is, omdat de afkomst (levend dier) dan niet meer duidelijk is. Vooral als het gaat om 'niet willen weten waar het vandaan komt'. (bijvoorbeeld als iemand geen kippenvleugels/borst wil eten omdat het zo duidelijk is dat het levend dier was).
Ik heb best wel respect voor een klasgenoot die (toen wij in het buitenland waren) bij de slacht van een varken wilde zijn, omdat ze het 's avonds ook op zou eten. Zij vond het hypocriet om het wel te eten, maar niet te willen zien. Je weet immers donders goed waar het vandaan komt. Zo ook met snijden dus..
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 4:29

Truttebol schreef:Ik vind dit best wel hypocriet eigenlijk. Tja het is tenslotte een levend wezen geweest.
Mensen hebben er geen moeite mee als het bijvoorbeeld in de vorm van nuggets is, omdat de afkomst (levend dier) dan niet meer duidelijk is. Vooral als het gaat om 'niet willen weten waar het vandaan komt'. (bijvoorbeeld als iemand geen kippenvleugels/borst wil eten omdat het zo duidelijk is dat het levend dier was).
Ik heb best wel respect voor een klasgenoot die (toen wij in het buitenland waren) bij de slacht van een varken wilde zijn, omdat ze het 's avonds ook op zou eten. Zij vond het hypocriet om het wel te eten, maar niet te willen zien. Je weet immers donders goed waar het vandaan komt. Zo ook met snijden dus..

Dat ik het niet fijn vind om te snijden is omdat het zo goor aanvoelt. Niet omdat ik het zielig vind ofzo.... Dus vind er weinig hypocriets aan. Ik vind het ook niet lekker om met mijn nagels over een ruw oppervlak te gaan, en als kind vond ik het gevoel van modder aan mijn voeten/handen afschuwelijk. Dat is bij mij hetzelfde als met kip snijden. Het voelt zo smerig. Als ie bevroren is heb ik er geen moeite mee.
Dus nee, ben het niet met je eens.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 4:38

Gelukkig bepalen we allemaal zelf wat we wel en niet in onze mond stoppen en wat we wel en niet willen aanraken. Hypocriet? Tja, het zal wel. Ik kan er niet mee zitten dat iemand dat vindt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Truttebol ma 7 mei 2012 - 6:53

Ik heb ook niemand gevraagd om het met mij eens te zijn. Ik heb slechts mijn mening gegeven.
Niet met de bedoeling om iemand aan te vallen of mijn mening op te dringen ofzo. Ieder zijn eigen mening toch? Ben ik de enige? (kip snijden) - Pagina 3 561177
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: