Ben ik de enige? (kip snijden)
+27
Annemoontje
*Lookie*
Bliss
Pompoen
Lejow
Snoes
Suus
loura
L!ND@
SarahKey
Atelier Madame
SoGood
litllejoy
blonky1986
Lady Starstruck
Angela_1986
Monte
Paper Crown
Inge
sanne-84
Susan
VeryCherry
Oasis
Rush
Kaat
Roodkapje
Kaboutertje
31 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ben ik de enige? (kip snijden)
Ik vind dat ook zoo ontzetend goor. Daarom doe ik altijd plastic zakjes om mijn handen zodat die troep niet onder m'n nagels gaat zitten.
Als de kipblokjes in de aanbieding zijn koop ik die. Wel duurder maarja jammer haha.
Als de kipblokjes in de aanbieding zijn koop ik die. Wel duurder maarja jammer haha.
Gast- Gast
Ik steek altijd een vork in de kop en snij dan met een mes, zo raak ik de kip ook niet aan met mijn blote handen. Ik haal er overigens ook alle witte en rode stukjes uit, mijn vriend doet dat dus niet. Bah!
blonky1986- Fluisteraar
- Aantal berichten : 97
Punten : 118
Registratiedatum : 26-10-11
Ik knip het ook en dan ook al die vieze dingetjes er af. Bij voorgesneden kip zit dat er alsnog aan dus dat is ook niet echt een oplossing in zo'n geval. Snijden vind ik bijna niet te doen, dat is dan weer werk voor mijn vriend.
Gast- Gast
Ik heb daar echt geen enkele moeite mee. Als ik over al het eten na moet gaan denken wat er in kan zitten en wat er wel niet mee kan gebeuren dan zou ik helemaal gek worden. Gewoon goed je handen wassen daarna.
Een vriendin van mij heeft ook zo'n kipfobie en dat vind ik ook altijd irritant haha.
Een vriendin van mij heeft ook zo'n kipfobie en dat vind ik ook altijd irritant haha.
Gast- Gast
Het lijkt me wel vervelend om te 'moeten' wachten op je vriend/man om hem kip te laten snijden.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat ligt er maar net aan hoe de dagindeling loopt. Wij zijn zo goed als altijd samen thuis op het moment van koken, dus wachten is hier niet nodig.
Gast- Gast
Rush schreef:Het lijkt me wel vervelend om te 'moeten' wachten op je vriend/man om hem kip te laten snijden.
Als de nood aan de man is,dus bij afwezigheid van de man, dan verman ik me
Gast- Gast
Ik heb er ook helemaal geen probleem mee. Gewoon goed je handen wassen (ervoor en erna).
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik snijd kip en vlees altijd als het half bevroren is. Werkt echt veel beter! Geen slijmerig gedoe aan m'n vingers, ideaal!
Gast- Gast
Ik haal ook altijd de voorgesneden kip. Ik heb trouwens wel gemerkt dat de kip van de Jumbo (en dan met name de filet) echt stukken beter is dan in alle andere supermarkten.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Vandaar dat ik bijna nooit vieze stukjes eraan heb zitten.Sogood schreef:Ik haal ook altijd de voorgesneden kip. Ik heb trouwens wel gemerkt dat de kip van de Jumbo (en dan met name de filet) echt stukken beter is dan in alle andere supermarkten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben echt heel nuchter daarin, oke mn vriend werkt ook in een slachterij dus mss komt het ook wel deels daardoor :p. Maar ik heb geen moeite met het aanraken van de kip. Snij er ook echt bijna niets af :p.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik vind dat niet vies, heb er geen problemen mee. Zelfde als kip uitpluizen voor de soep of makreel schoonmaken, allemaal geen probleem.
Ik ben dan net zo "raar" hahaha! Het is zelfs zo erg dat, als ik rare flubbertjes aan een gebakken stukje kip zie, mijn man die doorgeschoven krijgt....Hij snijdt het ook altijd, als ik het moet doen gebruik ik serieus een mes en vork...
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil kip niet aanraken met mijn handen want dat vind ik vies. Ik pak een vork en die steek ik in de kip en snijd alle stukjes weg die er niet horen, die pezen en vetstukken en dan gewoon in blokjes of reepjes.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik doe het wel, maar vind het geen fijn werkje nee. Gelukkig kookt mijn man meestal, dus mag hij de kip ook snijden.
Gast- Gast
Ik vind het niet leuk om te doen, meestal doet mijn vriend het als we kip eten, maar als hij nog niet thuis is, doe ik het wel gewoon.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
+1Joan schreef:Ik snijd kip en vlees altijd als het half bevroren is. Werkt echt veel beter! Geen slijmerig gedoe aan m'n vingers, ideaal!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Snoes schreef:+1Joan schreef:Ik snijd kip en vlees altijd als het half bevroren is. Werkt echt veel beter! Geen slijmerig gedoe aan m'n vingers, ideaal!
Doe ik ook, alleen dan is het nog ZO koud dat mijn vingers er zeer van doen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Razz_ schreef:Echt waar, ik ga echt over m'n nek als ik kipfilet moet snijden. Die adertjes, bloedstolsels en die taaie witte stukken. Echt iieeuw *mistnudekotssmiley* We eten dan ook bijna nooit kip terwijl als ik het eet het best lekker vind. Of ik nu hele kippenborsten koop of al in reepjes geneden kip het maakt me niet uit maar die rotzooi moet er gewoon tussen uit want anders eet ik het gewoon niet. En het rare is als ik het bij iemand anders eet en dus ook van te voren niet heb gezien hoe dit kipfilet eruit heeft gezien kan ik er gewoon smakelijk van eten. Als we hier iets van kip eten laat ik het 9 van de 10 keer ook snijden en uitpluizen door mijn vriend haha
Ben ik nu raar?
Ik wil eigenlijk alleen kip eten als ik het zelf heb uitgeplozen... Als ik bij anderen eet gaat er wel een knop om en kan ik er op zich wel van genieten, als ik het maar niet gezien heb. Thuis eet ik bijna nooit kip want ik vind het snijden echt ongelooflijk ranzig. Wij eten regelmatig thai curry en dan eet ik het met quornblokjes en mijn man met kip. Ik vind Quornblokjes eigenlijk nog lekkerder ook!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Haha, erg herkenbaar dit! Ik snijd de kip wel zelf meestal, maar vind het ook een té goor werkje Ik haal er ook altijd heel veel af idd, die rode en witte stukjes, jakkes!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
ik vind de textuur van kip juist heerlijk, ik moet er ook in blijven prikken als ik aan het snijden ben.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik vind de textuur van kip juist heerlijk, ik moet er ook in blijven prikken als ik aan het snijden ben.
Jij bent raar....
Gast- Gast
Ik snijd stukjes bloed en stukjes vet er ook af. Kip knippen gaat inderdaad ook heel goed. Mooie blokjes krijg je als de kip nog hlf bevroren is, dan voelt hij ook minder viezig aan vind ik.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik doe dat gewoon, heb er dus geen moeite mee en denk er eigenlijk ook niet overna.
Wat ik wel erg ranzig vind: als je stukjes kipfilet aan het eten bent en er nog stukken pees aan blijken te zitten, alsof je op elastiek aan het kauwen bent. Mijn man liet dat dus eerst zitten (hij had even zo'n periode) omdat hij te lui was om het eraf te snijden en sindsdien vind ik kipfilet eigenlijk niet meer zo lekker. Dus nu snij ik de kipfilet het liefste zelf, dan weet ik zeker dat de gore stukken er niet meer aanzitten.
Wat ik wel erg ranzig vind: als je stukjes kipfilet aan het eten bent en er nog stukken pees aan blijken te zitten, alsof je op elastiek aan het kauwen bent. Mijn man liet dat dus eerst zitten (hij had even zo'n periode) omdat hij te lui was om het eraf te snijden en sindsdien vind ik kipfilet eigenlijk niet meer zo lekker. Dus nu snij ik de kipfilet het liefste zelf, dan weet ik zeker dat de gore stukken er niet meer aanzitten.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Snijden (techniek)
» water meloen hoe lang goed naar snijden?
» Ben ik de enige dan?
» Ben ik de enige?
» Ben ik de enige?
» water meloen hoe lang goed naar snijden?
» Ben ik de enige dan?
» Ben ik de enige?
» Ben ik de enige?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: