Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borrelnootjes in de kroeg... lekker?

+9
Sarah1985
Caribbeanlover
Ella
Monte
Blond
Toet
Marin
ExpressoB
Gympie
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Borrelnootjes in de kroeg... lekker? Empty Borrelnootjes in de kroeg... lekker?

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 21:18

Vieze borrelnootjes

AMSTERDAM -
Wat iedereen al dacht, hebben de Belgen nu bewezen: borrelnootjes in de kroeg
blijken onder de urine te zitten.

De Vlaamse variant van de smaakpolitie nam de proef op de som en gingen een
paar kroegen af. Wat bleek? Slechts 2 op de vijf nootjes die op de bar
stonden, waren eetbaar. Het overgrote deel in het schaaltje was aangeraakt
door klanten die na een toiletbezoek hun handen niet hadden gewassen.

Borrelnootjes mogen maar aan één klant worden voorgeschoteld. Het overschot
moet de vuilnisbak in. Cafébazen die hetzelfde nootje twee keer aan
verscheidene klanten aanbieden, begaan een zware inbreuk. In 2010 kreeg één
op de 200 gecontroleerde zaken in België daarvoor een waarschuwing.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelnootjes in de kroeg... lekker? Empty Re: Borrelnootjes in de kroeg... lekker?

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 21:24

Hier tegenover in het cafe zetten ze op zaterdagavond pelpinda`s op de tafels en de schil mag je gewoon op de grond gooien. Vind ik ook wel leuk (en het is goed voor de houten vloer)

edit, en ik moet zeggen dat de uitslag van dat onderzoek me niet verbaasd.

Gast
Gast

Borrelnootjes in de kroeg... lekker? Empty Re: Borrelnootjes in de kroeg... lekker?

Bericht  Gympie di 24 apr 2012 - 21:32

Gatver.

Net zoals ze een keer ontdekt hebben dat op make-up testers in de winkel veel poepbacterien zitten. No
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  ExpressoB di 24 apr 2012 - 21:39

Daarom pak ik ook nooit iets in de supermarkt (stukjes kaas, worst, koek, cake ofzo). Gatverdamme.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 21:39

Dat is toch algemeen bekend? Dat in bakjes met voedsel waar iedereen aan kan zitten veel bacterien zitten. Net als die bakken pepermuntjes die soms in restaurants staan. Iehl.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 21:41

ExpressoB schreef:Daarom pak ik ook nooit iets in de supermarkt (stukjes kaas, worst, koek, cake ofzo). Gatverdamme.

Nee dit doe ik inderdaad ook niet, en in de kroeg pak ik voortaan ook maar niets meer Borrelnootjes in de kroeg... lekker? 394967 Maar aan de andere kant, als je op een verjaardag zit met mensen die hun handen niet wassen na toiletbezoek en er staan vanalles op tafel heb je precies hetzelfde effect.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 21:45

Bah! Dat is ook de reden waarom ik nooit pepermuntjes eet die vaak bij de uitgang van een restaurant staan.. Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 21:45

Gadverrrr nou durf ik nergens meer aan te zitten haha. Alleen denk ik dat op een verjaardag alles wel wat verser is en er minder mensen in het zelfde bakje graaien.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 24 apr 2012 - 21:52

Ach ja, vind ik niet meer dan logisch. Overal zitten zo veel bacterien aan. Weerhoudt mij er in elk geval niet van om nootjes of pepermuntjes te pakken, en ik was wel m'n handen na het plassen Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  ExpressoB di 24 apr 2012 - 22:07

Zo kun je jezelf wel gek maken en alles vermijden maar in openbare gelegenheden, gewoon niks pakken.
Van een klein beetje bacterien gaan we niet dood haha maar je moet er toch eigenlijk niet aan denken he! ik heb ook altijd een flesje desinfect in mijn tas zitten.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 23:17

ExpressoB schreef:Zo kun je jezelf wel gek maken en alles vermijden maar in openbare gelegenheden, gewoon niks pakken.
Van een klein beetje bacterien gaan we niet dood haha maar je moet er toch eigenlijk niet aan denken he! ik heb ook altijd een flesje desinfect in mijn tas zitten.

Ik vind een bakje nootjes in de kroeg en de pepermuntjes bij de uitgang van een restaurant wel iets anders dan snacks op een verjaardag. Juist in de kroeg denk ik dat mensen minder zorgvuldig hun handen wassen na toiletbezoek (het alcoholpromillage speelt daar een rol in Wink), en veel mensen gaan nog even snel naar het toilet bij een restaurant voordat ze naar buiten gaan.

Op een verjaardag zie je eigenlijk steeds wat er gebeurd met de snacks.

Waarschijnlijk is dit een rare breinkronkel van mij, maar dit is voor mij de reden om op een verjaardag wel dingetjes te pakken maar in de kroeg of bij een restaurant niet. Borrelnootjes in de kroeg... lekker? 827601

Gast
Gast

Bericht  Marin di 24 apr 2012 - 23:23

Nee is op zich wel logisch, Zoey. Precies wat jij zegt, zal wel de reden zijn dat in die twee gevallen er vrij veel bacterien aan zitten. Maar ja, of ik dat echt vies vind? Het idee op zich wel, maar ik ben dan ook wel weer zo van 'Ja maar je ziet het toch niet'.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Toet di 24 apr 2012 - 23:34

Nou lekker belangrijk, als ik me daar druk om moet maken kan ik haast niks meer eten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Blond di 24 apr 2012 - 23:43

Eens met Toet. Pff we leven toch nog en we hebben allemaal wel eens wat gegeten wat veel bacteriën op zaten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 23:46

achja aan de andere kant ik geloof dat er nog bijna niemand echt ziek van is geworden.

Gast
Gast

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 23:59

Om dezelfde reden als Zoey(+ dat ik denk dat een groter aantal mensen in een kroeg uit die bakjes eet, dan op een verjaardag) eet ik wel op een verjaardag uit een gezamenlijk bakje, maar niet in de kroeg of bij een restaurant.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella wo 25 apr 2012 - 0:50

Zoey schreef:
ExpressoB schreef:Zo kun je jezelf wel gek maken en alles vermijden maar in openbare gelegenheden, gewoon niks pakken.

Ik vind een bakje nootjes in de kroeg en de pepermuntjes bij de uitgang van een restaurant wel iets anders dan snacks op een verjaardag. Juist in de kroeg denk ik dat mensen minder zorgvuldig hun handen wassen na toiletbezoek (het alcoholpromillage speelt daar een rol in Wink), en veel mensen gaan nog even snel naar het toilet bij een restaurant voordat ze naar buiten gaan.

Op een verjaardag zie je eigenlijk steeds wat er gebeurd met de snacks.

Waarschijnlijk is dit een rare breinkronkel van mij, maar dit is voor mij de reden om op een verjaardag wel dingetjes te pakken maar in de kroeg of bij een restaurant niet. Borrelnootjes in de kroeg... lekker? 827601

Eens, het verbaas me eerlijk gezegd niets
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ExpressoB wo 25 apr 2012 - 1:53

Wat ik ook smerig vind en niet begrijp. Bij de bakker, pakken ze je broodje oid en je geld, heel de dag door. Van geld kun je zeker ziek(tes) oplopen, heb ik op tv gezien.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 1:54

ExpressoB schreef:Wat ik ook smerig vind en niet begrijp. Bij de bakker, pakken ze je broodje oid en je geld, heel de dag door. Van geld kun je zeker ziek(tes) oplopen, heb ik op tv gezien.

Bij de bakker hier hebben ze zo'n pomp met anti bacteriële zeep en die gebruiken ze continu om hun handen te reinigen, of ze wassen even snel hun handen of gebruiken handschoenen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 1:59

Mmm dat doet me een beetje denken aan een x dat ik bij Delifrance ging lunchen (doe ik dus ook nooit meer). Bij de Delifrance zit de keuken waar ze de broodjes maken in het restaurantgedeelte, dus je kunt gewoon kijken hoe de 'kok' je broodje maakt. Die man had dus ook handschoenen aan, maar pakte met dezelfde handschoenen eerst carpaccio, toen tomaatjes en toen kipfilet. Vond ik ook niet echt hygiënisch. Ondertussen was hij ook nog op zijn hoofd aan het krabben. Ieuw! Ik snap best dat dit soort dingen in andere restaurants ook gebeuren maar als ik het echt zie gebeuren vind ik het zo goor!

Nu vond ik het broodje dat ik had sowieso vies. Clubsandwich met eiersalade en sla en al onder de grill... Warme eiersalade is geen succes Mad

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover wo 25 apr 2012 - 2:01

Dit is een oud verhaal, want het algemeen bekend dat nootjes in bars ed eten niet bepaald fris is aangezien veel mensen na het bezoek aan de wc hun handen nog altijd niet wassen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:02

Caribbeanlover schreef:Dit is een oud verhaal, want het algemeen bekend dat nootjes in bars ed eten niet bepaald fris is aangezien veel mensen na het bezoek aan de wc hun handen nog altijd niet wassen.

Klopt, het was algemeen bekend maar nu dus ook bewezen dankzij een belgisch onderzoek. Daarom kwam het weer in het nieuws.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:18

Ik sta er niet van te kijken.
Net zoals dat ik op het werk geen suikerklontje uit de bak pak, maar een zakje suiker uit de lade.
Al die jongens/mannen uit het magazijn en de chauffeurs die hun handen niet wassen na het toiletbezoek en dan de kantine inlopen en in die bak graaien.
Gatverdamme.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:33

Als ik zie dat de barman een schaaltje pakt en daar borrelnootjes in doet, en het alleen voor ons tafeltje bestemd is, ja dan eet ik het wel. Maar als het er al staat, dan weet je nooit wie er allemaal in hebben zitten graaien met hun handen, en waar die handen allemaal nog meer zijn geweest, brrr.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:45

Wist ik allang, daarom eet ik ze nooit. Tenzij ze in een smalle 'vaas' zitten, waarmee je ze op je handen moet 'schenken' en er niemand met zijn vieze vingers in kan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: