Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Begrip voor moeheid

+8
Caroow
Lady4
mzcharlotte
Angela_1986
Caresses
Marin
Bliss
SuperGrover
12 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Begrip voor moeheid - Pagina 3 Empty Re: Begrip voor moeheid

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 6:49

Oh ja en wat Melis ook al zegt; ga niet op zoek naar nieuwe beste vriendinnen 4-ever. Die heb je toch op zich niet perse gelijk nodig? Heb gewoon lol, met nieuwe mensen en kijk wat er uit komt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Melis_je di 24 apr 2012 - 6:49

SuperGrover schreef:Een studentenvereniging heb ik overwogen, maar eigenlijk voel ik me nergens op mijn gemak.

En een internationale studentenvereniging? Zijn doorgaans extraverte types, hebben nog geen vrienden en willen zes maanden lang zoveel mogelijk leuke dingen doen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Marin di 24 apr 2012 - 6:49

Een tip is misschien ook om op de dag zelf af te spreken. Dus niet wekenlang van te voren een afspraak maken. Dat werkt voor mij ook beter, merk ik. Dan voel ik op dat moment wel aan of ik echt goed genoeg voel of niet en heb ik vaak wel zin in iets spontaans. Dan zeg ik over 't algemeen sneller ja, dan een afspraak die al weken staat en door vermoeidheid van te voren kan ik er al tegenop gaan zien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Caresses di 24 apr 2012 - 6:49

Ik heb zelf bij een studenten toneel vereniging gezeten, dat was erg leuk! Of vind je dat al te alternatief smile. Het voordeel daarvan vond ik dat de borrels niet verplicht waren, ze leuke activiteiten organiseerden en je dan zelf mocht kiezen of je mee deed. Dus geen verplichting. Er zullen vast wel meer (idd ik denk kleinere) verenigingen zijn waarbij het niet allemaal zo verplicht is.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 6:49

Melis_je schreef:
SuperGrover schreef:Een studentenvereniging heb ik overwogen, maar eigenlijk voel ik me nergens op mijn gemak.

En een internationale studentenvereniging? Zijn doorgaans extraverte types, hebben nog geen vrienden en willen zes maanden lang zoveel mogelijk leuke dingen doen.

www.couchsurfing.com organiseren ze ook vaak meetings in grote steden. Daarnaast organiseren ze vaak leuke activiteiten enzo ook... Ze vinden het geweldig als er ook Nederlanders komen. Alsof die schaars zijn laughcry.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 24 apr 2012 - 6:51

Bedankt voor alle tips! Toneelvereniging zou ik wel heel leuk vinden, maar naar mijn weten zit die niet hier. Het probleem is misschien ook een beetje dat ik het eng vind om ergens alleen heen te gaan, ook met een studentenvereniging. Eigenlijk zou ik dat alleen durven als een van mijn vriendinnen ook gaat... Dus dat schiet al niet zo op laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Marin di 24 apr 2012 - 6:52

Ja ik kan couchsurfing ook echt aanraden. Vriendin en ik gingen naar zo'n meeting toen we in Bulgarije woonden, ook om wat contacten op te doen, en binnen twintig minuten hadden we al een roadtrip naar Macedonie geregeld. Toen we een paar weken later een feestje thuis gaven, kwamen er ineens wel 40 mensen bij ons thuis, ineens had ik een groter sociaal leven dan in Nederland. Het is lekker vrijblijvend, omdat veel mensen toch er kort zijn. Is jammer, want als je wel een klik hebt, gaat iemand misschien weer weg..Maar je hebt ook Nederlanders er tussen zitten, en mensen die voor langere periode hier zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Melis_je di 24 apr 2012 - 6:52

SuperGrover schreef:Het probleem is misschien ook een beetje dat ik het eng vind om ergens alleen heen te gaan, ook met een studentenvereniging.

Ach, daar wen je vanzelf aan. Meer kletsen met vreemden smile dan is het ook niet ongemakkelijk meer. Je bent zo gezellig, iedereen zal je aardig vinden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Marin di 24 apr 2012 - 6:53

ESN en Aegee zitten volgens mij ook in Utrecht. ESN heeft een vriendin van mij nog een poosje gedaan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Star007 di 24 apr 2012 - 6:56

Marin schreef:Een tip is misschien ook om op de dag zelf af te spreken. Dus niet wekenlang van te voren een afspraak maken. Dat werkt voor mij ook beter, merk ik. Dan voel ik op dat moment wel aan of ik echt goed genoeg voel of niet en heb ik vaak wel zin in iets spontaans. Dan zeg ik over 't algemeen sneller ja, dan een afspraak die al weken staat en door vermoeidheid van te voren kan ik er al tegenop gaan zien.

+1 Goede tip inderdaad!
Ik zie er vaak ook tegenop, als een afspraak al ver van te voren gepland staat. Ik kan ook beter beslissen op de dag zelf. Zelf heb ik geen aandoening ( op een te lage bloeddruk na), maar ben ook geregeld moe. Ik werk onregelmatig, heb geen enkele structuur in mijn leven ,nouja op mijn vaste vrije donderdag na. Ik denk dat dit ook meespeelt in mijn vaak moe zijn.
Ik snap dat het voor jou vervelend is, als je vriendinnen vaak afzeggen. Daar zou ik me ook aan irriteren.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 6:56

SuperGrover schreef:Bedankt voor alle tips! Toneelvereniging zou ik wel heel leuk vinden, maar naar mijn weten zit die niet hier. Het probleem is misschien ook een beetje dat ik het eng vind om ergens alleen heen te gaan, ook met een studentenvereniging. Eigenlijk zou ik dat alleen durven als een van mijn vriendinnen ook gaat... Dus dat schiet al niet zo op laughcry

Dat is dan iets waar je je overheen zult moeten zetten. Zeker bij die CS meetings komt iedereen in feite alleen. Ze kennen elkaar allemaal meestal via die site en zijn makkelijk in de omgaan en in kletsen met vreemden. Voor je het weet heb je er 20 vrienden bij, echt! smile

Gast
Gast

Bericht  Caresses di 24 apr 2012 - 6:56

Dat is ook eng, helemaal in het begin. Daar moet je je echt even over heen zetten. Juist door in je eentje dingen te doen, raak je sneller in contact met andere mensen.
De eerste Google hit is al meteen een studenten toneel vereniging in Utrecht: http://www.ustv.nl/

O en (mijn ervaring) met toneel mensen is dat ze echt open staan voor anderen. Toen ik destijds voor het eerst op de borrel kwam, stapten allemaal mensen (mannen en vrouwen) op me af om zich voor te stellen en ze mij nog niet eerder gezien hadden smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  SuperGrover di 24 apr 2012 - 6:56

Melis_je schreef:
SuperGrover schreef:Het probleem is misschien ook een beetje dat ik het eng vind om ergens alleen heen te gaan, ook met een studentenvereniging.

Ach, daar wen je vanzelf aan. Meer kletsen met vreemden smile dan is het ook niet ongemakkelijk meer. Je bent zo gezellig, iedereen zal je aardig vinden.
Ik weet niet of ik daaraan wen. Ik ga ook bijna nooit naar de activiteiten van mijn studievereniging, hoewel die vaak erg leuk zijn. Maar als ik alleen moet, durf ik niet. Ik ben stiekem volgens mij een ontzettende sociale kneus Razz
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 24 apr 2012 - 6:57

Des te beter dat je dat gaat verbeteren Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SuperGrover di 24 apr 2012 - 6:58

Bedankt voor alle tips. Ik denk dat ik gewoon wat guts moet kweken, zo te horen!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 24 apr 2012 - 7:01

Ik ben ook echt een sociale noob hoor, en eerlijk is eerlijk: Het ging me een stuk beter af met vriendin als side-kick in Bulgarije dan in m'n uppie in Cambridge. Maar als ik íets geleerd heb van dat highschooljaar in Amerika is dat pro-actief beetje aan je sociale leven werken, echt werkt, en het best heel leuk is om uit je comfort zone te komen en te merken dat je jezelf best heel stoer vindt dat je zulke dingen (al zijn het de kleinste gesprekjes) durft.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud