Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 37 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 4:59

Ik heb de afgelopen maanden (tijdens mijn afstuderen) alleen op vacatures gesolliciteerd die mij echt aansproken. Ik heb afgesproken met mijzelf dat als het 1 februari niets is ik op van alles en nog wat ga solliciteren en van mij part bij de AH ga werken. Ik wil er gewoon uit, contact met mensen en geld verdienen.

Maar misschien is het niet nodig hier smile Ik heb vrijdag een tweede gesprek. Ben heel erg benieuwd wat ik daarvan kan verwachten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  nijntje4 di 8 jan 2013 - 5:36

Ik ben nog steeds aan het wachten en hopen na mijn sollicitatiegesprek van donderdag. Was een leuk en ontspannen gesprek waarbij we van beiden kanten aangaven het wel te zien zitten. Vandaag even een mailtje gestuurd en meteen weer een terug. Ik behoor zeker bij de uiteindelijk 3 geschikte kandidaten, maar ze zijn nog in dubio wie het gaat worden (en misschien twee). Dus het is nog steeds spannend!
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Green_Pepper di 8 jan 2013 - 5:37

Goed bezig punk'd en nijntje, afwachten dus maar...!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Kaboutertje di 8 jan 2013 - 10:09

Ik heb inmiddels een andere baan, die tijdelijk is tot, of tot en met maart. Maar eigenlijk bevalt het helemaal niet. Op zoek ben ik sowieso, omdat dit tijdelijk is. Maar er is nog steeds zo weinig...! Ik zie het ff somber in, bluh! silent
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Jeanette di 8 jan 2013 - 23:33

Punk'D en Nijntje; Spannend zeg!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 1:48

Ik heb een baan! Jeeeuhh Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lavendel vr 11 jan 2013 - 1:58

Woo! Super! Wat voor een baan Punkie? Gefeliciteerd!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 2:05

Gefeliciteerd!! Wat voor baan heb je?

Gast
Gast

Bericht  Arwyn vr 11 jan 2013 - 2:18

Gefeliciteerd Punk'd!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  ixis vr 11 jan 2013 - 11:21

Jeej! Super zeg! Proficiat! Goed begin van het nieuwe jaar!
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Mermaid zo 13 jan 2013 - 3:46

Heb uiteindelijk mail gekregen dat ze vonden dat ik te weinig initiatief toonde... tja wat verwacht je binnen 1 dag? Ik vind dat altijd een beetje een dooddoener helemaal als ik zelf wel het gevoel heb genoeg vanuit mezelf te hebben gedaan, veel gevraagd, veel dingen aangeboden etc.

Nu bezig met wat open sollicitaties. Ga straks 2 maanden op reis en hoop dan in april eindelijk eens wat meer werk te hebben, de laatste weken is het via het uzb ook met moeite 2 middag per week wat ik kan werken.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Rapunzel wo 16 jan 2013 - 23:04

Ik ben al vanaf september op zoek naar een administratieve baan en ik heb nog steeds niets gevonden. Ik solliciteer elke dag en krijg keer op keer te horen dat ik wel een interessant CV heb, maar dat er zoveel kandidaten zijn dat ik toch niet door ben naar de volgende ronde. Mijn uitkering is na 3 maanden stopgezet omdat ik niet lang genoeg gewerkt heb om kans te maken op een langere WW uitkering en nu moet ik leven van mijn spaargeld tot ik bijstand kan aanvragen. Echt heel frustrerend!
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732

Bericht  nijntje4 do 17 jan 2013 - 5:53

Rapunzel, dat is vervelend! Maar kun je nu nog geen bijstand aanvragen dan? Ik had het al aangevraagd toen ik nog ww had, dus het liep redelijk in elkaar over.

Ik heb trouwens vandaag een tweede gesprek gehad en ik krijg hoogstwaarschijnlijk morgen een aanbod!! Ik ben wel blij maar er is ook nog twijfel, omdat ze ook nog enige twijfel over mij hebben en dus waarschijnlijk weinig salaris en maar een kort eerste contract bieden. Dus ik ga dat eerst even rustig bekijken. Daarbij heb ik ook nog een ander leuk gesprek gehad waar ik maandag meer over hoor, dus het is even spannend allemaal!
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  M_as vr 18 jan 2013 - 1:46

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven. Per 1 maart ga ik er uit bij mijn werkgever. In september ga ik met een opleiding beginnen. Wel heb ik 7 maanden recht op ww, maar wil erg graag snel weer aan het werk. Zag vacatures in een supermarkt, maar ik moet dan mn motivatie insturen. Ik vind dat nogal lastig..het is natuurlijk niet een droombaan, dus wat kan dan je motivatie zijn. Kan er even niet op komen..

M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Parel vr 18 jan 2013 - 7:05

M_as schreef:Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven. Per 1 maart ga ik er uit bij mijn werkgever. In september ga ik met een opleiding beginnen. Wel heb ik 7 maanden recht op ww, maar wil erg graag snel weer aan het werk. Zag vacatures in een supermarkt, maar ik moet dan mn motivatie insturen. Ik vind dat nogal lastig..het is natuurlijk niet een droombaan, dus wat kan dan je motivatie zijn. Kan er even niet op komen..

Kan je qua motivatie niet iets ervan maken in de trant van 'ik ben een flexibel en sociaal persoon, graag onder de mensen en ik zou het fijn vinden als ik mezelf verder kan ontplooien binnen uw bedrijf'? Het is wel wat officieel om in een brief naar een supermarkt te zetten, maar ieder bedrijf benader ik hetzelfde en volgens mij is het echt een prima baantje om te hebben in de supermarkt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  silly-one zo 20 jan 2013 - 8:41

Hallo dames,

Ik meld mij, na lange tijd, weer eens een keertje met een vraag.
Ik heb een vacature gezien om in Beijing Nederland te geven aan basisschool kinderen op een internationale school. Nu is de brief al zo goed als af en door de éérste controle heen. Toch bedenk ik me nu ineens iets wat of in de brief thuis hoort, of in mijn CV.
In mijn werkervaringen in het onderwijs heb ik veel op speciaal onderwijs scholen gewerkt. Daar is er eigenlijk altijd sprake van onderwijs op maat. Dus kinderen met dezelfde problematieken worden eerder bij elkaar gezet, dan kinderen met hetzelfde leer niveau. Hierdoor had ik regelmatig kinderen van groep 6-7 en soms ook 8 in de klas. Alle kinderen werkte ook op hun eigen niveau. Ze hadden een planning per dag en daar moesten ze zich aan houden. Omdat het werk in Beijing ook verschillende niveaus in één groep heeft lijkt mij dit wel van belang om te vermelden. Zullen jullie dat in de brief doen, of in de CV. Ik neig eerder naar het plaatsen in de CV, aangezien daar je werkervaringen staat.

Groetjes en alvast bedankt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  nijntje4 zo 20 jan 2013 - 8:47

Misschien kun je het in je cv kort vermelden, maar doorgaan staat daar geen uitgebreide uitleg inhoudelijk. Misschien dat je het dan in je brief kunt aanvullen?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Taeda zo 20 jan 2013 - 18:21

In je CV vermeld je op welke (wat voor) scholen je ervaring hebt. In je brief kun je erop ingaan, ik beschrijf altijd de benodigde kwaliteit met het gedrag wat ik daarbij zou tonen en ondersteun mijn kwaliteit met ervaring.

Wat stoer dat je in Beijing gaat solliciteren!
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  love di 22 jan 2013 - 5:39

Hee meiden,
kom me hier ook melden. Ben helaas 5 december werkloos geraakt (krijg nog tot feb salaris) maar ben me suf aan het solliciteren maar kom steeds niet verder voor een baan.
Heb nu maar besloten om ook buiten de zorg te gaan solliciteren. Nu hebben ze hier in de buurt een vacature bij een winkel (kledingwinkel) en leek me wel leuk om zo toch onder de mensen zijn.
Echter ik heb nog nooit een sollicitatiebrief buiten de zorg gemaakt dus kan iemand mij een paar richtlijnen geven hoe een brief er dan moet uitzien, wat zet ik er in , en waar kijken ze naar als je in een winkel solliciteert.
Ben er vandaag namelijk naar binnen gelopen en hun wezen mij erop dat ze net een vacature hadden geplaatst bij de kassa en ik dus wel een brief kon schrijven en mee kan gaan in de sollicitatieronde.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784

Bericht  Rapunzel di 22 jan 2013 - 6:18

nijntje4 schreef:Rapunzel, dat is vervelend! Maar kun je nu nog geen bijstand aanvragen dan? Ik had het al aangevraagd toen ik nog ww had, dus het liep redelijk in elkaar over.

Nee, ik kan helaas geen bijstand aanvragen, want bij mijn vorige baan heb ik wat geld gespaard en om in aanmerking te komen voor bijstand mag je als alleenstaande maar 5.555 spaargeld hebben en ik zit daar iets boven, dus dat zal ik eerst moeten opmaken.

Ik heb een positieve reactie gehad op een sollicitatie:

Met interesse hebben wij kennis genomen van uw sollicitatie.
Wilt u zo vriendelijk zijn om uw salariseis/-wens kenbaar te maken?
Aan de hand daarvan maken we een selectie en zullen we terug komen op uw sollicitatie.

Ik heb alleen gelezen op internet dat het niet verstandig is om een salariseis door te geven, want dat dat altijd in je eigen nadeel kan werken. Ik heb teruggestuurd dat ik geen salariseis heb omdat het erom gaat wat een redelijke vergoeding is voor de functie op basis van taken en verantwoordelijkheden en dat ik graag verneem wat zij mij te bieden hebben. Waarom zouden werkgevers dit überhaupt vragen?
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732

Bericht  silly-one di 22 jan 2013 - 6:24

love schreef:Hee meiden,
kom me hier ook melden. Ben helaas 5 december werkloos geraakt (krijg nog tot feb salaris) maar ben me suf aan het solliciteren maar kom steeds niet verder voor een baan.
Heb nu maar besloten om ook buiten de zorg te gaan solliciteren. Nu hebben ze hier in de buurt een vacature bij een winkel (kledingwinkel) en leek me wel leuk om zo toch onder de mensen zijn.
Echter ik heb nog nooit een sollicitatiebrief buiten de zorg gemaakt dus kan iemand mij een paar richtlijnen geven hoe een brief er dan moet uitzien, wat zet ik er in , en waar kijken ze naar als je in een winkel solliciteert.
Ben er vandaag namelijk naar binnen gelopen en hun wezen mij erop dat ze net een vacature hadden geplaatst bij de kassa en ik dus wel een brief kon schrijven en mee kan gaan in de sollicitatieronde.

Iedere brief is qua opbouw hetzelfde. Inleiding, kern, slot. Ik heb de tip gehad om het op 1 a4-tje te houden en daarin zet ik ook alles.
Verder zal ik kwaliteiten opnoemen die je in de zorg hebt ervaren, plus een hele goede motivatie waarom je nu voor een kledingzaak kiest en niet voor de zorg. Een rede, er is geen werk te vinden, is natuurlijk niet heel sterk.
Succes
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  love wo 23 jan 2013 - 4:21

silly-one schreef:
love schreef:Hee meiden,

Iedere brief is qua opbouw hetzelfde. Inleiding, kern, slot. Ik heb de tip gehad om het op 1 a4-tje te houden en daarin zet ik ook alles.
Verder zal ik kwaliteiten opnoemen die je in de zorg hebt ervaren, plus een hele goede motivatie waarom je nu voor een kledingzaak kiest en niet voor de zorg. Een rede, er is geen werk te vinden, is natuurlijk niet heel sterk.
Succes

Dankjewel voor je antwoord, ga er vanavond maar eens goed voor zitten Sollicitatie topic - Pagina 37 561177
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784

Bericht  Evalynn za 26 jan 2013 - 3:16

BWAAA IK HEB EEN OPEN SOLLICITATIE GESTUURD.

Ik snap nog steeds niet dat ik het durfde.
Maar ik werk nu zegmaar bij een flexbureau bij onze zorginstelling. Ik mis hierbij in het groepsverband werken en het kennen van de bewoners op het huisje waar ik dan werk. Nu had ik twee keer op twee verschillende hele leuke PG-woningen gestaan en ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en die leidinggevende daar ene mail gestuurd dat ik wel weekendwerk daar wil komen doen. Ohja. Weekendwerk is het wel he, want ik ben nog een studentje.

Dus nu wachten op en antwoord, wat wel pas maandag zal worden, maar goed. Dat doet er niet toe.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  nijntje4 za 26 jan 2013 - 3:20

Ik heb een baan!!!

En ik ga maandag al beginnen! Ik ga bij een communicatiebureau werken, dus ook nog in mijn straatje. Ik vind het eng maar ik ga mij er maar gewoon instorten smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Arwyn za 26 jan 2013 - 3:45

Wat goed Nijn, gefeliciteerd! Sollicitatie topic - Pagina 37 281626781
Arwyn