Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 34 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 1:56

Succes Maura.

Nu nog hopen dat ik die baan krijg :P Zit hier al helemaal in te beelden hoe heerlijk het is als ik een baan zou hebben.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  nijntje4 wo 5 dec 2012 - 2:04

Ik heb deze dagen drie gesprekken achter elkaar, waarvan vandaag de eerste. En dit is een functie ver onder mijn niveau, uitvoerend, simpel enz. En ik heb het gesprek weer verkloot. Ik zat daar gewoon helemaal in tranen. En hoewel het hier niet zo erg was omdat ze helemaal niet oordeelden, ik word echt zo vreselijk moe van mezelf. Hoe ik mij ook voorbereid, ik klap alsmaar dicht.

Het was met een simpele functie juist moeilijker omdat ik geen idee had wat ik moet zeggen op de vraag wat me zo aanspreekt in de functie. Niet veel eigenlijk, ik wil gewoon werken! Ik moet!
Ze hebben mij wel aangeboden om gewoon nog terug te komen voor nog een keer een gesprek en daar zal ik nog even over nadenken. Ik heb de komende dagen dus nog twee gesprekken elders en ik knijp hem nu al.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 2:09

Is het geen optie om niet echt 'voor te bereiden' en gewoon jezelf te zijn.

Als ik niet 1,2,3 een antwoord kan verzinnen door de zenuwen dan zeg ik gewoon 'mag ik daar zo even op terug komen'. En na 2 minuutjes schiet het me dan ineens weer te binnen. smile

(Alleen de vraag, waarom wil je hier werken.. Die wil ik wel gelijk kunnen uitspreken). Maar de rest, tja geef mij ook even de tijd om een fijn antwoord te geven.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 5 dec 2012 - 2:26

Hee wat goed Punk'd!!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 2:30

Krijgen jullie ook mails van het UWV met aanbod voor banen met een uursalaris van 9 euro per uur? Die krijgt mijn vriend steeds. Ook wel hogere salarissen hoor, maar 9 euro per uur bruto, 1x blazen en je geld is weg...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 2:33

Niet anders dan, Maple.

Heb ook geleerd dat de meeste banen niet veel meer betalen. Voorheen lag het uurloon bv. hoger bij een K.PN en Z.iggo, maar zij hebben hun uurprijs inmiddels ook met een paar euro verlaagd. Want mensen willen wel werken, ook voor die prijs.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 wo 5 dec 2012 - 2:45

Klopt, maar dat schijnt iets van het systeem te zijn, die selecteert gewoon op woorden. Heb het weleens gevraagd. Die vacatures via werk.nl die zijn eigenlijk niet gekoppeld met het achterliggende uwv, dus het is niet zo dat zij bewust die vacatures naar je toe sturen. Ik krijg ook van alles gestuurd, ook stages, waar ik niks aan heb.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 3:02

Ik sta niet ingeschreven bij het UWV, dus geen ervaring.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 3:02

Marin schreef:Hee wat goed Punk'd!!

Jeuh. haha. Nu echt hopen dat ik een goede indruk kan achterlaten en het een fijn gesprek is Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Oasis wo 5 dec 2012 - 3:34

Klinkt gaaf, Punk'd, ik hoop dat je de baan krijgt! Very Happy

Heel veel succes, Maura, zet 'm op. I know you can do it smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ixis wo 5 dec 2012 - 4:15

Succes Maura en Punk'd!! Wat Fijn Punk'd dat na zoveel brieven je doorzettingsvermogen beloond wordt en je op gesprek mag komen!

Nijntje4 wat jammer dat de gesprekken telkens niet zo soepel lopen. Wat is datgene wat je het lastigst vindt in gesprekken? Waardoor klap je dicht? Aan de andere kant is het wel mooi dat je zoveel gesprekken hebt. Daar moet je ook proberen kracht uit te halen. Mensen willen niet voor niets met je spreken!

Ik heb volgende week 2 netwerk gesprekken. Ben benieuwd of dat wat gaat opleveren.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  nijntje4 wo 5 dec 2012 - 4:30

ixis schreef:
Nijntje4 wat jammer dat de gesprekken telkens niet zo soepel lopen. Wat is datgene wat je het lastigst vindt in gesprekken? Waardoor klap je dicht? Aan de andere kant is het wel mooi dat je zoveel gesprekken hebt. Daar moet je ook proberen kracht uit te halen. Mensen willen niet voor niets met je spreken!

Ik weet niet zo goed waardoor ik dichtklap, ik heb vaak niet eens zoveel zenuwen vooraf. Vaak is het een vraagstelling die net even anders is, veel over jezelf moeten vertellen, bang dat ik het verkeerde zeg. Eigenlijk dus bang dat het fout gaat en dan maar helemaal niks meer zeggen. Het is zo'n vastgeroest iets. Ik weet dat het allemaal geen reeele gedachten zijn maar zo voelt he niet. Soms gaat het goed, als het redelijk informeel is en er niet zoveel druk op ligt met die typische sollicitatievragen.

Ik zou graag wat meer de controle terugkrijgen zodat ik het gesprek ook meer kan sturen met eigen vragen.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Burn do 6 dec 2012 - 1:29

Ik ben sinds dinsdag gestopt met mijn opleiding, nu weer op zoek naar werk. Dus ik ga hier misschien ook wel mee schrijven! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 1:54

Mijn gesprek is geweest. En het ging wel aardig. Wel aardig, omdat ik tijdens het gesprek merkte dat de functie te hoog gegrepen is voor mij. Of ze moeten iemand willen die wel verstand van zaken heeft, maar niet gelijk kan meedraaien. Daar zal ik toch echt voor ingewerkt moeten worden. Zul je zien dat er mensen zijn die overgekwalificeerd zijn. Tja, dan is dit het einde.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 do 6 dec 2012 - 5:26

Echt, ik haat sollicitatiegesprekken.

Vandaag er weer voor gegaan, maar door onzekerheid klapte ik weer helemaal dicht. Gelukkig wel van tevoren aangegeven dat ik last van faalangst heb. Ze hadden wel begrip maar willen natuurlijk ook graag weten wat voor persoon ik ben. Uiteindelijk nog een case moeten maken waar ik me amper op kon concentreren.

Daarna nog even verder gepraat dat dit waarschijnlijk niet de functie voor mij is omdat ik naast schrijven ook heel outgoing en op de voorgrond met mensen in gesprek moet gaan. Dat is gewoon niet handig. Maar zij baalden net zo als ik, omdat ze het op voorhand met mijn brief en cv wel zagen zitten met mij. Dus maar afgesloten uiteindelijk samen.

Dat vind ik zowel leuk als pijnlijk om te horen. Mijn faalangst blokkeert hoe ik echt wil zijn. Of moet ik het gewoon maar niet proberen deze functies... Ik weet gewoon even niet wat ik eigenlijk wil. En met tijdelijk werk wil het ook niet opschieten. Ik moet deze maand iets hebben, en rond de feestdagen gebeurt er ook niks natuurlijk.....
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Green_Pepper do 6 dec 2012 - 7:59

Ach Nijntje4 wat balen he! Heb je nou morgen nog een sollicitatiegesprek?
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar het zou handig zijn als je vanavond en morgen voor je volgende gesprek je er niet zo mee bezig bent. Ga lekker sporten, wandelen, etc. Iedere minuut die je er aan denkt maak je de druk voor jezelf alleen maar groter. Misschien kun je alvast een aantal eigenschappen van jezelf bedenken die je graag wilt benadrukken tijdens het gesprek? En een korte uitleg waarom deze functie/dit bedrijf/etc jou aanspreekt en waarom jij geschikt bent.
Heel veel succes nog!

Maura, je weet maar nooit, misschien heb je geluk!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 8:03

Echt zo balen Nijntje!

Wat voor een opleiding heb je gedaan? Sluit die aan op de banen? Of zoek je buiten je 'kader'? Lijkt me erg vervelend om dicht te klappen, terwijl het toch een functie is waarbij je op de voorgrond moet treden. Hopelijk vindt je toch een manier om jezelf te kunnen zijn.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 do 6 dec 2012 - 10:33

Green_Pepper schreef:Ach Nijntje4 wat balen he! Heb je nou morgen nog een sollicitatiegesprek?
Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar het zou handig zijn als je vanavond en morgen voor je volgende gesprek je er niet zo mee bezig bent. Ga lekker sporten, wandelen, etc. Iedere minuut die je er aan denkt maak je de druk voor jezelf alleen maar groter. Misschien kun je alvast een aantal eigenschappen van jezelf bedenken die je graag wilt benadrukken tijdens het gesprek? En een korte uitleg waarom deze functie/dit bedrijf/etc jou aanspreekt en waarom jij geschikt bent.
Heel veel succes nog!

Ik ben er idd veel mee bezig, maar heb ook altijd het gevoel dat ik nooit klaar ben met voorbereiden. Ik zet vaak alles op papier, maar het lukt me alsnog om dicht te klappen... Morgen is een functie die mij totaal niet eigen is dus dan vind ik het al lastig om te roepen waar ik dan zo goed in ben en waarom ik er wil werken.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  nijntje4 do 6 dec 2012 - 10:35

Punk'd schreef:Echt zo balen Nijntje!

Wat voor een opleiding heb je gedaan? Sluit die aan op de banen? Of zoek je buiten je 'kader'? Lijkt me erg vervelend om dicht te klappen, terwijl het toch een functie is waarbij je op de voorgrond moet treden. Hopelijk vindt je toch een manier om jezelf te kunnen zijn.

Ik heb een communicatieopleiding gedaan. Die van vandaag was wel in mijn straatje, die van gister en morgen niet... Meer het lijkt bij het gesprek niet uit te maken omdat ik overal dichtklap, ik krijg het gewoon mijn strot niet uit...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 12:09

Tja, mijn gevoel zegt gewoon dat ik te matig ben. Ik kwam ook niet aan mijn woorden en moest tijdens het gesprek nog aan Nijntje denken.

Maar ik ben weleens toe aan een gunfactor.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 do 6 dec 2012 - 12:13

Maura schreef:Tja, mijn gevoel zegt gewoon dat ik te matig ben. Ik kwam ook niet aan mijn woorden en moest tijdens het gesprek nog aan Nijntje denken.

Maar ik ben weleens toe aan een gunfactor.

Aww dat klinkt niet fijn!

Dat van die gunfactor ken ik zo...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 12:23

Van de gesprekken moet ik het simpelweg niet hebben. Ik zeg of een stormvloed aan domme dingen of juist helemaal niets. En juist dan hoop ik altijd op de gunfactor. Maar dat is pas echt geluk hebben.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 do 6 dec 2012 - 12:26

Zo herkenbaar... En ik weet dat dat te trainen is, in een brief kan ik het tenslotte ook, maar het gaat zoveel makkelijker als een gesprek gewoon spontaan ontstaat, of een uitnodiging voor koffie en er ontstaat zo iets.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 21:03

Kun je niet iets doen om het ijs te breken voor jezelf..(of beide).

Ik heb 2x een sollicitatiegesprek gehad bij een bedrijf wat echt een super mooie inrichting had. Dan begin ik gewoon al met 'Wauw, wat een ontzettend mooie ruimte hebben jullie hier zeg!' Dat zal wel prettig werken zijn. O.i.d.. En dan gaan zij vertellen jaa. want blablalba.. en dan ga ik dan weer op in.. en dan is de hele sollicitatie nog niet eens begonnen, maar heb ik wel het idee dat het ijs gebroken is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 4:05

Ik ben zelf afgewezen.

Feedback is geheel terecht. Te licht bevonden voor de functie en niet concreet kunnen maken van acties op daden van anderen. Dat had ik gisteren zelf ook na het gesprek.

Punk'd, het ijs breek ik meestal wel. Het komt er bij inhoudelijk op aan. Dan klap ik dicht. Zal iets met mijn onzekerheid te maken hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 34 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: