Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 32 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Verona di 20 nov 2012 - 4:12

Ik ben ook al een tijd aan het solliciteren. Gelukkig heb ik nog een baan waar ik een vast contract heb voor 3 uurtjes, maar dus meer werk. Er komt hier dus gelukkig nog wel geld binnen. Ik heb ook al tig sollicitaties de deur uitgestuurd en word dagelijks benaderd door werving en selectie bureau's, maar vaak is dat voor 40 uur en willen ze ook niet onderhandelen. En dan houdt het dus al snel op Sollicitatie topic - Pagina 32 1270000679. Net weer een sollicitatiebrief de deur uitgestuurd, hopelijk hoor ik hier wat van. Vind het zo aso dat je vaak gewoon niks te horen krijgt. Stuur dan een standaard mail dat je bent afgewezen, wel zo eerlijk vind ik.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tullow di 20 nov 2012 - 22:35

Wil je niet fulltime werken, Verona?

Punk'd, heb je al iets van je sollicitatie gehoord?

Ik had gister mee-loopdag, en ik heb echt het idee dat het echt niks voor mij is! Ik word hopelijk vandaag gebeld of ik wel of niet door ben voor de tests. En dan moet ik een keuze maken.
Ik sprak gister ook met iemand die het werk nu 3 weken doet en hij vond de mee-loopdag ook helemaal niet leuk en wilde het echt niet gaan doen. Maar hij zei dat je echt een knop moet omzetten.
Het verdient wel echt goed, en ook alle extra's zijn mooi meegenomen. En de doorgroeimogelijkheden spreken me ontzettend aan!
Ohhh ik twijfel zo!!!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 0:54

Maar vond hij het nu wel leuk, dan? Om moest hij echt een knop omzetten en gaat het nu wel? Moeilijke keuze, maar je kiest vast het goede, Tullow. smile

Gisteren zelf een gesprek gehad. Het bedrijf is enorm, maar het gebouw is lekker compact (gevoelskwestie). In principe zag ik mezelf daar wel werken. Nu moet ik afwachten. Want zelfs als ik nu wel door zou zijn, dan nog volgen er twee gesprekken. Ik hoop het, maar verwacht niets.

Gast
Gast

Bericht  Tullow wo 21 nov 2012 - 1:36

Ja, hij vond het nu opzich wel leuk, en vooral het loon en de extraatjes. Maar gister was echt een 'blugh'-dag, alleen maar nee te horen gekregen. Voor mij ook niet echt een leuke dag om mee te lopen natuurlijk.

Maura, leuk dat je gister op gesprek bent geweest, klinkt goed! Wat voor bedrijf is het?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 1:48

Nee, dat is dan inderdaad niet leuk. Het gaat om een ander bedrijf, dan die waar Arwyn voor werkt?

Een facilitair callcenter in de stad. Ik kreeg een uitnodiging via V.acaturebank om te solliciteren. Officieel ben ik daar nog niet zo mee bezig, maar de functie was dusdanig leuk dat ik het ook niet kon laten liggen. Binnen een uur werd ik gebeld voor een afspraak en gisteren was het zo ver. Ik ben alleen beroerd in het voeren van sollicitatiegesprekken. Ik word zo zenuwachtig dat ik of dicht klap of domme dingen ga zeggen. En ik geloof dat ik voldoende domme dingen heb gezegd, om niet uitgenodigd te worden voor een tweede gesprek....

Gast
Gast

Bericht  Tullow wo 21 nov 2012 - 3:33

Is inderdaad een ander bedrijf dan waar Arwyn nu werkt, daar zoeken ze vanaf februari waarschijnlijk weer nieuwe mensen met een mbo achtergrond.

Vast niet, Maura! Niemand vind sollicitatiegesprekken leuk, en je hebt in ieder geval ervaring! Ik merk dat ik steeds wordt afgewezen (ook voor o.a. callcenter) omdat ik geen ervaring heb in de betreffende branche.
Zoeken ze bij het bedrijf waar je gister bent geweest toevallig nog meer mensen? Laughing
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 3:42

Haha! Net als in veel andere facilitaire callcenters is het verloop erg groot. Ze laten uitzendbureaus dan ook meerdere malen per jaar nieuw personeel werven. Het verloop heeft maar één oorzaak; Uurloon.

Gast
Gast

Bericht  Tullow wo 21 nov 2012 - 3:47

Ja, dat zal. Maar ik wil liever gelijk weer aan de bak als mijn contract afloopt! Ik krijg ook maar 3 maanden uitkering geloof ik, meer heb ik nog niet gewerkt!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 22:40

Heb net weer gesolliciteerd. Naar een s.e.c.retaresse starters functie met mbo+ werk en denk niveau. Nou dat zou toch moeten lukken als bijna afgestudeerde hbo-er met administratieve ervaring Wink

Ik voel mezelf ook echt heel positief tegenover deze functie haha. Ik hoop gewoon echt dat ik hier op gesprek mag komen.

Hoe is het met andere dames? Nog gesprekken?

Gast
Gast

Bericht  Tullow do 22 nov 2012 - 23:56

Goed zo! Hopelijk wordt je uitgenodigd voor een gesprek.

Ik heb dinsdag een tweede gesprek bij het bedrijf waar ik de mee-loopdag heb gehad.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 1:21

Spannend! Is een tweede gesprek eigenlijk al dat je zo goed als aangenomen bent? of hebben er dan meer mensen meegelopen?

Gast
Gast

Bericht  ixis vr 23 nov 2012 - 1:34

Spannend Punk'd. Hopenlijk wordt je uitgenodigd voor een gesprek.
Succes met je tweede gesprek Tullow. Las dat de meeloopdag niet zo heel leuk was?

Ik ben nog 1 week aan het werk en dan stopt het. Heb van de week mijn ww aangevraagd. zo vreemd omdat te moeten doen? Maarja de hypotheek moet betaald worden. Ik ben al rond aan het kijken, maar er is zo weinig in mijn vakgebied.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Tullow vr 23 nov 2012 - 3:51

Er wordt bij mijn volgende gesprek gekeken of ik de testen mag gaan maken, en het loon en dergelijke wordt ook al besproken.
Het is inderdaad niet mijn droombaan Ixis, maar ik wil eigenlijk niet thuis komen te zitten en het verdient waarschijnlijk meer dan mijn huidige baan, dus dit kan ik maar beter aangrijpen. En wij zitten ook met een hypotheek en mijn vriend die vanaf januari eerst iets naar beneden gaat in loon i.v.m. een andere baan.

Ik welk vakgebied zoek je iets Ixis? Ik vind het ook erg lastig om iets te vinden wat aansluit om mijn opleiding en ervaring, vandaar dat ik ook naar allerlei andere mogelijkheden ben gaan kijken.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 0:12

Ik kom alleen even langs om jullie een hart onder de riem te steken! Lees in andere topics ook best veel van meiden zonder werk die heel graag aan de slag willen en dat doet me beseffen dat ik echt heel veel geluk heb gehad.
Het komt goed! Keep your head up! Sollicitatie topic - Pagina 32 3079029344 Sollicitatie topic - Pagina 32 699888

Gast
Gast

Bericht  ixis za 24 nov 2012 - 0:35

Tullow schreef:Er wordt bij mijn volgende gesprek gekeken of ik de testen mag gaan maken, en het loon en dergelijke wordt ook al besproken.
Het is inderdaad niet mijn droombaan Ixis, maar ik wil eigenlijk niet thuis komen te zitten en het verdient waarschijnlijk meer dan mijn huidige baan, dus dit kan ik maar beter aangrijpen. En wij zitten ook met een hypotheek en mijn vriend die vanaf januari eerst iets naar beneden gaat in loon i.v.m. een andere baan.

Ik welk vakgebied zoek je iets Ixis? Ik vind het ook erg lastig om iets te vinden wat aansluit om mijn opleiding en ervaring, vandaar dat ik ook naar allerlei andere mogelijkheden ben gaan kijken.

Inderdaad, beter iets dan niets en al helemaal als het waarschijnlijk meer verdient dan nu. Al is het dan niet je droombaan, het geeft je dan de mogelijkheid om vanuit een stabiele basis naar iets anders te zoeken.

Ik ben op zoek naar iets in de HR / verzuim / reïntegratie
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  nijntje4 za 24 nov 2012 - 1:51

Ik mag dinsdag weer op gesprek! Het is een gesprek van een halfuur met maar liefst 6 mensen! Ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen, ik hou helemaaaal niet van zo'n commissie voor je neus...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 2:36

Oeh, Nijntje. Dat is wel spannend.

Heb één keer een sollicitatiegesprek meegemaakt dat begon met één persoon en al snel was het een gezellig theekransje. Zo leek het in ieder geval. Voordeel daaraan was dat iedereen door elkaar iets aan mij vroeg en ik op het eind van het gesprek tot de conclusie kwam, dat ik geen enkele vraag had beantwoord.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 za 24 nov 2012 - 3:11

Ik heb weleens met 3 of 4 mensen gezeten en de ervaring is dat er dan 1 of 2 het woord hebben dus dat zal nu ook wel zo zijn. Maar toch, het is allemaal heel strak gepland, kon ook geen andere tijd afspreken ofzo. Ik weet niet of ze een soort presentatie van 'hoi dit ben ik' mij verwachten of dat het toch wel echt een gesprek is.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 3:43

Dat is wel lastig dan. Ik moest een elevatorpitch houden. Ging me beter af dan verwacht.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 za 24 nov 2012 - 4:54

Ik denk dan maar: als ze zoiets wilden dan had het er wel bij gestaan Yes
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 1:44

6 mensen is wel veel zeg! Misschien gelijk om te kijken of je binnen het team past?
Ik ben ook weer aan het solliciteren, maar wordt vaak afgewezen vanwege te weinig ervaring of dat mijn opleiding onvoldoende aansluit(terwijl die juist heel goed aansluit).
Ik heb nog werk t/m half januari en moet dan wel iets anders gevonden hebben

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 zo 25 nov 2012 - 3:02

Ik sprak gisteren een vriendin en zij kent het bedrijf en ze weet dat ze altijd gesprekken voeren met veel mensen erbij en dat ze verder heel informeel zijn, dus ik ben weer een beetje gerustgesteld :cheering:
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Tullow di 27 nov 2012 - 5:14

Hoe ging je gesprek vandaag, Nijntje? 6 mensen is inderdaad veel! Ik hoop dat je niet al te zenuwachtig was?

Ik ben in ieder geval aangenomen bij het bedrijf waar ik de mee-loopdag had. Ik zou in principe beginnen in januari, dus ik zou nog een maand naar een baan kunnen zoeken. En mocht ik nou echt iets geweldigs tegen komen, daarop solliciteren.
Maar ik heb nu in ieder geval iets. Eind december stop ik bij mijn huidige baan, en dan begin ik begin januari bij mijn nieuwe baan.
Het was een leuk gesprek en ik heb er opzich wel een goed gevoel over, en het loon is al beter dan wat ik nu krijg! Sollicitatie topic - Pagina 32 3079029344
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Bericht  nijntje4 di 27 nov 2012 - 7:01

Het ging helemaal niet goed Sad. Voorstellen enzo ging nog goed, maar daarna klapte ik helemaal dicht. Ik was helemaal blanco toen mij vragen werden gesteld. Degene die het gesprek leidde besloot vervolgens dat het beter was om het dan maar af te breken want het ging idd niet. Ik heb er nog geen 10 minuten gezeten denk ik. Hij zou mij dan die middag bellen (na de andere gesprekken) om te kijken of ik nog een herkansing kreeg. Ik hoorde maar niks dus ik heb zelf maar gebeld en toen zei hij dat ze met twee anderen doorgaan...

Ik heb de halve dag heel hard gehuild. Ik baal zo verschrikkelijk, dit was echt een hele leuke functie en ik heb het niet kunnen uitleggen. Ze benadrukten nog dat ze zo enthousiast waren over mijn brief en cv, dus het voelt echt alsof ik het keihard verpest heb. Ik maak de druk zo hoog voor mezelf.

Ik weet dat ik nu mijzelf niet naar beneden moet halen maar zo voelt het nu even wel.

Donderdag heb ik een ander gesprek en ik heb er niet eens zin in. Hopelijk gaat die beter want ik verwacht er minder van...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 7:13

Wat naar Nijntje!

Ik herken het helaas. Een week geleden heb ik een avond training gehad in het voeren van sollicitatiegesprekken. Ze heeft alle lastige vragen met mij doorgenomen. En mij tips gegeven hoe en wat ik wel en niet kan zeggen. Ik dacht namelijk dat ik heel veel dingen niet kan zeggen, maar zij gaf juist aan dat de dingen die ik zei, juist lieten zie wie ik ben en wat ik kan. Dat vond ik heel verhelderd. Tijdens het gesprek ben ik één keer dichtgeklapt en heb ik echt iets doms gezegd, omdat ik niet meer uit mijn woorden kwam, maar bleek de gunfactor wel te hebben.

Dus misschien dat zoiets dergelijks ook iets voor jou is? (Ik weet niet waar het gegeven wordt. Ik heb het mogen doorlopen met een vriendin, die haar beroep ervan heeft gemaakt.)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: