Sollicitatie topic
+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers
Pagina 4 van 40
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Re: Sollicitatie topic
Flippin' Bitch; Spannend zeg, ik zal voor je duimen deze week!
Fairytale; Je moet inderdaad nooit té veel in je brief zetten. Kort maar krachtig en zorg dat ze nieuwsgierig naar je worden inderdaad. De dingen die nu in je op komen kan je opschrijven en vertellen/toelichten mocht je uitgenodigd worden voor een gesprek.
Fairytale; Je moet inderdaad nooit té veel in je brief zetten. Kort maar krachtig en zorg dat ze nieuwsgierig naar je worden inderdaad. De dingen die nu in je op komen kan je opschrijven en vertellen/toelichten mocht je uitgenodigd worden voor een gesprek.
Gast- Gast
Ja dat is ook weer waar. Nou ja ik zie het wel. Hoop dat ik uitgenodigd word.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had gisterochtend een sollicitatiegesprek, hoor vrijdag of ik het geworden ben. Maar ik vond het helemaal geen prettig gesprek en ik denk dat ik de functie ook helemaal niet zo leuk vind. Moet ik dan nu al bellen dat ik er toch van af zie of zal ik eerst even afwachten of ik uberhaupt wel wordt uitgekozen?
Gast- Gast
Ik zou gewoon afwachten, vaak is het van de andere kant dan ook minder.
Ik heb geen idee wanneer ik wat zou horen. Stond niet echt een sluitingsdatum bij. Staat bij veel vacatures op die site niet. Niet echt heel handig haha.
Ik heb geen idee wanneer ik wat zou horen. Stond niet echt een sluitingsdatum bij. Staat bij veel vacatures op die site niet. Niet echt heel handig haha.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik kom me ook maar melden in dit topic en ik heb zo gelijk een vraag. Ik heb gister een afwijzing gekregen van zorginstelling bij mij op het eiland. Ik had aangegeven vakantiewerk te willen doen bij hun, natuurlijk in de hoop dat ik daarna een opleiding kon doen bij hun, maar ze hebben voor de opleiding mij afgewezen. Vakantiewerk hebben ze doorgegeven. Ik ben ondertussen al 9x afgewezen voor werk. Gaat de goede kant op dus
Maar gelijk mijn vraag, ik ben nu bezig met een brief waarvan de sluitingsdatum al voorbij is. Ik wil hem alsnog sturen maar ik heb er een zin tussen staan, waarover ik twijfel. Ik wil hem wel laten staan maar ik krijg hem niet af. Namelijk dit stukje:
In het verleden ben ik voornamelijk werkzaam geweest in commerciële functies bij diverse bedrijven. Helaas merkte ik dat hoewel ik plezier had in mijn werk er toch een soort leegte bleef.
Ik had niet de mogelijkheid om echt iets te betekenen voor mensen. Mede daarom heb ik nu besloten om de overstap te maken naar werken in de zorg. Ik wil graag met ouderen werken
omdat ik het belangrijk vind dat mensen zolang mogelijk de regie over hun eigen leven kunnen houden en dat de verzorging alleen de dingen moet overnemen die de cliënten zelf niet meer kunnen.
Als verzorgende moet je stevig in je schoenen staan en soms streng kunnen zijn tegen de cliënten, door de verschillende functies die ik heb gehad heb ik dit geleerd en ben ik ervan overtuigd dat .........
En verder kom ik niet. Hebben jullie misschien een tip? Ik wil hem namelijk wel vandaag nog versturen.
Maar gelijk mijn vraag, ik ben nu bezig met een brief waarvan de sluitingsdatum al voorbij is. Ik wil hem alsnog sturen maar ik heb er een zin tussen staan, waarover ik twijfel. Ik wil hem wel laten staan maar ik krijg hem niet af. Namelijk dit stukje:
In het verleden ben ik voornamelijk werkzaam geweest in commerciële functies bij diverse bedrijven. Helaas merkte ik dat hoewel ik plezier had in mijn werk er toch een soort leegte bleef.
Ik had niet de mogelijkheid om echt iets te betekenen voor mensen. Mede daarom heb ik nu besloten om de overstap te maken naar werken in de zorg. Ik wil graag met ouderen werken
omdat ik het belangrijk vind dat mensen zolang mogelijk de regie over hun eigen leven kunnen houden en dat de verzorging alleen de dingen moet overnemen die de cliënten zelf niet meer kunnen.
Als verzorgende moet je stevig in je schoenen staan en soms streng kunnen zijn tegen de cliënten, door de verschillende functies die ik heb gehad heb ik dit geleerd en ben ik ervan overtuigd dat .........
En verder kom ik niet. Hebben jullie misschien een tip? Ik wil hem namelijk wel vandaag nog versturen.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou het woordje 'helaas' weghalen, omdat het (iig voor mij) een soort negativiteit in de brief brengt. Ik zou die zin formuleren als 'Ik merkte dat....'
Je wil hier toch eigenlijk gewoon zeggen dat je sterk in je schoenen kan staan, overwicht hebt, voor jezelf op kan komen, dat jij dat kan en dat dat voor jou geen probleem moet zijn? Hoe je dat formuleert, moet je even bekijken en daarvoor een benaming kiezen die bij jou past :-) Misschien zou je nog kunnen neerzetten dat jij weet op welke momenten jij streng moet zijn en op welke momenten niet. Dat je daar een goede balans in kan vinden?
Als verzorgende moet je stevig in je schoenen staan en soms streng kunnen zijn tegen de cliënten, door de verschillende functies die ik heb gehad, (komma toegevoegd) heb ik dit geleerd en ben ik ervan overtuigd dat .........
Je wil hier toch eigenlijk gewoon zeggen dat je sterk in je schoenen kan staan, overwicht hebt, voor jezelf op kan komen, dat jij dat kan en dat dat voor jou geen probleem moet zijn? Hoe je dat formuleert, moet je even bekijken en daarvoor een benaming kiezen die bij jou past :-) Misschien zou je nog kunnen neerzetten dat jij weet op welke momenten jij streng moet zijn en op welke momenten niet. Dat je daar een goede balans in kan vinden?
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Ik heb helaas weggehaald in het veranderd in Ik merkte dat. Klinkt beter inderdaad, dank je wel! En ja eigenlijk is dat wat ik wil zeggen, maar precies hoe daar twijfel ik nog over.Kaat schreef:Ik zou het woordje 'helaas' weghalen, omdat het (iig voor mij) een soort negativiteit in de brief brengt. Ik zou die zin formuleren als 'Ik merkte dat....'Als verzorgende moet je stevig in je schoenen staan en soms streng kunnen zijn tegen de cliënten, door de verschillende functies die ik heb gehad, (komma toegevoegd) heb ik dit geleerd en ben ik ervan overtuigd dat .........
Sweety- Ratel
Verstuurd!
Sweety- Ratel
Dat formuleren vind ik vaak ook lastig. Ik probeer meestal eerst een beetje in steekwoorden te denken en dat uit te werken in zinnen. Maar soms moet je gewoon wat op papier zetten om te kijken hoe het staat en klinkt, om het vervolgens weer aan te passen. Is een lastig proces, brieven schrijven!
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Meld mij ook weer even in dit topic.
Zoey, jammer dat je het geen prettig gesprek vond. Als je uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek ga je dan wel? Heb je nog meer sollicitaties lopen?
Sweety, jammer weer een afwijzing! Brieven schrijven blijft lastig. Zo'n zin kan je ook formuleren als mensen uit mijn omgeving typeren mij als iemand die sterk in zijn schoenen staat,zich goed kan inleven,etc. Op jouw situatie aangepast natuurlijk.
Ik heb deze week ook een gesprek gehad. Was een leuk en goed gesprek alleen zou ik de hele dag moeten bellen. Dat moet ik in mijn huidige functie ook en vind ik vreselijk. Heb besloten niet verder te willen met de sollicitatieprocedure. Wel nog weer wat brieven verstuurd waaronder 1 hele leuke functie die mij echt geweldig lijkt. Hoop dus op een uitnodiging!
Zoey, jammer dat je het geen prettig gesprek vond. Als je uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek ga je dan wel? Heb je nog meer sollicitaties lopen?
Sweety, jammer weer een afwijzing! Brieven schrijven blijft lastig. Zo'n zin kan je ook formuleren als mensen uit mijn omgeving typeren mij als iemand die sterk in zijn schoenen staat,zich goed kan inleven,etc. Op jouw situatie aangepast natuurlijk.
Ik heb deze week ook een gesprek gehad. Was een leuk en goed gesprek alleen zou ik de hele dag moeten bellen. Dat moet ik in mijn huidige functie ook en vind ik vreselijk. Heb besloten niet verder te willen met de sollicitatieprocedure. Wel nog weer wat brieven verstuurd waaronder 1 hele leuke functie die mij echt geweldig lijkt. Hoop dus op een uitnodiging!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Zoey jammer dat het gesprek niet leuk was ik zou ook gewoon even afwachten.
Zilver, jammer voor de functie maar als je iets echt niet leuk vndt moet je het ook niet doen.
Hoelang zit er gemiddeld bij jullie tussen een brief versturen en uitgenodigd worden? Ik heb gisteren even gebeld het was bijna 4 weken geleden.
Zilver, jammer voor de functie maar als je iets echt niet leuk vndt moet je het ook niet doen.
Hoelang zit er gemiddeld bij jullie tussen een brief versturen en uitgenodigd worden? Ik heb gisteren even gebeld het was bijna 4 weken geleden.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga vanmiddag ook weer een sollicitatiebrief versturen.
Mijn vriend is trouwens ook bezig met solliciteren (hij heeft nu wel gewoon een baan maar wilt iets anders).. Dus we zitten hier in hetzelfde schuitje haha. Erg leuk
Ik wil ook zo graag een gesprek hebben! Ik baal van brieven dat je het niet bent geworden terwijl je nog niet de kans heb gekregen om te laten zien wie je nu echt bent. Volgens mij komt mijn karakter totaal niet over in de brief.. Maar goed.. ik blijf stug doorzoeken
Good luck allemaal!
Mijn vriend is trouwens ook bezig met solliciteren (hij heeft nu wel gewoon een baan maar wilt iets anders).. Dus we zitten hier in hetzelfde schuitje haha. Erg leuk
Ik wil ook zo graag een gesprek hebben! Ik baal van brieven dat je het niet bent geworden terwijl je nog niet de kans heb gekregen om te laten zien wie je nu echt bent. Volgens mij komt mijn karakter totaal niet over in de brief.. Maar goed.. ik blijf stug doorzoeken
Good luck allemaal!
Gast- Gast
Succes allemaal! Hier nog niets gehoord n.a.v. het gesprek helaas.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Fairytale; Even afwachten dan. Hoop dat je positief antwoord krijgt.
Zoey; Ik zou ook even afwachten. Als je alsnog uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek of aangenomen wordt kan je altijd nog aangeven dat je je er toch niet prettig bij voelt. En misschien voelden hun ook dat het gesprek niet prettig verliep.
Zilver; Jammer dat die ene sollicitatie niks voor je is. Maar wel goed dat je er niet mee doorgaat als het niet goed voelt. Gedurfd ook, aangezien het geringe aantal banen op het moment. Hopelijk word je nu uitgenodigd na je andere sollicitatie!
Punk’d; Succes met solliciteren!
M@niek; Waar ik nu aangenomen ben heeft het nog geen week geduurd voor ik reactie kreeg, volgens mij hadden ze snel personeel nodig Maar ik heb ook meegemaakt dat ik na een paar weken pas iets hoorde.
Flippin’Bitch; Vervelend dat je nog niks gehoord hebt. Ik blijf voor je duimen.
Zoey; Ik zou ook even afwachten. Als je alsnog uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek of aangenomen wordt kan je altijd nog aangeven dat je je er toch niet prettig bij voelt. En misschien voelden hun ook dat het gesprek niet prettig verliep.
Zilver; Jammer dat die ene sollicitatie niks voor je is. Maar wel goed dat je er niet mee doorgaat als het niet goed voelt. Gedurfd ook, aangezien het geringe aantal banen op het moment. Hopelijk word je nu uitgenodigd na je andere sollicitatie!
Punk’d; Succes met solliciteren!
M@niek; Waar ik nu aangenomen ben heeft het nog geen week geduurd voor ik reactie kreeg, volgens mij hadden ze snel personeel nodig Maar ik heb ook meegemaakt dat ik na een paar weken pas iets hoorde.
Flippin’Bitch; Vervelend dat je nog niks gehoord hebt. Ik blijf voor je duimen.
Gast- Gast
Ik heb een reactie gekregen van de zorginstelling waar ik gister mijn brief naar stuurde. Ze hebben besloten om in september niet met de opleiding te beginnen. Maar weer op naar de volgende.
@ Zilver: verstandig dat je er dan niet mee verder gaat. Als het je echt niks lijkt gewoon niet doen.
@ Flippin Bitch: ik hoop dat ze snel wat laten horen aan je. Zal duimen voor je.
@ Zilver: verstandig dat je er dan niet mee verder gaat. Als het je echt niks lijkt gewoon niet doen.
@ Flippin Bitch: ik hoop dat ze snel wat laten horen aan je. Zal duimen voor je.
Sweety- Ratel
balen sweety!
@punk´d, dat heb ik ook altijd. Ik kan prima laten zien/merken dat ik super graag ergens wil werken maar ja helaas krijg je daar vaak de kans niet voor.
@punk´d, dat heb ik ook altijd. Ik kan prima laten zien/merken dat ik super graag ergens wil werken maar ja helaas krijg je daar vaak de kans niet voor.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik mag op gesprek komen bij een uitzendbureau, n.a.v. van mijn sollicitatie van een vacature op hun website. Als ik naar het gesprek toe ga, moet ik referenties meenemen. Ze vroeg specifiek naar mijn referentie van mijn afstudeerstage. Referenties meenemen is geen probleem, ik heb er wel een aantal.
Dit is de eerste keer dat ik na mijn afstuderen (januari 2012) wordt uitgenodigd om op gesprek te komen . En nu vraag ik mij af moet ik vooraf mijn gesprek met het UZB mijn vorige werkgevers (/mijn referenties) moet inlichten dat ze een telefoontje krijgen van een UZB, om welke vacatures het gaat ect.
Of is dit niet nodig?
Dit is de eerste keer dat ik na mijn afstuderen (januari 2012) wordt uitgenodigd om op gesprek te komen . En nu vraag ik mij af moet ik vooraf mijn gesprek met het UZB mijn vorige werkgevers (/mijn referenties) moet inlichten dat ze een telefoontje krijgen van een UZB, om welke vacatures het gaat ect.
Of is dit niet nodig?
Tamago- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 30
Registratiedatum : 18-12-11
Het is nog steeds lastig met solliciteren. Vandaag was de laatste dag op mijn werk, dus dat is wel even apart. En ik had deze week een sollicitatiegesprek wat heel goed ging! Maarja ik ben niet de enige dus weer even afwachten!
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb toch zoiets raars meegemaakt. Begin april had ik gesolliciteerd bij een hotelketen, dit bestaat uit meerdere hotels en nog een paar restaurants. Nu werd ik vandaag 2x gebeld maar kon niet opnemen. Ik kreeg een mailtje dat ze me wilden uitnodigen voor een gesprek en of ik ook mijn cv en motivatiebrief nogmaals wil sturen. Is toch vreemd, je gaat toch niet iemand uitnodigen als je de brief en cv niet eens hebt gezien?
Gast- Gast
Yasmin, misschien hebben ze hem uitgeprint en je mail verwijderd en willen ze je hebben voor een andere locatie. Dan lijkt het me logisch dat ze jouw papieren brieven niet weer door sturen.
All: ik hier lang niet in het topic geweest omdat ik het eerlijk gezegd even heel moeilijk heb gehad. Ik kon me echt nergens meer toe aanzetten en had echt even een dip. Dit topic is op sommige momenten zo confronterend dat ik het even links heb laten liggen. Maar nu ben ik er weer. Vandaag weer 2 brieven verstuurd, maar eerlijk gezegd zie ik het wel een beetje somber in. Ik vraag me echt af wat ik allemaal nog kan doen, want ik moet in sept gewoon een baan hebben, het liefst eerder(in sep zit ik namelijk al een jaar!! thuis en dat ben ik spuugzat). Ik dacht dan maar weer voor de klas te gaan staan maar zelfs daar staan zeer weinig banen en ben ik vorige week ook bij een afgewezen. Het was een 0,3 functie en zag het echt als back-up(in ieder geval iets, een inkomen), maar helaas lieten ze me niet eens op gesprek komen. Erg moeilijk allemaal dus, maar ik ga weer door(ik probeer weer met volle moed). Hopelijk komt er snel iets.
Hoe gaat het bij jullie?
All: ik hier lang niet in het topic geweest omdat ik het eerlijk gezegd even heel moeilijk heb gehad. Ik kon me echt nergens meer toe aanzetten en had echt even een dip. Dit topic is op sommige momenten zo confronterend dat ik het even links heb laten liggen. Maar nu ben ik er weer. Vandaag weer 2 brieven verstuurd, maar eerlijk gezegd zie ik het wel een beetje somber in. Ik vraag me echt af wat ik allemaal nog kan doen, want ik moet in sept gewoon een baan hebben, het liefst eerder(in sep zit ik namelijk al een jaar!! thuis en dat ben ik spuugzat). Ik dacht dan maar weer voor de klas te gaan staan maar zelfs daar staan zeer weinig banen en ben ik vorige week ook bij een afgewezen. Het was een 0,3 functie en zag het echt als back-up(in ieder geval iets, een inkomen), maar helaas lieten ze me niet eens op gesprek komen. Erg moeilijk allemaal dus, maar ik ga weer door(ik probeer weer met volle moed). Hopelijk komt er snel iets.
Hoe gaat het bij jullie?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Nou ik werd inderdaad gebeld door een andere locatie dan ik gesolliciteerd had en ik kon helaas niet opnemen. Toen zag ik dat mailtje, had ik op gereageerd en even later belden ze weer. Dus zij begon van: ik heb je nog proberen te bellen maar je nam niet op. Ik zo, nee dat klopt. En dat ze nog gemaild had, ik zo ja ik heb ook nog teruggemaild. En dat ze dat nog niet gezien had maar of ik nog interesse had in die vacature. Ik zo van, ja heb ik wel interesse in alleen vind beetje vreemd dat ik dan word uitgenodigd en weer wordt gevraagd om cv en motivatiebrief per mail te sturen. Dus zij weer van: ja ik bedoelde te zeggen of je deze wilde uitprinten en meenemen, want ik heb hem ook voor me liggen. (maar waarom vraagt ze dan nog een keer op te sturen per mail? ik snap het nog steeds niet ) Maargoed ze verontschuldigde zich en dat het absoluut niet de bedoeling was dat het verkeerd overkwam etc en ze klonk echt heel erg aardig en morgen heb ik een gesprek
Gast- Gast
succes morgen @Yasmin
Tamago- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 30
Registratiedatum : 18-12-11
Pagina 4 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40
Pagina 4 van 40
Permissies van dit forum: