Sollicitatie topic
+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: Sollicitatie topic
Ook hier een afwijzing.
Gisteravond heb ik een assessment moeten maken. Deel één bestond uit een callcentertest (audiotest, typtest, downloadtest) en deze heb ik gehaald. Deel twee was een Persoonlijk gedragsprofiel. En uit het tweede is gebleken dat ik niet bij het bedrijf pas, om de volgende reden; Ik scoor heel erg hoog op richting geven en harmonie zoeken. En daar is bij het bedrijf geen ruimte voor.
De intercedent kon uit de test aflezen dat ik in het verleden een leidinggevende functie heb gehad en dat klopt ook. Ze raadde me aan om te solliciteren op dergelijke functies binnen dezelfde branche. En dat kan ik dus niet. Want ik kan een bedrijf niet binnen lopen en zeggen:"Hier ben ik en zo gaan we het doen". Daar moet ik in groeien. En die groeikans is dus bij deze provider niet aanwezig. Ook al was dat niet mijn insteek om te solliciteren op de functie. Ik wilde gewoon aan het werk.
Gisteravond heb ik een assessment moeten maken. Deel één bestond uit een callcentertest (audiotest, typtest, downloadtest) en deze heb ik gehaald. Deel twee was een Persoonlijk gedragsprofiel. En uit het tweede is gebleken dat ik niet bij het bedrijf pas, om de volgende reden; Ik scoor heel erg hoog op richting geven en harmonie zoeken. En daar is bij het bedrijf geen ruimte voor.
De intercedent kon uit de test aflezen dat ik in het verleden een leidinggevende functie heb gehad en dat klopt ook. Ze raadde me aan om te solliciteren op dergelijke functies binnen dezelfde branche. En dat kan ik dus niet. Want ik kan een bedrijf niet binnen lopen en zeggen:"Hier ben ik en zo gaan we het doen". Daar moet ik in groeien. En die groeikans is dus bij deze provider niet aanwezig. Ook al was dat niet mijn insteek om te solliciteren op de functie. Ik wilde gewoon aan het werk.
Gast- Gast
Afwijzingen zijn echt niet leuk, en nogal demotiverend..
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Maura; mijn vriendin werkt ook als leidinggevende binnen een callcenter. Zij kon direct beginnen als leidinggevende, ik denk niet dat zij dat heeft ervaren als "hier ben ik en ik zal het eens zeggen voor jullie". Dat is hoe ik je post interpreteer alleszins, dat je niet als leidinggevende wilt beginnen maar ernaartoe wilt groeien. Maar je bent toch al leidinggevende geweest? Dan kan je dat toch? Of mis ik iets?
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Vergeet ik erbij te zeggen dat het natuurlijk wel klote is dat je de job niet hebt!
Isis- Fluisteraar
Isis schreef:Maura; mijn vriendin werkt ook als leidinggevende binnen een callcenter. Zij kon direct beginnen als leidinggevende, ik denk niet dat zij dat heeft ervaren als "hier ben ik en ik zal het eens zeggen voor jullie". Dat is hoe ik je post interpreteer alleszins, dat je niet als leidinggevende wilt beginnen maar ernaartoe wilt groeien. Maar je bent toch al leidinggevende geweest? Dan kan je dat toch? Of mis ik iets?
Inmiddels heb ik drie jaar werkervaring als leidinggevende, binnen twee verschillende bedrijven. Helaas is mij twee keer verteld, door twee verschillende personen, dat ik te verlegen ben om een dergelijke functie te bekleden en dat ik eerst eigen moet worden met het bedrijf, langzaam moet doorgroeien, voor ik kan laten zien wat ik echt in mij heb. Dat baart me wel zorgen en dat is ook de reden dat ik solliciteer op gewone callcenterbanen. Maar de test liet toch zien dat ik in een bedrijf niet op mijn plaats ben, als ik enkel moet volgen en geen persoonlijke inbreng heb. Dus dat strookt niet met elkaar.
Ik moet voor mezelf gaan bepalen wat ik daadwerkelijk wil laten zien. Want ik zit nu in zo'n positie, dat ik teveel werkervaring heb voor de simpele baan en te weinig mezelf kan laten zien in datgene wat ik echt wil.
Gast- Gast
Ow, da's wel moeilijk, Maura. Hoe leg je dat uit op een sollicitatiegesprek? Of zeg je daar niks van?
Isis- Fluisteraar
Minx schreef:Bah ik heb weer een afwijzing binnen. Er is al zo weinig en dan niet eens op gesprek mogen komen... Brieven schijven is gewoon echt niet mijn sterkste punt misschien daar eens een cursusje in doen oid. Word er niet vrolijk van in ieder geval.
Wat rot . Houd moed, ik heb zo'n 80 afwijzingen gehad maar heb nu echt een fantastische baan! Ik wil je wel helpen met je brief/cv? Sinds ik mijn brieven en cv flink heb aangepast kreeg ik veel meer uitnodigingen en had ik zelfs keuze welke baan ik wilde.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Liz schreef:Minx schreef:Bah ik heb weer een afwijzing binnen. Er is al zo weinig en dan niet eens op gesprek mogen komen... Brieven schijven is gewoon echt niet mijn sterkste punt misschien daar eens een cursusje in doen oid. Word er niet vrolijk van in ieder geval.
Wat rot . Houd moed, ik heb zo'n 80 afwijzingen gehad maar heb nu echt een fantastische baan! Ik wil je wel helpen met je brief/cv? Sinds ik mijn brieven en cv flink heb aangepast kreeg ik veel meer uitnodigingen en had ik zelfs keuze welke baan ik wilde.
Wow 80 afwijzingen is wel veel zeg. Hoop niet dat dat mij ook te wachten staat. Hoelang heb je gezocht naar een baan? En in welke zin heb je je brief en CV (zo drastisch) aangepast dat het meer reacties opleverde?
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Wat balen al die afwijzingen weer
Minx, houdt de moed erin! Oke, dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ondertussen heb ik 26 brieven gestuurd en 25 keer afgewezen, 1 gesprek gehad. Is ook niet echt goed voor je zelfvertrouwen.
Misschien moet ik mijn brief ook eens helemaal omgooien, al vind ik m best oke moet ik zeggen .
Net belde een oud collegatje van mij, zij heeft een baan aangeboden gekregen maar blijft toch bij huidige werk. Nu heeft ze mijn naam doorgegeven. Gaat om een functie die per direct vrij komt. Zeker wel in mijn interesse gebied, iets onder mijn niveau, maar ik ga maar eens gauw bellen!!
Minx, houdt de moed erin! Oke, dit is veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ondertussen heb ik 26 brieven gestuurd en 25 keer afgewezen, 1 gesprek gehad. Is ook niet echt goed voor je zelfvertrouwen.
Misschien moet ik mijn brief ook eens helemaal omgooien, al vind ik m best oke moet ik zeggen .
Net belde een oud collegatje van mij, zij heeft een baan aangeboden gekregen maar blijft toch bij huidige werk. Nu heeft ze mijn naam doorgegeven. Gaat om een functie die per direct vrij komt. Zeker wel in mijn interesse gebied, iets onder mijn niveau, maar ik ga maar eens gauw bellen!!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Ringling schreef:Liz schreef:Minx schreef:Bah ik heb weer een afwijzing binnen. Er is al zo weinig en dan niet eens op gesprek mogen komen... Brieven schijven is gewoon echt niet mijn sterkste punt misschien daar eens een cursusje in doen oid. Word er niet vrolijk van in ieder geval.
Wow 80 afwijzingen is wel veel zeg. Hoop niet dat dat mij ook te wachten staat. Hoelang heb je gezocht naar een baan? En in welke zin heb je je brief en CV (zo drastisch) aangepast dat het meer reacties opleverde?
Ik heb denk ik 3 maanden gezocht, maar had ondertussen wel werk wat onder mijn niveau was. Ik werk in de jeugdzorg en ook daar wordt mega bezuinigd helaas. Er kwamen op vacatures soms 300 brieven binnen en dan kozen ze altijd voor ervaring.
Ik heb mijn cv persoonlijker gemaakt met een stukje bovenaan over mij, mijn drijfveren en mijn passie. Mijn brieven heb ik mega ingekort en zakelijker gemaakt, daarin tegen mijn cv uitgebreider zaken beschreven. Ben daarin wel geholpen door een recruiter
Liz- Prater
Jullie zijn nog druk aan het solliciteren lees ik!
Balen dat er zo weinig werk is nu..
Liz: Wel handig dat je daarin geholpen bent. Brieven schrijven vind ik ook echt lastig. Als je dan gewoon weet dat je een goede basis brief hebt, is dat wel fijn.
Andere meiden: Knap dat jullie nog steeds doorzetten! Ik krijg ook alleen maar afwijzingen en omdat ik alleen een Pabo diploma heb is er ook eigenlijk niks waar ik op kan solliciteren. Doe het dus ook eigenlijk al niet meer.. Ben nog wel aan het kijken hoor, maar er is zo weinig! Vooral hier in het noorden, eigenlijk alleen maar techniek of callcenter werk..
Balen dat er zo weinig werk is nu..
Liz: Wel handig dat je daarin geholpen bent. Brieven schrijven vind ik ook echt lastig. Als je dan gewoon weet dat je een goede basis brief hebt, is dat wel fijn.
Andere meiden: Knap dat jullie nog steeds doorzetten! Ik krijg ook alleen maar afwijzingen en omdat ik alleen een Pabo diploma heb is er ook eigenlijk niks waar ik op kan solliciteren. Doe het dus ook eigenlijk al niet meer.. Ben nog wel aan het kijken hoor, maar er is zo weinig! Vooral hier in het noorden, eigenlijk alleen maar techniek of callcenter werk..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ja er zijn gewoon zo weinig vacatures op het moment een half jaar geleden was het wel beter. Volgende week een gesprek voor een waarneming van in totaal 3 dagen. Op een oude stagplek dus Dat is wel erg leuk.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Liz schreef:Ringling schreef:Liz schreef:Minx schreef:Bah ik heb weer een afwijzing binnen. Er is al zo weinig en dan niet eens op gesprek mogen komen... Brieven schijven is gewoon echt niet mijn sterkste punt misschien daar eens een cursusje in doen oid. Word er niet vrolijk van in ieder geval.
Ik heb denk ik 3 maanden gezocht, maar had ondertussen wel werk wat onder mijn niveau was. Ik werk in de jeugdzorg en ook daar wordt mega bezuinigd helaas. Er kwamen op vacatures soms 300 brieven binnen en dan kozen ze altijd voor ervaring.
Ik heb mijn cv persoonlijker gemaakt met een stukje bovenaan over mij, mijn drijfveren en mijn passie. Mijn brieven heb ik mega ingekort en zakelijker gemaakt, daarin tegen mijn cv uitgebreider zaken beschreven. Ben daarin wel geholpen door een recruiter
Goede tips, dankje. Hoe kort zijn jouw brieven geworden? Ik zit nu op 1 A4 en krijg het niet korter want wil mezelf toch wel goed kunnen presenteren...
Ringling- Fluisteraar
De instroomtoets is vervroegd naar volgende week! Als ik die haal staat me nog een training van 2 weken te wachten en dan mag ik zelfstandig beginnen als klantadviseur bij een grote zorgverzekeraar. Ik heb gisteren de stof binnengekregen wat ik moet leren maar valt opzich wel mee qua moeilijkheid zegmaar. Tijdens de toets mag je de papieren er ook bijhouden. Nog meer mensen die op die functie gesolliciteerd hebben? Ik heb begrepen dat ze er best veel nodig hebben
Gast- Gast
Yasmin schreef:De instroomtoets is vervroegd naar volgende week! Als ik die haal staat me nog een training van 2 weken te wachten en dan mag ik zelfstandig beginnen als klantadviseur bij een grote zorgverzekeraar. Ik heb gisteren de stof binnengekregen wat ik moet leren maar valt opzich wel mee qua moeilijkheid zegmaar. Tijdens de toets mag je de papieren er ook bijhouden. Nog meer mensen die op die functie gesolliciteerd hebben? Ik heb begrepen dat ze er best veel nodig hebben
Zou je me even kunnen PM-en bij welke verzekeraar en waar je dit doet?
Ringling- Fluisteraar
Ik heb er over nagedacht daar te solliciteren alleen wil ik in die periode ook beschikbaar zijn voor waarnemingen. Ik zou me niet druk maken over de stof maar dat komt omdat ik zelf ook redelijk vaak die uitleg moet geven en mijn scriptie over verzekeringen ging.
Dit gaat over de overkoepelende organisatie waar groen en zilver ook onder vallen toch?
Dit gaat over de overkoepelende organisatie waar groen en zilver ook onder vallen toch?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Yasmin, wat fijn dat de stof (nu al) mee valt. Dan moet dat vast goedkomen!
Ondertussen heb ik vanmorgen een gesprek gehad, meest rare 'sollicitatie gesprek' ooit. Het was meer beetje kletsen en toen diensten ingepland. Ik vervang een ziekteverlof en mag verder invallen op andere groep. Super gaaf. Dit betekend gewoon dat ik een baan heb! :D
Zo via- via is het mij dus gelukt, en die tip van .. ? over sollicitatiebrief opnieuw bekijken en aanpassen ga ik zeker onthouden, maar nu eerst lekker aan het werk.
Ondertussen heb ik vanmorgen een gesprek gehad, meest rare 'sollicitatie gesprek' ooit. Het was meer beetje kletsen en toen diensten ingepland. Ik vervang een ziekteverlof en mag verder invallen op andere groep. Super gaaf. Dit betekend gewoon dat ik een baan heb! :D
Zo via- via is het mij dus gelukt, en die tip van .. ? over sollicitatiebrief opnieuw bekijken en aanpassen ga ik zeker onthouden, maar nu eerst lekker aan het werk.
Krullebol- Prater
Dank je! Maandag word ik ingewerkt. De functie is wel wat onder mijn niveau, maar ach. Ik verdien geld en doe werk wat ik leuk vindt:D
Ik duim dat jij die instroomtoets op je sokken haalt
Krullebol- Prater
Gefeliciteerd met je baan Krullebol!
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Krullebol schreef:Dank je! Maandag word ik ingewerkt. De functie is wel wat onder mijn niveau, maar ach. Ik verdien geld en doe werk wat ik leuk vindt:D
Van iedere functie leer je weer dingen ook al is het onder je niveau en alle ervaring is meegenomen toch En vanuit een baan naar een andere baan zoeken is altijd makkelijker dan vanuit geen werk hebben.
Gast- Gast
Ringling schreef:Liz schreef:Ringling schreef:Liz schreef:Minx schreef:Bah ik heb weer een afwijzing binnen. Er is al zo weinig en dan niet eens op gesprek mogen komen... Brieven schijven is gewoon echt niet mijn sterkste punt misschien daar eens een cursusje in doen oid. Word er niet vrolijk van in ieder geval.
Goede tips, dankje. Hoe kort zijn jouw brieven geworden? Ik zit nu op 1 A4 en krijg het niet korter want wil mezelf toch wel goed kunnen presenteren...
Je CV is bedoeld om jezelf te presenteren je brief is alleen een motivatie voor de baan zelf. Ik wil je evt wel helpen met je brief/cv? Mag me altijd PM-en
Liz- Prater
Liz schreef:Ringling schreef:Liz schreef:Ringling schreef:Liz schreef:Minx schreef:Bah ik heb weer een afwijzing binnen. Er is al zo weinig en dan niet eens op gesprek mogen komen... Brieven schijven is gewoon echt niet mijn sterkste punt misschien daar eens een cursusje in doen oid. Word er niet vrolijk van in ieder geval.
Je CV is bedoeld om jezelf te presenteren je brief is alleen een motivatie voor de baan zelf. Ik wil je evt wel helpen met je brief/cv? Mag me altijd PM-en
Dat snap ik. Maar om je motivatie te funderen moet je jezelf toch presenteren he..
Ringling- Fluisteraar
Gefeliciteerd Krullebol! Wat ga je doen?
Ik blijf jullie volgen hoor meiden
Ik blijf jullie volgen hoor meiden
Gast- Gast
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Pagina 26 van 40
Permissies van dit forum: