Sollicitatie topic
+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers
Pagina 25 van 40
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Re: Sollicitatie topic
Gefeliciteerd met je baan!
Ik had vandaag een ander gesprek bij een W&S bedrijf, naar aanleiding van mijn CV op m.onsterboard. In eerste instantie kwam die man heel onzeker over (r.ecruiter), vergat wat dingen, leek een beetje warrig. Daarbij had ik ook niet echt het idee dat hij mijn 'taal' sprak, hij snapte geloof ik niet echt wat ik zocht. Op een of andere manier had ik niet enorm het gevoel dat hij wat voor me kon betekenen... maar hij ging mij CV aan een bedrijf laten zien. Het is sowieso ook dan wel mooi om te zien bij welke bedrijven hij denkt dat ik terecht kan...
Van gesprek van vrijdag heb ik een e-mail gehad met een aantal v.acatures die bij me zouden kunnen passen. Hierop feedback gegeven en even afwachten... één ervan leek me erg interessant en is goed te bereizen vanaf mijn (nieuwe toekomstige) woonplaats!
Ik had vandaag een ander gesprek bij een W&S bedrijf, naar aanleiding van mijn CV op m.onsterboard. In eerste instantie kwam die man heel onzeker over (r.ecruiter), vergat wat dingen, leek een beetje warrig. Daarbij had ik ook niet echt het idee dat hij mijn 'taal' sprak, hij snapte geloof ik niet echt wat ik zocht. Op een of andere manier had ik niet enorm het gevoel dat hij wat voor me kon betekenen... maar hij ging mij CV aan een bedrijf laten zien. Het is sowieso ook dan wel mooi om te zien bij welke bedrijven hij denkt dat ik terecht kan...
Van gesprek van vrijdag heb ik een e-mail gehad met een aantal v.acatures die bij me zouden kunnen passen. Hierop feedback gegeven en even afwachten... één ervan leek me erg interessant en is goed te bereizen vanaf mijn (nieuwe toekomstige) woonplaats!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Lavendel schreef:@ Ringling. Ik heb mijn banen altijd via een open sollicitatie verkregen. Dus gewoon bedrijven die je wat lijken een goede gemotiveerde mail sturen of belen. Als je echt niks kunt vinden zou ik op zoek gaan naar een parttime relevante studentassistenschap of stage. Ik weet dat bedrijven zo wel misbruik maken van goedkope arbeidskrachten maar je verdiend wel op een relevante manier geld ipv in de kroeg of winkel staan, je werkt aan je C.V en je bent gewoon binnen bij een bedrijf. Het is best waarschijnlijk dat je door kunt groeien naar een junior functie.
Verder is het echt belangrijk dat je linkedin up to date is en erg uitgebreid. En begin gewoon eens op linkedin in je netwerk te kijken waar iedereen werkt. Je kunt door door te klikken naar vrienden op onzettend interessante bedrijven en organisaties komen. (Want vaak werken mensen in je netwerk toch in vergelijkbare hoek)
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb je tips opgevolgd (vooral over LinkedIn). En nu wil ik een open sollicitatiebrief schrijven. Maar wat zet je daar dan in? Laat je het open over wat je zou willen doen en noem je waar je goed in bent? Of geef je specifiek aan wat je zou willen doen bij de organisatie?
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
GG; jij nog iets gehoord?
Ik kan eind oktober beginnen. Ik ben blij maar ik vind het ook erg eng... Degenen die al werk hebben; hoe ging jullie eerste werkdag? Werkweek?
Ik kan eind oktober beginnen. Ik ben blij maar ik vind het ook erg eng... Degenen die al werk hebben; hoe ging jullie eerste werkdag? Werkweek?
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Eind oktober is laat, Isis. Is daar een reden voor?
Ik werk nu bijna drie weken bij de fastfoodketen. Eind volgende week verloopt mijn proeftijd.
Ben benieuwd of ik mag blijven! Op zich gaat het wel goed, maak natuurlijk nog foutjes maar ik heb zelf het idee dat het best goed gaat. We shall see..
Ik werk nu bijna drie weken bij de fastfoodketen. Eind volgende week verloopt mijn proeftijd.
Ben benieuwd of ik mag blijven! Op zich gaat het wel goed, maak natuurlijk nog foutjes maar ik heb zelf het idee dat het best goed gaat. We shall see..
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Isis, wat leuk zeg! En ook spannend.
Ik hoorde half juli dat ik begin september kon beginnen en nu ben ik al bijna een maand bezig. Ik vond mijn eerste werkdag heel eng en spannend maar het viel heel erg mee, ik was zenuwachtig voor niks.
Oasis, bijna 3 weken al? Dat gaat snel zeg En iedereen maakt (in het begin) foutjes.
Chipp, hoe gaat het nu met jou?
Ik hoorde half juli dat ik begin september kon beginnen en nu ben ik al bijna een maand bezig. Ik vond mijn eerste werkdag heel eng en spannend maar het viel heel erg mee, ik was zenuwachtig voor niks.
Oasis, bijna 3 weken al? Dat gaat snel zeg En iedereen maakt (in het begin) foutjes.
Chipp, hoe gaat het nu met jou?
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Lief dat je er naar vraagt!
Supergoed. Het is best pittig, alles is nieuw. Gelukkig heb ik lieve collega's en vind ik het werk leuk. Dus ik heb de goede keuze gemaakt
Supergoed. Het is best pittig, alles is nieuw. Gelukkig heb ik lieve collega's en vind ik het werk leuk. Dus ik heb de goede keuze gemaakt
Gast- Gast
Ik ben echt de wanhoop nabij..! Heb het helemaal niet meer naar mijn zin bij mijn huidige baan..! Maar goed, geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt zeggen ze. Allemaal leuk en aardig, maar een baan vinden is echt een ramp!!
Ik heb een opleiding dierverzorging afgerond (grote fout), maar daar is geen werk in te vinden. Werk nu al bijna 3 jaar in de horeca waar ik eigenlijk vanaf wil. Ben nou bezig met een cursus administratief medewerker om toch iets op zak te hebben waar ik hopelijk wat mee kan. Duits is mijn moedertaal en spreek ik nog vloeiend dus dat is ook een dikke plus. Maar toch word ik eigenlijk overal afgewezen omdat mijn cv niet aansluit en/of ze iemand zoeken met ervaring.
Ik kan dat best begrijpen hoor, maar als ik nergens kan beginnen kan ik ook nooit ervaring opdoen.. Dus beetje vicieuze cirkel.
Ik heb een opleiding dierverzorging afgerond (grote fout), maar daar is geen werk in te vinden. Werk nu al bijna 3 jaar in de horeca waar ik eigenlijk vanaf wil. Ben nou bezig met een cursus administratief medewerker om toch iets op zak te hebben waar ik hopelijk wat mee kan. Duits is mijn moedertaal en spreek ik nog vloeiend dus dat is ook een dikke plus. Maar toch word ik eigenlijk overal afgewezen omdat mijn cv niet aansluit en/of ze iemand zoeken met ervaring.
Ik kan dat best begrijpen hoor, maar als ik nergens kan beginnen kan ik ook nooit ervaring opdoen.. Dus beetje vicieuze cirkel.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Jouw verhaal is precies mijn verhaal, alleen ik heb sph afgerond en werk nu in een supermarkt. Het voelt echt rot hé, keer op keer afgewezen worden en iets doen waar je helemaal geen zin in heb.Kaboutertje schreef:Ik ben echt de wanhoop nabij..! Heb het helemaal niet meer naar mijn zin bij mijn huidige baan..! Maar goed, geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt zeggen ze. Allemaal leuk en aardig, maar een baan vinden is echt een ramp!!
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Cheesegirl schreef:Jouw verhaal is precies mijn verhaal, alleen ik heb sph afgerond en werk nu in een supermarkt. Het voelt echt rot hé, keer op keer afgewezen worden en iets doen waar je helemaal geen zin in heb.Kaboutertje schreef:Ik ben echt de wanhoop nabij..! Heb het helemaal niet meer naar mijn zin bij mijn huidige baan..! Maar goed, geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt zeggen ze. Allemaal leuk en aardig, maar een baan vinden is echt een ramp!!
Nee klopt.. Nogal frustrerend. En ik vraag me af/of wanneer het wel gaat lukken.
Kaboutertje- Kletskop
Dat is moeilijk, Kaboutertje. En hoe afgezaagd het ook klinkt, ooit komt er een juiste baan. Het is gewoon een verschrikkelijk rottige tijd.
Ik heb afgelopen woensdag gesolliciteerd op een vacature bij één van de grootste providers van Nederland. Vandaag werd ik daarover gebeld. We hebben mijn cv doorgenomen en de vacature. Daarnaast heb ik me, van mezelf, moeten verontschuldigen voor mijn hakkelende en korte motivatie. Hij was kort, omdat ik twee keer eerder op een dergelijke vacature via hun website had gereageerd, maar nooit iets had gehoord. Waarschijnlijk technische problemen, maar ze snapte gelukkig waarom ik dus eerst wilde kijken of hij nu wel aangekomen was en of ik gehoor kreeg. De vacature is leuk. Maar ik moet ongelofelijk veel geld investeren, voor we ergens komen. En dat vind ik toch jammer. Ik moet eerst een test maken, om te kijken of ik bij het bedrijf pas. En daarover krijg ik maandag uitslag. We zullen zien.
De vacature voor het de zorgverzekering loopt ook nog steeds. En ik voel me zó goed, dat ik van het weekend nog wat sollicitaties voor andere richtingen uit wil doen.
Ik heb afgelopen woensdag gesolliciteerd op een vacature bij één van de grootste providers van Nederland. Vandaag werd ik daarover gebeld. We hebben mijn cv doorgenomen en de vacature. Daarnaast heb ik me, van mezelf, moeten verontschuldigen voor mijn hakkelende en korte motivatie. Hij was kort, omdat ik twee keer eerder op een dergelijke vacature via hun website had gereageerd, maar nooit iets had gehoord. Waarschijnlijk technische problemen, maar ze snapte gelukkig waarom ik dus eerst wilde kijken of hij nu wel aangekomen was en of ik gehoor kreeg. De vacature is leuk. Maar ik moet ongelofelijk veel geld investeren, voor we ergens komen. En dat vind ik toch jammer. Ik moet eerst een test maken, om te kijken of ik bij het bedrijf pas. En daarover krijg ik maandag uitslag. We zullen zien.
De vacature voor het de zorgverzekering loopt ook nog steeds. En ik voel me zó goed, dat ik van het weekend nog wat sollicitaties voor andere richtingen uit wil doen.
Gast- Gast
Het is inderdaad een rottijd. De bedrijven kunnen vragen wat ze willen, keuze genoeg he .
Ik ben nu een motivatie aan het schrijven, deze moet ik richten aan *voornaam*. Kan ik dan zeggen geachte *voornaam* ? Vind dat netter staan dan : Beste *voornaam*.. Maar weet niet of geachte kan, als je niet de achternaam gebruikt...
Ik ben nu een motivatie aan het schrijven, deze moet ik richten aan *voornaam*. Kan ik dan zeggen geachte *voornaam* ? Vind dat netter staan dan : Beste *voornaam*.. Maar weet niet of geachte kan, als je niet de achternaam gebruikt...
Kaboutertje- Kletskop
Ik gebruik zelf ook liever geachte, dan beste, maar als iemand zegt dat het gericht moet worden aan *voornaam*, dan tutoyeren, dan kan beste toch ook prima?
Gast- Gast
Ben nog even in twijfel..
Andere vraag: kan ik zeggen als afsluiter, iets in de trant van : Als u besluit mij aan te nemen dan heeft u een harde, flexibele werker die zich graag in zet voor het bedrijf. Of klinkt dat stom?
Ik wil een pakkende afsluiter hebben.. Niet zoiets als : hopelijk heeft mijn motivatie uw interesse gewekt en blabla..
Andere vraag: kan ik zeggen als afsluiter, iets in de trant van : Als u besluit mij aan te nemen dan heeft u een harde, flexibele werker die zich graag in zet voor het bedrijf. Of klinkt dat stom?
Ik wil een pakkende afsluiter hebben.. Niet zoiets als : hopelijk heeft mijn motivatie uw interesse gewekt en blabla..
Kaboutertje- Kletskop
Maura schreef:Ik gebruik zelf ook liever geachte, dan beste, maar als iemand zegt dat het gericht moet worden aan *voornaam*, dan tutoyeren, dan kan beste toch ook prima?
Ik vind wel dat dit kan zoals Maura het zegt. Doordat de ander zijn/haar voornaam laat gebruiken wordt de communicatie naar een lager niveau van formaliteit gebracht, waardoor 'beste' ook weer acceptabel is.
Kaboutertje, ik denk dat je veel kan halen uit je Duits. Kan je niet in de customer service werken? Het klinkt een beetje mutsig, als klantenservice, maar Je hebt er vaak banen in een internationaal bedrijf met klanten uit verschillende landen, en dan hebben ze graag meertalig personeel...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Maura schreef:Ik gebruik zelf ook liever geachte, dan beste, maar als iemand zegt dat het gericht moet worden aan *voornaam*, dan tutoyeren, dan kan beste toch ook prima?
Ik vind wel dat dit kan zoals Maura het zegt. Doordat de ander zijn/haar voornaam laat gebruiken wordt de communicatie naar een lager niveau van formaliteit gebracht, waardoor 'beste' ook weer acceptabel is.
Kaboutertje, ik denk dat je veel kan halen uit je Duits. Kan je niet in de customer service werken? Het klinkt een beetje mutsig, als klantenservice, maar Je hebt er vaak banen in een internationaal bedrijf met klanten uit verschillende landen, en dan hebben ze graag meertalig personeel...
Ik probeer daar ook mijn voordeel uit te halen maar het blijft lastig. Er is veel vraag, maar vaak vragen ze dan nog iets aanvullends. Een specifieke opleiding bijvoorbeeld, of zoveel jaar werkervaring. Of het is weer geen fulltime baan.. Maar ik blijf zoeken, elke dag
Kaboutertje- Kletskop
Hier in het noorden zouden ze zitten te springen om mensen die de duitse taal goed beheersen. Ik heb Duits uit mijn pakket gegooid, zodra het mogelijk was. Dat was weer zo'n domme keuze van een puber, die de taal gewoon niet leuk vond.
Gast- Gast
Ik woon "helaas" in het zuiden
Kaboutertje- Kletskop
Hoe ver in het zuiden? Ik bedoel dit soort banen, best te vinden in de randstad en vast ook wel daarbuiten:
http://www.4movements.nl/vacature/customer-service-representative-german-markets
http://www.4movements.nl/vacature/customer-service-representative-german-markets
RYW- Ratel
Omgeving Eindhoven.
Op onderstaande vacature heb ik gesolliciteerd, maar ben afgewezen. Mijn cv sluit niet aan op de gestelde eisen, zegt uitzendbureau.
http://www.creyfs.nl/Details-vacatures/623610/2944105/Klantenservice-Duitstalig.html
Op onderstaande vacature heb ik gesolliciteerd, maar ben afgewezen. Mijn cv sluit niet aan op de gestelde eisen, zegt uitzendbureau.
http://www.creyfs.nl/Details-vacatures/623610/2944105/Klantenservice-Duitstalig.html
Kaboutertje- Kletskop
Ze zullen waarschijnlijk een ander hebben met tandartsgerelateerde ervaring... Dat is de pest met de huidige arbeidsmarkt, er zijn zoveel mensen die op dezelfde baan solliciteren, dat de kans groot is dat er iemand bij zit die net beter in het plaatje past...
RYW- Ratel
Ja dat snap ik ook wel. Maar veel mensen zeggen dat ik me niet moet laten tegenhouden om te reageren, als ik niet aan alle eisen voldoe. En die instelling heb ik ook, niet geschoten is altijd mis. Maar frustrerend is het wel..
Kaboutertje- Kletskop
Kaboutertje; Misschien deze? Ervaring is een pre bij deze; http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1424728/Financieel+administratief+medewerker?utm_source=Indeed&utm_medium=organic&utm_campaign=Indeed
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette schreef:Kaboutertje; Misschien deze? Ervaring is een pre bij deze; http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1424728/Financieel+administratief+medewerker?utm_source=Indeed&utm_medium=organic&utm_campaign=Indeed
Denk dat deze 'm niet gaat worden. Te weinig ervaring. Ze vragen dat je fiscaal onderlegd bent, ben ik niet haha. En heb ook geen afgeronde HBO opleiding helaas..!
Toch bedankt voor het meekijken
Kaboutertje- Kletskop
Bah ik heb weer een afwijzing binnen. Er is al zo weinig en dan niet eens op gesprek mogen komen... Brieven schijven is gewoon echt niet mijn sterkste punt misschien daar eens een cursusje in doen oid. Word er niet vrolijk van in ieder geval.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Anders brief hier (geanonimiseerd) online gooien en om tips vragen? Genoeg mensen die je hierbij kunnen helpen denk ik
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Pagina 25 van 40
Permissies van dit forum: