Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 24 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 6:09

Ik vind dat een beetje een standaard afwijzing CC, ik heb 'm in ieder geval ook al regelmatig gehoord. Jammer, want als ik het goed opvat leek het jou wel heel leuk.
Moeilijk met je vakantie. Als je pas over een week of zo weg gaat en je blijft 2 weken weg is dat inderdaad wel lang denk ik.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Chocolate Cookie wo 12 sep 2012 - 6:21

Ik had ze trouwens nog gemaild met de vraag of ze hun afwijzing wilden toelichten. Daar kreeg ik dit op terug:
*weg*

Ik kan alleen moeilijk een hele hoop op mijn CV zetten wat niet waar is. Dus ik weet nog niet goed hoe ik dit dan ga oplossen, aangezien dit niet de eerste afwijzing is.

Laatst aangepast door Chocolate Cookie op do 13 sep 2012 - 21:17; in totaal 2 keer bewerkt
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Oasis wo 12 sep 2012 - 8:26

Isis schreef:
Oasis schreef:Ik ben ook benieuwd, Yasmin!

En wat goed, Isis! Jij bent maatschappelijk werker, toch? Mag ik vragen waar je je opleiding hebt gedaan en of je dat bevallen is? Lijkt mij namelijk ook een erg interessante studie/beroep. Zo even tussendoor haha. Maar goed dat je naar de laatste ronde doorgegaan bent zeg, ik duim voor je dat je het wordt! Very Happy

Ik heb Sociaal Werk gestudeerd, op de hogeschool in B.russel. Je hebt dan een aantal afstudeerrichtingen: maatschappelijk werk, socio-cultureel werk, personeelswerk, maatschappelijke advisering. De laatste jaren zijn er nog wat richtingen bijgekomen maar daar ben ik niet meer mee mee. Ik heb socio-cultureel werk gedaan maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit, ik kan op alle maatschappelijk werk functies solliciteren. Ik vond die opleiding heel leuk! Wel kwam ik mezelf soms tegen maar dat is net de bedoeling bij zo'n opleiding smile

Welke opleiding heb jij eigenlijk gedaan? (wellicht heb je dat hier al eens gezegd maar dat ben ik dan vergeten, sorry)

Klinkt goed! Hogeschool B.russel, bedoel je dan de H.U.B.?
En ik ben momenteel bezig met het afronden van HBO C.ommunicatie.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Ringling do 13 sep 2012 - 0:02

Zucht. Ik loop nu al vast met solliciteren. Ben een paar maanden afgestudeerd en heb gewerkt bij de baan die ik tijdens mijn studie ook al had. Nu ben ik op zoek naar een échte baan die bij me past. Sta bij diverse uitzendbureau's ingeschreven maar daar hoor ik in het begin wat van en daarna niet meer. Via internet vind ik bijna geen vacatures voor een WO starter, overal wordt ervaring gevraagd. Ik sta op LinkedIn en Monsterboard maar wordt eigenlijk bijna nooit benaderd. En als ik benaderd ben is het voor een totaal irrelevante functie. Wie heeft tips? Hoe zijn jullie aan de slag gegaan?
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Lavendel do 13 sep 2012 - 0:51

@ Ringling. Ik heb mijn banen altijd via een open sollicitatie verkregen. Dus gewoon bedrijven die je wat lijken een goede gemotiveerde mail sturen of belen. Als je echt niks kunt vinden zou ik op zoek gaan naar een parttime relevante studentassistenschap of stage. Ik weet dat bedrijven zo wel misbruik maken van goedkope arbeidskrachten maar je verdiend wel op een relevante manier geld ipv in de kroeg of winkel staan, je werkt aan je C.V en je bent gewoon binnen bij een bedrijf. Het is best waarschijnlijk dat je door kunt groeien naar een junior functie.

Verder is het echt belangrijk dat je linkedin up to date is en erg uitgebreid. En begin gewoon eens op linkedin in je netwerk te kijken waar iedereen werkt. Je kunt door door te klikken naar vrienden op onzettend interessante bedrijven en organisaties komen. (Want vaak werken mensen in je netwerk toch in vergelijkbare hoek)
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Isis do 13 sep 2012 - 3:03

Oasis; nee, de E.rasmushogeschool. Wat kan je zoal doen met jouw diploma? En wat zou je graag doen?

Ik heb daarstraks mijn assessment gehad. Pfff, vermoeiend was dat! Het was een gesprek, veel psychologische testen en ik moest een planning opmaken voor een bedrijf (en die opdracht ging niet zo goed, was tegen tijd en ik zag net op het einde dat ik foutjes had gemaakt maar kon ze niet meer corrigeren). Dus nu maar afwachten... Van die andere organisatie nog steeds niets gehoord, als ik morgenvoormiddag nog niks heb gehoord, bel ik zelf eens op.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Oasis do 13 sep 2012 - 9:14

Isis: Op de c.ommunicatie af.deling van een bedrijf werken is het meest voorkomende, en dan doe je bv c.ommunicatiepla.nnen schrijven, campagnes opzetten en uitvoeren, ect. Is heel breed.

En spannend van je assesment! Hopelijk zijn die foutjes niet zo heel erg. Hopelijk hoor je snel wat!

En wat ik nu toch heb... ik werk dus sinds ruim 2 weken bij de Bur.ger K.onin.g en ik mag a.s. dinsdag beginnen bij die andere baan. En nu ineens... ben ik niet meer zo blij! Hoewel het werk bij de eerste natuurlijk niet zo denderend is, is de sfeer dat echt wel! Ik voel mij er enorm thuis en over het algemeen gaat het ook goed! Natuurlijk is het niet zeker dat ze mij daar willen houden, want ik doe niet alles perfect maar pff... ik ben serieus gaan twijfelen! Wat zouden jullie doen?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 9:47

Wanneer loopt jouw contract bij het bedrijf? En hoeveel zekerheid heb je met de andere baan?

Gast
Gast

Bericht  Oasis do 13 sep 2012 - 9:53

Maura schreef:Wanneer loopt jouw contract bij het bedrijf? En hoeveel zekerheid heb je met de andere baan?

Ik heb een half jaar contract gekregen, met een proefperiode tot eind september.
En bij die andere baan krijg ik eerst twee weken training, ik heb daar nog geen contract getekend dus weet niet precies hoe die zekerheid is. Ik heb zelf het vermoeden dat z ena de twee weken training kijken wie het werk ook echt aan kan. En dat, dat weet ik nog niet, heb er namelijk geen ervaring in!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 10:04

Oasis schreef:
Maura schreef:Wanneer loopt jouw contract bij het bedrijf? En hoeveel zekerheid heb je met de andere baan?

Ik heb een half jaar contract gekregen, met een proefperiode tot eind september.
En bij die andere baan krijg ik eerst twee weken training, ik heb daar nog geen contract getekend dus weet niet precies hoe die zekerheid is. Ik heb zelf het vermoeden dat z ena de twee weken training kijken wie het werk ook echt aan kan. En dat, dat weet ik nog niet, heb er namelijk geen ervaring in!

Ik was het woordje 'af' vergeten. Sollicitatie topic - Pagina 24 394967

Maar als je het naar je zin hebt binnen het bedrijf, waarom dan weggaan? Iedereen maakt fouten in het begin. Het is maar net of het foutjes zijn of echte grote fouten. Als je door de proeftijd komt, ben je daarna vijf maanden verder. Als het werk niet leuk is, maar de collega's wel, dan zou ik niet zo snel kiezen voor de andere baan. Ook omdat ik denk te weten wat voor werk het ongeveer is.

En niet elk bedrijf hanteert een toets, trouwens. Ik heb bv. voor hetzelfde bedrijf als een medeforummer gewerkt en ik stond verbaasd van het feit dat ze een toets moest doen. Ik heb wel een toets moeten doen, maar dat was meer om te kijken of ik iets opgestoken had van wat ze hadden verteld i.p.v. te toetsen of ik het in mij had.

De Belastingdienst, daar heb ik een toets moeten maken. En dat doe ik van mijn leven niet weer. Want ik stierf zo'n beetje af. Sollicitatie topic - Pagina 24 394967

Gast
Gast

Bericht  Oasis do 13 sep 2012 - 10:15

Maura schreef:
Oasis schreef:

Maar als je het naar je zin hebt binnen het bedrijf, waarom dan weggaan? Iedereen maakt fouten in het begin. Het is maar net of het foutjes zijn of echte grote fouten. Als je door de proeftijd komt, ben je daarna vijf maanden verder. Als het werk niet leuk is, maar de collega's wel, dan zou ik niet zo snel kiezen voor de andere baan. Ook omdat ik denk te weten wat voor werk het ongeveer is.

En niet elk bedrijf hanteert een toets, trouwens. Ik heb bv. voor hetzelfde bedrijf als een medeforummer gewerkt en ik stond verbaasd van het feit dat ze een toets moest doen. Ik heb wel een toets moeten doen, maar dat was meer om te kijken of ik iets opgestoken had van wat ze hadden verteld i.p.v. te toetsen of ik het in mij had.

De Belastingdienst, daar heb ik een toets moeten maken. En dat doe ik van mijn leven niet weer. Want ik stierf zo'n beetje af. Sollicitatie topic - Pagina 24 394967

Haha ja, je zegt het zelf ook al: ALS je de proeftijd door komt, dan ben je inderdaad zo 5 maanden verder..
En de tweede baan is waar jij ook op gesolliciteerd heb (z.o.r.g.ver.ze.ke.raar). Verdien ik bij 40 uur wel meer, maar ik heb dus geen idee of het werk en/of de collega's mij liggen.
Tjonge, had echt niet verwacht dat ik er nu moeite mee zou hebben, echt niet! Denk overigens dat het laatste wel beter op mijn CV staat dan de eerste..
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 10:19

Ik weet niet wat je nu doet, maar goede collega's zijn ook veel waard.

En inderdaad, daardoor had ik een vermoeden wat je hierna zou gaan doen. smile Ik weet van 'mijn werkgever' dat het echt een hele grote organisatie is met weinig persoonlijk contact. En dat staat me nog steeds een beetje tegen. Het is niet waarom ik het zou afketsen, zeer zeker niet. Maar het is zo fijn om echt iets met collega's te hebben. Behalve dan, 'wat een rot systeem', 'wat een klotenwerk' en 'Was het maar vijf uur'. Daar kan ik echt door gedemotiveerd worden.

Gast
Gast

Bericht  Oasis do 13 sep 2012 - 10:26

Ik PM je even, Maura. Lief van je dat je zo met mij mee denkt! smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 10:30

Ik zie 'm vanzelf verschijnen. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 18:34

Oasis, ik zou denk ik toch switchen. Het werk lijkt je bij die andere baan leuker, het staat beter op je CV en je wilde dat liever.
Bij de z.v. werk je waarschijnlijk ook in een groot team. Daar zitten zeker collega's tussen met wie je het goed kan vinden!
Maar het zijn wel lastige keuzes Wink
Spelen salaris, werktijd, vrije dagen etc. nog een rol?

Gast
Gast

Bericht  Oasis do 13 sep 2012 - 20:50

Chipp, bedankt voor jouw advies! Ik durf niet meer te beweren dat ik het andere werk leuker vind, aangezien ik dat hier ook niet had verwacht! smile
Momenteel werk ik 33 uur en bij z.v. begin ik met 28 uur, dus momenteel verdien ik meer. Bij z.v. kan het 40 uur worden halverwege november, dan verdien ik uiteraard wel meer maar dat is geen zekerheid. Bij z.v. krijg je eerst nog twee weken training en ik vermoed dat ze daarna kijken of ze echt met je verder willen, of toch niet..
Tussendoor moet ik ook nog een scriptie schrijven laughcry. Bij de eerste baan heb ik nu onregelmatige tijden, waardoor ik 's ochtends of juist 's avonds nog aan school kan werken. Bij z.v. is de kans vrij groot dat de uren over 4 dagen worden verspreid, dus dan heb ik 4 avonden en 1 vrije dag (geen vaste vrije dag). Bah, ik weet het niet en dat is zo frustrerend! Tot zover mijn relaas Laughing
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  Isis vr 14 sep 2012 - 1:44

Typte ik net een hele reactie, komt hij niet online... Poging 2 maar iets korter dan ;-)

Oasis; moeilijk hoor!

Ik heb net gehoord dat bedrijf 2 iemand anders heeft gekozen (dus niet die van het assessment). Nu maar hopen dat bedrijf 1 mij wel kiest want ik heb niets meer op het oog qua vacatures en mijn open sollicitaties zijn ook allemaal verzonden...
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  GreenGrass vr 14 sep 2012 - 3:29

Oeh ik heb zojuist een heel leuk gesprek gehad bij een detachering/werving&selectie-bedrijf, maar zij werken voornamelijk met vaste contracten en projecten! Erg interessant!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 3:57

Maura schreef:
Oasis schreef:

Maura, heb jij bij de Belasting.t.elefoon gewerkt? Ik ga daar binnenkort aan de training vooraf beginnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 5:00

GreenGrass schreef:Oeh ik heb zojuist een heel leuk gesprek gehad bij een detachering/werving&selectie-bedrijf, maar zij werken voornamelijk met vaste contracten en projecten! Erg interessant!

Spannend, hoe ging het?

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass vr 14 sep 2012 - 8:48

Jaya schreef:
GreenGrass schreef:Oeh ik heb zojuist een heel leuk gesprek gehad bij een detachering/werving&selectie-bedrijf, maar zij werken voornamelijk met vaste contracten en projecten! Erg interessant!

Spannend, hoe ging het?

Gesprek ging prima, het was voornamelijk orienterend.. om te kijken wat ik kan betekenen voor hen en zij voor mij. Maar er was interesse. Nu even afwachten op mail van diegene. Ik heb maandag een afspraak met ander bedrijf.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Isis ma 17 sep 2012 - 1:22

Oasis; heb je al iets beslist?

GG; hoe was je gesprek? Nog iets gehoord van detacheringsbedrijf?

Goed nieuws hier: ik heb de baan gekregen :cheering: Was die lange selectieprocedure dus niet voor niets smile Voila, nu ga ik effe vieren Yes
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Oasis ma 17 sep 2012 - 1:26

Isis, ja ik heb besloten bij de fastfoodketen te blijven smile.
En wat ben ik blij om jouw berichtje te lezen zeg, gefeliciteerd!! :cheering:
Wanneer mag je beginnen?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte ma 17 sep 2012 - 4:15

Isis schreef:Oasis; heb je al iets beslist?

GG; hoe was je gesprek? Nog iets gehoord van detacheringsbedrijf?

Goed nieuws hier: ik heb de baan gekregen :cheering: Was die lange selectieprocedure dus niet voor niets smile Voila, nu ga ik effe vieren Yes

Gefeliciteerd met je baan!!!!!!!!! :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Cheesegirl ma 17 sep 2012 - 4:24

Ik meld mij ook hier is, ik ben op dit moment cassiére bij een supermarkt, ik begeleid 4.5 uur in de week een jongen en ben vrijwilliger. Heb een diploma SPH gehaald vorig jaar juni. Ik zoek een baan waarbij ik werk met kinderen met een lichamelijke/verstandelijke beperking, autisme e.d.

Ook twijfel ik of ik aan de opleiding Verpleegkundige BBL wil gaan beginnen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud