Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 19 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  mezzoforte wo 22 aug 2012 - 19:36

GreenGrass Welkom hier. Wat voor opleiding heb je nu gedaan dan?

Minx Haha, grappig :P Schrik ook altijd als ik teruggebeld wordt, net alsof er per se negatief nieuws moet komen ofzo. Jammer dat je niet zo'n goed gevoel hebt bij het gesprek, maar je bent inderdaad sowieso een ervaring rijker.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 22 aug 2012 - 21:56

Gefeliciteerd Alex!

Jammer Minx, het ligt er ook maar net aan wie je tegenover je hebt.. Voor hetzelfde geld als er iemand anders tegenover je zat had was het wel goed gegaan.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 vr 24 aug 2012 - 0:29

Shit, gebeld dat ik niet door ben naar een tweede gesprek. Balen, en niet eens zozeer van het bedrijf maar er zit gewoon een stukje angst wanneer het dan wel gaat lukken...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 0:38

Jammer, wat was hun feedback?

Gast
Gast

Bericht  Minx vr 24 aug 2012 - 1:01

Jammer Nijntje, weet je ook waarom niet? Ik verwacht de afwijzing via mail te krijgen.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  nijntje4 vr 24 aug 2012 - 1:17

Nou het 1e gesprek ging best goed, in ieder geval voor mijn doen. Ik was ontspannen en kwam uit mijn woorden. Maar op het eind gaf ze al aan dat ze twijfelde of ik niet te afwachtend was, ze zei dat er niet echt uit kwam waarom ik deze functie aankon.

Dus ja dat was ook wat ik als reden hoorde aan de telefoon. Dus het verbaast mij ergens niet, maar het is wel jammer omdat je voor jezelf weet dat dit een van je beste gesprekken ooit was gezien faalangst zeg maar, maar dat weet zij natuurlijk niet. En dan is de beloning er nog niet. Dus ik hoop dat ik dit vast kan houden.

En trouwens, ik ben er niet heel rouwig om qua bedrijf, maar het is wel een enge gedachte dat het nu echt binnen afzienbare tijd moet lukken om iets te vinden...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Isis vr 24 aug 2012 - 2:25

Oh, dat is best zuur, Nijntje. Vooral idd omdat je zegt dat je faalangst hebt... Ik snap dat je teleurgesteld bent door die feedback maar je moet maar denken dat je het, ondanks je faalangst wel goed hebt gedaan. Ze zei dat er niet echt uit kwam waarom je die functie aankon. Heb je zelf ook dat gevoel? Dat je dat niet echt goed hebt kunnen overbrengen? Wat bedoelt ze eigenlijk met 'te afwachtend'?

Ik heb een paar dagen echt niks gedaan met mijn sollicitaties... Ik zat er even een beetje door. Wel heb ik maandag een gesprek met huidige werkgever rond wat nu verder. Dit vind ik best eng, want ik wéét het gewoon niet meer... Moet ik nu teruggaan of niet? Nee, denk ik, maar onder deze omstandigheden solliciteren kan best wat tijd in beslag nemen... Wel heb ik via via een vacature gekregen waar ik zeker op ga solliciteren en ze gaat een goed woordje voor me doen, dat is dan wel weer leuk smile
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  nijntje4 vr 24 aug 2012 - 4:47

Ik ben ook blij dat het goed ging hoor. Maar je wilt dan ook graag resultaat. En ik was zelf ook niet echt overtuigd dat dit de baan voor mij was hoor, maargoed ik heb niet zoveel te kiezen in deze tijd denk ik dus ik had er wel mee door gegaan. Ze zocht een pittig type die redelijk wat druk aankan. Nou ben ik dat waarschijnlijk niet voor haar, als zij al zo'n beeld in haar hoofd had. Ik ben een kat-uit-de-boom-kijker, dus mensen zien vaak toch een wat onzeker begin en dat werkt dat vaak met gesprekken in mijn nadeel...

Ik herken trouwens je gevoel van er even doorheen zitten, ik heb soms ook dagen dat ik het echt even naast mij neerleg...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 6:48

Ik weet niet of dit mag in dit topic, zo niet dan mag mijn post gewoon verwijderd worden, maar weet iemand toevallig nog een leuke vacature regio (Alphen/Leiden/Gouda/Utrecht/Den Haag) voor mijn vriend? Hij heeft MBO4 (spw en scw) en z'n interesse ligt breed. Hij heeft veel helpdeskwerk gedaan, heeft nu o.a. sollicitaties de deur uit gedaan naar hotels (hij heeft voorheen ook op een camping gewerkt) en hij is tot veel bereid, mits het maar werk is. Is leergierig, enthousiast, etc etc. Hij heeft helaa geen rijbewijs maar heeft geen enkel probleem met reizen met het ov.

Ik vind het leuk om mee te zoeken naar vacatures, maar omdat zijn interessegebied zo breed is vind ik het nog best lastig wáár dan te zoeken.

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte zo 26 aug 2012 - 20:08

Maple Ik zoek zelf niet in die regio, dus heb ook geen tips voor vacatures daar. Vacaturesites, sites uitzendbureaus, site van bedrijven, ik neem dat ie die allemaal wel allemaal meeneemt in z'n zoektocht? Enige wat nu in me opkomt overigens is schuldhulpverlening, ik dacht dat P.langroep in de door jou genoemde regio gevestigd is, maar wellicht zijn er ook anderen daarvan. Weet niet of dat wat is voor je vriend.

all Straks een 2e gesprek om 16 uur, spannend!!! N.a.v. dit gesprek zal bepaald worden of ze me willen aannemen of niet. Hoe gaat het verder met iedereen hier met solliciteren?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 22:59

Spannend Mezzoforte! Heel veel succes!

Maple, geen idee, inderdaad de sites die MF noemt. En veel mensen vertellen dat hij werk zoekt, via via zijn de beste baantjes te vinden.

Balen Nijntje84, hopelijk kun je snel de energie vinden om er weer helemaal voor te gaan. Probeer altijd te bedenken waarom zij jou hadden moeten aannemen en dat het dus hun verlies is. Dit maakt je sterker voor je volgende sollicitatie.

Ik krijg vandaag/morgen uitslag over een gesprek, spannend!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 2:43

Ik ben aangenomen Sollicitatie topic - Pagina 19 281626781

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass ma 27 aug 2012 - 6:11

mezzoforte schreef:GreenGrass Welkom hier. Wat voor opleiding heb je nu gedaan dan?

Ik heb een technische achtergrond; bachelor N.atuur.kunde & een masteropleiding in E.nergie/M.ilieu.
Mijn afstudeerstage is nu ook bijna achter de rug, dit was bij een groot internationaal bedrijf. Veelal zichtbaar langs de snelweg (een schelp).

Er zijn in ieder geval niet veel (vrouwen) mensen in mijn vakgebied... Nu maar iets gaan zoeken in het noorden van het land!
Tips qua evt. geschikte bedrijven misschien?

(vanwege googlebaarheid schrijf ik geen namen/opleidingen voluit, niet quoten ook aub)
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Kerel ma 27 aug 2012 - 6:14

Chipp, gefeliciteerd. Andere baan dan die paar dagen in Brabant? Of combineer je dat er bij?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 6:22

Kerel schreef:Chipp, gefeliciteerd. Andere baan dan die paar dagen in Brabant? Of combineer je dat er bij?

Zie mijn topic in deze pijler, heel andere baan en die invaldagen heb ik opgezegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 9:38

mezzoforte schreef:Maple Ik zoek zelf niet in die regio, dus heb ook geen tips voor vacatures daar. Vacaturesites, sites uitzendbureaus, site van bedrijven, ik neem dat ie die allemaal wel allemaal meeneemt in z'n zoektocht? Enige wat nu in me opkomt overigens is schuldhulpverlening, ik dacht dat P.langroep in de door jou genoemde regio gevestigd is, maar wellicht zijn er ook anderen daarvan. Weet niet of dat wat is voor je vriend.
Hij zit zelf momenteel in de s.chuldsanering dus of ze hem dan gaan aannemen...? Maar bedankt voor het meedenken, die opties bekijkt hij idd dagelijks.
Overigens, quote maar niet, ik haal het zo weer weg.

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 28 aug 2012 - 19:05

Alex, jij had gisteren toch je gesprek bij de M? Hoe is het gegaan?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  mezzoforte di 28 aug 2012 - 22:25

Maple Ok dat is dan in deze situatie misschien geen handig tip nee sorry

all Goed nieuws, ik heb sowieso een nieuwe baan!!!!! Kan ik volgende week direct beginnen en dan zit ik geen dag zonder werk. Later vandaag nog een gesprek, dus straks misschien wel 2 aanbiedingen. Wat ik wel lastig vind, stel dat gesprek van vanmiddag goed loopt en daar word mij ook een baan aangeboden, en ik wil die kiezen, hoe zeg je dan die andere af? Lijkt me best lastig. En ik zit natuurlijk ermee dat ik zwanger ben, en als ik baan 2 aangeboden krijg zou dat waarschijnlijk praktischer en relaxter zijn qua regelingen omtrent zwangerschapsverlof e.d. .... hmm lastig.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Minx di 28 aug 2012 - 23:00

@mezzoforte gefeliciteerd

Ik heb gister een afwijzing gehad, ze hebben het intern op kunnen lossen. Wel zouden ze weer bellen als ze wat hadden.

Nou heb ik nog 1 brief weg en verder is het even kijken. Bah heb geen zin in solliciteren.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Snoes di 28 aug 2012 - 23:09

mezzoforte schreef:
all Goed nieuws, ik heb sowieso een nieuwe baan!!!!! Kan ik volgende week direct beginnen en dan zit ik geen dag zonder werk. Later vandaag nog een gesprek, dus straks misschien wel 2 aanbiedingen. Wat ik wel lastig vind, stel dat gesprek van vanmiddag goed loopt en daar word mij ook een baan aangeboden, en ik wil die kiezen, hoe zeg je dan die andere af? Lijkt me best lastig. En ik zit natuurlijk ermee dat ik zwanger ben, en als ik baan 2 aangeboden krijg zou dat waarschijnlijk praktischer en relaxter zijn qua regelingen omtrent zwangerschapsverlof e.d. .... hmm lastig.
Wat fijn, gefeliciteerd! Als je straks daar ook nog een baan aangeboden krijgt, zou ik gewoon echt kijken naar jezelf. Wat het gemakkelijkste te regelen valt inderdaad. Die andere baan is dan zo weer afgezegd hoor.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Isis wo 29 aug 2012 - 4:03

Mezzoforte; gefeliciteerd! Hoe was je gesprek vandaag nog?

Minx; balen! Heb je nog andere vacatures gezien?

Ik heb 2 brieven klaar, na nazicht van mijn man ga ik die versturen. Verder geen nieuws hier. Jawel, ik heb een gesprek gehad met mijn huidige werkgever en dat was wel een goed gesprek. Ik ga sowieso loopbaanbegeleiding volgen en verder zoeken naar ander werk.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mezzoforte wo 29 aug 2012 - 5:36

Minx Wat balen zeg van die afwijzing!
Isis Gesprek vandaag ging ook super, zij willen me ook hebben! Moet daarvoor alleen echt nog met HR manager spreken ook over arbeidsvoorwaarden enzo, maar in principe zit dat goed... dus heb nu geregeld voor optie 1 dat ik daar dan per 1/10 zou kunnen beginnen i.p.v. komende week al, zodat ik de ruimte heb dat af te wachten. Ben je trouwens Vlaamse? Wat voor soort functie zoek je eigenlijk?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Isis wo 29 aug 2012 - 7:03

mezzoforte; dat heb je goed kunnen regelen zeg! Kan je tot dan toch wat relaxen, want je weet dat je hoe dan ook een job hebt. smile

Ja, ik ben Vlaamse. Ik zoek een job als m.aatschappelijk assistente.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snoes wo 29 aug 2012 - 18:08

Isis, ik zie nu dat je ander werk aan het zoeken bent. Is dat naar aanleiding van datgene wat er op je huidige werk speelt?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Isis wo 29 aug 2012 - 22:52

Snoes; ja, dat klopt. Ik heb een burnout gekregen en heb nu besloten ander werk te zoeken omdat terug naar die plek gaan wellicht niet verstandig is. Best moeilijk, want ik deed (doe) dat werk inhoudelijk echt graag (en inhoudelijk was het werk niet te zwaar) en er is momenteel niet echt iets vergelijkbaars aan vacatures.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud