Sollicitatie topic
+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers
Pagina 10 van 40
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Re: Sollicitatie topic
Yasmin schreef:Ik denk dat je keuzes moet gaan maken.
Ik denk dat er maar 2 keuzes zijn: of je gaat investeren in jezelf dmv een studie of je blijft een uitkering krijgen/rotbaantjes. Ik vind het trouwens geen goede instelling dat je zegt:dat baantje neem ik niet aan want dat is minder dan mn uitkering. Kies je dan serieus ervoor om je hand op te blijven houden???
Als ik jou was zou ik me aanmelden voor een studie, gaan lenen, en dan in het weekend dat callcenterbaantje aannemen voor erbij.
Je auto zou ik dan wegdoen als je die dan niet meer nodig hebt
Ik vind het heel lief dat je met mij meedenkt, echt waar. Maar met sommige dingen ben ik het gewoon niet eens.
Ik kan niet elke baan aannemen. Dat heeft niets te maken met het niet willen werken voor 8 euro per uur. Het heeft te maken met het feit dat ik mijn vaste lasten niet kan betalen als ik een dergelijke baan aanneem. En mijn woning is toch wel mijn dak boven mijn hoofd. Daar waar ik mag slapen. Als ik mijn vaste lasten niet kan betalen, dan heb ik niemand om bij aan te kloppen. En ik kan niet zeggen "Dan betaal ik ze toch niet?" Want dan zetten ze me eruit. Voltijd studeren en dan een weekendbaantje nemen is voor mij sowieso niet aan de orde.
Daarnaast is de auto in dit deel van het noorden het enige vervoermiddel om een beetje weg te komen. Ik woon in het centrum, boodschappen doe ik veelal lopend, dus NU heb ik hem niet nodig. Maar de banen liggen in mijn woonplaats niet voor het oprapen en het OV is echt niet te doen. Een jaar gedaan.
Ik kan mezelf wel blijven verschonen. Maar dit is hoe de zaken ervoor staan. Ik WIL wel werken, maar ik kan niet elke baan aannemen, omdat ik dan alleen maar verder afglijd.
Gast- Gast
Waarom kan je niet lenen dan bij de Ib groep en in het weekend een baantje erbij nemen?
Ik denk dat je moet stoppen in denken wat allemaal niet kan maar beter kunt denken in wat wél je mogelijkheden zijn.
Ik denk dat je moet stoppen in denken wat allemaal niet kan maar beter kunt denken in wat wél je mogelijkheden zijn.
Gast- Gast
Yasmin schreef:Waarom kan je niet lenen dan bij de Ib groep en in het weekend een baantje erbij nemen?
Ik word over een maand 30 jaar. Ik heb nergens meer recht op.
Mijn vaste lasten zijn 1200 per maand. Ik denk niet dat ik dat ga redden met, mocht het wel mogelijk zijn, een lening van het IB en een bijbaantje van 2 a 300 euro per maand.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dat snap ik, Yasmin.
Maar ik ben 30 jaar. En IB wil niets met deze oude taart.
En mijn vaste lasten zijn normaal voor een alleenstaande in mijn woonplaats. Ik dacht ook; Wozes, wtf? Tot een vriend vertelde, die ook alleenstaand is, dat hij hetzelfde qua vaste lasten heeft. En dan hebben we geen leningen o.i.d.
Als ik ga studeren, dan ga ik dat doen via een deeltijdstudie. Wat inhoudt, inkomen en dus ook school. Dat heb ik voor mezelf ook geheel uitgevogeld, hoe ik het wil doen bv.
En dan nog, ik ben 30 jaar. Wie wil mij op een kamer zetten? Daar ben ik toch al veel te oud voor?
Maar ik ben 30 jaar. En IB wil niets met deze oude taart.
En mijn vaste lasten zijn normaal voor een alleenstaande in mijn woonplaats. Ik dacht ook; Wozes, wtf? Tot een vriend vertelde, die ook alleenstaand is, dat hij hetzelfde qua vaste lasten heeft. En dan hebben we geen leningen o.i.d.
Als ik ga studeren, dan ga ik dat doen via een deeltijdstudie. Wat inhoudt, inkomen en dus ook school. Dat heb ik voor mezelf ook geheel uitgevogeld, hoe ik het wil doen bv.
En dan nog, ik ben 30 jaar. Wie wil mij op een kamer zetten? Daar ben ik toch al veel te oud voor?
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:48; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Er valt niets aan mijn huis op te eten. (Zit geen overwaarde o.i.d. op)
Het gaat me nu om mijn huis. Dat is het belangrijkste wat ik heb. En met de huidige huizenmarkt, heb ik mijn huis niet zo verkocht. De huizen hier staan nu al een jaar te koop en de woningbouwvereniging heeft hun enige huis uit het blok uit de verkoop gehaald en weer verhuurd. Zo slecht gaat het dus.
Voor mij is het nu het doel om werk te vinden. Het liefst voor overdag, zodat ik voor de avond/weekenden een bijbaantje kan zoeken.
Schooljaar op de Hanze start in September en Februari. Ik ga nu voor Februari, omdat ik denk dat ik September niet ga redden. 29 augustus ga ik wel naar de informatiedag, zoals in mijn topic is gezegd. Als daar bepaalde mogelijkheden zijn, dan ga ik daarvoor.
We leven alleen niet meer in de gouden jaren, waarbij we onze huizen te koop zetten en deze opeens binnen een week verkocht is. Dat is geen beren op de weg zien ,dat is de realiteit. Dromen mag, absurde dromen kun je toch beter laten in deze tijd.
Het gaat me nu om mijn huis. Dat is het belangrijkste wat ik heb. En met de huidige huizenmarkt, heb ik mijn huis niet zo verkocht. De huizen hier staan nu al een jaar te koop en de woningbouwvereniging heeft hun enige huis uit het blok uit de verkoop gehaald en weer verhuurd. Zo slecht gaat het dus.
Voor mij is het nu het doel om werk te vinden. Het liefst voor overdag, zodat ik voor de avond/weekenden een bijbaantje kan zoeken.
Schooljaar op de Hanze start in September en Februari. Ik ga nu voor Februari, omdat ik denk dat ik September niet ga redden. 29 augustus ga ik wel naar de informatiedag, zoals in mijn topic is gezegd. Als daar bepaalde mogelijkheden zijn, dan ga ik daarvoor.
We leven alleen niet meer in de gouden jaren, waarbij we onze huizen te koop zetten en deze opeens binnen een week verkocht is. Dat is geen beren op de weg zien ,dat is de realiteit. Dromen mag, absurde dromen kun je toch beter laten in deze tijd.
Gast- Gast
Ik heb er geen verstand van, maar is het niet zo dat als je in de bijstand komt je huis dan geveild wordt voor een veel lager bedrag?
Gast- Gast
Yasmin schreef:Ik heb er geen verstand van, maar is het niet zo dat als je in de bijstand komt je huis dan geveild wordt voor een veel lager bedrag?
Nee, als je in de bijstand komt, dan veranderd er niets. Behalve als je, je huis niet kunt betalen en dus een achterstand oploopt in het aflossen van je hypotheek, dan wordt je huis geveild.
Gast- Gast
Dat is toch ook raar dan, dan helpt de overheid in feite met het aflossen van je hypotheek? Nou succes verder met je keuze dan
Gast- Gast
Yasmin schreef:Dat is toch ook raar dan, dan helpt de overheid in feite met het aflossen van je hypotheek? Nou succes verder met je keuze dan
Daar betaal ik toch al tien jaar mijn premies voor.
En het is niet dat ik hiervoor heb gekozen. Als het aan mij lag was ik allang weer aan het werk. En ondanks dat de overheid nu mijn hypotheek betaald, zoals jij het zegt, wie betaald de huur dan van bijstandsgerechtigen, mensen die ziek zijn, mensen die pretenderen ziek te zijn, mensen die niet willen werken, etc. etc.?
Je probeert mij nu aan te spreken op mijn 'verantwoordelijkheid' tegenover anderen die wel hard werken voor hun geld. Ik vind het, om eerlijk te zijn, niet heel erg netjes. Want ik wil wel werken. Morgen nog als je iets hebt, waardoor ik ook nog kan eten. En ik wil ook 60u werken, als je twee banen hebt die aan kunnen sluiten.
Gast- Gast
Maura: heb je wel eens gekeken naar een werkend leren opleiding? Dus wel school en een paar jaar bij die werkgever werken? Bijv in de zorg?
Sowieso solliciteer je wel in de juiste sectoren? In hoeverre kan het UWV jou begeleiden met omscholen? Hoe veel km kijk je rond? Want noorden is ook Zwolle e.o waar volgens mij vrij veel werk is.
Sowieso solliciteer je wel in de juiste sectoren? In hoeverre kan het UWV jou begeleiden met omscholen? Hoe veel km kijk je rond? Want noorden is ook Zwolle e.o waar volgens mij vrij veel werk is.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
.
Laatst aangepast door Sushi op vr 26 okt 2012 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Ik heb ook weer een baan! Super blij! Ga pas eind augustus beginnen dus kan nu optimaal genieten en weer shoppen dat heb ik al zoo lang niet gedaan. Nu er weer geld binnen gaan komen....mag het!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Thanks Kenya, jij ook gefeliciteerd trouwens, las een paar pagina's terug dat jij ook goed nieuws had
Zilver: gefeliciteerd!!!
Zilver: gefeliciteerd!!!
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Gefeliciteerd Sushi en Zilver!
Ik ben ook aan het zoeken, maar makkelijk is het niet.
Momenteel heb ik nog geen diploma en de ongeschoolde baantjes willen ze mij ook niet hebben (te duur). Maarja, we blijven moed houden!!
Ik ben ook aan het zoeken, maar makkelijk is het niet.
Momenteel heb ik nog geen diploma en de ongeschoolde baantjes willen ze mij ook niet hebben (te duur). Maarja, we blijven moed houden!!
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Gefeliciteerd Sushi en Zilver!! Super fijn zeg! Lekkr shoppen nu
Ik heb helaas een afwijzing gehad voor brief. Nu heb ik er nog 10 'lopen'. Nog niets van gehoord. Straks naar uitzendbureau, ik ben benieuwd
Ik heb helaas een afwijzing gehad voor brief. Nu heb ik er nog 10 'lopen'. Nog niets van gehoord. Straks naar uitzendbureau, ik ben benieuwd
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maura ik ben het eigenlijk wel met Yasmin eens en ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat jouw lasten te hoog zijn. Ik bedoel het is toch niet normaal dat je nu bepaalde banen niet kan aannemen omdat je dan te weinig verdiend om je maandelijkse lasten te betalen? Maar goed, hier heb je op dit moment niks aan. Ik begrijp overigens wel wat je zegt over je huis willen houden. Maar wat je zegt over eigen huis en wwb klopt niet hoor. Het is zoals Yasmin zegt natuurlijk te gek voor woorden dat de staat jouw hypotheek betaald en dat gebeurt dus ook niet. Volgens mij kan je of je huis verkopen, hypotheek aflossen en dan dus in huurwoning + bijstand ontvangen of bijstand als zijnde een lening met jouw huis als onderpand.
Daarbij als je voor bepaalde salarissen als je lasten niet kan betalen dan kan je dat met een eventuele bijstandsuitkering natuurlijk ook niet.
Daarbij als je voor bepaalde salarissen als je lasten niet kan betalen dan kan je dat met een eventuele bijstandsuitkering natuurlijk ook niet.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
luisa schreef:Maura ik ben het eigenlijk wel met Yasmin eens en ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat jouw lasten te hoog zijn. Ik bedoel het is toch niet normaal dat je nu bepaalde banen niet kan aannemen omdat je dan te weinig verdiend om je maandelijkse lasten te betalen? Maar goed, hier heb je op dit moment niks aan. Ik begrijp overigens wel wat je zegt over je huis willen houden. Maar wat je zegt over eigen huis en wwb klopt niet hoor. Het is zoals Yasmin zegt natuurlijk te gek voor woorden dat de staat jouw hypotheek betaald en dat gebeurt dus ook niet. Volgens mij kan je of je huis verkopen, hypotheek aflossen en dan dus in huurwoning + bijstand ontvangen of bijstand als zijnde een lening met jouw huis als onderpand.
Natuurlijk hoef ik me niet te verantwoorden over hoe ik momenteel in het leven sta.
Volgens dit land heb ik een jaar lang recht op WW, omdat ik al meer dan tien jaar werk en dus ook al tien jaar mijn premies afdraag. Iedereen die werkloos wordt heeft recht op de WW. De één heeft recht op 3 mnd, de ander op een jaar en mijn vader zou recht hebben op drie jaar WW. Hij heeft ook een hypotheek, dus de staat betaald dat ook? De veertig jaar dat hij heeft gewerkt, dat hij zijn premies heeft afgedragen, draagt niet bij aan het gegeven dat hij recht heeft op WW en hiervan zijn vaste lasten betaald?
Goed, ik wil graag aan het werk. En ik hoef het loon niet te verdienen wat ik hiervoor heb verdiend. Ik wil graag inleveren, en ik wil helemaal niet in de WW zitten. Al zou ik nagenoeg hetzelfde krijgen als mijn ww nu is, dan zou ik aan het werk gaan. Maar ik ga mijn huis niet weggooien, omdat sommige mensen vinden dat dit moet. Dit is mijn huis, mijn thuiskomen, mijn hypotheek en ik betaal hem gewoon. En ik hoop straks gewoon weer van loon i.p.v. ww. Want als iemand denkt dat ik hier thuis zoveel lol heb, en geniet van het geld dat ik krijg... Vergis je niet. Ik verveel me gruwelijk, heb nergens geld voor, doe amper leuke dingen en dat wat ik qua geld binnenkrijg, gaat gewoon op aan de vaste lasten.
En dit is hoe ik het doe. Ik ken mensen die niets meer betalen tot ze werk hebben en lekker leven van het geld dat ze krijgen van de staat. Net zolang tot het water hun aan de lippen hangt en dan opeens kunnen ze wel werken. Ik WIL werken, maar niet als ik er op achteruit ga en nog verder in de problemen kom.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat een vergelijkingen. Ik ben bezig met werk zoeken, ik wil aan het werk en momenteel heb ik ww en daar betaal ik mijn vaste lasten van. En inderdaad, stop met zeuren. Pak een ander om te pesten. Want ik zit niet voor mijn lol thuis. Daar zijn genoeg anderen van.
Gast- Gast
Maura, ik heb het niet over je ww hoor wat betreft dat de staat jouw hypotheek niet betaald. Dat is als je geen recht meer hebt op ww en een beroep op de bijstand moet doen. Omdat jij aangaf dat er dan niks veranderd, en dat klopt dus niet. Gewoon iets om over na te denken en lijkt me goed te weten.
Maar goed die situatie is nog ver weg en gaat er hopelijk ook helemaal niet komen. Ik snap overigens best dat je kieskeurig bent en niet zomaar elke baan aanneemt. Het kwam op mij echter een beetje over alsof het met name om hoogte van salaris ging en dan lijkt het mij beter om naar het perspectief te kijken. Ook al begin je met een (te) laag salaris, maar indien er wel groeimogelijkheden zijn zou ik het niet gelijk afwijzen. Ik weet overigens niet hoe lang je al op zoek bent naar een baan. Na mate je langer thuis zit zal je waarschijnlijk ook minder eisen aan een baan hebben, althans zo zou het bij mij werken.
Succes in ieder geval.
Maar goed die situatie is nog ver weg en gaat er hopelijk ook helemaal niet komen. Ik snap overigens best dat je kieskeurig bent en niet zomaar elke baan aanneemt. Het kwam op mij echter een beetje over alsof het met name om hoogte van salaris ging en dan lijkt het mij beter om naar het perspectief te kijken. Ook al begin je met een (te) laag salaris, maar indien er wel groeimogelijkheden zijn zou ik het niet gelijk afwijzen. Ik weet overigens niet hoe lang je al op zoek bent naar een baan. Na mate je langer thuis zit zal je waarschijnlijk ook minder eisen aan een baan hebben, althans zo zou het bij mij werken.
Succes in ieder geval.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pagina 10 van 40 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40
Pagina 10 van 40
Permissies van dit forum: