Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 8 van 40 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 8 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 0:12

.

Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 12:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bay di 17 jul 2012 - 0:22

Ga denk ik ook maar wat actiever mee schrijven in dit topic.

Yasmin, wat jij zegt over uitzendbureaus die ervaring heb ik inderdaad ook. Ik snap dat echt niet. Vaak wordt je er heen gelokt met een mooie vacature en eenmaal op gesprek blijkt de functie al vergeven te zijn, onhold of ben je ineens overgekwalificeerd. (dat kon je toch meteen aan mijn cv zien Sollicitatie topic - Pagina 8 878948377 ) ik reageer ook niet meer op vacatures bij uitzendbureaus. De laatste keer dat ik het gedaan heb zou er binnen 2 werkdagen contact met mij opgenomen worden. Inmiddels zijn we 4 weken verder en heb ik nog niets gehoord. Voor W&S bureaus geldt helaas hetzelfde.

Merken jullie ook dat het vakantietijd is en er weinig vacatures zijn? Waar zoeken jullie allemaal naar vacatures?
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Lavendel di 17 jul 2012 - 0:29

Zilver* schreef:Ga denk ik ook maar wat actiever mee schrijven in dit topic.

Yasmin, wat jij zegt over uitzendbureaus die ervaring heb ik inderdaad ook. Ik snap dat echt niet. Vaak wordt je er heen gelokt met een mooie vacature en eenmaal op gesprek blijkt de functie al vergeven te zijn, onhold of ben je ineens overgekwalificeerd. (dat kon je toch meteen aan mijn cv zien Sollicitatie topic - Pagina 8 878948377 ) ik reageer ook niet meer op vacatures bij uitzendbureaus. De laatste keer dat ik het gedaan heb zou er binnen 2 werkdagen contact met mij opgenomen worden. Inmiddels zijn we 4 weken verder en heb ik nog niets gehoord. Voor W&S bureaus geldt helaas hetzelfde.

Merken jullie ook dat het vakantietijd is en er weinig vacatures zijn? Waar zoeken jullie allemaal naar vacatures?

Mijn vriend en veel vrienden van hem (WO technische richting) zijn aan een baan gekomen via een W&S bureau. Ze zeggen allemaal dat je zelf echt heel erg actief moet zijn en die bureaus vaak moet opbellen met de vraag hoe het ervoor staat en of ze al iets hebben. Je moet jezelf echt in de picture houden, mocht er dan vacature binnenkomen dan denken ze veel eerder aan jou dan aan die andere 46 met hetzelfde profiel als jij.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 0:33

Ik snap dat niet hoor van die uitzendbureaus, tijdje terug werd ik gebeld door iemand van Manpower, die had m'n CV van Monsterboard gehaald en vroeg of ik interesse had in een bepaalde functie. Dat had ik wel, op gesprek geweest bij Manpower en vervolgens opeens het bericht dat de functie vergeven is? confused Kon je dan niet eerst navragen of die functie al vervuld is? Ik snap dat niet hoor.
Ik had gisteren gereageerd op een functie, kreeg ik terug: u komt niet in aanmerking, de afstand bedraagt 130 km. Dat weet ik ook wel, gaan bedrijven er dan automatisch maar van uit dat ik niet wil verhuizen?

Gast
Gast

Bericht  Bay di 17 jul 2012 - 1:12

Yasmin schreef:Ik snap dat niet hoor van die uitzendbureaus, tijdje terug werd ik gebeld door iemand van Manpower, die had m'n CV van Monsterboard gehaald en vroeg of ik interesse had in een bepaalde functie. Dat had ik wel, op gesprek geweest bij Manpower en vervolgens opeens het bericht dat de functie vergeven is? Sollicitatie topic - Pagina 8 878948377 Kon je dan niet eerst navragen of die functie al vervuld is? Ik snap dat niet hoor.
Ik had gisteren gereageerd op een functie, kreeg ik terug: u komt niet in aanmerking, de afstand bedraagt 130 km. Dat weet ik ook wel, gaan bedrijven er dan automatisch maar van uit dat ik niet wil verhuizen?

Als je nergens vermeld dat je bereid bent om te verhuizen begrijp ik de reactie wel.
Bay
Bay
Prater
Prater

Bericht  Lavendel di 17 jul 2012 - 1:19

Yasmin schreef:Ik snap dat niet hoor van die uitzendbureaus, tijdje terug werd ik gebeld door iemand van Manpower, die had m'n CV van Monsterboard gehaald en vroeg of ik interesse had in een bepaalde functie. Dat had ik wel, op gesprek geweest bij Manpower en vervolgens opeens het bericht dat de functie vergeven is? Sollicitatie topic - Pagina 8 878948377 Kon je dan niet eerst navragen of die functie al vervuld is? Ik snap dat niet hoor.

Dat denk ik wel ja. Ik denk dat er namelijk niet heel veel mensen zijn die bereid zijn dat te doen. Zou het er wel specifiek bij vermelden. Heb je ook een reactie teruggeven op die functie? Dat je wilt verhuizen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Alex di 17 jul 2012 - 1:28

Ik ben nog steeds op zoek naar werk. Zojuist zat er bij de post een afwijzing van het advocatenkantoor waar ik had gesolliciteerd voor de functie van secretaresse. Ze geven in de brief aan dat een oud-collega van ze ook gereageerd had en graag terug wilde komen en die is direct weer aangenomen. Wat wel positief is, is dat mijn brief interesse heeft gewekt en dat ze mijn gegevens in hun portefeuille willen bewaren voor het geval er binnenkort ruimte voor uitbreiding is. Ik hoop het maar ... En nu toch maar weer verder zoeken.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Summerlovin di 17 jul 2012 - 3:25

Nou ik kan me ook aanmelden! Ik werkte sinds een maand parttime bij en patisserie. Heb net te horen gekregen dat ze niet tevreden zijn en nu moet ik weg. Ik werkte hiervoor 5 jaar bij de ah. Daar ben ik uit mezelf weggegaan omdat ik dus wat anders wilde. Donderdag of vrijdag krijg ik een brief of ik over ben met school(pabo) en ik ben bang dat die negatief uitvalt. Dan moet ik op zoek naar een fulltime baan gerelateerd aan mijn onderwijsassistent diploma. Pff baal echt van dat gesprek van net Cry
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Lavendel di 17 jul 2012 - 3:31

Oh wat balen Summerlovin, rot dat soort gesprekken he. Had je het niet verwacht of kun je je wel vinden in hun commentaar?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Summerlovin di 17 jul 2012 - 3:41

Lavendel schreef:Oh wat balen Summerlovin, rot dat soort gesprekken he. Had je het niet verwacht of kun je je wel vinden in hun commentaar?

Ze vonden dat ik er niet pastte en er niet "stond". Dat ik mijn werk niet zag. Kan mij er niet in vinden, heb ook niet het idee dat ik mezelf heb kunnen verbeteren. Ik mag er blijven werken tot ik iets anders heb, dus ik moet nu mijn brief afwachten van donderdag..
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Bericht  mezzoforte di 17 jul 2012 - 21:48

Alex Balen zeg. Wel een positieve bevestiging van de kwaliteit van je brief denk ik zo maar, als die niet interessant genoeg zou zijn zouden ze je ook niet in hun portefeuille willen houden neem ik aan.
Summerlovin Jeetje, wat vervelend zeg. Laat je het even weten als je weet of je over bent met school? Toen ik laatst te horen gekregen had dat mijn contract niet verlengd werd kwam dat ook erg hard aan bij mij.
all Semi goed nieuws. Naar aanleiding van een open sollicitatie ben ik uitgenodigd voor een gesprek komende week.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 21:49

Gefeliciteerd!!! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin di 17 jul 2012 - 22:14

mezzoforte schreef:Alex Balen zeg. Wel een positieve bevestiging van de kwaliteit van je brief denk ik zo maar, als die niet interessant genoeg zou zijn zouden ze je ook niet in hun portefeuille willen houden neem ik aan.
Summerlovin Jeetje, wat vervelend zeg. Laat je het even weten als je weet of je over bent met school? Toen ik laatst te horen gekregen had dat mijn contract niet verlengd werd kwam dat ook erg hard aan bij mij.
all Semi goed nieuws. Naar aanleiding van een open sollicitatie ben ik uitgenodigd voor een gesprek komende week.

Ik laat het zeker weten. Het gaat om 3 studiepunten. (heb er 42 moet er 45 hebben) Maar het verslag voor die 3 punten heb ik wel ingeleverd.. had er aan het begin van de laaste periode nog maar 15. Dus ik hoop dat ze daaraan zien dat ik het wel kan maar gewoon wat laat op gang gekomen ben.
Wat fijn dat je naar aanleiding van je open sollicitatie op gesprek mag komen! Ik hoop dat er iets positiefs uitkomt voor je.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 3:15

mezzoforte schreef:
Kenya schreef:Ik heb maandag een sollicitatiegesprek. Ben nu al op van de zenuwen, haha. Het is zo lang geleden dat ik gesolliciteerd heb, en nu dan ook nog eens in een heel andere branche... Gisteren naar de kapper geweest en een (hopelijk) goede outfit gekocht. Straks en morgen het gesprek goed voorbereiden. Ben benieuwd....

Kenya, ik lees nu je bericht pas. Hoe is het gesprek gegaan?? Update please Very Happy

Leuk dat je 't vroeg! Beetje druk gehad dus even niet meer op yes geweest. Het gesprek ging goed! Het was veel informeler dan ik dacht dus was wel wat over-dressed, haha. Maar had er een goed gevoel over. Ik heb wel aardig kunnen beargumenten waarom ik de switch van leerkracht naar secretaresse wilde maken. En blijkbaar klonk het hen ook goed in de oren want ik mag vrijdag voor een tweede gesprek! Ben nu alweer zenuwachtig, haha. Stel je voor dat ik straks gewoon aangenomen wordt... Dat zou wel veel sneller zijn dan ik gedacht had, maar supergaaf! Maargoed, niet op de zaken vooruit lopen, ik weet niet hoeveel ze er voor een tweede gesprek hebben uitgenodigd (alleen dat het er niet meer dan 3 kunnen zijn).

Ik ga even bijlezen bij jullie!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 3:25

Alex, wat jammer dat de functie aan een bekende werd vergeven. Wel fijn dat ze positief waren over je brief. Weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt! Heb je vaker secretaressewerk gedaan?

Mezzoforte, spannend! Veel succes met het gesprek! Is het in een richting van iets wat jij ook graag wilt? Super dat je nav een open sollicitatie bent uitgenodigd, volgens mij gebeut dat niet zo vaak.

Summerlovin, balen zeg! En ook vervelend omdat jij het er niet mee eens bent. En hopelijk krijg je morgen een positieve brief over je opleiding!

@all: in welke richting zoeken jullie eigenlijk werk? Wat voor soort baan ben je naar op zoek? Ik kijk dus naar functies in de office branche (secretaresse, receptioniste, etc). Maar kom uit het onderwijs, dus heb totaal geen aansluitend cv. Ben heel benieuwd naar mijn tweede gesprek vrijdag...

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin wo 18 jul 2012 - 3:49

Heb vandaag al een brief gehad van school. Met positief nieuws! Ik heb tot 15 november de tijd om 45 punten te halen. En dat moet zeker lukken Very Happy. Ik moet dus op zoek naar een part-time baan. Maar goed mijn ogen open houden..
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Bericht  mezzoforte wo 18 jul 2012 - 20:56

Kenya Dat is positief, hopelijk verloopt je 2e gesprek net zo goed! Die open sollicitatie sluit 100% aan met wat ik het liefst wil doen, nl. doorgaan in de accountancy als assistent-accountant. Had het ook niet echt verwacht ofzo, nog nooit een open sollicitatie gedaan dus dat is best lastig dan. Ben benieuwd naar het gesprek, had via Linkedin een studiegenoot al even gepolst over het bedrijf omdat hij daar werkt.
Summerlovin Wat een goed nieuws zeg!!! Super fijn voor je.

Edit: Ik zoek dus primair naar functies in de accountancy, maar probeer nu ook breder in de financiële sector te kijken.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Bay do 19 jul 2012 - 2:30

Kenya, wat goed zeg dat je zo snel al op 2e gesprek mag komen!

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad waar ik een zeer goed gevoel aan over heb gehouden. Ze hebben ook wel 3 keer gezegd dat ze het een goed en prettig gesprek vonden en ik een goede kandidaat ben voor de functie. Dat vind ik zelf ook dus ik hoop dat ik op 2e gesprek mag komen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 6:58

Al wat gehoord?

Ik zie steeds vaker dat ze een bepaalde leeftijd vragen om in aanmerking te komen. Nu ook weer, de functie is commercieel medewerker bij een import/export bedrijf, maar je moet tussen de 25 en 30 jaar zijn. Is toch raar? :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 0:36

Ik heb een baan!!! Sollicitatie topic - Pagina 8 281626781 Sollicitatie topic - Pagina 8 281626781 Sollicitatie topic - Pagina 8 281626781
Het is nog een heel gek idee, want eigenlij is het dus best snel gegaan. Maar gisterochtend had ik het tweede gesprek, wat wel ok ging, maar ik kon niet goed inschatten wat ze ervan vonden. Blijkbaar vonden zij het goed gaan want ik werd eind van de middag gebeld dat ze het zagen zitten met me, haha. Vanaf 1 september ben ik dus geen juf meer, maar secretaresse. Heb er helemaal zin in!

Zilver, wat fijn dat het gesprek zo goed ging! Ik duim met je mee voor een 2e gesprek!
En ook goed nieuws van Summerlovin, super dat je verder mag met de opleiding!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 2:41

.

Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 10:39

Thanx! Very Happy

Dat klinkt zeker leuk! Brief schrijven dus?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 22:27

Ik heb gister al brief geschreven maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over dus nog wat dingen aanpassen smile Je hebt nu zeker vakantie t/m 1 september of moet je nog een paar weken werken na de zomervakantie als juf?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 1:06

Nee, heb nu heerlijk vakantie, zes weken lang Very Happy Komt echt perfect uit zo allemaal. Heb geluk gehad!

Veel succes met de brief! Als je nog iemand nodig hebt om 'm na te lezen zeg je 't maar hoor, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 2:20

.

Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud