Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic - Pagina 7 Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Shopelle di 3 jul 2012 - 5:06

Vreugdemomentje:

Weer een stichting wil mij hebben als inval leerkracht. Het is misschien niet veel.. maar het is weer een begin en kans op meer werk Yes
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mezzoforte di 3 jul 2012 - 7:08

Shopelle Gefeliciteerd!
Silly-one Laat je morgen even weten hoe het gesprek gegaan is?
Yasmin De functie klinkt zeer interessant, inderdaad hopen dat je op gesprek mag komen!

Wat vinden jullie van wat ik eerder vroeg over reistijd naar je werk?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Monnie di 3 jul 2012 - 8:18

Meiden, kan iemand van jullie me misschien helpen? Ik ben sinds hele lange tijd een sollicitatie aan het schrijven, maar vindt het zo lastig wat wel en niet in de brief te zetten. Ik zit me bijvoorbeeld af te vragen of er een stukje in moet over waar je goed in bent, goede eigenschappen voor de functie dus? En ik heb nu dus wel een baan, maar zouden jullie er ook in zetten waarom je daar weg gaat? Heb al wel een stukje erin staan dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging. Alvast bedankt Sollicitatie topic - Pagina 7 561177

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mezzoforte di 3 jul 2012 - 8:34

Monnie schreef:Meiden, kan iemand van jullie me misschien helpen? Ik ben sinds hele lange tijd een sollicitatie aan het schrijven, maar vindt het zo lastig wat wel en niet in de brief te zetten. Ik zit me bijvoorbeeld af te vragen of er een stukje in moet over waar je goed in bent, goede eigenschappen voor de functie dus? En ik heb nu dus wel een baan, maar zouden jullie er ook in zetten waarom je daar weg gaat? Heb al wel een stukje erin staan dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging. Alvast bedankt Sollicitatie topic - Pagina 7 561177

Let in ieder geval op je spelling, in bovenstaand stukje zie ik toevallig een -dt fout.
Ik zou niet neerzetten waarom je bij een ander bedrijf weggaat in je brief. Hou het in je brief beperkt tot waarom je naar bedrijf X wil en denkt geschikt te zijn voor die functie etc.

Als jij vindt dat je eigenschappen hebt die je daardoor geschikt maken voor de functie en dit in je brief vermeldt, zorg er dan ook voor dat je dit kan onderbouwen. Dus bijv. stel dat ze op zoek zijn naar een initiatiefrijk persoon, kan jij aangeven dat je dit bent en dat dit blijkt uit bijv. ervaring X.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Monnie di 3 jul 2012 - 8:52

mezzoforte schreef:
Monnie schreef:Meiden, kan iemand van jullie me misschien helpen? Ik ben sinds hele lange tijd een sollicitatie aan het schrijven, maar vindt het zo lastig wat wel en niet in de brief te zetten. Ik zit me bijvoorbeeld af te vragen of er een stukje in moet over waar je goed in bent, goede eigenschappen voor de functie dus? En ik heb nu dus wel een baan, maar zouden jullie er ook in zetten waarom je daar weg gaat? Heb al wel een stukje erin staan dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging. Alvast bedankt Sollicitatie topic - Pagina 7 561177

Let in ieder geval op je spelling, in bovenstaand stukje zie ik toevallig een -dt fout.
Ik zou niet neerzetten waarom je bij een ander bedrijf weggaat in je brief. Hou het in je brief beperkt tot waarom je naar bedrijf X wil en denkt geschikt te zijn voor die functie etc.

Als jij vindt dat je eigenschappen hebt die je daardoor geschikt maken voor de functie en dit in je brief vermeldt, zorg er dan ook voor dat je dit kan onderbouwen. Dus bijv. stel dat ze op zoek zijn naar een initiatiefrijk persoon, kan jij aangeven dat je dit bent en dat dit blijkt uit bijv. ervaring X.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Dank je! Ik denk dat ik de brief dan maar zo laat, nu hopen dat ik op gesprek mag komen!

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Monnie di 3 jul 2012 - 9:11

Oké, ik ga nu misschien nog een beetje een domme vraag stellen, maar ik ben al zo lang uit de sollicitaties. Op je CV, hebben jullie daar ook hobby's en goede eigenschappen opgezet? Ik zie dit namelijk vaak voorbij komen als ik kijk naar voorbeeld CV's, maar ben wel benieuwd of jullie dat hebben gedaan.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 10:01

ja dat heb ik smile

Gast
Gast

Bericht  silly-one di 3 jul 2012 - 20:48

Ik zal jullie straks laten weten hoe het gesprek gegaan is.

Op mijn CV zelf heb ik geen eigenschappen staan. Maar ik heb tijdens mijn studententijd een hoop bestuur en commissiewerk gedaan. Deze staan er wel allemaal op. Hierdoor heb ik toch nog een CV gekregen van ruim 1 a-4tje.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  silly-one do 5 jul 2012 - 6:42

Helaas, ben het niet geworden vanwege de concurrentie. Die was te goed. Mijn CV bewaren ze wel, want ze wilde me eigenlijk wel hebben, maar wilde liever iemand met meer ervaring.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 7:46

Jammer Silly-One! Er zijn veel mensen die solliciteren op dit moment hè, veel concurrentie.

Gast
Gast

Bericht  Monnie do 5 jul 2012 - 8:36

Wat jammer silly-one! Ik heb mijn brief net verzonden, hopen dat ik op gesprek mag komen.

Monnie
Prater
Prater

Bericht  Liz do 5 jul 2012 - 8:39

Germini schreef:@Mezzoforte: Ik ga werken op een woongroep met zeven jongens die allemaal een vorm van autisme hebben. Deze woongroep biedt 24-uurs zorg. Het is een jongerengroep. Iedereen is jonger dan 25. Ik ga hier werken als begeleider.

Succes met je sollicitatie!

Leuke baan! Waar ergens (als je dat kwijt wil smile)
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 9:33

jammer silly one!
monnie:spannend!!!

ik ben uitgenodigd voor een gesprek voor een vacature op Schiphol! Ik had het echt niet verwacht, volgens mij hebben er echt veel gereageerd, echt blij dat ik er dus gewoon bijzit Very Happy

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte do 5 jul 2012 - 23:38

Silly-one Jammer hoor. Maar op zich wel goed denk ik om te horen dat ze eigenlijk wel wilde hebben, ook al zoeken ze nu dan iemand met meer ervaring, zegt nl. ook iets over je presentatie in zo'n gesprek.
Yasmin Voor wat voor functie op Schiphol had je gesolliciteerd? Wanneer heb je een gesprek?
all Beetje teleurgesteld nu... het liefst wil ik doorgaan in de accountancy (heb er tenslotte ook niet zelf voor gekozen nu een nieuwe baan te zoeken), maar 1e bedrijf wat ik benaderde had alleen nog vacature openstaan waar ze eigenlijk mensen met 0,0 ervaring zochten (net afgestudeerden), 2e bedrijf gaf aan net de laatste plekken aan het vervullen te zijn (tja wel logisch gezien huidige datum, maar ja ik weet ook pas kort dat mijn contract niet verlengd wordt), 3e bedrijf geeft aan dat ze vinden dat ik te ver weg woon.... 4e verwacht ik ook niet veel meer van. Kutte is echt dat er echt vrij weinig vacatures openstaan momenteel die aansluiten op mijn profiel met 1 jaar relevante werkervaring....
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Lavendel vr 6 jul 2012 - 0:43

mezzoforte schreef:Silly-one Jammer hoor. Maar op zich wel goed denk ik om te horen dat ze eigenlijk wel wilde hebben, ook al zoeken ze nu dan iemand met meer ervaring, zegt nl. ook iets over je presentatie in zo'n gesprek.
Yasmin Voor wat voor functie op Schiphol had je gesolliciteerd? Wanneer heb je een gesprek?
all Beetje teleurgesteld nu... het liefst wil ik doorgaan in de accountancy (heb er tenslotte ook niet zelf voor gekozen nu een nieuwe baan te zoeken), maar 1e bedrijf wat ik benaderde had alleen nog vacature openstaan waar ze eigenlijk mensen met 0,0 ervaring zochten (net afgestudeerden), 2e bedrijf gaf aan net de laatste plekken aan het vervullen te zijn (tja wel logisch gezien huidige datum, maar ja ik weet ook pas kort dat mijn contract niet verlengd wordt), 3e bedrijf geeft aan dat ze vinden dat ik te ver weg woon.... 4e verwacht ik ook niet veel meer van. Kutte is echt dat er echt vrij weinig vacatures openstaan momenteel die aansluiten op mijn profiel met 1 jaar relevante werkervaring....

Maar zou je ook niet meer willen werken op een ecte startersfunctie? Zoveel zal het qua salaris niet uitmaken denk ik, je hebt maar 1 jaar werkervaring, geen 5 jaar ofzo. Ik zou dan toch echt eens gaan praten met dat bedrijf die die vacature heeft openstaan! Dat is toch een goede kans nu?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  mezzoforte vr 6 jul 2012 - 1:35

Lavendel schreef:
mezzoforte schreef:Silly-one Jammer hoor. Maar op zich wel goed denk ik om te horen dat ze eigenlijk wel wilde hebben, ook al zoeken ze nu dan iemand met meer ervaring, zegt nl. ook iets over je presentatie in zo'n gesprek.

Maar zou je ook niet meer willen werken op een ecte startersfunctie? Zoveel zal het qua salaris niet uitmaken denk ik, je hebt maar 1 jaar werkervaring, geen 5 jaar ofzo. Ik zou dan toch echt eens gaan praten met dat bedrijf die die vacature heeft openstaan! Dat is toch een goede kans nu?

Jawel, daarom heb ik ook op die vacature gesolliciteerd!! Maar het is me per mail letterlijk medegedeeld dat ze de voorkeur geven aan mensen die per september afstuderen en nog geen werkervaring hebben. Juist met 1 jaar werkervaring in dit vakgebied ben je alsnog een starter..... zoveel kennis wat je nog moet opdoen! Maar veel startersfuncties zijn ook al vervuld nu, vaak vacatures om te starten in september (gelijktijdig met opleiding), maar ja 2 maanden van tevoren zijn er dus niet zoveel plekken meer..... Beetje zuur dus, want als ik het eerder had geweten had ik waarschijnlijk bij dat ander bedrijf (waar ze nu dus net de laatste plekken aan het opvullen waren en al vergevorderd waren met aantal mensen) vrij makkelijk aan een nieuwe baan kunnen komen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 3:07

Voor de afgestudeerden: Hoe lang duurde het bij jullie gemiddeld voordat jullie een baan hadden gevonden? Volgens mij blijven echt veel bij hun stage, maar bij mij was dat helaas onmogelijk Sad
Er zijn echt heel weinig vacatures nu, zal ook wel met de vakantieperiode te maken hebben denk ik.
@Mezzoforte: wat jammer en ook wel raar hoor van het bedrijf, want ik merk juist heel erg dat ze starters zien die max 2 jaar werkervaring hebben. en dat 3e bedrijf, is het geen optie om te verhuizen?

Die functie op Schiphol is commercial coördinator. Voornaamste taak is zorgen dat de promotiemiddelen op tijd aangeleverd worden voor 14 winkels op Schiphol. Het is voornamelijk veel regelen en veel in teamverband werken met de marketingmanager maar ook de bureaus die die promotiemiddelen levert enz smile Donderdag heb ik gesprek, ze hadden het over een kennismakinggesprek. Hoeveel worden er daar gemiddeld voor uitgenodigd, weet iemand dat toevallig?

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte zo 8 jul 2012 - 7:03

Yasmin, mijn huidige baan had ik al een contract voor getekend voor mijn afstuderen plaatsvond. Ik had verder ook geen stage gedaan ofzo, maar indien je tijdig solliciteert (en dus niet zoals ik nu in deze situatie zit pas in de zomer) zijn er in mijn vakgebied normaal gesproken veel vacatures.

Ik vond het ook een beetje raar, helemaal aangezien ik bij de vacature was gekomen middels het deel young professionals van de site, waar expliciet werd aangegeven dat ze daarmee doelden op mensen met max. 5 jaar werkervaring ofzo. Maar goed. 3e bedrijf gaf aan dat er meer kandidaten waren die gereageerd hadden en dat ik alleen vanwege de afstand afviel. Vind ik ook vreemd. Want zoals jij meteen al suggereert, is verhuizen dan geen optie? Op het moment dat ik in Utrecht een baan krijg (heb nu andere sollicitatie daar gedaan ook), of een andere plek ver weg, ben ik bereid in ieder geval meer die richting op te verhuizen om reistijd te verkorten. Heb die mogelijkheid en flexibiliteit ook op redelijk korte termijn, aangezien ik nu nog huur. Eerlijk is eerlijk, het betreft wel gerenommeerde kantoren die waarschijnlijk op elke vacature veel reacties krijgen, waardoor hun makkelijk een selectie kunnen maken. Of het het beste selectiecriterium is, zullen we dan maar in het midden laten.

Yasmin, ik lees nu wat de functie op Schiphol betreft, klinkt als een leuke baan. Hopelijk levert het gesprek je wat op smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 3:20

Ik ging die vacature nog eens goed lezen en het is echt een leuke baan smile Het is nog veel breder dan ik eerst dacht eigenlijk. Ik ben nog wat gaan opzoeken over wat voor mensen er werken op Schiphol, veel jonge mensen volgens mij, en ook zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden erg goed smile Ik doe het wel een beetje in m'n broek al, het is een gesprek met 3 personen, waarvan met 2 daarvan ik dan ook veel contact zal hebben tijdens het werk. Ik heb al wel eerdere sollicitatiegesprekken gevoerd maar meestal was dat maar met 1 persoon.
Ik heb trouwens nog een tip, het boekje: solliciteren voor dummies. Erg handig boekje, staan veel tips in!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 2:37

Heb je je gesprek al gehad Yasmin?

Hier ligt het zoeken van vacatures en reageren even stil. Door de schoolvakantie komen er geen vacatures online momenteel. Nu ben ik aan het werk via het uitzendbureau, maar dat is slechts tot 30 juli. Op zich ook wel prima, het is eigenlijk best saai werk....
Half augustus/eind augustus hoor ik iets van een brief die ik had geschreven, voor een baan die ik echt heel graag wil! (Onderwijsgerelateerd, maar héél anders dan voor de klas.) Ik vind dat al spannend en als ik eraan denk krijg ik helemaal kriebels. Stel dat ik op gesprek mag komen, dan ga ik echt dood van de zenuwen, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 9:47

Voor mijn gevoel ging het gesprek wel goed smile Ik hoor morgen al of ik door ben. Ze hadden 200 reacties gekregen en ze hebben er 9 uitgenodigd. Ook al zou ik niet door zijn morgen, voel me toch wel soort van vereerd dat ik op gesprek geweest ben smile Het is even afwachten tot morgen. Toen ik wegging kreeg ik nog een enorme doos met chocola, elke sollicitant kreeg dat als bedankje. (Of het was een subtiele manier van afwijzing, kan ook?). Heb dat eigenlijk nog nooit eerder meegemaakt, dat ze dat aan een sollicitant geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 2:20

Ik ben helaas niet door.. Ze vonden het een heel prettig gesprek maar ze zoeken iemand die al meer ervaring heeft omdat ze geen tijd hebben iemand in te werken.
Ik heb nog een gesprek staan bij een exportbedrijf wat ergens eind juli zal plaatsvinden en ik denk dat ik daar opzich wel een goede kans maak smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 2:23

Ik heb maandag een sollicitatiegesprek. Ben nu al op van de zenuwen, haha. Het is zo lang geleden dat ik gesolliciteerd heb, en nu dan ook nog eens in een heel andere branche... Gisteren naar de kapper geweest en een (hopelijk) goede outfit gekocht. Straks en morgen het gesprek goed voorbereiden. Ben benieuwd....

Gast
Gast

Bericht  mezzoforte ma 16 jul 2012 - 5:01

Kenya schreef:Ik heb maandag een sollicitatiegesprek. Ben nu al op van de zenuwen, haha. Het is zo lang geleden dat ik gesolliciteerd heb, en nu dan ook nog eens in een heel andere branche... Gisteren naar de kapper geweest en een (hopelijk) goede outfit gekocht. Straks en morgen het gesprek goed voorbereiden. Ben benieuwd....

Kenya, ik lees nu je bericht pas. Hoe is het gesprek gegaan?? Update please Very Happy
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  mezzoforte ma 16 jul 2012 - 5:05

Chipp Hopen dan maar dat dat wat wordt. Duurt wel nog een tijdje zeg voordat je er wat van hoort! Merk zelf ook dat er relatief weinig vacatures bijkomen die echt relevant zijn voor mij. Afgelopen week dan ook maar paar open sollicitaties gedaan, van sommigen reeds reactie gehad dat ze momenteel helaas geen plek hebben.

Yasmin Balen zeg. Heb je naast de functie bij eht exoprtbedrijf nog andere sollicitaties lopen momenteel?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud