Edit: iPhone op internet krijgen-vraagje
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Edit: iPhone op internet krijgen-vraagje
Ik heb vanmiddag mijn iPhone opgehaald. Kan 'm nog niet gebruiken om mee te bellen, nummer moet nog omgezet worden, maar ik zou er wel via wifi mee moeten kunnen internetten.
Nu heb ik 'm geactiveerd via iTunes, of althans, dat denk ik. Heb 'm aangesloten op de laptop en de stappen gevolgd, maar op een gegeven moment liep hij vast (iTunes) en toen ik het opnieuw wilde doen bleek dat de activering gelukt was. Maar nu geeft mijn iPhone na inschakelen aan 'wachten op activering, dit kan even duren'. Is het activeren dan toch niet gelukt (en zo niet, hoe ga ik 'm dan opnieuw activeren, want op iTunes krijg ik het scherm van m'n eigen telefoon, 'telefoon van Maple' zegmaar), of is dit normaal?
Inloggen bij m'n draadloze netwerk is nog niet gelukt, maar kan ook zijn dat ik een verkeerd wachtwoord heb van ons netwerk, die gaan we nog even zoeken.
Nu heb ik 'm geactiveerd via iTunes, of althans, dat denk ik. Heb 'm aangesloten op de laptop en de stappen gevolgd, maar op een gegeven moment liep hij vast (iTunes) en toen ik het opnieuw wilde doen bleek dat de activering gelukt was. Maar nu geeft mijn iPhone na inschakelen aan 'wachten op activering, dit kan even duren'. Is het activeren dan toch niet gelukt (en zo niet, hoe ga ik 'm dan opnieuw activeren, want op iTunes krijg ik het scherm van m'n eigen telefoon, 'telefoon van Maple' zegmaar), of is dit normaal?
Inloggen bij m'n draadloze netwerk is nog niet gelukt, maar kan ook zijn dat ik een verkeerd wachtwoord heb van ons netwerk, die gaan we nog even zoeken.
Laatst aangepast door Maple op zo 16 jan 2011 - 2:01; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Edit: iPhone op internet krijgen-vraagje
tel al ff uit/aan gezet?
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Ja, die melding krijg ik dus steeds na inschakelen.ExpressoB schreef:tel al ff uit/aan gezet?
Gast- Gast
Totaal geen verstand van Itunes e.d. Maar moet je telefoon niet eerst contact kunnen hebben met je draadloos netwerk, voordat het geactiveerd kan worden?
Dus even dat wachtwoord zoeken!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
In de winkel werd me verteld dat ik 'm zo kon activeren, zonder 'm met wifi verbonden te hebben.Mimpie schreef:Totaal geen verstand van Itunes e.d. Maar moet je telefoon niet eerst contact kunnen hebben met je draadloos netwerk, voordat het geactiveerd kan worden?
Gast- Gast
Maple schreef:In de winkel werd me verteld dat ik 'm zo kon activeren, zonder 'm met wifi verbonden te hebben.Mimpie schreef:Totaal geen verstand van Itunes e.d. Maar moet je telefoon niet eerst contact kunnen hebben met je draadloos netwerk, voordat het geactiveerd kan worden?
Ok! Google even op activatie/activeren Itunes.... volgens mij vind je dan wel wat! Heb net zelf even gekeken maar omdat ik er geen verstand van heb word ik er niet wijzer van.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Als je er morgen nog last van hebt zal ik mijn vriend even vragen. Die is een pro op gebied van de iPhone (en alle andere smartphones. )
Gast- Gast
Ik denk 'm te snappen. Volgens mij krijg ik die melding alleen als ik de pincode van m'n sim intoets, en dus in principe op m'n simkaart verder wil gaan. Dat abbo loopt nog niet en de sim werkt dus ook nog niet. Als ik m'n pincode niet intoets en ik ga dus buiten m'n simkaart om aan de slag op de telefoon (voor zover ik er nu wat mee kan, zonder internet), dan krijg ik de melding niet. Waarschijnlijk wacht hij dus op activering van de simkaart.
Nu alleen nog het wachtwoord van het netwerk zien te vinden, maar ik vrees met grote vrezen dat die kwijt is geraakt in de verbouwing. Weet iemand of ik het wachtwoord op mijn laptop (waar ik mee op dat netwerk ingelogd ben) kan achterhalen?
Nu alleen nog het wachtwoord van het netwerk zien te vinden, maar ik vrees met grote vrezen dat die kwijt is geraakt in de verbouwing. Weet iemand of ik het wachtwoord op mijn laptop (waar ik mee op dat netwerk ingelogd ben) kan achterhalen?
Gast- Gast
Soms staat dat wachtwoord wel eens op de router van je netwerk.Maple schreef:Nu alleen nog het wachtwoord van het netwerk zien te vinden, maar ik vrees met grote vrezen dat die kwijt is geraakt in de verbouwing. Weet iemand of ik het wachtwoord op mijn laptop (waar ik mee op dat netwerk ingelogd ben) kan achterhalen?
Gast- Gast
Welk merk router is het?Maple schreef:Al gekeken, maar helaas niet...
Gast- Gast
Hier staat uitgelegd hoe je het wachtwoord terug kunt vinden:
Router aansluiten:
Verbind een kabel tussen de netwerkaansluiting van de PC en poort 1 van de router.
De instellingen van deze router oproepen:
Wanneer je de instellingen van je router oproept, open je je internetbrowser op de pc en voer je het standaard IP-adres in het adresveld (URL) van je browser in. Het standaard-IP voor deze router is 192.168.1.1 (geen "www").
Je router kan om veiligheidsredenen vereisen dat je jezelf met een gebruikersnaam en wachtwoord aanmeldt. De gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit model zijn standaard:
Gebruikersnaam: Leave blank
Wachtwoord: admin
Als de standaardgebruikersnaam en het standaardwachtwoord niet geldig zijn, is het waarschijnlijk dat er tijdens het thuis instellen van de router een andere gebruikersnaam en ander wachtwoord zijn gedefinieerd. Als je de gebruikersnaam en het wachtwoord van de router niet kunt vinden of herinneren, moet je je router misschien opnieuw instellen. Bekijk je routerinstructies om te zien hoe je dit kunt doen.
Wanneer je eenmaal toegang tot de instellingen van je router hebt, kun je de tabbladen gebruiken om informatie te zoeken.
Het WEP-wachtwoord zoeken of wijzigen:
WEP-informatie voor deze router kan onder het gedeelte wireless / wireless security worden gevonden.
Je router kan verborgen tekens (zoals *******) voor het WEP-wachtwoord weergeven. In dit geval moet je een nieuw WEP-wachtwoord invoeren. Wanneer je een WEP-wachtwoord invoert, kun je kiezen uit 'Hexadecimal' en 'ASCII'. 'Hexadecimal' is het makkelijkst te gebruiken. Kies een wachtwoord van 8 letters of cijfers. Kies hierna voor Save/Apply en het moet weer werken.
Router aansluiten:
Verbind een kabel tussen de netwerkaansluiting van de PC en poort 1 van de router.
De instellingen van deze router oproepen:
Wanneer je de instellingen van je router oproept, open je je internetbrowser op de pc en voer je het standaard IP-adres in het adresveld (URL) van je browser in. Het standaard-IP voor deze router is 192.168.1.1 (geen "www").
Je router kan om veiligheidsredenen vereisen dat je jezelf met een gebruikersnaam en wachtwoord aanmeldt. De gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit model zijn standaard:
Gebruikersnaam: Leave blank
Wachtwoord: admin
Als de standaardgebruikersnaam en het standaardwachtwoord niet geldig zijn, is het waarschijnlijk dat er tijdens het thuis instellen van de router een andere gebruikersnaam en ander wachtwoord zijn gedefinieerd. Als je de gebruikersnaam en het wachtwoord van de router niet kunt vinden of herinneren, moet je je router misschien opnieuw instellen. Bekijk je routerinstructies om te zien hoe je dit kunt doen.
Wanneer je eenmaal toegang tot de instellingen van je router hebt, kun je de tabbladen gebruiken om informatie te zoeken.
Het WEP-wachtwoord zoeken of wijzigen:
WEP-informatie voor deze router kan onder het gedeelte wireless / wireless security worden gevonden.
Je router kan verborgen tekens (zoals *******) voor het WEP-wachtwoord weergeven. In dit geval moet je een nieuw WEP-wachtwoord invoeren. Wanneer je een WEP-wachtwoord invoert, kun je kiezen uit 'Hexadecimal' en 'ASCII'. 'Hexadecimal' is het makkelijkst te gebruiken. Kies een wachtwoord van 8 letters of cijfers. Kies hierna voor Save/Apply en het moet weer werken.
Gast- Gast
Ik ga dit zo maar even aan mijn man laten zien denk ik. Dank je!
Gast- Gast
Your welcome.Maple schreef:Ik ga dit zo maar even aan mijn man laten zien denk ik. Dank je!
Gast- Gast
We zijn inmiddels zo ver dat hij verbinding heeft met het netwerk, maar hij wil nu niet op internet?
Gast- Gast
Volgens mijn vriend kan dat echt zoveel oorzaken hebben dat hij eerst even wat meer informatie moet voordat hij je ermee kan helpen.
Gast- Gast
Nou, ik heb een simkaart erin zitten die nog niet actief is, dus kan sowieso nog niet mobiel internetten. Had begrepen dat je dan wel via wifi kon. M'n iPhone zit inmiddels wel op het wifi-netwerk, maar zo gauw ik via safari het internet op wil, kan dat niet en krijg ik ene melding dat hij gene verbinding heeft met internet. Terwijl dat wifi-symbooltje wel links bovenin het scherm staat.
Zoiets? Weet eigenlijk niet wat ik nog meer aan info zou moeten geven
Zoiets? Weet eigenlijk niet wat ik nog meer aan info zou moeten geven
Gast- Gast
Ik plaats deze reactie via m'n iPhone, dusss... Hij doet het!! Morgen maar eens apps gaan installeren
Gast- Gast
Ha, dat is goed nieuws.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Soortgelijke onderwerpen
» Mobiel internet iPhone/T-mobile
» Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
» Vraagje iPhone
» iPhone vraagje
» Vraagje iphone
» Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
» Vraagje iPhone
» iPhone vraagje
» Vraagje iphone
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: