Dagcafé 2011
+27
Jordana
Caroow
SoezieQ
Flinder
Japie
Lotus
VeryCherry
SleepingBeauty
smooch
Phileine
Zininzon
Arwyn
Lejow
Chocolate Cookie
Jeanette
Roze Roos
Inge
RioolSpook
Toet
Serena
Sjaantje
Cheesegirl
Qiara
aniet
Lynn_
Zwoesj
Suus
31 plaatsers
Pagina 33 van 40
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Re: Dagcafé 2011
Oh wat spannend!! Succes alvast!Chocolate Cookie schreef:Ooh donna ik vind dat echt heel erg lief van je. Ik zou hetzelfde gedaan hebben hoor!
Nou ik ben ook weer thuis. Net lekker gegeten. Vind het wel beetje spannend voor morgen, mag notuleren tijdens een vergadering. Wel om te oefenen, maar toch. Ik ben best bang om fouten te maken.
Gast- Gast
Dankjewel!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad spannend, succes morgen CC!
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Ik denk dat ze het gewoon moeilijk vinden om zich dat voor te stellen, omdat de situatie bij hen gewoon heel anders is.
Daar heb ik met mijn vriend ook wel eens discussies over gehad, hij woont sinds zijn 15e op zichzelf en betaalde echt ALLES zelf, omdat zijn vader ook ziek was. Ik heb tot mijn 22e thuis gewoond én er werd best wel veel voor mij betaald, gewoon omdat zij het geld hebben. Maar met geld uitgeven, wat ik soms vrij gemakkelijk doe, kan dat nog wel eens discussies opleveren, omdat je het gewoon beide anders gewend bent.
Daar heb ik met mijn vriend ook wel eens discussies over gehad, hij woont sinds zijn 15e op zichzelf en betaalde echt ALLES zelf, omdat zijn vader ook ziek was. Ik heb tot mijn 22e thuis gewoond én er werd best wel veel voor mij betaald, gewoon omdat zij het geld hebben. Maar met geld uitgeven, wat ik soms vrij gemakkelijk doe, kan dat nog wel eens discussies opleveren, omdat je het gewoon beide anders gewend bent.
Gast- Gast
Ik sta vandaag de hele dag al te kijken van andere mensen hun empathie. Heel bijzonder, dit ook weer.
Ik vind niet dat je teveel begrip verwacht. Niet iedereen heeft het even ruim, dat moeten zij toch ook kunnen bedenken? Ik vind echt niet dat jij iets raars van hen vraagt. Weten zij wel dat jij al zo lang alles zelf betaalt? Anders waren ze misschien ook verbaasd, doordat ze het nooit eerder opgemerkt hebben? Dat hoop ik, want dan is het nog ergens door te verklaren. Ik snap dat je zoiets vervelend vindt, zeker als het je vrienden zijn. Ik betaal ook mijn studie etc. zelf en ben heel blij als ik een keer een extraatje krijg (het is bij ons wel anders dan bij jou hoor). Ik ben bijvoorbeeld heel blij dat mijn vader een kast voor mij heeft betaald voor mijn inrichting. Andere vriendinnen krijgen standaard hun hele kamer cadeau en zijn daar dan niet eens echt blij mee, dat vinden ze vanzelfsprekend. Toch kunnen zij wel begrijpen dat ik dan zo gelukkig ben met die kast! Dat is ook wel het minste wat ik verwacht, dat ze zich een beetje kunnen verplaatsen in de situatie. Dat hebben jouw vriendinnen hier duidelijk niet gedaan/gekund.
Ik vind niet dat je teveel begrip verwacht. Niet iedereen heeft het even ruim, dat moeten zij toch ook kunnen bedenken? Ik vind echt niet dat jij iets raars van hen vraagt. Weten zij wel dat jij al zo lang alles zelf betaalt? Anders waren ze misschien ook verbaasd, doordat ze het nooit eerder opgemerkt hebben? Dat hoop ik, want dan is het nog ergens door te verklaren. Ik snap dat je zoiets vervelend vindt, zeker als het je vrienden zijn. Ik betaal ook mijn studie etc. zelf en ben heel blij als ik een keer een extraatje krijg (het is bij ons wel anders dan bij jou hoor). Ik ben bijvoorbeeld heel blij dat mijn vader een kast voor mij heeft betaald voor mijn inrichting. Andere vriendinnen krijgen standaard hun hele kamer cadeau en zijn daar dan niet eens echt blij mee, dat vinden ze vanzelfsprekend. Toch kunnen zij wel begrijpen dat ik dan zo gelukkig ben met die kast! Dat is ook wel het minste wat ik verwacht, dat ze zich een beetje kunnen verplaatsen in de situatie. Dat hebben jouw vriendinnen hier duidelijk niet gedaan/gekund.
Gast- Gast
Donnaa: Ik vind het echt heel erg lief dat je dat voor je ouders doet. Dat je vriendinnen daar zo vreemd op reageren vind ik alleen maar raar. Ik ben ook niet gewend om heel jong al alles zelf te moeten betalen, maar als ik te horen zou krijgen dat een vriendin van me de bank heeft betaald voor haar ouders zou ik daar alleen maar positief over verwonderd zijn.
- als je wilt dat ik dit weghaal moet je 't maar even zeggen! -
- als je wilt dat ik dit weghaal moet je 't maar even zeggen! -
Gast- Gast
Ja, ik kan me wel indenken dat het moeilijk is om voor te stellen.. Ik kan me namelijk ook moeilijk voorstellen hoe het is om alles 'zomaar' te kunnen kopen/krijgen zeg maar.. Maar ik had niet zo`n reactie verwacht en dat vond ik wel jammer..
W. begrijpt me gelukkig wel, dat is dan wel weer fijn.. Ondanks dat zijn ouders het ontzettend breed hebben.. Misschien helpt het ook mee dat hij ook alles zelf moet betalen..
Het lijkt me trouwens wel eens fijn hoor haha.. Op de middelbare vond ik het altijd wel erg dat de meiden uit m`n klas zoveel kleding van de ouders kregen en dure make up en tasjes en sieraden enzo..
W. begrijpt me gelukkig wel, dat is dan wel weer fijn.. Ondanks dat zijn ouders het ontzettend breed hebben.. Misschien helpt het ook mee dat hij ook alles zelf moet betalen..
Het lijkt me trouwens wel eens fijn hoor haha.. Op de middelbare vond ik het altijd wel erg dat de meiden uit m`n klas zoveel kleding van de ouders kregen en dure make up en tasjes en sieraden enzo..
Gast- Gast
Maar dat iemand zich niet voor kan stellen hoe het is om zo te leven, wil niet zeggen dat ze zich niet kunnen verplaatsen in wat ze anders zouden doen. Jij kunt ook bedenken dat je bepaalde dingen vanzelfsprekender had gevonden, wanneer je altijd alles van je ouders had gekregen, dan moet dat andersom toch ook lukken.. zou ik denken..
Gast- Gast
Ja, ze weten dat ik alles zelf betaal.. Dat komt namelijk wel vaker ter sprake, als ze zit te zeuren dat ze geen sigaretten van haar ouders krijgt, terwijl ze die week al 4 pakjes betaald hebben .. Ik zeur er trouwens niet over hoor.. Maar dan zeg ik wel eens dat ze moet gaan werkenJune schreef:Ik sta vandaag de hele dag al te kijken van andere mensen hun empathie. Heel bijzonder, dit ook weer.
Ik krijg het trouwens wel terug hoor.. Of nouja, ik heb gevraagd of ze mijn wasmachine willen betalen als ik een huisje krijg.. Anders hadden ze het gewoon als geld terugbetaald
Gast- Gast
Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in!June schreef:Maar dat iemand zich niet voor kan stellen hoe het is om zo te leven, wil niet zeggen dat ze zich niet kunnen verplaatsen in wat ze anders zouden doen. Jij kunt ook bedenken dat je bepaalde dingen vanzelfsprekender had gevonden, wanneer je altijd alles van je ouders had gekregen, dan moet dat andersom toch ook lukken.. zou ik denken..
Gast- Gast
June schreef:Maar dat iemand zich niet voor kan stellen hoe het is om zo te leven, wil niet zeggen dat ze zich niet kunnen verplaatsen in wat ze anders zouden doen. Jij kunt ook bedenken dat je bepaalde dingen vanzelfsprekender had gevonden, wanneer je altijd alles van je ouders had gekregen, dan moet dat andersom toch ook lukken.. zou ik denken..
+1
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Als je het ook nog terug krijgt, dan zie ik al helemaal niet in wat er dan raar aan is. Ik maakte uit je verhaal ook niet op dat je erover zeurde hoor . Ik begrijp dat je baalde van hun reactie en over die sigaretten: ik vind je nog best discreet als je alleen maar zegt dat ze dan misschien moet gaan werken .
Gast- Gast
Donna, ik vind het juist super lief van je!
Ik zit nu even op de bank nadat ik de hele dag met mijn vriend mee ben geweest 'brommers kiek'n'.
Hij heeft een oldtimer brommer gekocht die hij nu helemaal op gaat knappen. Wel mooi project.
Zometeen komt er een mevrouw voor intake van de hondenuitlaatservice.
Ben benieuwd, hopelijk kan B per februari mee.
Ik zit nu even op de bank nadat ik de hele dag met mijn vriend mee ben geweest 'brommers kiek'n'.
Hij heeft een oldtimer brommer gekocht die hij nu helemaal op gaat knappen. Wel mooi project.
Zometeen komt er een mevrouw voor intake van de hondenuitlaatservice.
Ben benieuwd, hopelijk kan B per februari mee.
Gast- Gast
Nee nee, maar ik denk ik geef het even aan haha.. Voordat je misschien denkt dat ik na iedere opmerking over geld van hun kant begin over mijn zware leven als tiener die alles zelf moest betalenJune schreef:Als je het ook nog terug krijgt, dan zie ik al helemaal niet in wat er dan raar aan is. Ik maakte uit je verhaal ook niet op dat je erover zeurde hoor . Ik begrijp dat je baalde van hun reactie en over die sigaretten: ik vind je nog best discreet als je alleen maar zegt dat ze dan misschien moet gaan werken .
Ja, ze werkt overal 2 weken en dan vindt ze het saai.. Nu heeft ze al een maand geen werk, terwijl ze hier in iedere supermarkt wel aan de slag kan.. Ze is ook pas 18.. Maargoed, dat is mijn zaak ook niet
Gast- Gast
Donnaa, Ik vind het juist lief dat je zoiets doet voor je ouders. Alleen sommige zien hun ouders als hun 'onderhouders' en vinden ze zoiets vreemd.
Is het nog echt zo raar om iets op te halen dan inplaats van thuis te laten bezorgen? Ook al zou er 1,3 uur voor moeten rijden?
Is het nog echt zo raar om iets op te halen dan inplaats van thuis te laten bezorgen? Ook al zou er 1,3 uur voor moeten rijden?
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10
Sommige dingen haal ik liever op hoor.. Waar gaat het om?Jordana schreef:Donnaa, Ik vind het juist lief dat je zoiets doet voor je ouders. Alleen sommige zien hun ouders als hun 'onderhouders' en vinden ze zoiets vreemd.
Gast- Gast
Hoi, daar ben ik ook weer.
Mijn ex-scharrel smste me vanavond dat hij definitief bij zijn ex-vriendin weggaat. Ik dacht dat hij het wederom niet serieus meende, want hij roept wel vaker wat, maar hij is al op zoek naar andere woonruimte. Zoals hij me weken geleden al vertelde, maar dat nam ik ook niet echt serieus. Haha. Nu zit ik eigenlijk in dubio. Moet ik hem helpen door tijdelijk onderdak te verlenen of hem gewoon maar laten prutsen. (Hij is nu immers al twee jaar een hele goede vriend en vrienden laat je niet in de kou staan en zeker niet in een ongelukkige relatie)
Mijn ex-scharrel smste me vanavond dat hij definitief bij zijn ex-vriendin weggaat. Ik dacht dat hij het wederom niet serieus meende, want hij roept wel vaker wat, maar hij is al op zoek naar andere woonruimte. Zoals hij me weken geleden al vertelde, maar dat nam ik ook niet echt serieus. Haha. Nu zit ik eigenlijk in dubio. Moet ik hem helpen door tijdelijk onderdak te verlenen of hem gewoon maar laten prutsen. (Hij is nu immers al twee jaar een hele goede vriend en vrienden laat je niet in de kou staan en zeker niet in een ongelukkige relatie)
Gast- Gast
ABE schreef:Hoi, daar ben ik ook weer.
Wat wil jezelf?
Ik zou hem denk ik wel tijdelijk onderdak aanbieden.. als vrienden
Laatst aangepast door Anousch op ma 17 jan 2011 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Heeft hij ook andere vrienden? Kan hij daar niet terecht?
Heb jij niet ooit vaker zo'n dilemma gehad waar je bij vertelde dat je het heel irritant vindt om een vreemde in je huis te hebben wonen? Of was dat iemand anders?
Het lijkt me niet zo handig op dit moment, maar je moet het zelf weten.
Heb jij niet ooit vaker zo'n dilemma gehad waar je bij vertelde dat je het heel irritant vindt om een vreemde in je huis te hebben wonen? Of was dat iemand anders?
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Ik zou hem geen onderdak bieden.. Maar wat zegt je gevoel?
Niet doen. Want het kan wel weer eens een hele vervelende situatie opleveren. Ik kan nu wel zeggen nooit meer verliefd op hem te worden, dat voel ik ook echt zo, maar als dat dagelijks rond mijn zijn hangt.... Nou, daar wil ik het dus niet voor doen... Vrienden = goed. Eenzijdig verliefd worden niet.
Gast- Gast
June schreef:Heeft hij ook andere vrienden? Kan hij daar niet terecht?
Hij heeft nog amper vrienden. Zij wilde hem voor zichzelf. En dus liet hij alles vallen. Hier en daar zal er nog wel een verdwaalde vriend zitten, maar die hebben allemaal het huisje-boompje-beestje en kunnen echt geen vriend een paar weken herbergen.
Ik ben wel in die positie. Maar zoals ik hierboven al zei, daar zitten ook haken en ogen aan.
En waarschijnlijk was ik dat toen.
Gast- Gast
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Pagina 33 van 40
Permissies van dit forum: