Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Katten moeten binnen blijven?

+12
blondje1313
Kaboutertje
Makamba
Blond
Inge
Minx
SuperGrover
TukTuk
Verona
Aziraphale
Sweety
Tinus
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Katten moeten binnen blijven? - Pagina 2 Empty Re: Katten moeten binnen blijven?

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 5:55

Fairytale schreef:
Zusje schreef:
SuperGrover schreef:
Zusje schreef:Kattenaids???

Er is zelfs een wiskundeboekje genaamd 'Kattenaids en statistiek'

Ok, bedankt voor je heldere uitleg scratch

katten aids

Thanx, maar is dit iets nieuws dan? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord verder...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten moeten binnen blijven? - Pagina 2 Empty Re: Katten moeten binnen blijven?

Bericht  Inge za 14 apr 2012 - 6:09

Ostara schreef:
Fairytale schreef:Helemaal mee eens.

De kans op ziekten is groter, daarbij heb ik er gewoon een hekel aan als katten buiten komen. Dat katten een buiten nodig hebben en daarom maar vrij rond moeten lopen is onzin. Honden zouden dat ook graag willen maar daar zijn we het niet van gewend. Ik wil graag een huisdier en dan hoef ik mijn buren niet met mijn kat op te zadelen. Daarbij is de levensverwachting van een kat die buiten komt stukken lager dan die van een kat die niet buiten komt. Mijn twee katten komen alleen op het balkon en zijn hardstikke gelukkig. Als ze twee stappen buiten de deur zetten zijn ze volledig in paniek. Als het mooi weer is liggen ze lekker op het balkon en in huis vangen ze alle vliegjes voor ons weg Very Happy. Verder heeft niemand er last van. Het zijn mijn huisdieren dus ik ben er verantwoordelijk voor en niemand hoeft daar last van te hebben,

Zo mee eens!

Realiseer je goed dat er genoeg mensen zijn die niet van katten houden en er alles voor over hebben om ze weg te krijgen. Wij hebben hier genoeg speelgoed en palen. Wel wordt in de zomer de tuin afgezet zodat ze naar buiten kunnen. Maar dan nog blijven ze in mijn tuin. Ik heb een tuigje voor ze gekocht zodat ze wel even mee kunnen naar buiten. Dat vinden ze echt dood eng. Snel weer terug naar binnen dus. Prooidieren krijgen ze hier in hun bakje. Daarvoor hoeven ze niet naar buiten. Katten moeten binnen blijven? - Pagina 2 561177

Ook eens.

Onze dierenarts raadde ook aan om de katten binnen te houden omdat hij al teveel katten van de weg heeft moeten schrapen (dat waren zijn letterlijke woorden). Moet er niet aan denken dat de katten iets overkomt (overreden worden / vergiftigd etc)
Ze komen hier wel eens in de tuin, maar niet buiten de tuin.

Maar ieder moet zelf weten wat ze doen met hun kat, of ze die binnen houden of ook buiten
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 9:00

Inge schreef:
Ostara schreef:
Fairytale schreef:Helemaal mee eens.

De kans op ziekten is groter, daarbij heb ik er gewoon een hekel aan als katten buiten komen. Dat katten een buiten nodig hebben en daarom maar vrij rond moeten lopen is onzin. Honden zouden dat ook graag willen maar daar zijn we het niet van gewend. Ik wil graag een huisdier en dan hoef ik mijn buren niet met mijn kat op te zadelen. Daarbij is de levensverwachting van een kat die buiten komt stukken lager dan die van een kat die niet buiten komt. Mijn twee katten komen alleen op het balkon en zijn hardstikke gelukkig. Als ze twee stappen buiten de deur zetten zijn ze volledig in paniek. Als het mooi weer is liggen ze lekker op het balkon en in huis vangen ze alle vliegjes voor ons weg Very Happy. Verder heeft niemand er last van. Het zijn mijn huisdieren dus ik ben er verantwoordelijk voor en niemand hoeft daar last van te hebben,

Zo mee eens!

Realiseer je goed dat er genoeg mensen zijn die niet van katten houden en er alles voor over hebben om ze weg te krijgen. Wij hebben hier genoeg speelgoed en palen. Wel wordt in de zomer de tuin afgezet zodat ze naar buiten kunnen. Maar dan nog blijven ze in mijn tuin. Ik heb een tuigje voor ze gekocht zodat ze wel even mee kunnen naar buiten. Dat vinden ze echt dood eng. Snel weer terug naar binnen dus. Prooidieren krijgen ze hier in hun bakje. Daarvoor hoeven ze niet naar buiten. Katten moeten binnen blijven? - Pagina 2 561177

Ook eens.

Onze dierenarts raadde ook aan om de katten binnen te houden omdat hij al teveel katten van de weg heeft moeten schrapen (dat waren zijn letterlijke woorden). Moet er niet aan denken dat de katten iets overkomt (overreden worden / vergiftigd etc)
Ze komen hier wel eens in de tuin, maar niet buiten de tuin.

Maar ieder moet zelf weten wat ze doen met hun kat, of ze die binnen houden of ook buiten

Eens. Maar het gaat niet altijd op.
Jul gaat graag op onderzoek uit. We hebben op alle mogelijke manieren geprobeerd om de tuin af te zetten (kippengaas, kattenschrikdraad, bloembakken...) maar mevrouw wist stééds weer iets te vinden om toch uit de tuin te komen.
Ze loopt nu dus regelmatig bij de buurvrouw in de tuin (vind ze niet erg) en ze zat laatst bij de buren-buren op de slaapkamer Embarassed
Dat laatste vond ik héél vervelend maar ze konden er zelf wel om lachen. Gisteren is ze denk ik ook ergens geweest en heeft ze volgens mij flink op haar donder gekregen want ze durfde vandaag niet naar buiten.

Het enige dat ik fijn vind is dat ze wel thuis komt poepen en plassen.
Dan zien we haar als een gek aan komen rennen over de schuren in de achtertuinen, sjeest ze naar binnen, duikt de kattenbak in om vervolgens weer naar buiten te racen.

Ik had haar graga binnen de tuin gehouden maar ik zou echt niet weten hoe (misschien als we tralies van de ene naar de andere schutting zouden plaatsen....

Gast
Gast

Bericht  Blond za 14 apr 2012 - 9:11

Mijn kat gaat wel naar buiten. Dat vindt hij heerlijk, ook al blijft hij niet lang buiten. Wij wonen in een rustige wijk, ik ben er niet bang voor dat hij wordt overreden. Mijn kat maakt een rondje, gaat aan de voorkant eruit en komt via de achterdeur weer binnen (of vice versa). Mijn kat komt al 8 jaar buiten en ik zu het enorm zielig vinden om hem nu binnen te houden. Er wonen ook weinig katten hier, dus bang voor kattenaids ben ik niet.

Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 9:20

Die van mij moet naar buiten anders wordt hij zo boos dattie alles in huis sloopt. En ach, als je je al aan een loslopende kat moet ergeren moet je eens een leven gaan zoeken.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 14 apr 2012 - 9:24

Lorna mercedez schreef:Die van mij moet naar buiten anders wordt hij zo boos dattie alles in huis sloopt. En ach, als je je al aan een loslopende kat moet ergeren moet je eens een leven gaan zoeken.

de kat zelf boeit me niet zo, maar wel hun poep, en gemauw als ze krols zijn. Het is toch te belachelijk voor woorden dat kinderen niet in de zandbak kunnen spelen zonder dat er een kleed over heeft gelegen omdat de bak vol met kattenstront zit.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 9:30

Fairytale schreef:
Lorna mercedez schreef:Die van mij moet naar buiten anders wordt hij zo boos dattie alles in huis sloopt. En ach, als je je al aan een loslopende kat moet ergeren moet je eens een leven gaan zoeken.

de kat zelf boeit me niet zo, maar wel hun poep, en gemauw als ze krols zijn. Het is toch te belachelijk voor woorden dat kinderen niet in de zandbak kunnen spelen zonder dat er een kleed over heeft gelegen omdat de bak vol met kattenstront zit.
Tja en ik zou me dus weer aan die kids kunnen ergeren die voor mijn huis in de zandbak lopen te schreeuwen en kunnen vinden dat ouders zelf maar een zandbak in hun tuin moeten zetten. En zo is er altijd wel iets.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 9:49

Ja en dan zet je een zandbak in de tuin en gaat daar de kat van je buren in zitten poepen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 14 apr 2012 - 9:52

Sunprincess schreef:Ja en dan zet je een zandbak in de tuin en gaat daar de kat van je buren in zitten poepen.

Die kan je toch afdekken? Dat lijkt me sowieso wel slim, er kunnen ook andere beesten in gaan zitten, muizen, ratten, plus als er snachts eens een regenbuitje is, kan je kind alsnog er niet in spelen de dag er na..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 9:52

Sunprincess schreef:Ja en dan zet je een zandbak in de tuin en gaat daar de kat van je buren in zitten poepen.
Je moet natuurlijk wel elke avond een kleedje over de zandbak doen. Ik heb ook gewoon herriestoppers om kinderen niet te horen. Want kinderen blijven kinderen dus moeten we ons daar wel aan aanpassen en aan andermans kat waar we ook niet om gevraagd hebben dus ook.

Gast
Gast

Bericht  Makamba za 14 apr 2012 - 20:28

PrinsesBo schreef:Voor mijn hond betaal ik belasting, mijn hond mag bijna nergens los, wanneer hij poept dien ik dit op te ruimen (overigens volledig terecht), mag op veel plekken niet komen.
En een kat mag alles.. Krassen op mn auto maken, in mn tuin schijten, wedstrijdvogels van mn opa bang maken zodat ze zich kapot vliegen.. Nee dat mag allemaal, want een binnenkat is zielig... Suspect

Een kat, prima hoor.. Maar hou m binnen of zorg dat ie je tun niet uit kan. Of er mee wandelen, helemaal best.. Maar zorg da andere mensen geen last van jouw beest hebben.

Eens met deze reactie!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Aziraphale za 14 apr 2012 - 21:02

TBIB schreef:
Ik had haar graga binnen de tuin gehouden maar ik zou echt niet weten hoe (misschien als we tralies van de ene naar de andere schutting zouden plaatsen....

Wij hebben schuine, houten panelen op de schutting staan met kippengaas. Eronder gaat een stroomdraadje en het werkt prima om de katten binnen de tuin te houden smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 14 apr 2012 - 23:33

Ja je moet gewoon alles aanpassen zodat die katten lekker los kunnen loen. Moet niet gekker worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 0:10

Zusje schreef:
SuperGrover schreef:
Zusje schreef:Kattenaids???

Er is zelfs een wiskundeboekje genaamd 'Kattenaids en statistiek'

Ok, bedankt voor je heldere uitleg scratch

Ik had hier ook nog nooit van gehoord totdat een fokker mij erop wees. Hmmmm nu zit ik nog steeds in twijfel of ik voor een asiel kitten ga of een raskatje. scratch

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 0:20

Eigenlijk vind ik dat dieren buiten moeten zijn, ik ben niet zo van de huisdieren. Maar katten kunnen buiten wel irritant zijn. Poepen in andermans tuin bijvoorbeeld. Ik weet dus niet wat ik vind :-).

Gast
Gast

Bericht  Kaboutertje zo 15 apr 2012 - 1:24

Ik zou een kat binnen houden om de volgende redenen :
- dat ze niet worden overreden
- dat ze niet worden vergiftigd
- dat ze niet anderen tot last zijn en in andermans tuinen gaan schijten bijvoorbeeld

En niet vanwege kattenaids. Maar ik heb (gelukkig) geen kat, ben een hondenmens smile
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  blondje1313 zo 15 apr 2012 - 1:54

Toch vind ik het gek dat een fokker kan (of denkt te kunnen) eisen dat mensen die bij hen een kat kopen deze niet buiten laten. Daar hebben ze toch niks mee te maken (als ze nog zouden eisen dat je ze niet van 3 hoog uit het raam gooit is nog één ding, maar niet buiten?)

Onze kat komt buiten, en ik hoop heel erg dat de buren er geen last van hebben. We wonen aan de rand van het dorp (naast en tegenover ons zijn weilanden), en hij gaat meestal niet de kant van de huizen op. We hebben meermaals bij de buren aangegeven dat ze het moeten zeggen als ze wel last van Puk hebben, dan zal hij toch echt binnen moeten blijven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Raindrop zo 15 apr 2012 - 3:03

Kaboutertje schreef:Ik zou een kat binnen houden om de volgende redenen :
- dat ze niet worden overreden
- dat ze niet worden vergiftigd
- dat ze niet anderen tot last zijn en in andermans tuinen gaan schijten bijvoorbeeld

En niet vanwege kattenaids. Maar ik heb (gelukkig) geen kat, ben een hondenmens Katten moeten binnen blijven? - Pagina 2 561177

Mee eens! Wij wonen op de derde verdieping en hebben voor onze kat een grote kattenren gekocht. Hij kan er gewoon in lopen als de deur van het balkon open staat. Hij kan er in klimmen, in spelen etc. Ook ligt er een soort grasmat in. Hij kan niet weg maar kan zo wel lekker buiten zijn.
Zo is hij niemand tot last en kan hij ook niet overreden of vergiftigd worden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 3:08

blondje1313 schreef:Toch vind ik het gek dat een fokker kan (of denkt te kunnen) eisen dat mensen die bij hen een kat kopen deze niet buiten laten. Daar hebben ze toch niks mee te maken (als ze nog zouden eisen dat je ze niet van 3 hoog uit het raam gooit is nog één ding, maar niet buiten?)

Onze kat komt buiten, en ik hoop heel erg dat de buren er geen last van hebben. We wonen aan de rand van het dorp (naast en tegenover ons zijn weilanden), en hij gaat meestal niet de kant van de huizen op. We hebben meermaals bij de buren aangegeven dat ze het moeten zeggen als ze wel last van Puk hebben, dan zal hij toch echt binnen moeten blijven.

Daarom moet je ook een contract tekenen, en als je zelf tekent dat je daarmee akkoord gaat kan een fokker dat inderdaad eisen. Volgens mij gaat het zelfs zo "ver" dat als je je niet aan het contract houdt, ze de kat terug kunnen halen.
Dus als je het er niet mee eens bent, moet je geen raskat nemen smile Daarbij denk ik ook niet dat als je 700 euro aan een kat uitgeeft, je het risico wilt lopen dat deze gejat worden..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 zo 15 apr 2012 - 3:32

Onze kat laat zich echt niet zo makkelijk jatten hoor!
En ik weet niet of zo'n contract rechtsgeldig is, maar maakt niet uit hoor, ik heb geen geld over voor een raskat, ben net zo blij met onze huis-tuin-en-keukenkat.
(Wel dan weer rashonden, maar hebben daarover ook geen rare contracten getekend, maar die lopen ook niet los buiten (zitten alleen in een buitenhok als wij er niet zijn).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 3:35

blondje1313 schreef:Onze kat laat zich echt niet zo makkelijk jatten hoor!
En ik weet niet of zo'n contract rechtsgeldig is, maar maakt niet uit hoor, ik heb geen geld over voor een raskat, ben net zo blij met onze huis-tuin-en-keukenkat.
(Wel dan weer rashonden, maar hebben daarover ook geen rare contracten getekend, maar die lopen ook niet los buiten (zitten alleen in een buitenhok als wij er niet zijn).

Die contracten gaan vanuit de verenigingen die ook de officiële stambomen uitgeven, lijkt me dus dat dat wel rechtsgeldig is.
Maarja dat is dus een keuze die je maakt. Het gaat er voornamelijk ook om dat de fokkers graag willen weten wat er met de katten gebeurd, ook als je ze ze weg doet / verkoopt moet de fokker op de hoogte zijn, sommigen willen ook graag de kat terug dan, want zo houden ze controle over de stamboomlijn.
Je wilt namelijk niet dat iemand maar luk raak gaat fokken etc met jouw katten, en daardoor de stamboom "verpesten" zeg maar.

Overigs zou ik zelf ook nooit 600 euro of meer uitgeven aan een kat, maar omdat mijn zus ze fokte heb ik het van dichtbij gezien hoe dat werkt. Ik wilde ook heel graag een kitten van haar, had hem zo mogen hebben, maar wel met de harde eis dat hij niet buiten zou komen. Aangezien mijn andere 2 katten wel buiten komen, vond ik dat geen optie. Je kan moeilijk 1 kat iets verbieden, dat zou ik zielig vinden.

Laatst aangepast door AngelNyn op zo 15 apr 2012 - 3:37; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 3:36

AngelNyn schreef:
blondje1313 schreef:Toch vind ik het gek dat een fokker kan (of denkt te kunnen) eisen dat mensen die bij hen een kat kopen deze niet buiten laten. Daar hebben ze toch niks mee te maken (als ze nog zouden eisen dat je ze niet van 3 hoog uit het raam gooit is nog één ding, maar niet buiten?)

Daarom moet je ook een contract tekenen, en als je zelf tekent dat je daarmee akkoord gaat kan een fokker dat inderdaad eisen. Volgens mij gaat het zelfs zo "ver" dat als je je niet aan het contract houdt, ze de kat terug kunnen halen.
Dus als je het er niet mee eens bent, moet je geen raskat nemen Katten moeten binnen blijven? - Pagina 2 561177 Daarbij denk ik ook niet dat als je 700 euro aan een kat uitgeeft, je het risico wilt lopen dat deze gejat worden..

Zover ik weet heb ik nog niks gelezen over een contract. Het gaat mij meer om het idee hoe houd ik een kat binnen terwijl de ander naar buiten gaan gewend is. Bij de fokker vinden ze dat Aagje ook maar binnen moet blijven Question

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 3:39

Cimic schreef:
AngelNyn schreef:

Dus als je het er niet mee eens bent, moet je geen raskat nemen Katten moeten binnen blijven? - Pagina 2 561177 Daarbij denk ik ook niet dat als je 700 euro aan een kat uitgeeft, je het risico wilt lopen dat deze gejat worden..

Zover ik weet heb ik nog niks gelezen over een contract. Het gaat mij meer om het idee hoe houd ik een kat binnen terwijl de ander naar buiten gaan gewend is. Bij de fokker vinden ze dat Aagje ook maar binnen moet blijven Question

Als je andere kat is gewend om naar buiten te gaan, zou ik gewoon een katje uit een asiel halen. Dat contract is trouwens voor zover ik weet, standaard bij raskatten waarbij je ook een stamboom krijgt.
Vind het persoonlijk zielig om de ene kat wel naar buiten te laten, en de ander niet. Daarbij is het ook geen doen lijkt mij?

Wat je ook nog zou kunnen doen, is kijken of je halfbloedjes kan vinden op MP, als het je om een bepaald ras / uiterlijk te doen is. Die worden vaak voor weinig geld verkocht, en ook automatisch zonder stamboom en regeltjes / contracten.
Die zitten vaak tussen de 100 en 300 euro.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 3:44

AngelNyn schreef:
Cimic schreef:
AngelNyn schreef:

Als je andere kat is gewend om naar buiten te gaan, zou ik gewoon een katje uit een asiel halen. Dat contract is trouwens voor zover ik weet, standaard bij raskatten waarbij je ook een stamboom krijgt.
Vind het persoonlijk zielig om de ene kat wel naar buiten te laten, en de ander niet. Daarbij is het ook geen doen lijkt mij?

Wat je ook nog zou kunnen doen, is kijken of je halfbloedjes kan vinden op MP, als het je om een bepaald ras / uiterlijk te doen is. Die worden vaak voor weinig geld verkocht, en ook automatisch zonder stamboom en regeltjes / contracten.
Die zitten vaak tussen de 100 en 300 euro.

Mja daar zit ik ook over na te denken maar nog een asiel kat/kitten met geen bekend verleden hoe gaat dat samen met onze bange kat. Over MP krijg altijd z'n broodfokker idee, weet niet waarom maar bij een Cattery of asiel weet je dat de kitten goed verzorgt worden, op MP is dat altijd maar de vraag? Ik ben echt een twijfeldoos hierin of het gaat goed met een nieuw huisjenootje of niet, maar dan is het zo ontzettend zielig om een kitten weer terug te brengen. Mijn vriend wil dit ook echt niet hebben. Zie een kitten niet als een stuk speelgoed vandaar ook mijn topic over katten.

Gast
Gast

Bericht  RYW zo 15 apr 2012 - 3:50

Mijn ouders hadden een raspuppy, en daarvan kwamen de fokkers ook nog controleren of ze wel het juiste voer gaven en of ze inderdaad wel de ruime en levensstijl hadden die zij in hun hoofd hadden voor het hondje... Ik vond het echt de puppygestapo zoals ze gecontroleerd werden, em daar kwam geen contract aan te pas.

Ik ben blij dat ik alleen maar marktplaatskatjes heb waar niemand zich verder mee bemoeit, die naar buiten kunnen als ze willen maar liefst binnen zijn. Ik vind dat katten wel degelijk buiten horen. Vogels, egeltjes en muizen kunnen ook in je tuin poepen, en die gaan we ook niet opsluiten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: