Voedselbank
+18
Siem
Rovine
TNMN
Tinus
Fearie
SuperGrover
Caroow
Flippin' Bitch
dyingbride
Tania
Susan
TukTuk
RioolSpook
Nora
Dennenappel
slaatje
RYW
Rush
22 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Voedselbank
Zelda schreef:Precies....en al is het je eigen schuld doordat je niet met geld op kan gaan, dan is dat zo...iedereen moet leren...niet iedereen is perfect in ordenen en alles op orde houden. Soms spelen er ook externe problemen (nooit geleerd om met geld om te gaan door ouders, psychische problemen, en ga zo maar door)dyingbride schreef:
Een voedselbank is misschien niet de oplossing, maar kan wel een hulpmiddel zijn om bijv. tijdelijk het hoofd boven water te houden. Ik vind het vervelend dat mensen altijd maar volgens anderen van alles moeten leren, soms kom je gewoon in de shit, fijn als er dan een vangnet is, al die wijzende vingertjes van mensen die het beter weten is denk ik niet altijd prettig. Dan kan ik mij bijna voorstellen dat je door de stress een sigaret opsteekt....
Het is zo makkelijk om te wijzen en om te zeggen dat het iemand's eigen schuld is. Maar die mensen hebben ook gevoelens en ik kan me voorstellen dat het onwijs kut is om van zo weinig te moeten leven en als het ware onderaan de samenleving te staan. Dat lijkt me zo erg.
Het is voor veel mensen vaak niet voor te stellen hoe het is om langdurig in een financieel uitzichtloze situatie te zitten, hoe vaak roepen mensen niet dat ze zin hebben om lekker even te shoppen, of om hun huis/tuin gezellig te willen maken met allerlei bloemen en planten of weet ik het allemaal wat we doen om plezier uit te halen. Altijd maar moeten zeggen dat iets niet kan omdat je geen geld hebt is denk ik echt geen pretje. vervolgens moet je dan ook nog op cursus, voor straf, omdat je waarschijnlijk niet met geld om kunt gaan...
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
Veel mensen die in financiele nood verkeren maken vaak ook al gebruik van een of meerdere vormen van hulpverlening, denk aan budgetbeheer, bewindvoering, ambulante hulpverlening enz.
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
weg
Laatst aangepast door shygirl87 op di 17 apr 2012 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Mijn moeder ook een half jaar. Gelukkig gaat het nu al een paar jaar goed met der.
Laatst aangepast door Puggle op ma 9 apr 2012 - 3:01; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Laatst aangepast door shygirl87 op di 17 apr 2012 - 4:37; in totaal 1 keer bewerkt
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Tja ik vind het lastig oordelen, ik ken niemand die in die situatie zit. Maarja dat roken.. kijk dan moet je eigenlijk ook tegen die mensen zeggen die bijv longkanker krijgen als gevolg van het roken: we gaan de operatie pas uitvoeren als u gestopt bent.
Wat echt een goede oplossing zou zijn is dat er op middelbare school les wordt gegeven over omgaan met geld. Ik merk echt steeds meer hoeveel mensen daardoor in de problemen komen, oa door het niet om kunnen gaan met geld, schuldsanering, voedselbank etc
Wat echt een goede oplossing zou zijn is dat er op middelbare school les wordt gegeven over omgaan met geld. Ik merk echt steeds meer hoeveel mensen daardoor in de problemen komen, oa door het niet om kunnen gaan met geld, schuldsanering, voedselbank etc
Gast- Gast
Heb hem weg gehaald shy, alleen die andere kan ik niet weghalen.
Fijn dat het met jou ook goed gaat nu!
Fijn dat het met jou ook goed gaat nu!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
eventjes als aanvulling op dit topic: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1248379 ininteressante discussie
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb die aflevering deels gezien en mij zo geërgerd aan die vrouw in de gekleurde jurk die overal doorheen tetterde.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: