Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rare/aparte/leuke tips

+9
kwak
Teddyaapje
Theeleut
Bolleke
Floor
Mamsie
Caroow
Paper Crown
Susan
13 plaatsers

Ga naar beneden

rare/aparte/leuke tips Empty rare/aparte/leuke tips

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 1:53

Welke rare, aparte of juist leuke opvoedingstips hebben jullie zoal gekregen of ergens gelezen?

Ik heb mijn man een boekje cadeau gedaan met opvoedingstips voor vaders en ik moet nog steeds lachen om dit punt:

Föhn je baby droog
Door alle huidplooien is het lastig om je baby op elke plek goed droog te maken. Met een föhn (zachte stand, niet te warm) kun je je kind op alle plekken drogen. Daarmee voorkom je smet, herkenbaar aan een penetrante geur. Bovendien vinden de meeste kinderen het heerlijk. laughcry

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

rare/aparte/leuke tips Empty Re: rare/aparte/leuke tips

Bericht  Susan do 5 apr 2012 - 1:55

Ik heb me wel eens afgevraagd waarom ze niet heel grote handendrogers uitvinden, dus die dingen die op publieke toiletten hangen, maar dan zo groot dat je er helemaal onder kunt. Dat zou een hoop was besparen en je bent in één keer droog. Volgens mijn moeder is het niet goed voor je huid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown do 5 apr 2012 - 1:55

Lily schreef:Welke rare, aparte of juist leuke opvoedingstips hebben jullie zoal gekregen of ergens gelezen?

Ik heb mijn man een boekje cadeau gedaan met opvoedingstips voor vaders en ik moet nog steeds lachen om dit punt:

Föhn je baby droog
Door alle huidplooien is het lastig om je baby op elke plek goed droog te maken. Met een föhn (zachte stand, niet te warm) kun je je kind op alle plekken drogen. Daarmee voorkom je smet, herkenbaar aan een penetrante geur. Bovendien vinden de meeste kinderen het heerlijk. rare/aparte/leuke tips 394967

Oiii, daar zou ik mee oppassen!!! Straks staat de fohn wel te heet OF zoals mijn fohn laatst een klein brandje veroorzaakte bijna!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 2:00

even voor de duidelijkheid, bovenstaande gaan wij dus NIET doen he!

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 5 apr 2012 - 2:02

Mijn playmobile-poppetjes kregen vroeger bij mij al een "droogdouche" in hun huis.. Dat moet echt worden uitgevonden!

On-topic, ik zou mijn baby niet föhnen denk ik smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mamsie do 5 apr 2012 - 2:13

Brrr een vriendin van mij deed dat altijd. Ik vind het niks.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Floor do 5 apr 2012 - 2:15

Onze zoon zet het op een krijsen als de fohn aan gaat dus dat lijkt me niet handig. Bovendien lijkt het met ook al snel te warm (als ik mijn haar fohn vind ik het soms ook al warm worden en dan voel ik het tenminste wel zelf)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Bolleke do 5 apr 2012 - 3:02

Ik heb van mijn tante eens de tip gekregen om als C. een driftbui had hem onder de koude kraan te houden :shock: Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar ze meende het. Hij was toen denk ik 1,5.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Theeleut do 5 apr 2012 - 5:22

Als je kindje luieruitslag (of deze dreigt te krijgen) de billen inpoederen met maizena. Helpt super!!

Voor de leken onder ons, maizena is een allesbinder voor sauzen, vind je bij de bakprodukten in de supermarkt.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Susan do 5 apr 2012 - 5:23

Ik heb wel eens van een wildvreemde vrouw bij de bushalte de tip gegeven om, als Ezra iets niet lustte, hem in de kinderstoel te zetten en hem er pas weer uit te laten als het op was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 5:25

Theeleut schreef:Als je kindje luieruitslag (of deze dreigt te krijgen) de billen inpoederen met maizena. Helpt super!!

Voor de leken onder ons, maizena is een allesbinder voor sauzen, vind je bij de bakprodukten in de supermarkt.
Werkt echt super!

Gast
Gast

Bericht  Theeleut do 5 apr 2012 - 5:25

Susan schreef:Ik heb wel eens van een wildvreemde vrouw bij de bushalte de tip gegeven om, als Ezra iets niet lustte, hem in de kinderstoel te zetten en hem er pas weer uit te laten als het op was.
Nou als ik dat zou doen dan loopt het eten op den duur vanzelf weg Laughing
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Susan do 5 apr 2012 - 5:27

Maar op zich heeft zinkzalf toch dezelfde werking als maizena, een tube zinkzalf kost ook geen drol. Of vinden jullie maizena dan multifunctioneler?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut do 5 apr 2012 - 5:28

Stofzuiger schreef:
Theeleut schreef:Als je kindje luieruitslag (of deze dreigt te krijgen) de billen inpoederen met maizena. Helpt super!!

Werkt echt super!
Ik weet nog dat je het vroeg toen je jongens er last van hadden, maar de maizena was dus de oplossing, fijn!

Hier staat het standaard in zijn kamer in een zoutstrooier. Elk avond strooi ik zijn billen in voor het slapen gaan. Hij poept altijd, en ik weet niet of dat er al lang in zit, en zo blijft zijn kont toch uitslag-vrij.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Theeleut do 5 apr 2012 - 5:29

Susan schreef:Maar op zich heeft zinkzalf toch dezelfde werking als maizena, een tube zinkzalf kost ook geen drol. Of vinden jullie maizena dan multifunctioneler?
Hier werkte dat niet. Maizena kost ook geen drol en je handen blijven schoon Wink

Ik heb het in een strooiflesje zitten en het is super handig in gebruik zo.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 5:31

Theeleut schreef:
Stofzuiger schreef:

Werkt echt super!
Ik weet nog dat je het vroeg toen je jongens er last van hadden, maar de maizena was dus de oplossing, fijn!

Hier staat het standaard in zijn kamer in een zoutstrooier. Elk avond strooi ik zijn billen in voor het slapen gaan. Hij poept altijd, en ik weet niet of dat er al lang in zit, en zo blijft zijn kont toch uitslag-vrij.
Ik heb het nu altijd in huis.

Susan: ik vind maizena prettiger omdat je dat kan strooien, dan hoef je er niet aan te zitten als het zo pijn doet. En het neemt vocht op.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 5 apr 2012 - 6:27

Hmmm...die maizene klinkt zo gek nog niet! Ik zit vaak helemaal onder de sudo!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  kwak do 5 apr 2012 - 6:38

smetten drogen met een fohn is helemaal niet zo gek, dit wordt namelijk ook wel eens gedaan bij ouderen met smetten, vooral bij wat dikkere mensen met veel plooien.

ik doe het zelf niet bij mn docher, ze had niet veel smetten. Misschien als ze wel veel smetten had dat ik het wel deed mits ik een goede fohn had die op een koude stand kan worden gezet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  blondje1313 do 5 apr 2012 - 6:46

Susan schreef:Maar op zich heeft zinkzalf toch dezelfde werking als maizena, een tube zinkzalf kost ook geen drol. Of vinden jullie maizena dan multifunctioneler?

Tja, met de zinkzalf bindt mijn champigonnesaus toch nèt wat minder goed Wink

(Grapje hoor, ik vroeg me ook wel af wat de meerwaarde van maizena is tov billenzalfjes)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Happydobby do 5 apr 2012 - 9:02

blondje1313 schreef:

Tja, met de zinkzalf bindt mijn champigonnesaus toch nèt wat minder goed Wink

(Grapje hoor, ik vroeg me ook wel af wat de meerwaarde van maizena is tov billenzalfjes)

Maizena neemt veel vocht op, als je kindje kapotte billetjes heeft dan moet je het goed droog houden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Star007 do 5 apr 2012 - 9:07

Als de tong van een baby ( tot een week of 10 geloof ik )tegen zijn gehemelte zit, dan zit er nog een boertje dwars. Ik vond het wel een praktische tip die ik van mijn schoonzus kreeg, aangezien ik zo kon zien of ze klaar was met boeren.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Twellie do 5 apr 2012 - 10:11

Floor schreef:Onze zoon zet het op een krijsen als de fohn aan gaat dus dat lijkt me niet handig. Bovendien lijkt het met ook al snel te warm (als ik mijn haar fohn vind ik het soms ook al warm worden en dan voel ik het tenminste wel zelf)

Hier is het juist andersom: als ze niet wil slapen, fohn ik even de kamer in en is ze zo vertrokken Very Happy .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud