Rocky roads
+3
Ibbeltje
Lejow
Minx
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Rocky roads
Heeft er hier nog iemand een recept voor??
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Rocky roads
Je hebt er echt bizar veel via google! Allemaal varianten, ligt er een beetje aan wat je wilt maken, gewoon echt de originele?
Gast- Gast
Ingrediënten
200 gram pure chocola
100 gram melkchocolade
3 eetlepels suikerstroop
125 gram boter
100 gram mini-marshmallows
200 gram biscuitjes (bijvoorbeeld mariabiscuitjes)
BereidingswijzeFoto's
Verkruimel de biscuitjes (zorg dat je ongeveer van de helft van de biscuitjes kruimels maakt en van de andere helft wat grotere stukjes).
Voeg de marshmallows toe aan de stukjes biscuitjes. Als je grotere marshmallows gebruikt, snij of knip deze dan in stukjes. Gebruik ongeveer het formaat van mini-marshmallows (zo groot als het topje van je duim).
Breek de chocola in stukjes.
Smelt de boter in een steelpan op laag vuur.
Voeg de chocoladestukjes toe en blijf roeren totdat de stukjes gesmolten zijn. Voeg de suikerstroop toe en roer door elkaar.
Giet 1/4 van de chocoladeboter in een apart bakje.
Giet het chocolademengsel over het biscuitjesmengsel. Roer goed door elkaar.
Schep het mengsel in een rechthoekige ovenschaal en verdeel gelijkmatig over de bodem.
Giet de overige chocoladeboter over het mengsel en strijk de bovenkant enigszins glad.
Zet de cake voor minstens 2 uur in de koelkast en snij in stukjes.
Zo doe ik het altijd..
200 gram pure chocola
100 gram melkchocolade
3 eetlepels suikerstroop
125 gram boter
100 gram mini-marshmallows
200 gram biscuitjes (bijvoorbeeld mariabiscuitjes)
BereidingswijzeFoto's
Verkruimel de biscuitjes (zorg dat je ongeveer van de helft van de biscuitjes kruimels maakt en van de andere helft wat grotere stukjes).
Voeg de marshmallows toe aan de stukjes biscuitjes. Als je grotere marshmallows gebruikt, snij of knip deze dan in stukjes. Gebruik ongeveer het formaat van mini-marshmallows (zo groot als het topje van je duim).
Breek de chocola in stukjes.
Smelt de boter in een steelpan op laag vuur.
Voeg de chocoladestukjes toe en blijf roeren totdat de stukjes gesmolten zijn. Voeg de suikerstroop toe en roer door elkaar.
Giet 1/4 van de chocoladeboter in een apart bakje.
Giet het chocolademengsel over het biscuitjesmengsel. Roer goed door elkaar.
Schep het mengsel in een rechthoekige ovenschaal en verdeel gelijkmatig over de bodem.
Giet de overige chocoladeboter over het mengsel en strijk de bovenkant enigszins glad.
Zet de cake voor minstens 2 uur in de koelkast en snij in stukjes.
Zo doe ik het altijd..
Gast- Gast
Heb jij hem ooit met alleen pure chocolade gemaakt toevallig, is dat ook lekker? want tot nu toe heb ik het zelf nooit kunnen eten door de melkchocolade
Gast- Gast
Pippa schreef:Heb jij hem ooit met alleen pure chocolade gemaakt toevallig, is dat ook lekker? want tot nu toe heb ik het zelf nooit kunnen eten door de melkchocolade
Ik lust geen pure chocolade, maar ik weet vrij zeker dat dat gewoon erg lekker is!
Gast- Gast
Ipv schenkstroop kun je ook honing gebruiken.
Ik ben de laatste twee keer een van de belangrijkste ingredienten vergeten. Eerst de stroop/honing, toen de koekjes. Heel handig.
Ik ben de laatste twee keer een van de belangrijkste ingredienten vergeten. Eerst de stroop/honing, toen de koekjes. Heel handig.
Gast- Gast
haha dank jullie wel, en zou ik dit ook eventueel op vrijdagavond kunnen maken en dan zondagmiddag opeten?? Ik wil dit voor mijn verjaardag maken alleen weet ik niet hoeveel tijd ik heb dus ik dacht als dit zo ver van te voren kan is dat makkelijk
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef:haha dank jullie wel, en zou ik dit ook eventueel op vrijdagavond kunnen maken en dan zondagmiddag opeten?? Ik wil dit voor mijn verjaardag maken alleen weet ik niet hoeveel tijd ik heb dus ik dacht als dit zo ver van te voren kan is dat makkelijk
Zeker weten, is wrl paar dagen te eten!
Na t hard worden zou ik ze alleen niet meer in koelkast bewaren, maar luchtdicht in kelder bv.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Fairytale schreef:haha dank jullie wel, en zou ik dit ook eventueel op vrijdagavond kunnen maken en dan zondagmiddag opeten?? Ik wil dit voor mijn verjaardag maken alleen weet ik niet hoeveel tijd ik heb dus ik dacht als dit zo ver van te voren kan is dat makkelijk
Zeker weten, is wrl paar dagen te eten!
Na t hard worden zou ik ze alleen niet meer in koelkast bewaren, maar luchtdicht in kelder bv.
Dan moet ik eerst nog even een kelder graven, maar ik denk dat de garage ook wel werkt of niet
Minx- Lady Post-a-lot
O, ik heb ze gewoon in de koelkast gehouden, blijven ze mooi stevig van Maar je kunt ze dagen bewaren, dus zou hem zeker eerder maken, hij moet ook een tijd in de koelkast sowieso!
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Hahaha ja natuurlijk!
Ik vind ze zelf vanuit de koelkast veel te hard nl..
Dat vind ik juist lekker haha
Gast- Gast
Wat is het nut van de stroop precies?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Oh jammie nu heb ik er zin in
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ibbeltje schreef:Oh jammie nu heb ik er zin in
+1 ik heb het recept opgeslagen
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Lady Starstruck schreef:Ibbeltje schreef:Oh jammie nu heb ik er zin in
Meld je ff wanneer je gaat maken, dan ben ik 'toevallig' in de buurt
Ibbeltje schreef:Lady Starstruck schreef:Ibbeltje schreef:Oh jammie nu heb ik er zin in
Meld je ff wanneer je gaat maken, dan ben ik 'toevallig' in de buurt
Whaha ik laat het je meteen weten!
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
hahah (of ik maak het gewoon zelf een keer )
Leest iedereen nu over mijn vraag heen?
Lejow- Lady Post-a-lot
Nee Lejow maar ik wet het antwoord niet.
Lijkt me dat dat een beetje bindt, Lejow, zodat t blijft plakken. Ik zit nu toevallig aan eentje voor ontbijt! Yum! Vooral de marshmallows er in zijn zo lekker.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Lijkt me dat dat een beetje bindt, Lejow, zodat t blijft plakken. Ik zit nu toevallig aan eentje voor ontbijt! Yum! Vooral de marshmallows er in zijn zo lekker.
Hmmm ik heb de vorige keer zonder gedaan, want ik gruwel van honing/stroop, en dat ging prima, maar vroeg me af of t nog iets deed voor de smaak ofzo...
Lejow- Lady Post-a-lot
Het zal er ongetwijfeld zoeter door worden. Bij pure chocola haalt het een deel van de bitterheid misschien weg.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: