Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+42
meisje
Viva
Pien
Roodkapje
Printje
Jade
Jezzie
PiP
LDJ
Weegschaal
Pandora
Slakje
Jasmine
L!ND@
Nana
Dora
Caroow
Bloem86
Happydobby
Filoria
tweeling
SarahKey
Monte
Muis
piene1983
Muppetje
Ayla
Amber-
Rouge
catgirl85
Papillio
Monnie
Happy
Urban Naked
Jazzlyn
Lejow
Puggle
Earane
Shy
Clapperdie
CCC
miss piggy
46 plaatsers

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 15 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  CCC di 10 apr 2012 - 6:33

Jazzlyn: hoe gaat het met jullie?

Puggle: ik heb er ook in elk geval twee, dan kan ik er altijd 1 wassen en in de droger gooien als het nodig is. Ook twee wiegdekens trouwens. Voor de kinderwagen gebruik ik gewoon het wiegdekentje.

Vandaag gewerkt en ben aardig over de zeik moet ik zeggen... Kan het ook niet meer netjes zeggen. Ben nu al sinds half december bezig mijn verlof te regelen en mijn vakantiedagen. Ik heb 2 weken terug dan ook een mail naar P&O verstuurd dat ik voor half april echt duidelijkheid verwacht. Nu was het grapje alweer dat deze mevrouw van P&O weg was met de oude directeur want sinds een paar weken is het bedrijf overgenomen door iemand anders. Ook hiervan was ik niet op de hoogte gesteld, maar goed, nam aan dat het vast wel door de vervanger opgepakt zou worden. Nu weet ik de wettelijke eisen qua verlof, dus daar maak ik me niet druk over. Maar wel het feit dat ik vanaf oktober (indiensttreding) geen mogelijkheid heb gehad geen verlofdagen op te kunnen nemen doordat er dus ongediplomeerde mensen op de vloer staan, personeelstekort, ziekte ed. Nu had ik met haar besproken, deze dagen dus na mijn verlof op te nemen. Zodat ik een langere verlofperiode heb. Dat was mondeling allemaal prima., maar moest met P&O ook worden kortgesloten worden. Dus ik alles per mail verstuurd en ook dat er mondeling akkoord is gegeven. Nu krijg ik dus vandaag een mail van P&O en wonderbaarlijk van de verdwenen vrouw dat dit alleen mogelijk is als er vervanging is, en op dit moment kan ze dat dus niet zeggen. Kortom, ik ga lekekr mijn verlof in zonder enige duidelijkheid. Ben dus helemaal over de zeik, omdat ik al maanden hiermee bezig ben. Ik sta altijd voor dat k*tbedrijf klaar, in febr. een rotgesprek gehad en daar wilde ze me 6 weken van te voren met verlof laten gaan, nu sinds een maand is dat van de baan want ja collega X. heeft ontslag genomen en voorlopig hebben ze me nodig. Nu weet ik dat ik zelf mag aangeven dat ik eerder met verlof ga, maar ik wil verder gaan tot 13 mei... Want dat was mijn insteek en ik trek dat makkelijk nog. Maar omdat ik dus weer een stap naar mijn LG/ bedrijf toe zet en hun niet in de problemen wil helpen ben ik zo flexibel als het maar kan. Ik baal dus van mijn eigen gedrag en dat er gebruik van word gemaakt. Ook ben ik gewoon stom, er zijn geen verlofbriefjes of dergelijk en uit goed vertrouwen dacht ik dat het goed zat om verlofuren op te nemen na mijn verlof. Maar goed, weer op mijn bek gegaan uiteindelijk. Ik zie het egwoon niet zitten om in mijn verlof nog erachteraan te moeten of ik inderdaad vakantie kan opnemen.

Nu zijn er een aantal opties, of ik zeg mijn contract op (verloopt 18 okt.) maar vind ik een groot risico of ik ga na 16 weken weer aan het werk, maar dan weet ik nog niet of mijn contract verlengd word. Dat is ook nog eens de vraag, en dat word ook pas duidelijk in oktober. Ik ga vanavond de rechtsbijstand mailen voor advies hierover, ik wil gewoon weten wat mijn rechten zijn. Ook kreeg ik dit riedeltje te horen: tijdens je zw. verlof bouw je geen verlofuren meer op. Deze krijg je bij je WAZO uitkering uitgekeerd elke maand. Dit kan toch niet? Naja goed, ik moest het even kwijt, ben er gewoon behoorlijk pissig om en ben er klaar mee...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 15 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Happy di 10 apr 2012 - 18:24

Puggle schreef:
Happy schreef:Ik heb er 1 vd prenatal, hele simpele op de website staat hij geloof ik als ledikant deken katoen a 25,-. Wij hebben er een overtrekje omheen en een lakentje onder. Het lijkt me alleen zo dun, maar de kraamhulp vertelde bij de intake dat het helemaal goed was zo Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 15 561177 Heb wel een extra deken mocht dat nodig zijn.

Ja ik zie hem staan. Die lijkt me wel wat, ga ik van de week even voor kijken.
Maar wat bedoel je met een overtrekje? Is een deken met laken niet voldoende?

Een katoennen dekbedovertrekje, matcht mooier bij het kamertje :P. Dat is overigens niet nodig hoor, dekentje + lakentje is genoeg.

Jeetje ccc het zit jou op t werk niet echt mee. Ik kan je niet echt advies geven want ik heb geen verstand van dat soort zaken omdat ik eigen baas ben maar vervelend is het zeker! Kom voor je zelf op hoor Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 15 561177

Jazzlyn hoe gaat het met jullie??

Ik ben gister weer bij de vk geweest, Ik snap er niks meer van :P Mijn bloeddruk was vorige week te hoog, in het ziekenhuis gelukkig weer een stuk lager (135/75 en 126/78) gisteren zei ze dat het goed was dat hij gezakt was, en in combinatie met goede bloed/urine uitslagen geen zorgen waren voor zw.vergiftiging máár dat de onderdruk voor mijn doen wel aan de hoge kant was. Vervolgens meet ze zelf mn bloeddruk op en die was 150/80 en dat vond ze prima. Neutral Maar dat is toch nog iets hoger dan wat ze in het ziekenhuis gemeten hebben? Moet rustig aan doen, mag niet meer werken en moet over 2 weekjes weer naar de vk.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Amber- di 10 apr 2012 - 18:57

@ happy, was je eerste meeting toen niet zoiets van 150/95. Staat me namelijk iets van bij dat inderdaad je onderdruk te hoog was. Een onderdruk van 80 wat je nu hebt is inderdaad goed.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happy di 10 apr 2012 - 18:59

Ja dat klopt, maar ze vond de metingen 135/75 en 126/78 goed maar voor mijn doen (onderdruk) nog wel iets te hoog maar omdat de uitslagen van bloed en urine goed waren verder niets om zorgen over te maken, vervolgens meet ze zelf 150/80 en die vind ze dan weer prima, terwijl ze 135/75 en 126/78 ietsie te hoog voor mijn doen. Ik ga me er verder ook niet druk om maken, kleintje doet het erg goed en ik hou gewoon mn gemak nu Wink

Happy
Prater
Prater

Bericht  CCC di 10 apr 2012 - 19:25

Oooh wat fijn Happy! Maar idd, toch nog een beetje rust houden is niet verkeerd. Gelukkig dat er niks ernstigs aan de hand is!

Ben alweer een stuk rustiger dan gisteren, heb gisteravond de zaak aangemeld bij de rechtsbijstand en wacht nu op hun advies voordat ik verdere actie ga ondernemen. Heb meteen even wat andere zaken erbij gepakt zoals mijn contract en overuren. Ik ga nu toch proberen al mijn uren op contract te krijgen die ik gemiddeld de afgelopen maanden heb gewerkt, als ik eenmaal bezig ben ga ik er gewoon voor. Heb nu niks meer te verliezen, want ze maken het toch alleen maar moeilijk daar. Straks lekker op zoek naar iets anders dus! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  miss piggy di 10 apr 2012 - 21:08

@ monnie ow heerlijk jij ook al fijn weggeweest waar ben je naar toe geweest? en bevalt het thuis zijn?

@ happy fijn dat het weer de goede kant opgaat iig zorgen voor zw vergiftiging das al een hele zorg minder, doe het lekker rustig aan, ja het is moeilijk ik weet het haha

@ ccc wat vervelend dat ze zo doen op je werk, goed dat je hulp in hebt geschakeld hopelijk kunnen zij wat voor je betekenen en het is wel fijn als je iig nog een baan hebt dan kan je idd op je gemak zoeken naar iets anders. nog even volhouden en dan eerst lekker genieten van je verlof en meisje!

@ all gister even een baaldag gehad veel last van maagzuur ik denk dat ik toch teveel heb gegeten met pasen, heb toch maar de huisarts gebeld voor een receptje want het wordt alleen maar erger. verder gaat het goed alles is rustig hier en ook wel een beetje saai, morgen naar de vk voor een liggingsecho en om de bevalling te bespreken. ik wilde al die tijd thuis bevallen en na het lezen van wat folders ben ik weer aan het twijfelen gebracht. tja ik moet beslissen...
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415

Bericht  Puggle di 10 apr 2012 - 21:20

Happy, ok dan snap ik het nu met het opdekken smile En lekker rustig aan doen hoor! Ik merk ook echt dat dat me goed doet. Het is soms wel wat saai, maar mijn bloedruk is al een paar weken oké en ik heb eigelijk helemaal geen harde buiken meer nu.

Ccc, wat ontzettend rot op je werk zeg. Ik lees iedere keer zoveel gedoe bij jou op je werk! Lijkt me maar een vervelend bedrijf. Ik hoop dat je eraan uit komt met de rechtbijstand en dat je straks toch ander werk vind hoor.

Miss piggy, rot hè dat maagzuur, ik heb het ook super erg helaas. Wat heb je ervoor gekregen van de dokter?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  miss piggy di 10 apr 2012 - 21:24

Puggle schreef:

Miss piggy, rot hè dat maagzuur, ik heb het ook super erg helaas. Wat heb je ervoor gekregen van de dokter?

ik heb er al een hele tijd last van alleen het wordt steeds erger ik heb het al die tijd opgevangen met melk en vanillevla, net de huisarts gebeld en die heeft wat voorgeschreven ik kan het vanmiddag op gaan halen.

fijn dat het met jou ook goed gaat, ook al is het saai je ziet het is er goed voor Very Happy
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Shy di 10 apr 2012 - 21:25

Miss piggy: wat maakt je aan het twijfelen?

Ik ben gisteren naar een infoavond geweest in Woerden, dacht dat in het geboortecentrum pijnstilling werd gegeven maar dat is niet zo.
Wel op de suite op de 4e afdeling. Iemand die ik er daar over sprak zei dat het goed te doen is met washandjes enz ipv pijnstilling, denk alleen niet dat ik die gok durf te nemen aangezien ik nu al zo bang ben. Maar het ziet er zo super mooi en rustgevend uit dat hele geboortecentrum dat ik het bijna jammer vindt dat ik toch pijnstilling wil Laughing

Vanochtend hier weer overgeven :shock:
Wist even niet wat ik mee maakte haha, lang geleden dat ik er zo'n last van had.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rouge di 10 apr 2012 - 21:30

Goodmorning! Dames die al tegen het einde lopen, tot wanneer gaan jullie nog weg met de auto of uitjes doen? Ik vind het zo lastig inschatten, straks ga ik met zoon en vriendin ergens naartoe en moet dan stukje met de auto. Nou neem ik voor de zekerheid wel elke keer mn ziekenhuistas mee (staat al in de auto klaar). Maar omdat ik vorige week weeën had, vind ik het toch soort van spannend haha.
Maargoed ik ga er ook een beetje vanuit dat ik uiteindelijk in mijn 'veilige omgeving' ga beginnen met de bevalling, maar je weet maar nooit.

Voor alle pas bevallen dames: ik ben zo benieuwd naar foto's van jullie kleintjes, heb volgens mij nog geen 1 gezien.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Puggle di 10 apr 2012 - 21:37

Mp, ok hopen dat het spul van de dokter gaat helpen dan en als ik het straks niet meer trek ga ik ook gewoon bellen.

Shy, ik zou je gevoel volgen, zeker omdat je graag de mogelijkheid wil om pijnstilling te kunnen krijgen zou ik dan niet naar een geboortecentrum gaan zonder.
Vervelend dat je er ook tegen op ziet, ik ben echt bang aan het worden, heb er zo geen zin in Sad
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Happy di 10 apr 2012 - 21:45

Vervelend als je veel last hebt van maagzuur Miss Piggy! Hoop dat het helpt wat je van de dokter krijgt..Mij lukt het gelukkig nu ook nog met vanille vla en heel af en toe een rennie.

Shy wat heeft je aan het twijfelen gemaakt? Ik vind het ook een hele lastige keuze! Ik begin hoe dan ook thuis, ik "mag" de vk pas bellen als ik stevige weeen om de 3 minuten heb. Ik heb net het bed geregeld bij icare, want bevalt Wink het me thuis goed wil ik graag thuis blijven zou het erg zonde vinden als alles goed verloopt om dan naar het ziekenhuis te gaan. Maar ik heb morgen toevallig een rondleiding vanuit de zwangerschapscursus in het ziekenhuis wie weet veranderd mijn mening dan weer compleet.

Maar brr, ik heb net het bed geregeld, de envelopjes alvast besteld en zo nog een aantal dingentjes.. Het komt nu echt dichterbij ik zit er niet tegenop maar krijg nu ook wel de bibbers hoor!

Happy
Prater
Prater

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 21:49

Mogge! Maagzuur bah, daar heb ik ook last van. Melk drinken helpt wel een beetje.

Was zojuist even bij de gyneacoloog. Heb de kabouters weer ff zien trappelen en verder is er bloed geprikt want ik ben zooooo moe. Ben benieuwd of er wat uitkomt.

Gast
Gast

Bericht  CCC di 10 apr 2012 - 22:01

Ach, werk blijft inderdaad een gedoe. Zal ook best zijn dat het een 50/50 kwestie is van alles hoor, ik zal natuurlijk ook wel een aandeel hebben in bepaalde dingen. Maar wilde nu gewoon een duidelijk plan, zekerheid en duidelijkheid voor alle partijen aangezien ik ook heb gezien dat het met simpele vakantiedagen ook elke keer misgaat op de vloer. Ik wacht dit gewoon even rustig af, en heb besloten het voor nu te laten gaan. Het komt helemaal goed, alleen het heeft tijd nodig blijkbaar smile

Maagzuur: vervelend zeg dat jullie er zoveel last van hebben! Ik heb het gelukkig nog niet gehad (afkloppen! haha). Hopelijk helpt het receptje wat je van de HA krijgt MP!

Charlie: leeeukk! Krijg je elke keer een echo? smile En heb je foto's meegekregen? smile Heb je al van dat ijzerspulletje geprobeerd? Ben even de naam kwijt, kan het zo even voor je opzoeken, staat hier in de keuken. Hopelijk komt er iets uit, zodat je er iets mee kunt doen!

Thuisbevallen/ ziekenhuisbevalling: hier ook enorm aan het twijfelen! Vorige week geboorteplan besproken bij de VK. En omdat er in het begin van de zwangerschap een bacterie in mijn urine was gevonden, moet ik met 34 weken mijn urine weer laten controleren op die bacterie. Als het rustig is, dan mag ik thuis bevallen en anders word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Heb me nu eigenlijk een soort van neergelegd bij het idee dat ik in het ziekenhuis ga bevallen en opeens denk ik nu ook aan alle risico's die je thuis hebt. Mede door mijn vriend waarschijnlijk, want hij knijpt 'm gewoon voor de bevalling... Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 15 394967 Ik maak me er allemaal niet zo'n zorgen over, ook niet over de pijn. Ik wil het liefst geen pijnstilling, ik ben er nl. van overtuigd dat mijn lichaam het nodige aanmaakt en opppakt en ik er op die manier wel goed doorheen kom. Maar miss. gil ik het wel uit en wil ik meteen een ruggenprik ofzo tijdens de bevalling, je weet maar nooit.

Rouge: tja, vraag ik me dus ook af... Ik wilde eigenlijk nog een weekendje weggaan, maar vind het opeens wel spannend worden rond die tijd van eht verlof. Ik wil het liefst ook gewoon lekker in mijn veilige vertrouwde omgeving zijn als de bevalling begint. Maar om mezelf nou hier te houden binnen een straal van weet ik veel wat, vind ik ook zoiets... Ergens denk ik ook, overal zijn ziekenhuizen, dus dat komt vast goed... alleen mijn vriend moet dan nog daarnaartoe komen... dat is dan het enige waar ik over nadenk :p

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 22:02

Ik krijg elke keer een echo inderdaad, dat is elke 2/3 weken cheers . Bij de gyneacoloog krijg ik geen foto's, bij de echoafspraak wel elke keer. Dus over 2 weken weer! Da's wel het leuke van een tweeling smile.

Gast
Gast

Bericht  Happy di 10 apr 2012 - 22:05

Bedoel je Floradix ccc? Brr vind dat echt niet te pruimen dat spul Very Happy

Wij gaan geen grote afstanden meer doen met de auto wil het risico niet lopen, niet eens dat de bevalling begint maar als ik opeens niet fit oid word wil ik ook naar huis kunnen zonder daar eerst een uur of langer over hoeven te doen. Maar ik heb echt energie voor 0 ipv 10 Wink dus ik vind mijn huisje het fijnste plekje op t moment smile

Happy
Prater
Prater

Bericht  Lejow di 10 apr 2012 - 22:16

Ik zette altijd een glas limo klaar, dronk dan de floradix op, en dan gelijk de limo er achteraan. Dan was het wel redelijk te doen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Weegschaal di 10 apr 2012 - 22:18

Puggle schreef:
Vervelend dat je er ook tegen op ziet, ik ben echt bang aan het worden, heb er zo geen zin in Sad

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 15 699888
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Puggle di 10 apr 2012 - 22:20

Weegschaal schreef:
Puggle schreef:

Lief van je, al moet ik me eigelijk wel wat schamen natuurlijk. Er zijn veel ergere dingen dat blijkt wel. Een dikke hug voor jou!!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Weegschaal di 10 apr 2012 - 22:21

Puggle schreef:
Weegschaal schreef:
Puggle schreef:

Lief van je, al moet ik me eigelijk wel wat schamen natuurlijk. Er zijn veel ergere dingen dat blijkt wel. Een dikke Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 15 699888 voor jou!!

Ik zou er zelf ook tegenop zien! En er zijn altijd wel ergere dingen, maar dit gaat jou aan!!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  CCC di 10 apr 2012 - 22:22

Dank u dames! Ik bedoel idd Floradix! Vergeethormoontjes he Laughing

Tja, het is idd niet het allerlekkerste, maar ik gooide er gewoon wat sinaasappelsap doorheen of een ander sapje met vit. c. Dat schijnt het nog beter op te nemen. Gebruik het overigens alleen als ik een paar dagen minder energie heb, voel vrij snel als mijn ijzer daalt... Word dan echt heel moe en duizelig soms met flauwvallen, durfde dus nooit bloed te laten prikken, dus ben altijd zelf een beetje opzoek gegaan naar alternatieven. Nu ik dat bloedprikken en dat HB vingerprikje heb gedaan, denk ik echt ooh man waar heb ik zo'n probleem van gemaakt al die tijd :p

Heb het vd week trouwens ook aan mijn vriend gegeven, die was dood en doodmoe (tja, gewoon overwerkt en niet goed voor jezelf zorgen)... paar keer heeft ie het onder dwang opgedronken (blijft een man he, zoiets neem ik niet hoor, dat is voor vrouwen :p) en hij is weer superfit haha

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Urban Naked di 10 apr 2012 - 22:29

Ccc: wat onwijs vervelend dat gedoe op je werk. ik hoop dat het snel oplost zodat je rust in je hoofd hebt.

Rouge: ik ben vandaag 40+3 en ik heb wel wat geminderd met uitstapjes. Sowieso hebben wij geen auto dus ver weg gingen we al niet, maar tot vorige week ging ik nog wel bij vrienden op bezoek en naar het cafe. Nu sjok ik nog 1 keer per dag ergens heen, de supermarkt bijvoorbeeld of vanmiddag de verloskundige. Dat doe ik ook nog wel op de fiets. Gaat heel traag en Amsterdam met z'n heerlijke bruggetjes is best zwaar fietsen.. maar lopen is sowieso niks en ik wil nog wel iets bewegen.

Verder: chagrijnig en ongeduldig.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  CCC di 10 apr 2012 - 22:31

Weegschaal schreef:
Puggle schreef:

Zie je zo op tegen de bevalling? Heb even een stukje gemist vrees ik...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 10 apr 2012 - 22:31

Baby van UN
HET IS JOUW TIJD OM NAAR BUITEN TE KOMEN!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  miss piggy di 10 apr 2012 - 22:34

@ shy mijn man is voorstander van het ziekenhuis en idd de pijnstilling, ik ben niet zo'n watje maar als het echt niet te houden is dan is het wel fijn als je een ruggeprik kan krijgen, dat maakt me dus aan het twijfelen, morgen nog maar eens bespreken met de vk

@ rouge wij maken nu ook geen lange autoritten meer, maar ik blijf ook niet thuis gewoon wat op bezoek of naar de stad anders duurt de tijd zo lang, half uurtje das het max wat we nog met de auto doen naar de ouders van mijn man.

@ puggle ik laat het je weten als het helpt en het kan helemaal geen kwaad, dus ja als het helpt dan is dat toch wel fijn natuurlijk.

@ charlie wat leuk weer een echo, hopelijk is je bloed goed.
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: