Aiolie
+3
Tiara
kajaka88
lyke
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aiolie
Hoe maken jullie Aiolie?
heb het vorige week een keer zelf gemaakt maar dit smaakte niet zoals de lekkere romige aiolie in spanje..
heb het vorige week een keer zelf gemaakt maar dit smaakte niet zoals de lekkere romige aiolie in spanje..
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Re: Aiolie
Uit een zakje van Duyvis
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
kajaka88 schreef:
Uit een zakje van Duyvis
Ja dat kan natuurlijk ook! Wist niet dat ze daar zakjes voor hadden..
Maar vind het ook leuk om het helemaal zelf te maken..
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Met mayonaise, knoflook en citroensap! Vind het zo lekker!
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
zoals je zelf mayonaise zou maken, maar dan vervang ik de azijn door citroensap en laat de mosterd weg. wel met knoflook natuurlijk! evt als laatste wat creme fraiche erdoorheen, wordt ie wat voller van!
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Zelf mayonaise maken is echt lastig! Het is mij nog nooit gelukt alle pogingen tot aïoli hebben geleid tot hele dunne sla-dressing...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik zelf mayonaise maak doe ik dat met de staafmixer. Eidooier, olie, mosterd, azijn (zoetstof) in de beker van de staafmixer doen, de staafmixer erin zetten, aandoen en langzaam omhoog trekken. Nog nooit mislukt!
Aioli heb ik nog nooit gemaakt, maar lijkt me ook makkelijk te maken op dezelfde manier, maar dan met knoflook toegevoegd.
Aioli heb ik nog nooit gemaakt, maar lijkt me ook makkelijk te maken op dezelfde manier, maar dan met knoflook toegevoegd.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Niekske schreef:Zelf mayonaise maken is echt lastig! Het is mij nog nooit gelukt alle pogingen tot aïoli hebben geleid tot hele dunne sla-dressing...
Ik dacht dat ook, maar vind het echt meevallen! Als je maar genoeg geduld hebt, de olie er echt druppel voor druppel bij gieten, dan kan er haast niks mis gaan.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: