Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik zit in dubio...

+7
Siem
Pandora
Antibes
Beachgirl
Ella
Susan
LDJ
11 plaatsers

Ga naar beneden

Ik zit in dubio... Empty Ik zit in dubio...

Bericht  LDJ ma 26 maa 2012 - 4:58

Ik zit in dubio en ik word gek van mijzelf Mad .
Ik werk een tijd in de zorg. Sinds kort ben ik een opleiding begonnen.
Hier had ik echt veel zin in, maar tis best pitteg en kost veel energie en tijd.
Het zo dat ik onverwacht zwanger ben geraakt, ons kindje is overigens enorm welkom, laat dat duidelijk zijn!!
Nu vind ik de combinatie, school en werk momenteel best pittig, het valt me best zwaar.

Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn praktijkbegeleidster.
Ze vertelde mij dat ik de opleiding wel zou kunnen halen, maar dat het dan wel heel pittig
word en dat ik er dan wel helemaal vol voor moet gaan en me strak aan de planning
zal moeten gaan houden. Dan is het haalbaar.
Stel dat ik iets krijg met mijn zwangerschap of wat dan ook, dan is het al niet meer haalbaar.

Ook kon ze zich wel voorstellen dat ik nu terug ga in de oude functie en dat ik daarin verder ga.
Dat ik nu voor mijzelf en ons kies en meer kan genieten van alles, (er moet tenslotte nog heel wat gebeuren) ook als straks ons kindje er is en
dat ik evt later mijn opleiding kan voortzetten.

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
Van de ene kant zou ik heel graag dat papiertje willen halen, maar moet dat dan
ten koste gaan van alles?
Van de andere kant denk ik; laat ik maar terug gaan in mijn oude functie en gaan genieten van alles
zonder al die stress.

Wat is jullie mening hierover?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zit in dubio... Empty Re: Ik zit in dubio...

Bericht  Susan ma 26 maa 2012 - 5:10

Ik zou zelf de opleiding uitstellen, terug gaan naar de oude functie en op een later tijdstip die opleiding weer oppakken. Als het allemaal goed loopt moet dat over een paar jaar toch gewoon kunnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella ma 26 maa 2012 - 6:31

Susan schreef:Ik zou zelf de opleiding uitstellen, terug gaan naar de oude functie en op een later tijdstip die opleiding weer oppakken. Als het allemaal goed loopt moet dat over een paar jaar toch gewoon kunnen.

+1, uit intresse hoor maar om welke opleiding gaat het?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Beachgirl ma 26 maa 2012 - 6:32

Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  LDJ ma 26 maa 2012 - 6:43

Ja,omdat ik het een hele lastige beslissing vind!!!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Antibes ma 26 maa 2012 - 6:43

Lees ik er overheen of staat het er niet? Wat mij doorslaggevende informatie lijkt is hoelang je er (als je er dus vol voor gaat en je strak aan de planning houdt) nog over gaat doen om de opleiding af te ronden? Lukt dat nog (redelijk ruim) voor de eventuele bevalling? En zo niet, mag je dan nog uitlopen om de ALLERlaatste dingetjes af te ronden?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  LDJ ma 26 maa 2012 - 6:48

Antibes schreef:Lees ik er overheen of staat het er niet? Wat mij doorslaggevende informatie lijkt is hoelang je er (als je er dus vol voor gaat en je strak aan de planning houdt) nog over gaat doen om de opleiding af te ronden? Lukt dat nog (redelijk ruim) voor de eventuele bevalling? En zo niet, mag je dan nog uitlopen om de ALLERlaatste dingetjes af te ronden?
De opleiding duurt nog tot volgend jaar juni.
Ik beval waarschijnlijk begin november. Er mag dus niks misgaan wil ik het dan halen,want volgend jaar juni is gewoon de eindstreep zeg maar.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  LDJ ma 26 maa 2012 - 6:49

Oh en evt eerder afronden kan niet.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pandora ma 26 maa 2012 - 6:56

Je hebt nu dus wel verteld dat je zwanger bent??

Als het je nu al heel erg zwaar valt zou ik naar de mogelijkheden kijken om de opleiding even uit te stellen. Ik weet helaas uit ervaring dat een zwangerschap niet altijd volledig naar wens gaat (ons kindje groeide niet goed waardoor ik nog slechts halve dagen mocht werken, ik kreeg bekkeninstabiliteit en kreeg zwangerschapsvergiftiging). Ik denk dat wanneer je het wat rustiger aan doet dat beter is voor jezelf en jullie kindje.

Maar ja, wat is wijsheid... je zal hier voor jezelf uit moeten komen hoe belangrijk dat papiertje voor je is en of je het nu of in de toekomst wenst te behalen... Maar ik persoonlijk zou er voor kiezen om het wat rustiger aan te doen, maar de een kan nu eenmaal meer aan dan de ander...

Succes met het maken van je beslissing!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  LDJ ma 26 maa 2012 - 6:59

Pandora schreef:Je hebt nu dus wel verteld dat je zwanger bent??

Als het je nu al heel erg zwaar valt zou ik naar de mogelijkheden kijken om de opleiding even uit te stellen. Ik weet helaas uit ervaring dat een zwangerschap niet altijd volledig naar wens gaat (ons kindje groeide niet goed waardoor ik nog slechts halve dagen mocht werken, ik kreeg bekkeninstabiliteit en kreeg zwangerschapsvergiftiging). Ik denk dat wanneer je het wat rustiger aan doet dat beter is voor jezelf en jullie kindje.

Maar ja, wat is wijsheid... je zal hier voor jezelf uit moeten komen hoe belangrijk dat papiertje voor je is en of je het nu of in de toekomst wenst te behalen... Maar ik persoonlijk zou er voor kiezen om het wat rustiger aan te doen, maar de een kan nu eenmaal meer aan dan de ander...

Succes met het maken van je beslissing!
Dank jewel voor je reactie.
Ik heb het vandaag aan de praktijkopleider verteld, ik hield het niet meer. Voor de rest weten de collega´s nog niet. Eigenlijk weet ik diep in mijn hart wel dat ik rustiger aan zal moeten gaan doen. Maar tegelijkertijd vind ik dat weer heel lastig, want het voelt dan een beetje als falen.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan ma 26 maa 2012 - 7:43

Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, blijft er dan wel iets staan van wat je tot nu toe hebt gedaan, of is al je werk dan voor niks geweest en moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen? Dat zou voor mij ook nog meetellen. Als er iets blijft staan zou je nog kunnen overwegen of je het nog even aankijkt, dan is alles wat je hebt gehaald mooi meegenomen, dan heb je ook nog de gedachte dat je altijd kunt stoppen als het niet meer gaat. Als alles voor niks is geweest in het geval dat je het niet redt dan zou ik nu sowieso niet doorgaan. Straks heb je een klotezwangerschap door alle stress en ben je te moe om ervan te genieten en dan loop je ook nog het risico dat dat voor niks is. Daarbij denk ik dat dat ook teveel druk zal geven en dat je dan eerder geneigd bent om over je eigen grenzen te gaan, omdat het gewoon rot is om voor niks te hebben gewerkt. Dan zou ik dus liever mezelf in bescherming nemen en nu het besluit nemen om het later te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 26 maa 2012 - 7:45

Beachgirl_24 schreef:Sorry hoor maar is dit niet al het 3e topic dat je hierover start de afgelopen week?

https://yescafe.actieforum.com/t23729-ik-weet-het-even-niet

https://yescafe.actieforum.com/t23548-is-het-stom-om-nu-al-wat-rustiger-aan-te-willen-doen

So what eigenlijk? Al wil ze er morgen en overmorgen nóg een topic over openen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LDJ ma 26 maa 2012 - 8:18

Susan schreef:Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, blijft er dan wel iets staan van wat je tot nu toe hebt gedaan, of is al je werk dan voor niks geweest en moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen? Dat zou voor mij ook nog meetellen. Als er iets blijft staan zou je nog kunnen overwegen of je het nog even aankijkt, dan is alles wat je hebt gehaald mooi meegenomen, dan heb je ook nog de gedachte dat je altijd kunt stoppen als het niet meer gaat. Als alles voor niks is geweest in het geval dat je het niet redt dan zou ik nu sowieso niet doorgaan. Straks heb je een klotezwangerschap door alle stress en ben je te moe om ervan te genieten en dan loop je ook nog het risico dat dat voor niks is. Daarbij denk ik dat dat ook teveel druk zal geven en dat je dan eerder geneigd bent om over je eigen grenzen te gaan, omdat het gewoon rot is om voor niks te hebben gewerkt. Dan zou ik dus liever mezelf in bescherming nemen en nu het besluit nemen om het later te doen.

Als ik het nu om wat voor reden niet haal en ik besluit om er later voor te gaan. Zal ik alles opnieuw moeten doen en heb ik alles voor niks gedaan idd.
Nu voel ik me wel heel goed, op moeheid na. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dit de rest van mijn zwangerschap zal gaan en hoe de bevalling zal gaan als het zover is. Dan ben ik dus al het bokje als er iets is.
En je hebt gelijk, ik moet er juist van genieten en van alle dingen eromheen en niet alleen maar gestresst zijn en ik merk dat ik dat nu al ben omdat het voor nu eigenlijk teveel is.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan ma 26 maa 2012 - 8:21

Als je in dat geval alles voor niks hebt gedaan zou ik er nu voor kiezen om de opleiding op een later tijdstip te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Siem ma 26 maa 2012 - 8:54

Heb even je andere topics gelezen, maar wat ik me nog afvroeg hoeveel uur besteed je nog aan je opleiding thuis aangezien ik zag dat het maar om 4 uur extra per week ging.

Als je er buiten nl niet veel hoeft te doen zou ik het toch nog even aankijken, immers je hebt nu aangegeven dat je zwanger bent hier zullen ze dan qua werkindeling naar alle waarschijnlijkheid ook wat meer rekening gaan houden zodat je niet 1 week heel veel werkt en de ander een stuk minder.

Ben het wel met Susan eens dat het erg zuur is dat niks blijft staan en dat dat inderdaad ook nog een overweging kan zijn.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  LDJ ma 26 maa 2012 - 9:21

Bloempie schreef:Heb even je andere topics gelezen, maar wat ik me nog afvroeg hoeveel uur besteed je nog aan je opleiding thuis aangezien ik zag dat het maar om 4 uur extra per week ging.

Als je er buiten nl niet veel hoeft te doen zou ik het toch nog even aankijken, immers je hebt nu aangegeven dat je zwanger bent hier zullen ze dan qua werkindeling naar alle waarschijnlijkheid ook wat meer rekening gaan houden zodat je niet 1 week heel veel werkt en de ander een stuk minder.

Ben het wel met Susan eens dat het erg zuur is dat niks blijft staan en dat dat inderdaad ook nog een overweging kan zijn.
Ik werk 32 uur p week.hier zit 4 uur school bij in en komt er 4 uur school voor mijzelf bij. Hierbij komt nog dat ik het huiswerk en het maken van de proeves thuis in mijn vrije tijd moet doen. Normaal gesproken zou ik hiervoor willen gaan, maar nu ik zwanger ben is het wel heel erg veel...
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tiara ma 26 maa 2012 - 9:27

Zou je niet minder kunnen gaan werken bijv 24 uur? Zodat je toch de school kan afmaken?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Annie24 ma 26 maa 2012 - 9:37

Kan je niet kijken hoever je komt of heb je op dit moment al zoveel klachten dat je al zeker weet dat je het niet gaat halen?
Misschien dat je daarna evt studietijd verkorting kan krijgen oid?

Ik werkte 36 uur toen ik zwanger was en deed daarnaast nog een opleiding: ging daarvoor 3 uur per week naar school en had ongeveer 4 uur per week zelfstudie thuis. Ik heb gelukkig een hele fijne zwangerschap gehad en heb toen ook nog gewoon mijn examens kunnen doen. Ik had er ook voor kunnen kiezen meteen al te stoppen, maar vond het slimmer door te zetten en te kijken hoever ik kwam.

Inmiddels is mijn zoontje 1 jaar geweest en heb ik het vervolg van de opleiding weer opgepakt (zijn in totaal 6 deelcertificaten waarvan ik er nu 3 heb) maar dat valt me nu écht vies tegen. Ik werk nog steeds 36 uur, volg daarnaast de opleiding en wil ook nog graag voldoende tijd aan mijn zoontje besteden. Kom handen en ogen tekort af en toe laughcry Ik heb 4 april weer examen, daarna 1 in juni en 1 in oktober en hoop dat ik alles in 1x haal zodat ik in oktober klaar ben Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Siem ma 26 maa 2012 - 9:50

LDJ schreef:
Bloempie schreef:Heb even je andere topics gelezen, maar wat ik me nog afvroeg hoeveel uur besteed je nog aan je opleiding thuis aangezien ik zag dat het maar om 4 uur extra per week ging.

Ik werk 32 uur p week.hier zit 4 uur school bij in en komt er 4 uur school voor mijzelf bij. Hierbij komt nog dat ik het huiswerk en het maken van de proeves thuis in mijn vrije tijd moet doen. Normaal gesproken zou ik hiervoor willen gaan, maar nu ik zwanger ben is het wel heel erg veel...

Dan zou het inderdaad qua tijd veel schelen alleen al acht uur school en daarnaast nog extra vrije tijd. Als je nu al het gevoel hebt dat het je teveel is dan is het waarschijnlijk beter voor jou om te stoppen met de opleiding. Maar dat kan je zelf het beste bepalen, jij weet immers hoe je je voelt en hoeveel energie je op het moment hebt. Zou er wel rekening mee houden dat als je al problemen had met bijhouden van de studie ed voordat je zwanger was het met een kindje waarschijnlijk nog veel moeilijker zal zijn en dat er ook een kans aanwezig is dat je de opleiding later misschien ook niet gaat afmaken..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Flip Fluitketel ma 26 maa 2012 - 14:12

Maar is het niet zo dat je met je al behaalde deelcertificaten in kan stromen in het 2e jaar o.i.d.? Omdat ik lees dat als je stopt alles voor niets is geweest, maar naar mijn weten (je doet toch de VIG opleiding?) kan je met die behaalde deelcertificaten gewoon instromen dan op een later tijdstip in het jaar waar je nu inzit.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  SleepingBeauty di 27 maa 2012 - 0:05

Moeilijke beslissing lijkt me.

Is er geen mogelijkheid dat je de opleiding tot helft bijv. kan volgen en dan volgend jaar of wanneer dan ook de opleiding weer op kan pikken vanaf dat punt?
Als dat niet kan lijkt het me wel dat het steeds pittiger wordt, de combinatie met zwanger zijn en werken.

Als ik jou was zou ik denk ik de opleiding doorschuiven naar later.
Ik zou denk ik ook het gevoel hebben nu te moeten genieten van de zwangerschap en alles wat daar bij komt kijken. Dat kun je niet meer overdoen. (niet van dit kindje in ieder geval)
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: