Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, mijn kat is te dik!

+11
Herfstblaadjes
piene1983
Raindrop
Bazinga
Marin
Bubbelicious
Le Chat Noir
Sterre
TukTuk
Rush
Rovine
15 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Help, mijn kat is te dik! - Pagina 3 Empty Re: Help, mijn kat is te dik!

Bericht  Bazinga vr 23 maa 2012 - 9:40

Ah wat is ie mooi!!

En dat buikje daaronder lijkt mij ook doordat 't een geholpen kater is, hoor! Frits heeft 't een klein beetje, maar 't valt niet zo op door z'n langere vacht en Moshi heeft 't ook beetje.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  TukTuk vr 23 maa 2012 - 9:43

Ik vind hem ook niet dik hoor! Mijn kat Simba is dikker :P

Dat buikje komt idd door de castratie. Simba heeft dat ook, maar dat is puur vel wat los hangt, geen vet verder. Daar doe je niks aan verder Help, mijn kat is te dik! - Pagina 3 561177

Mooi issie ook! Ik moest ff 2x kijken, mijn poes Nala lijkt kwa tekening er heel erg op:P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterre vr 23 maa 2012 - 22:19

Ramses lijkt echt op Henk! Zal straks ook even een duidelijke foto maken van zijn tekening.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Rovine vr 23 maa 2012 - 23:06

Vind Henk zelf ook echt heel mooi (maar vindt niet elk baasje dat van zijn eigen kat), maar echt zeldzaam zijn ze niet geloof ik. Heb al heel veel kopieën gezien van hem, op mijn oude laptop had ik een mapje met allemaal foto's van katten die hem hadden kunnen zijn.

Hij is inderdaad gecastreerd en ook via een buikoperatie, dus dat verklaart zijn kwabbetje dan.

Net heb ik 60 gram brokken afgewogen in een mok, die staat nu in de kast en vanuit die mok wil ik dan gedurende de dag zijn bak bijvullen. Eens kijken hoever we komen, gezien ik nu niet echt inzicht heb wat hij naar binnen schrokt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Minx vr 23 maa 2012 - 23:43

Ik heb dan ook een vraagje, hoe krijg je het voor elkaar om 1 van de twee katten af te laten vallen en de ander niet die is mooi op gewicht??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  TukTuk za 24 maa 2012 - 0:18

Fairytale schreef:Ik heb dan ook een vraagje, hoe krijg je het voor elkaar om 1 van de twee katten af te laten vallen en de ander niet die is mooi op gewicht??

Weet niet of dit haalbaar is, maar denk dat de enige oplossing is de kat die niet hoeft af te vallen, smorgens of savonds in aparte ruimte, de keuken bijv, nog wat extra voer te geven?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Herfstblaadjes za 24 maa 2012 - 0:32

Wat een leuke kat! Ik heb er ook zo 1 smile

Laatst aangepast door Herfstblaadjes op za 24 maa 2012 - 1:21; in totaal 1 keer bewerkt
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 0:47

Zo'n kwabje heeft mijn poezebeest ook! Maar die is oud, dik & versleten Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Minx za 24 maa 2012 - 3:03

AngelNyn schreef:
Fairytale schreef:Ik heb dan ook een vraagje, hoe krijg je het voor elkaar om 1 van de twee katten af te laten vallen en de ander niet die is mooi op gewicht??

Weet niet of dit haalbaar is, maar denk dat de enige oplossing is de kat die niet hoeft af te vallen, smorgens of savonds in aparte ruimte, de keuken bijv, nog wat extra voer te geven?

Ik probeer dat al maar werkt niet. Geef hem wel altijd het grotere bakje eten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Raindrop zo 25 maa 2012 - 1:08

Pippa schreef:Zo'n kwabje heeft mijn poezebeest ook! Maar die is oud, dik & versleten Very Happy

En dolgelukkig waarschijnlijk Very Happy Hoe oud is je poezebeest trouwens?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 5:46

Raindrop schreef:
Pippa schreef:Zo'n kwabje heeft mijn poezebeest ook! Maar die is oud, dik & versleten Very Happy

Haha, en gek op slapen! Hij is van September '99, dus hij is 12 op dit moment!

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 25 maa 2012 - 7:39

Pippa schreef:
Raindrop schreef:

Dat is een hele leeftijd haha! Mijne is dan wel jonger maar is ook dol op slapen haha al heeft hij wel zijn speelse momenten. Is jouw kat nog weleens speels (echt druk enzo)?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:38

Henk lijkt een beetje op mijn poes! Niet qua uiterlijk dan, maar wel qua leeftijd en gewicht! De jongste van de twee is van mei 2010 en woog halverwege vorig jaar ruim 5 kilo. De DA heeft toen aangegeven dat ze te dik werd en toen zijn we van Porta21 overgestapt. We hebben diverse soorten voer geprobeerd en zijn uiteindelijk bij Hills Light uitgekomen. "Kleine poes" is van 5,1 naar 4,8 kilo gegaan en grote poes van 4,7 naar 4,2 terwijl grote poes niet hoefde af te vallen.

Maar omdat de poezen nu stinken in hun vacht (ze ruiken heel muffig) en de kattenbakken stinken, denk ik dat we ze weer overzetten naar Royal Canin indoor 27. Dan voeren we de lichtste poes iets vaker en de zwaardere poes krijgt dan gewoon 2x per dag. Worden ze dan weer te zwaar, gaan we weer over op light.

Wij kopen overigens alles via zooplus en laten dit thuis bezorgen. Ideaal en veeeeel goedkoper dan de dierenwinkels hier in de buurt!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:39

Raindrop schreef:
Pippa schreef:
Raindrop schreef:

Dat is een hele leeftijd haha! Mijne is dan wel jonger maar is ook dol op slapen haha al heeft hij wel zijn speelse momenten. Is jouw kat nog weleens speels (echt druk enzo)?

Ja, hij kan soms rondrennen, gek doen, spelen met zijn muizen, vooral in de nacht doet hij dat (als wij willen slapen....) Maar je merkt dat hij niet zoveel energie heeft, door zijn leeftijd & door zijn hartprobleem, dus hij slaapt enorm veel. Maar als die wakker is, maak dan je borst maar nat nerd

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 25 maa 2012 - 8:50

Oreo schreef:Henk lijkt een beetje op mijn poes! Niet qua uiterlijk dan, maar wel qua leeftijd en gewicht! De jongste van de twee is van mei 2010 en woog halverwege vorig jaar ruim 5 kilo. De DA heeft toen aangegeven dat ze te dik werd en toen zijn we van Porta21 overgestapt. We hebben diverse soorten voer geprobeerd en zijn uiteindelijk bij Hills Light uitgekomen. "Kleine poes" is van 5,1 naar 4,8 kilo gegaan en grote poes van 4,7 naar 4,2 terwijl grote poes niet hoefde af te vallen.

Maar omdat de poezen nu stinken in hun vacht (ze ruiken heel muffig) en de kattenbakken stinken, denk ik dat we ze weer overzetten naar Royal Canin indoor 27. Dan voeren we de lichtste poes iets vaker en de zwaardere poes krijgt dan gewoon 2x per dag. Worden ze dan weer te zwaar, gaan we weer over op light.

Wij kopen overigens alles via zooplus en laten dit thuis bezorgen. Ideaal en veeeeel goedkoper dan de dierenwinkels hier in de buurt!

Het is ook de moeite waard om te kijken op de duitse zooplus en de belgische, vaak is het daar goedkoper en boven een bepaald bedrag betaal je dan ook geen verzendkosten smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  myloon zo 25 maa 2012 - 8:55

Onze poes krijgt 's morgens 25 gram brokken (speciaal voor binnen katten) en 's avonds 25 gram natvoer. Dit is in overleg gegaan met de dierenarts omdat ze ook wat dik werd. Ze heeft het wel direct op maar dat is niet erg.

myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 9:56

AN, die tip kreeg ik idd al eerder (ook andere zooplus, zoals Polen, spanje, etc kunnen verschil maken) maar voor ons voer scheelt het helaas niet veel!

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 25 maa 2012 - 10:12

Pippa schreef:
Raindrop schreef:
Pippa schreef:
Raindrop schreef:

Ja, hij kan soms rondrennen, gek doen, spelen met zijn muizen, vooral in de nacht doet hij dat (als wij willen slapen....) Maar je merkt dat hij niet zoveel energie heeft, door zijn leeftijd & door zijn hartprobleem, dus hij slaapt enorm veel. Maar als die wakker is, maak dan je borst maar nat Help, mijn kat is te dik! - Pagina 3 827601

Haha leuk is dat he Very Happy Mijn kat gaat ook het liefst 's nachts spelen als wij willen gaan slapen. Heeft je kat trouwens (veel) last van zijn hartprobleem?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: