Help, mijn kat is te dik!
+11
Herfstblaadjes
piene1983
Raindrop
Bazinga
Marin
Bubbelicious
Le Chat Noir
Sterre
TukTuk
Rush
Rovine
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Help, mijn kat is te dik!
Rovine schreef:Ik ga me eens verdiepen in die Carocat! Mijn ratjes kregen vroeger ook loeiduur voer, waarvan ik geloofde dat het beter voor ze was. Mijn ex vond dat een beetje onzin en te duur, maar nu ik alleen ben kan ik dat zelf weer uitzoeken. Best wennen eigenlijk.
Uiteindelijk moet je iets geven waar je jezelf goed bij voelt, en natuurlijk, er zijn genoeg katten die het heel goed doen op bijv. Felix, maar ik denk dat een zak felix ook nog vrij duur is, volgens mij ligt een zak van 4 kg rond de 12/13 euro?, dan zit je op 3 euro per kilo, als je dan uitrekent dat je voor bijv. Carocat 44 euro voor 15 kilo betaald, kom je nog niet eens aan die 3 euro per kilo.
Wel de brokken in een grote ton bewaren die je goed kan afsluiten, wij doen altijd een voorraadje voer in een plastic bak (die dus ook volledig afgesloten kan worden), en daar telkens dan uit halen, zodat niet constant die grote ton open hoeft, want hoe vaker er lucht bij komt, hoe sneller de kwaliteit afneemt. Dus die ton gaat maar een paar keer totaal open.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Die Felix heb ik gekocht, de avond dat ex het huis verliet, toen kwam ik er ineens achter dat de brokken op waren, dus snel naar de AH geraced en niet echt opgelet, was in de bonus, dus meegenomen. Hij krijgt het niet altijd dus, vaker AH eigen merk of die rode/gele/blauwe dozen van de Aldi. Arocat (Makro) kreeg hij ook veel. Maar duur is het inderdaad, eerlijk gezegd ook nooit echt goed over nagedacht. Heb iig nu nog een pak Felix, heb ik nog eventjes de tijd me verder te oriënteren.
Rauw voer leek me ook wel interessant, ex vond het niks, dus nooit goed uitgezocht. Misschien ook de moeite waard eens te bekijken en deels over te gaan.
Rauw voer leek me ook wel interessant, ex vond het niks, dus nooit goed uitgezocht. Misschien ook de moeite waard eens te bekijken en deels over te gaan.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:Die Felix heb ik gekocht, de avond dat ex het huis verliet, toen kwam ik er ineens achter dat de brokken op waren, dus snel naar de AH geraced en niet echt opgelet, was in de bonus, dus meegenomen. Hij krijgt het niet altijd dus, vaker AH eigen merk of die rode/gele/blauwe dozen van de Aldi. Arocat (Makro) kreeg hij ook veel. Maar duur is het inderdaad, eerlijk gezegd ook nooit echt goed over nagedacht. Heb iig nu nog een pak Felix, heb ik nog eventjes de tijd me verder te oriënteren.
Ja het was verder ook geen aanval hoor
Rauw lijkt mij inderdaad ook wel iets, maar echt echt rauw, als in stukken hart, vlees, lever etc geven, dat gaat hier niet lukken.
En het is ook niet goed geloof ik om rauw en brokken te combineren.
Wel zou je Carnibest kunnen overwegen. Dit zijn "worsten" die in de vriezer bewaard moeten worden, dat is 100% vlees. Je hoeft dus niet zelf van alles te gaan afwegen, snijden, vermalen etc.
TukTuk- Ratel
Zo vatte ik het ook niet op. Wilde enkel verduidelijken dat hij eigenlijk nooit Felix krijgt, behalve nu dan even.
Dat het beter niet gecombineerd kan worden wist ik niet, maar heb dan nog niks uitgezocht. Maar die zakjes vlees... het is een grauwe bende met gelei en een verdwaalde doperwt. Wat moeten katten met doperwten? Daarom was ik er nooit zo'n voorstander van. Maar als hij er om 5 uur 's ochtends al om gaat bedelen strijk ik maar weer over mijn hart. Want behalve zeuren kan hij ook goed chanteren.
Heb ooit wel eens huisdierenvlees gekocht. Uit de vriezer bij de AH, plastic bakje met een soort gehakt erin. Het zag er al als niet te vreten uit, daar dachten de katten hetzelfde over. Carnibest ga ik ook eens opzoeken!
Dat het beter niet gecombineerd kan worden wist ik niet, maar heb dan nog niks uitgezocht. Maar die zakjes vlees... het is een grauwe bende met gelei en een verdwaalde doperwt. Wat moeten katten met doperwten? Daarom was ik er nooit zo'n voorstander van. Maar als hij er om 5 uur 's ochtends al om gaat bedelen strijk ik maar weer over mijn hart. Want behalve zeuren kan hij ook goed chanteren.
Heb ooit wel eens huisdierenvlees gekocht. Uit de vriezer bij de AH, plastic bakje met een soort gehakt erin. Het zag er al als niet te vreten uit, daar dachten de katten hetzelfde over. Carnibest ga ik ook eens opzoeken!
Rovine- Ratel
Rovine schreef:Zo vatte ik het ook niet op. Wilde enkel verduidelijken dat hij eigenlijk nooit Felix krijgt, behalve nu dan even.
Ja die zakjes vlees vraag ik me ook altijd af wat ze er lekker aan vinden Mijn ene kat likt alleen de saus op, de brokjes "vlees" die er in zitten laat hij staan.. Gek beest
Ik herken je gevoel wel hoor, dat je ze graag een plezier wilt doen!
Mijn poes heeft een voedselallergie, iedere dag braakte ze en had ze diarree, zijn paar keer naar DA geweest zonder resultaat, uiteindelijk heb ik zelf paar weken geleden besloten nieuw, speciaal voer te proberen (Kattovit), (Royal Canin hypoallergenic werkte niet), en dat gaat nu gelukkig goed. Zij krijgt een half blikje pate (zijn blikjes van 185 gram, dus wel groter dan die normale blikjes in de supermarkt) op een dag en droge brokken. De pate geef ik nu omdat ik graag wil dat ze aankomt (ze was 1,8 kilo maar, en ze ziet er uit alsof ze pas een paar maanden oud is), de botten staken uit enzo. Ze is nu 200 gram aangekomen in 3 weken tijd.
Zij is gek op natvoer, en dan staat m'n andere kater er naast en die wilt het ook graag dan.. Maarja dat is haar eten, en het is iets te duur om hem er ook van te laten eten Zeker omdat hij wel overal tegen kan.. Maarja dan kijkt ie je zo aan met zielige ogen, en sjokt dan uiteindelijk maar richting zn eigen brokken.. Best wel zielig
Dus geef hem voortaan iedere dag een 1/3 van een klein blikje met mousse, hele fijne pate, dat eet hij tenminste wel op (Hij likt al zijn voer wat hij krijgt, behalve z'n brokken, ook als je een plakje kaas geeft, dan gaat hij dat oplikken.. En met die mousse krijgt hij dus ook echt wat binnen dan haha) Vind het ook zonde om die zakjes te geven als hij alleen de saus op likt en hij is zelf ook niet 1 van de dunste, dus wil hem er niet teveel van geven.
Die Carnibest is "vergelijkbaar" met wat je in de supermarkt kan kopen, tenminste, het idee er achter, behalve dat Carnibest echt 100% vlees en dus ook veel beter is en het is zelfs geschikt voor menselijke consumptie schijnbaar! Het is wel wat aan de prijs volgens mij. (Ik wilde me er ook in gaan verdiepen als dit nieuwe voer niet zou werken voor mijn poes)
TukTuk- Ratel
Mijn kat is gek op boerenmetworst
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
De mijne op plastic. Misschien moet ik hem gewoon minder zakjes voeren. Dat zal het zijn.
Rovine- Ratel
Wij hebben ook altijd Carocat gegeven, kregen we geen dikke katten van. Wij zijn inmiddels ivm blaasgruisproblemen overgestapt op voer van Prins, ook een premium kattenvoer. Prins en Carocat maken elkaar qua prijs niet zoveel, de mogelijkheid tot vergelijken is dan weer makkelijker aanwezig. Wij kopen voor onze twee katers altijd zakken van 5 kilo en daar doen we ruim anderhalve maand mee, van carocat kochten we altijd de 7 kg zakken en daar deden we ongeveer even lang mee omdat ze daar iets meer van wilden eten.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Wat je nog kunt proberen, als je hem minder brokjes wilt gaan geven, is ze in wat water laten wellen. Dan lijkt het meer en is zijn maag wat gevulder. Zo kun je de hoeveelheid brokjes makkelijker afbouwen, zonder dat hij steeds zo'n honger heeft, want dat is ook wel een beeje zielig.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Herfstblaadjes schreef:Wat je nog kunt proberen, als je hem minder brokjes wilt gaan geven, is ze in wat water laten wellen. Dan lijkt het meer en is zijn maag wat gevulder. Zo kun je de hoeveelheid brokjes makkelijker afbouwen, zonder dat hij steeds zo'n honger heeft, want dat is ook wel een beeje zielig.
Als je hè gebit van de kat om zeep wil helpen dit doen, hierdoor krijgen ze namelijk eerder tandplaque
Op de zak kijken en dan kijken hoeveel voer de kat per kg nodig heeft met het gewicht dat hij moet wegen. En inderdaad kwalitatief goed voer.
Wat hier boven al staat whiskas gaan ze van stinken dat klopt je kan jet ook beter aan je kippen voeren.
Hier trouwens ook een dikke dik en die weegt bijna 2 kg meer als die van to maar is dan ook een grote kat daarnaast. Zijn broertje is 6,0 en mooi op gewicht.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ohja onze kat krijgt wel brokjes speciaal voor gecastreerde/gesteriliseerde katten omdat wij bang waren dat hij te dik zou worden na zijn castratie.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Fairytale schreef:Herfstblaadjes schreef:Wat je nog kunt proberen, als je hem minder brokjes wilt gaan geven, is ze in wat water laten wellen. Dan lijkt het meer en is zijn maag wat gevulder. Zo kun je de hoeveelheid brokjes makkelijker afbouwen, zonder dat hij steeds zo'n honger heeft, want dat is ook wel een beeje zielig.
Als je hè gebit van de kat om zeep wil helpen dit doen, hierdoor krijgen ze namelijk eerder tandplaque
Op de zak kijken en dan kijken hoeveel voer de kat per kg nodig heeft met het gewicht dat hij moet wegen. En inderdaad kwalitatief goed voer.
Wat hier boven al staat whiskas gaan ze van stinken dat klopt je kan jet ook beter aan je kippen voeren.
Hier trouwens ook een dikke dik en die weegt bijna 2 kg meer als die van to maar is dan ook een grote kat daarnaast. Zijn broertje is 6,0 en mooi op gewicht.
Dat katten daar tanplaque van krijgen wist ik niet. Ik zou zelf ook niet veel natvoer geven maar bijvoorbeeld maar 2 keer per week.
Mijn kat vindt Whiskas trouwens niet lekker, behalve de snoepjes dan
Raindrop- Ratel
Whiskas natvoer was helemaal niet normaal zoveel scheten dat ze liet, maar van Whiskas brokken rook ze gewoon heel muffig.Fairytale schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
Whiskas natvoer is ook geen voer... Dat is drab.
Goed versvlees is echt super, ze poepen weinig, laten geen scheten, stinken niet, verharen minder, geen ontstoken ogen, beter voor spieren enz.
Ook tanden blijven spierwit.
Goed versvlees is echt super, ze poepen weinig, laten geen scheten, stinken niet, verharen minder, geen ontstoken ogen, beter voor spieren enz.
Gast- Gast
Ze kreeg dat als kitten en volgens m`n vriends tante was het het enige wat ze lustte. Omdat ze net nieuw was en nog moest wennen heb ik dat even zo gelaten, maar toen ze zo ging stinken ben ik snel op Jumbo overgegaan. Ook vast geen kwalitatief hoogstandje, maar ze stinkt absoluut niet meer, laat geen scheten en kakt ook niet meer zo veel.
Rush- Lady Post-a-lot
Ja, en het is ook nog goedkoper! Hahaa
De Jumbo kattenstokjes zijn trouwens geen aanrader. Beetje een sneu hard stokje waar de kat ook niet blij van wordt.
De Jumbo kattenstokjes zijn trouwens geen aanrader. Beetje een sneu hard stokje waar de kat ook niet blij van wordt.
Rush- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef:Herfstblaadjes schreef:Wat je nog kunt proberen, als je hem minder brokjes wilt gaan geven, is ze in wat water laten wellen. Dan lijkt het meer en is zijn maag wat gevulder. Zo kun je de hoeveelheid brokjes makkelijker afbouwen, zonder dat hij steeds zo'n honger heeft, want dat is ook wel een beeje zielig.
Dit is uiteraard alleen om het af te bouwen en niet om altijd te doen! In een paar weken help je het gebit echt niet om zeep hoor.
Verder met ik het met je eens dat whiskas en andere supermarktvoer rotzooi is! Maar als zij nu kwalitatief goede brokken gaat geven, dan mag hij waarschijnlijk nog minder dan hij al kreeg omdat ze daar minder van nodig hebben en dan heeft dat arme beest echt veel honger in het begin.
Overgewicht helpt je kat om zeep trouwens. (en ik zeg nu niet dat jouw of Rovines kat overgewicht heeft, maar gewoon ter info )
Herfstblaadjes schreef:Fairytale schreef:Herfstblaadjes schreef:Wat je nog kunt proberen, als je hem minder brokjes wilt gaan geven, is ze in wat water laten wellen. Dan lijkt het meer en is zijn maag wat gevulder. Zo kun je de hoeveelheid brokjes makkelijker afbouwen, zonder dat hij steeds zo'n honger heeft, want dat is ook wel een beeje zielig.
Dit is uiteraard alleen om het af te bouwen en niet om altijd te doen! In een paar weken help je het gebit echt niet om zeep hoor.
Verder met ik het met je eens dat whiskas en andere supermarktvoer rotzooi is! Maar als zij nu kwalitatief goede brokken gaat geven, dan mag hij waarschijnlijk nog minder dan hij al kreeg omdat ze daar minder van nodig hebben en dan heeft dat arme beest echt veel honger in het begin.
Overgewicht helpt je kat om zeep trouwens. (en ik zeg nu niet dat jouw of Rovines kat overgewicht heeft, maar gewoon ter info )
Je moet ook niet in eens overstappen maar eerst de brokjes mengen en daarna pas helemaal overgaan.
Onze kat kreeg in het dierenasiel ook een ander merk brokjes en wij zijn toen ook overgestapt.
Raindrop- Ratel
Ik gok trouwens dat de kat zijn brokjes sowieso niet (genoeg) kauwt omdat het bakje binnen 5 minuten leeg is. Het enige voer dat echt tegen tandplak werkt is vers, liefst grote taaie stukken . Maar veel van onze huiskatten vinden dat raar en eten dat niet.
PrinsesBo schreef:Whiskas natvoer is ook geen voer... Dat is drab.
Altijd als jij eerder bent met een reactie hoef ik niets meer te zeggen
Sowieso zou ik je kat op een light voer zetten. Dat is ook gewoon een onderhoudsvoer, dus voorkomt ook dat hij te dik wordt als hij eenmaal weer op goed gewicht is.
De kat bij m'n moeder weegt trouwens zo'n 7,6 kilo, abnormaal vet is dat arme beest. Maar goed, ik heb ik weet niet hoeveel opleidingen gevolgd én ben voedingsdeskundige maar ik heb niet net zoals de dierenarts een witte jas aan dus gelooft mijn moeder me niet . Máár, als die kat zou gaan afvallen zou ze niet lichter hoeven te worden dan 6 kilo omdat het een hele grote, grove kat is. Misschien is jouw kater met 4,5 kilo ook wel prima op gewicht! Ik hoop dat je nog foto's van z'n bovenkant kan plaatsen!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Hij werkte niet zo heel goed mee omdat hij wil knuffelen.
Hij heeft zo'n buikkwabbetje, dat vind ik al best snel voor een kater van 2. Maar verder is hij volgens mij niet moddervet, maar er hoeft niks meer bij. Dat baseer ik ook een beetje op onderstaand plaatje:
Hij heeft zo'n buikkwabbetje, dat vind ik al best snel voor een kater van 2. Maar verder is hij volgens mij niet moddervet, maar er hoeft niks meer bij. Dat baseer ik ook een beetje op onderstaand plaatje:
Rovine- Ratel
Is hij gesteriliseerd? Dat zou dat hangbuikje verklaren. Ik vind hem nu nog echt niet te dik hoor. Wel op de top van z'n gewicht dus hij moet niet dikker worden. Je kan hem een lightvoer geven of een voer voor gesteriliseerde katten of een voer voor binnenshuis levende katten! Dan hou je het gewicht mooi bij. Probeer veel met hem te blijven spelen zodat hij voldoende in beweging blijft!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Ik geef onze katten voer van ah excellent speciaal voor binnenkatten. Dat kost 3,50 per kilo, sindsdien stinkt hun kak niet meer zo dus dat is al fijn. Een van onze katten is ook te dik, hij eet alleen niet zo heel veel dus we zijn nog een beetje aan het vogelen met hoe we dit kunnen verbeteren.
Henk is trouwens echt een hele mooie kat!
Henk is trouwens echt een hele mooie kat!
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe krijg ik mijn contacten en agenda op mijn computer
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
» Mijn moeder verbied mij mijn relatie te zien.
» Help mijn katten plassen op mijn bank!!
» Ineens veel zweten op mijn hoofd en in mijn haar..
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
» Mijn moeder verbied mij mijn relatie te zien.
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: