Nuchter bloedprikken, wel medicijnen innemen?
+2
piene1983
TukTuk
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nuchter bloedprikken, wel medicijnen innemen?
Ik moet van de psychiater bloed laten prikken omdat mijn bloeddruk te hoog is. Dit moet nuchter, omdat ook suiker etc getest wordt, maar nu ben ik vergeten te vragen of ik wel mijn medicijnen moet innemen dan.. (Dexamfetamine, medicijnen die dus ook als bijwerking een verhoging van de bloeddruk kan hebben)
Heeft iemand hier ervaring mee? Mag je wel gewoon je medicijnen innemen of juist niet? Of misschien is het juist wel nodig dat ik mijn medicijnen gewoon inneem?
Ik moet morgen ochtend bloed laten prikken, ander moment kan niet, dus kan ook niet eerst bellen, want de psych zelf kan ik toch niet te spreken krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Mag je wel gewoon je medicijnen innemen of juist niet? Of misschien is het juist wel nodig dat ik mijn medicijnen gewoon inneem?
Ik moet morgen ochtend bloed laten prikken, ander moment kan niet, dus kan ook niet eerst bellen, want de psych zelf kan ik toch niet te spreken krijgen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Nuchter bloedprikken, wel medicijnen innemen?
Laats gevraagd, nuchter prikken houdt in dat je ook je medicijnen na het prikken inneemt. Je mag een klein beetje water drinken en dat is het wel. Soms staat ergens geschreven dat je ook een kop thee of koffie neemt zonder suiker maar dat mocht bij mij ook niet. Mocht het toch nodig zijn dat je waardes geprikt worden met medicatie dan krijg je als het goed is het advies om medicatie op een bepaald moment te nemen en een bepaalde tijd erna te prikken. In het ergste geval moet je nog een keer prikken maar dan heb je voor nu in ieder geval je best gedaan.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ik zou ook medicijnen niet nemen.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
piene1983 schreef:Laats gevraagd, nuchter prikken houdt in dat je ook je medicijnen na het prikken inneemt. Je mag een klein beetje water drinken en dat is het wel. Soms staat ergens geschreven dat je ook een kop thee of koffie neemt zonder suiker maar dat mocht bij mij ook niet. Mocht het toch nodig zijn dat je waardes geprikt worden met medicatie dan krijg je als het goed is het advies om medicatie op een bepaald moment te nemen en een bepaalde tijd erna te prikken. In het ergste geval moet je nog een keer prikken maar dan heb je voor nu in ieder geval je best gedaan.
Bedankt voor je reactie! Google was er niet duidelijk over, op veel sites staat van wel, maar op genoeg andere sites staat weer dat het niet mag.
Ze heeft wel onder het kopje Hypertensie alles aangevinkt, waaronder "controle bij medicamenteuze behandeling: kalium, glucose, kreatinine, eiwit (urine)"
Zie nu ook ineens dat urine staan.. Heeft ze óók niks over gezegd dat ik urine mee moet nemen :S
Zou dat ochtend urine moeten zijn?
TukTuk- Ratel
Ik zou je medicatie na het prikken innemen. Ochtendurine meenemen en als je wat later gaat dan kun je het wel eventjes bewaren in de koelkast.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
+1 en ochtendurine meenemenAyla schreef:Ik zou ook medicijnen niet nemen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wat een gedoe Als die *** het nou ff gezegd had toen ze me de opdracht gaf om bloed te laten prikken, dan had ik kunnen zorgen dat ik iets had om de urine in op te vangen..
Maar ff zoeken nu naar iets waar ik het in kan bewaren!
Bedankt voor de reacties!
Maar ff zoeken nu naar iets waar ik het in kan bewaren!
Bedankt voor de reacties!
TukTuk- Ratel
maar glucose prikken? dan mag ik hopen dat ze de zogenaamde lange termijn suiker willen weten. Een gewone nuchtere suiker hoef je niet helemaal voor te gaan bloedprikken, daar zijn handigere middeltjes voor.
Kerel- Kletskop
- Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Kerel schreef:maar glucose prikken? dan mag ik hopen dat ze de zogenaamde lange termijn suiker willen weten. Een gewone nuchtere suiker hoef je niet helemaal voor te gaan bloedprikken, daar zijn handigere middeltjes voor.
Glucose was 1 van de dingen die ze gingen testen, verder ook cholestrol, van alles voor hypertensie, bezinking, dingen van mn nieren, bloedarmoede en noem maar op.
Ben net terug, moest inderdaad urine inleveren, had ik ook netjes mee genomen, maar dat potje mocht niet gebruikt worden, dus moest nieuwe urine inleveren.
En verder ook nog ff tijdens het bloed prikken flauw gevallen, erg fijn.
TukTuk- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Nuchter voor ks.... Hoe nuchter is dat?
» Bloedprikken baby
» Bloedprikken voor gezondheidscheck
» (spijker)broek innemen
» Peuter tabletje laten innemen
» Bloedprikken baby
» Bloedprikken voor gezondheidscheck
» (spijker)broek innemen
» Peuter tabletje laten innemen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: