Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zielig een hond in een kennel in de tuin!

+20
Lejow
redd
bolus26
patjuhhh
Urban Naked
Caramba
Plien84
Snoopy
Ibbeltje
Herfstblaadjes
Vanilla Queen
frolic
loura
Joli86
TukTuk
Bolleke
Linnie1985
Bazinga
Jerry
Caribbeanlover
24 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Zielig een hond in een kennel in de tuin! Empty Zielig een hond in een kennel in de tuin!

Bericht  Caribbeanlover za 17 maa 2012 - 12:14

Hier verderop heeft een man zijn hond helemaal alleen in een kennel in zijn tuin zitten. Ik loop er altijd langs, daarnet ook en hoorde dat beest piepen, zo zielig zeg. Overigens hoor die hond wel vaker zo piepen. Het is gewoon een rijtjeshuis, dus ik vind het dan al helemaal raar. Op ee groot erf zoals een boerderij vind ik het wel anders, maar dan vind ik wel dat er 2 of meer honden moeten zijn omdat 1 dan zo sneu is.

Ik vind het maar raar dat deze man zijn hond in de tuin houd. Hij laat hem of haar wel uit, maar vervolgens mag het arme dier weer in die kooi!

Een hond is een roedeldier die warmte, liefde en aandacht wil. Heb je net zoals ons 1 hond, dan vind ik al helemaal dat die binnen hoort waar het lekker warm is. Wij zijn dan een soort van roedel voor hem en hij komt geen aandacht te kort.

Deze man zit lekker warm binnen op de bank met een biertje en chips en zijn hond maar creperen in de tuin.

Waarom heb je een hond als je er zo mee omgaat? Dat heeft toch geen zin! Het enige wat die hond doet is af en toe piepen en gelijk ging de deur naar buiten op en stond die man tegen zijn hond te schreeuwen dat de hond stil moest zijn terwijl die amper geluid maakt.

Het is toch logisch dat hij piept, want dat is puur uit eenzaamheid en dat hij/zij geen aandacht krijgt.

Ik zag die man laatst zijn z'n auto zonder hond en toen wilde ik eigenlijk vragen waarom zijn hond in de tuin zit. Denk dat ik te schijterig ben om het te vragen aangezien die man niet zo vriendelijk kijkt, hij ziet er nors uit.

Wat vinden jullie nou van zo'n iemand?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zielig een hond in een kennel in de tuin! Empty Re: Zielig een hond in een kennel in de tuin!

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 12:53

Honden kunnen prima buiten leven en zolang dat beest niet mishandeld word, genoeg ruimte krijgt en genoeg aandacht een liefde vind ik het geen probleem.

en wat ik van zo iemand vind... heb een beetje medelijden met hem dat ie zo bespied word, maar verder ken ik de kerel niet.

Gast
Gast

Zielig een hond in een kennel in de tuin! Empty Re: Zielig een hond in een kennel in de tuin!

Bericht  Jerry za 17 maa 2012 - 20:02

Misschien zou je m inderdaad eerst eens kunnen vragen waarom hij dit doet als t je zo bezighoudt, misschien heb je t verkeerd geïnterpreteerd en blijkt er n goede reden te zijn.
Maar zoals je t hier schetst, vind ik t ook wel wat raar dat die man t zo doet...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bazinga za 17 maa 2012 - 20:08

Een hond staat onderin de roedel, toch? Dan mag-ie best buiten slapen. Is nog beter voor z'n vacht ook..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Linnie1985 za 17 maa 2012 - 21:45

In de middeleeuwen was het niet anders. Anders vind ik het als het s'avonds/ s'nachts gebeurd, zoals onze buurman doet en de hond dan hele poos zit te janken/blaffen en wij er s'ochtends vroeg weer uit moeten. De buurman reageerde niet op ons, dus hadden we de politie gebeld omdat we het zat waren en het zielig vonden.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Bolleke za 17 maa 2012 - 21:49

Bij mij ouders in de straat houdt een man ook zijn honden in een kennel. De honden worden opgeleid als politie hond en ook kleine pups moeten meteen buiten slapen. Lijkt zielig, maar ik heb zelden een man gezien die zo gek is op zijn dieren. Zijn eigen hond, die dus niet word opgeleid, slaapt ook buiten en die dieren komen echt niks tekort.
Vroeger was het normaal dat honden buiten gehouden werden, dat ze nu binnen wonen is eigenlijk iets van de laatste 80 jaar.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linnie1985 za 17 maa 2012 - 21:56

Ow god, de buurman loopt buiten en ineens met een 3e hond erbij :shock: . Als je naast ons die honden af en toe tekeer hoor gaan.... En die man laat die dieren soms heel de dag alleen...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  TukTuk za 17 maa 2012 - 22:01

De broer van mijn vriend houdt ook zijn 2 honden buiten. Ze hebben een deel van de schuur als hok, daar kunnen ze altijd in, zitten ze beschut en liggen hun manden ook. Verder zijn ze de hele dag in de tuin buiten en worden ze gewoon 3x per dag uitgelaten, een uur per keer.

Die honden zijn vanaf kleins af aan niet anders gewend, dus toen ze bij hun kwamen, waren ze al gewend om buiten te leven. Soms komen ze wel binnen, maar ze willen zelf ook liever naar buiten, daar kunnen ze lekker rennen etc.

De ruimte die ze buiten hebben is zelfs groter dan wat ze binnen zouden hebben, ondanks dat de tuin echt niet heel groot is.
Dus waarom zou het zo zielig zijn voor die beestjes?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Joli86 za 17 maa 2012 - 22:02

Wij hebben een herder en die zit ook buiten, zomer en winter.. Ze mag door de hele tuin dat wel, maar ze ligt heel vaak toch in haar buitenren. Dat kan omdat wij altijd de deur van haar ren open hebben staan. We nemen haar zoveel mogelijk overal mee naar toe, bijvoorbeeld naar mijn moeder. Ze komt dan lekker bij ons binnen liggen maar je merkt aan de hond dat ze liever buiten is..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  loura za 17 maa 2012 - 22:52

Waarom neem je een hond en stop je hem vervolgens in een hokje in de tuin? Ik begrijp dat niet hoor... Zn beestje neem je toch voor gezelschap? Over het algemeen dan. Ik vind het wel zielig. Gewend of niet. En een uurtje of paar uurtjes per dag in een hokje dat kan ik nog begrijpen maar niet alleen maar buiten het uitlaten om in een hokje.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  loura za 17 maa 2012 - 22:53

x-justme-x schreef:Wij hebben een herder en die zit ook buiten, zomer en winter.. Ze mag door de hele tuin dat wel, maar ze ligt heel vaak toch in haar buitenren. Dat kan omdat wij altijd de deur van haar ren open hebben staan. We nemen haar zoveel mogelijk overal mee naar toe, bijvoorbeeld naar mijn moeder. Ze komt dan lekker bij ons binnen liggen maar je merkt aan de hond dat ze liever buiten is..

Ja maar dat is iets heel anders... Dan heeft het beestje gewoon bewegingsvrijheid.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caribbeanlover zo 18 maa 2012 - 1:16

loura schreef:
x-justme-x schreef:Wij hebben een herder en die zit ook buiten, zomer en winter.. Ze mag door de hele tuin dat wel, maar ze ligt heel vaak toch in haar buitenren. Dat kan omdat wij altijd de deur van haar ren open hebben staan. We nemen haar zoveel mogelijk overal mee naar toe, bijvoorbeeld naar mijn moeder. Ze komt dan lekker bij ons binnen liggen maar je merkt aan de hond dat ze liever buiten is..

Ja maar dat is iets heel anders... Dan heeft het beestje gewoon bewegingsvrijheid.

Idd en een hond is een gezelschapsdier. Dat het in de middeleeuwen zo ging doet er niet toe, we leven nu en dan hoort die binnen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 18 maa 2012 - 1:16

Zero schreef:
Honden kunnen prima buiten leven en zolang dat beest niet mishandeld word, genoeg ruimte krijgt en genoeg aandacht een liefde vind ik het geen probleem.

en wat ik van zo iemand vind... heb een beetje medelijden met hem dat ie zo bespied word, maar verder ken ik de kerel niet.

Bespied, wat bedoel je daarmee?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  frolic zo 18 maa 2012 - 1:16

Op zich kan een hond er prima tegen alleen vraag ik me inderdaad wel af wat de meerwaarde van het hebben van een hond dan is voor de baas? waarom neem je een hond om he buiten te laten zitten?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 1:25

Caribbeanlover schreef:
Zero schreef:

~ bespieden
begluren, beloeren, bespioneren, spioneren, verkennen, verspieden, begluren, observeren

Gast
Gast

Bericht  Vanilla Queen zo 18 maa 2012 - 1:29

Zit die hond in een kooi of in een grote ren? Heeft ie een dakje oven zijn hoofd voor tegen de regen?
Dat een hond buiten wordt gehouden kan natuurlijk verschillende redenen hebben, misschien is het een diensthond,
misschien sloopt hij binnen het interieur, enz enz enz.
Je kan er iedere dag langs lopen en zeggen dat het zielig is, maar misschien vind jij het alleen maar zielig ondanks dat die hond misschien verder wel goed verzorgd wordt door de baas.
Als jij het idee hebt dat die hond niet goed verzorgd wordt dan bel je toch gewoon de dierenbescherming?
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Herfstblaadjes zo 18 maa 2012 - 1:32

Als dat beest echt de hele dag in de kennel buiten zit opgesloten en alleen eruit mag als hij wordt uitgelaten (hoe lang en vaak is dat?). En hij schreeuwt ook nog ens tegen dat beest en hij krijgt geen liefde en aandacht, dan vind ik dit dierenmishandeling en zou ik ddierenbescherming bellen.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  Caribbeanlover zo 18 maa 2012 - 1:33

frolic schreef:Op zich kan een hond er prima tegen alleen vraag ik me inderdaad wel af wat de meerwaarde van het hebben van een hond dan is voor de baas? waarom neem je een hond om he buiten te laten zitten?

Idd dat wil ik ook weten

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 18 maa 2012 - 1:34

Zero schreef:
Caribbeanlover schreef:
Zero schreef:

~ bespieden
begluren, beloeren, bespioneren, spioneren, verkennen, verspieden, begluren, observeren

Ik snap wat het is. Maar wie bespied die hond dan, ik of die man?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 18 maa 2012 - 1:36

Caribbeanlover schreef:
Zero schreef:
Caribbeanlover schreef:
Zero schreef:

~ bespieden

JIJ bespied die man!
Doe eens wat nuttigs in je leven ipv zo maar te oordelen over situaties waar je niks van af weet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Caribbeanlover zo 18 maa 2012 - 1:36

Vanilla Queen schreef:Zit die hond in een kooi of in een grote ren? Heeft ie een dakje oven zijn hoofd voor tegen de regen?
Dat een hond buiten wordt gehouden kan natuurlijk verschillende redenen hebben, misschien is het een diensthond,
Je kan er iedere dag langs lopen en zeggen dat het zielig is, maar misschien vind jij het alleen maar zielig ondanks dat die hond misschien verder wel goed verzorgd wordt door de baas.
Als jij het idee hebt dat die hond niet goed verzorgd wordt dan bel je toch gewoon de dierenbescherming?

Hij laat hem uit en de hond ziet er goed uit. De kennel is niet echt groot en toen het vroor heeft die man het wel afgeschermd. Vind het zielig dat als de hond een beetje piept wat ik opzich al sneu vind dat die man gelijk loopt te bleren, het is ook maar een hond en het is normaal dat hij piept vind je het gek als die de hele dag alleen is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje zo 18 maa 2012 - 1:36

eh jij CBL Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Caribbeanlover zo 18 maa 2012 - 1:37

Herfstblaadjes schreef:Als dat beest echt de hele dag in de kennel buiten zit opgesloten en alleen eruit mag als hij wordt uitgelaten (hoe lang en vaak is dat?). En hij schreeuwt ook nog ens tegen dat beest en hij krijgt geen liefde en aandacht, dan vind ik dit dierenmishandeling en zou ik ddierenbescherming bellen.

Vrees dat zij niks doen, want je moet toch meerdere redenen hebben willen ze er langs gaan ofzo.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 18 maa 2012 - 1:38

AngelNyn schreef:
Caribbeanlover schreef:
Zero schreef:
Caribbeanlover schreef:
Zero schreef:

~ bespieden

JIJ bespied die man!
Doe eens wat nuttigs in je leven ipv zo maar te oordelen over situaties waar je niks van af weet.

Zeik niet mens! Ik zeg toch dat ik langsloop en dat arme dier hoor piepen dat valt nou eenmaal op. Lees jij niet ofzo?!

Een ander kan het geen reet schelen,maar ik trek mij het lot van die hond iig aan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Snoopy zo 18 maa 2012 - 1:42

Caribbeanlover schreef:
Vanilla Queen schreef:Zit die hond in een kooi of in een grote ren? Heeft ie een dakje oven zijn hoofd voor tegen de regen?

Hij laat hem uit en de hond ziet er goed uit. De kennel is niet echt groot en toen het vroor heeft die man het wel afgeschermd. Vind het zielig dat als de hond een beetje piept wat ik opzich al sneu vind dat die man gelijk loopt te bleren, het is ook maar een hond en het is normaal dat hij piept vind je het gek als die de hele dag alleen is.

Maar hoe weet je of die hond de hele dag alleen is? Sta je 24 uur naast die tuin? Misschien zit ie daar maar een een paar uurtjes per dag en loopt hij verder los rond. En dat ie piept, tja dat doen honden wel eens, hoeft niet meteen zielig te zijn, zolang het geen uren achter elkaar is. Jij piept toch ook wel eens, een baby huilt wel eens, is niet meteen mishandeling.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: