Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou jij dat doen?

+22
Caramba
mosio
Rovine
Snoopy
Puk
Melis_je
Caresses
Paper Crown
Susan
Flippin' Bitch
Raven
Esperanza
Tania
Arwyn
SoGood
Filoria
rapa nui
Ella
Teddyaapje
Jella
RYW
studiebol
26 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Zou jij dat doen? - Pagina 3 Empty Re: Zou jij dat doen?

Bericht  Arwyn za 17 maa 2012 - 22:20

2CKC2 schreef:
Arwyn schreef:
2CKC2 schreef:Hm, wat wordt hier makkelijk geroepen: 'Hij zoekt het maar lekker zelf uit!!' ik zou hem wel gaan halen. Anders denk ik dat het toch op een ander moment moet aangezien hij niet mag rijden en je wil ook niet andere mensen om hem heen verantwoordelijk stellen. Die auto moet toch terug. Ik zou het geen fijn idee vinden dat de auto van de zaak daar 1.5 uur verder op staat, waar hij gepakt is. Als je je rijbewijs kwijt bent, kom je voor, leg je uit wat de oorzaak was en als je dan niet meerdere grote overtredingen hebt en iets van €800,- betaald krijg je je rijbewijs terug, met waarschuwingen, maar dat is ook niet in 1 dag gebeurd, natuurlijk.

Neemt niet weg dat ik niet van zou balen en met een heel zuur gezicht zou doen, en heel boos zou zijn. Wel stom om zo hard te rijden, en gepakt worden want de boete die eraan hangt is niet mis. Ben 't wel met Lorna eens, het zijn altijd asociale mensen die te hard rijden hoor.

Oh ja? Goh, dan is afgezien van mijn ouders iedereen die ik ken asociaal. Ik ken eigenlijk niemand die in een 30km zone precies 30 rijdt, die 50 rijdt waar je 50 mag enzovoort. Eigenlijk iedereen rijdt wel iets te hard, 40 waar je 30 mag, 55/60 waar je 50 mag.. Allemaal asociaal dus!

OOPS!!! Sorry, tikfout. Ik bedoelde natuurlijk NIET altijd asociale mensen. Dat zegt Lorna ook, trouwens haha. Ze zegt: niet gelijk asociale lui. Btw ik rij zelf ook wel harder dan 30/50/80/100.

Ah, oké! Had het niet terug gelezen.
En volgens mij rijdt bijna iedereen stiekem wel iets harder dan eigenlijk mag.. Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Arwyn za 17 maa 2012 - 22:22

2CKC2 schreef:
Puk schreef:Sorry maar ik vind het ronduit asociaal om meer dan 50 km te hard te rijden, ik zou echt pislink zijn op mijn vriend. Heb het hem ook wel eens gezegd dat ik hem niet kom halen als hem het overkomt en daar sta ik nog steeds achter. Hij zoekt het maar uit!

Wat ik dan wel weer vind getuigen van zelfkennis is een collega van mijn vriend. Die drinkt altijd teveel en gaat toch rijden, die is dus laatst gepakt(eindelijk) en is ook zijn rijbewijs kwijt. Ik heb hem gesproken en hij zei: Ik weet dat het levensgevaarlijk is en ik heb nu echt mijn lesje wel geleerd, het is dom, onverantwoord en weet ik het wat nog meer. Ik ga nu elke dag op de fiets naar het werk(15 km verderop) en dat is mijn straf die ik verdiend heb.

Zelfkennis?! Grapje zeker? Haha. Als hij nu niet gepakt was, was hij de volgende keer weer gewoon ingestapt hoor. Hij moet wel op de fiets want hij is door zijn eigen domme fout zijn rijbewijs kwijt. Heeft ie nu pas zijn lesje geleerd? Gelukkig. Hij verdiend een prijs, he he, eindelijk. Gelukkig werd hij maar gepakt anders had het iemand nog zijn leven gekost.

Helemaal mee eens.
Het was pas zelfkennis als hij van tevoren al had bedacht 'Vandaag ga ik drinken, dus ga ik op de fiets omdat ik weet dat ik de biertjes niet kan laten staan en dan met mijn dronken kop ga rijden en anderen in gevaar breng'.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:29

Hmmmm als het de eerste keer zou zijn zou ik mijn vriend wel halen, maar laat hem wel ff duidelijk weten dat ik niet gecharmeerd ben. Als het gebeurd met drank op dan kan hij zijn sopje gaar koken. Been there, done that..... heb een ex gehad waar ik een half jaar taxichauffeur voor kon spelen, owjee als ik een keer niet wilde rijden dan ging meneer uit zijn dak. Maar dat is ook een verhaal opzicht. Zou jij dat doen? - Pagina 3 394967

Gast
Gast

Bericht  Snoopy za 17 maa 2012 - 22:33

2CKC2 schreef:
Puk schreef:Sorry maar ik vind het ronduit asociaal om meer dan 50 km te hard te rijden, ik zou echt pislink zijn op mijn vriend. Heb het hem ook wel eens gezegd dat ik hem niet kom halen als hem het overkomt en daar sta ik nog steeds achter. Hij zoekt het maar uit!

Wat ik dan wel weer vind getuigen van zelfkennis is een collega van mijn vriend. Die drinkt altijd teveel en gaat toch rijden, die is dus laatst gepakt(eindelijk) en is ook zijn rijbewijs kwijt. Ik heb hem gesproken en hij zei: Ik weet dat het levensgevaarlijk is en ik heb nu echt mijn lesje wel geleerd, het is dom, onverantwoord en weet ik het wat nog meer. Ik ga nu elke dag op de fiets naar het werk(15 km verderop) en dat is mijn straf die ik verdiend heb.

Zelfkennis?! Grapje zeker? Haha. Als hij nu niet gepakt was, was hij de volgende keer weer gewoon ingestapt hoor. Hij moet wel op de fiets want hij is door zijn eigen domme fout zijn rijbewijs kwijt. Heeft ie nu pas zijn lesje geleerd? Gelukkig. Hij verdiend een prijs, he he, eindelijk. Gelukkig werd hij maar gepakt anders had het iemand nog zijn leven gekost.

Eens, maar ik denk dat je het meer moet zien dat hij zijn straf accepteert en dus gaat fietsen. Helaas heb je ook een hoop die hun rijbewijs wordt afgenomen en dan moord en brand schreeuwen omdat ze niet zonder kunnen en gelijk bezwaar aantekenen, naar de rechter gaan om em zo snel mogelijk weer terug te krijgen. Die hebben mijn inziens minder/niks geleerd, want stappen soms binnen 2 weken weer hun auto in en begaan weer dezelfde fouten.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Snoopy za 17 maa 2012 - 22:35

Melis_je schreef:
studiebol schreef:

Klopt.. maar feitelijk gezien zou mijn vriend terug kunnen rijden en dan zou de auto van zijn broer bij ons kunnen staan Zou jij dat doen? - Pagina 3 561177

Dan had de bijrijder naar het huis van de bestuurder kunnen rijden en had de vriendin van de bestuurder de bijrijder naar huis kunnen brengen, toch? Dat had ik een veel meer logische constructie gevonden.

Maar dat zou die bijrijder wel even minstens 3 uur hebben gekost (heen 1,5 uur en weer terug), dus dat lijkt mij ook niet echt handig. Maar als het een rond verbinding is met OV dan zou ik wel proberen een middenweg te vinden en haar tegemoet rijden, dat scheelt iedereen tijd.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  RYW za 17 maa 2012 - 22:37

Snoopy schreef:
2CKC2 schreef:

Eens, maar ik denk dat je het meer moet zien dat hij zijn straf accepteert en dus gaat fietsen. Helaas heb je ook een hoop die hun rijbewijs wordt afgenomen en dan moord en brand schreeuwen omdat ze niet zonder kunnen en gelijk bezwaar aantekenen, naar de rechter gaan om em zo snel mogelijk weer terug te krijgen. Die hebben mijn inziens minder/niks geleerd, want stappen soms binnen 2 weken weer hun auto in en begaan weer dezelfde fouten.

Klopt, in de ideale situatie zouden zware verkeersovertreders zelf het licht moeten gaan zien. Maar aangezien dat niet vaak zomaar gebeurt heb ik toch liever dat ze hun lesje leren middels een boete en invordering rijbewijs, dan dat ze een keertje iemand doodrijden en het op die manier leren. Die prijs is veel te hoog.

Ik ben er altijd zo verbaasd over dat mensen zeggen 'je moet je gordel om/niet te hard rijden/ niet met alcohol rijden omdat het zo duur is als je gepakt wordt.' Er zijn maar weinig mensen over die praten over waar het werkelijk om gaat: verkeersveiligheid.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RYW za 17 maa 2012 - 22:39

Snoopy schreef:
Melis_je schreef:
studiebol schreef:

Klopt.. maar feitelijk gezien zou mijn vriend terug kunnen rijden en dan zou de auto van zijn broer bij ons kunnen staan Zou jij dat doen? - Pagina 3 561177

Dan had de bijrijder naar het huis van de bestuurder kunnen rijden en had de vriendin van de bestuurder de bijrijder naar huis kunnen brengen, toch? Dat had ik een veel meer logische constructie gevonden.

Maar dat zou die bijrijder wel even minstens 3 uur hebben gekost (heen 1,5 uur en weer terug), dus dat lijkt mij ook niet echt handig. Maar als het een rond verbinding is met OV dan zou ik wel proberen een middenweg te vinden en haar tegemoet rijden, dat scheelt iedereen tijd.

Het zou hoe dan ook iedereen tijd kosten. Het broertje had dus lekker thuis moeten blijven of bij zijn huis in de buurt, als hij zelf niet terug kan komen anders. Nu legt hij beslag op anderen, hoe dan ook.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  studiebol za 17 maa 2012 - 23:32

Snoopy schreef:
Melis_je schreef:
studiebol schreef:

Ik moest het ff goed lezen, maar idd het had die vriendin hoe dan ook heel veel tijd gekost wat we wonen echt niet bij elkaar in de buurt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Rovine za 17 maa 2012 - 23:40

studiebol schreef:
rapa nui schreef:Ik zou het niet gedaan hebben als het alleen om het ophalen ging van de vriend. Maar je zit natuurlijk wel met het probleem van de auto, die kun je natuurlijk moeilijk daar die tijd laten staan dat hij zijn rijbewijs kwijt is. Dus als daar geen andere oplossing voor is dan moet je haast wel lijkt me.

Maar ja het is een auto van de zaak, dus daar zal de zaak ook wel niet zo blij mee zijn. DUs ik denk idd dat je wel moet om die auto op te halen. Maar ja dan nog...

Volgens mij zou het in dat geval beter voor hem zijn dat ik hem niet op kom halen. Behalve een gevaarlijk risico nemen ook nog eens je baan op het spel zetten. Daar zou ik echt niet even klaar mee zijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Esperanza zo 18 maa 2012 - 0:29

RYW schreef:
Ik ben er altijd zo verbaasd over dat mensen zeggen 'je moet je gordel om/niet te hard rijden/ niet met alcohol rijden omdat het zo duur is als je gepakt wordt.' Er zijn maar weinig mensen over die praten over waar het werkelijk om gaat: verkeersveiligheid.
Met dit stukje ben ik het ook eens.
Ik heb een paar jaar geleden nog een discussie hier over gehad. Ik fietste in de stad door rood en toen zat er politie op de scooter achter me en die spraken me daarop aan. Ze zeiden dat ik beter niet door rood kon rijden omdat me dat heel veel geld kon kosten (in de zin van een boete), ze zagen het door de vingers en ik heb geen boete gehad.
Ik vond het zo vreemd dat de politie dat als reden gebruikte i.p.v. dat het gevaarlijk is en er ongelukken konden gebeuren. Een vriendin van mij snapte het wel van de politie, omdat zij vond dat het veel meer effect had om over geld te beginnen dan over een ongeluk.

En wat betreft aso zijn als je hard rijdt: ik rij zelf ook te hard en ik denk dat iedereen dat wel doet, maar dan heb ik het over 10 km te hard. Als je echt 50 km of meer te hard rijdt vind ik dat wel een beetje aso eigenlijk.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Puk zo 18 maa 2012 - 1:57

RYW schreef:
Snoopy schreef:
2CKC2 schreef:

Klopt, in de ideale situatie zouden zware verkeersovertreders zelf het licht moeten gaan zien. Maar aangezien dat niet vaak zomaar gebeurt heb ik toch liever dat ze hun lesje leren middels een boete en invordering rijbewijs, dan dat ze een keertje iemand doodrijden en het op die manier leren. Die prijs is veel te hoog.

Nee het is geen grapje! De boetes en invorderingen zijn er niet voor niets, sommige mensen hebben die controle/straffen blijkbaar nodig om in het gareel te komen. En 2CKC2, inderdaad gelukkig dat hij is gepakt, anders was hij niet gaan inzien hoe onverantwoord hij bezig was. Hij ziet het nu in en is daar heeel eerlijk over, so be it. Ik ben blijkbaar te positief, nouja liever zo positief dan altijd alles maar zwartgallig zien, ik ben blij dat er iemand van zijn fouten heeft geleerd.
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  mosio zo 18 maa 2012 - 8:11

Esperanza schreef:
RYW schreef:
Met dit stukje ben ik het ook eens.
Ik heb een paar jaar geleden nog een discussie hier over gehad. Ik fietste in de stad door rood en toen zat er politie op de scooter achter me en die spraken me daarop aan. Ze zeiden dat ik beter niet door rood kon rijden omdat me dat heel veel geld kon kosten (in de zin van een boete), ze zagen het door de vingers en ik heb geen boete gehad.
Ik vond het zo vreemd dat de politie dat als reden gebruikte i.p.v. dat het gevaarlijk is en er ongelukken konden gebeuren. Een vriendin van mij snapte het wel van de politie, omdat zij vond dat het veel meer effect had om over geld te beginnen dan over een ongeluk.

En wat betreft aso zijn als je hard rijdt: ik rij zelf ook te hard en ik denk dat iedereen dat wel doet, maar dan heb ik het over 10 km te hard. Als je echt 50 km of meer te hard rijdt vind ik dat wel een beetje aso eigenlijk.

Ik denk dat hoe krom het ook klinkt, jouw vriendin daar wel gelijk in heeft. Bij de meeste mensen dringt de boodschap pas door als het om geld gaat.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Caramba zo 18 maa 2012 - 20:11

Ik zou mijn vriend wel halen. Maar ik zou dan weer zorgen dat ik met iemand mee kan rijden, zodat ik niet dat geklooi met over heb.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Esperanza zo 18 maa 2012 - 21:07

Dat ben ik ook met je eens hoor, (en dat was ik toen met haar ook haha). Maar ik vind het nog steeds heel vreemd dat dat is wat de politie uitdraagt. Want uiteindelijk controleren ze ons niet om een boete te geven, maar voor de veiligheid. En er zijn al veel mensen die dat niet zo geloven volgens mij haha, en dan gaan ze ook nog dat soort dingen zeggen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Lenthe zo 18 maa 2012 - 21:30

Ik zou hem wel ophalen. Hoe moet die auto anders terug komen?

Er wordt hier trouwens over gevaarlijk rijgedrag gesproken, maar daar ben ik het niet per definitie mee eens. Ik vind de omstandigheden waarin je 50 km per uur te hard rijdt wel meewegen. Of je met meer dan 100 door een 30- of 50-km zone rijdt (vind ik dus heel erg gevaarlijk!) of dat je 's nachts of op een superrustige weg rijdt waar je officieel 80, 100 of 120 mag of als je bijvoorbeeld op een weg zonder tegenliggers (autoweg of snelweg) 50 te hard rijdt. Dan vind ik het niet per definitie gevaarlijk weggedrag. Als er verder niemand op de weg is, hoeft het niet gevaarlijk te zijn.
Feit is wel dat je je gewoon aan de snelheid moet houden en dat het gewoon heel erg dom is om 50 te hard te rijden, dus dat je dan weet dat er consequenties aan vast kunnen zitten. Ik zou er ook wel echt boos om zijn, als mijn vriend (die ik op dit moment niet heb) daar zijn rijbewijs mee zou kwijtraken.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 21:32

Lenthe schreef:Ik zou hem wel ophalen. Hoe moet die auto anders terug komen?

Een andere keer.

Ik kan me namelijk wel voorstellen dat die vriendin ook gewoon haar eigen dingen aan het doen is of aan het genieten is van haar vrije zaterdagmiddag en best die auto wil halen, maar dan wel op een moment dat het haar beter uitkomt. Ik vind niet dat je kunt verwachten dat je partner op stel en sprong in de trein springt hiervoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lenthe zo 18 maa 2012 - 21:36

Susan schreef:

Een andere keer.

Ik kan me namelijk wel voorstellen dat die vriendin ook gewoon haar eigen dingen aan het doen is of aan het genieten is van haar vrije zaterdagmiddag en best die auto wil halen, maar dan wel op een moment dat het haar beter uitkomt. Ik vind niet dat je kunt verwachten dat je partner op stel en sprong in de trein springt hiervoor.

Dat ben ik met je eens. Als ik op dat moment wat beters te doen zou hebben, zou ik de auto ook gewoon laten staan en hem zelf met de trein naar huis laten gaan. Ik bedoelde meer dat ik die auto niet weken ergens zou laten staan, maar hem wel ophalen. Maar als ik zelf ergens mee bezig ben, zou ik de auto bijvoorbeeld de volgende dag ophalen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Ibbeltje zo 18 maa 2012 - 21:37

Er wordt hier trouwens over gevaarlijk rijgedrag gesproken, maar daar ben ik het niet per definitie mee eens. Ik vind de omstandigheden waarin je 50 km per uur te hard rijdt wel meewegen. Of je met meer dan 100 door een 30- of 50-km zone rijdt (vind ik dus heel erg gevaarlijk!) of dat je 's nachts of op een superrustige weg rijdt waar je officieel 80, 100 of 120 mag of als je bijvoorbeeld op een weg zonder tegenliggers (autoweg of snelweg) 50 te hard rijdt. Dan vind ik het niet per definitie gevaarlijk weggedrag. Als er verder niemand op de weg is, hoeft het niet gevaarlijk te zijn.
Feit is wel dat je je gewoon aan de snelheid moet houden en dat het gewoon heel erg dom is om 50 te hard te rijden, dus dat je dan weet dat er consequenties aan vast kunnen zitten. Ik zou er ook wel echt boos om zijn, als mijn vriend (die ik op dit moment niet heb) daar zijn rijbewijs mee zou kwijtraken.

Nou ik vind 50 te hard overal gevaarlijk weg gedrag. Er hoeft maar iets te gebeuren en als je dan met 50 km te hard ergens tegen aan knalt ben je nog niet jarig. Natuurlijk is het binnen de bebouwde kom erger maar ik vind het overal niet kunnen. Ik vind het stom en onverantwoord zo hard te rijden. Hij zou van mij zelf maar naar komen en die auto haal ik dan wel een keer op.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Susan zo 18 maa 2012 - 21:41

Het eerlijkste vind ik eigenlijk als zij een keertje onbetaald verlof neemt om die auto te halen en dat hij dan voor de kosten daarvoor opdraait, ook van het treinkaartje uiteraard. In de praktijk zal iemand dat niet snel vragen, maar eigenlijk is het wel heel stom dat zij hier hoe dan ook een vrije dag aan kwijt is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  studiebol zo 18 maa 2012 - 21:52

Susan schreef:Het eerlijkste vind ik eigenlijk als zij een keertje onbetaald verlof neemt om die auto te halen en dat hij dan voor de kosten daarvoor opdraait, ook van het treinkaartje uiteraard. In de praktijk zal iemand dat niet snel vragen, maar eigenlijk is het wel heel stom dat zij hier hoe dan ook een vrije dag aan kwijt is.

TJa ze zijn dus nu gisteren de auto op komen halen.. gewoon op zondag. Ik ga er vanuit dat hij de kosten opzich heeft genomen van het treinkaartje, die denk ik behoorlijk prijzig was want ze hebben er 3 uur over gedaan... maar zeker weten doe ik dat niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Rush zo 18 maa 2012 - 21:54

Chipp schreef:
Sogood schreef:Ja ik zou het wel doen. Mijn vriend is normaal gesproken niet zo'n gevaar op de weg en hij zou zich waarschijnlijk al stom genoeg vinden en zich rot genoeg voelen over z'n rijbewijs. Daarbij vind ik het onhandig om die auto daar achter te laten (als hij bij die vrienden staat vind ik dat zelfs a-sociaal want dan zitten zij ermee) dus tja.. Ik zou het voor hem doen zoals hij dat ook voor mij zou doen.

Dit is ook mijn gedachte. Je zit toch met die auto en omgekeerd zou hij ook komen.
Same here.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Makamba zo 18 maa 2012 - 21:55

RYW schreef:Nee hoor, hij had lekker zelf de trein mogen pakken. Waarom opdraaien voor zijn levensgevaarlijke stommiteit? Zoals je zelf ook al zegt, het is toch zijn eigen schuld dat hij zijn rijbewijs kwijt is? Dan ga je maar niet naar je broer die anderhalf uur verderop woont, als je niet zelf kan thuiskomen. Kom nou, zeg.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 22:35

Nee, ik zou hem niet ophalen. Zijn verantwoordelijkheid en hij lost het zelf ook maar op.
Hoe de auto dan terug moet komen, moet hij zelf maar bedenken.
Je raakt je rijbewijs niet kwijt met een paar kilometer te hard rijden. Hij heeft dus bewust te hard gereden en ik vind dat ie het dan ook zelf mag oplossen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: