Zou jij dat doen?
+22
Caramba
mosio
Rovine
Snoopy
Puk
Melis_je
Caresses
Paper Crown
Susan
Flippin' Bitch
Raven
Esperanza
Tania
Arwyn
SoGood
Filoria
rapa nui
Ella
Teddyaapje
Jella
RYW
studiebol
26 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Zou jij dat doen?
Als ik geen plannen zou hebben, zou ik hem wel gaan halen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Dan heeft hij mooi pech.
Ik vind jou vriend ook niet verstandig dat hij bij zijn broer in de auto gaat zitten terwijl hij zo hard rijd. Levens gevaarlijk... Ik zie op je tikker dat je ook nog eens kinderen hebt. Ik zou ook pissig op mijn vriend zijn als hij bij zo iemand in de auto gaat zitten...
Ik vind jou vriend ook niet verstandig dat hij bij zijn broer in de auto gaat zitten terwijl hij zo hard rijd. Levens gevaarlijk... Ik zie op je tikker dat je ook nog eens kinderen hebt. Ik zou ook pissig op mijn vriend zijn als hij bij zo iemand in de auto gaat zitten...
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Ik zou de auto gaan halen en hem uit laten zoeken hoe hij thuiskomt, schandalige overtredingen vind ik dat.
Gast- Gast
June schreef:Ik zou de auto gaan halen en hem uit laten zoeken hoe hij thuiskomt, schandalige overtredingen vind ik dat.
Haha, dat zou ik ook doen inderdaad! Ik wil wel de auto thuis hebben, maar hij zoekt het zelf maar uit. Sowieso weet mijn vriend dat ik een hekel aan te hard rijden heb, dus dan is die helemaal de pineut, sowieso met zijn werk, zonder rijbewijs, heeft die een gigantisch probleem.
Gast- Gast
Sogood schreef:Ja ik zou het wel doen. Mijn vriend is normaal gesproken niet zo'n gevaar op de weg en hij zou zich waarschijnlijk al stom genoeg vinden en zich rot genoeg voelen over z'n rijbewijs. Daarbij vind ik het onhandig om die auto daar achter te laten (als hij bij die vrienden staat vind ik dat zelfs a-sociaal want dan zitten zij ermee) dus tja.. Ik zou het voor hem doen zoals hij dat ook voor mij zou doen.
Dit is ook mijn gedachte. Je zit toch met die auto en omgekeerd zou hij ook komen.
Gast- Gast
Ik denk niet dat ik me erg zou haasten om naar hem toe te gaan om die auto op te halen. Het ligt er natuurlijk wel aan of het ook mijn auto zou zijn / waar de auto staat. Uiteindelijk zou ik 'm toch wel gaan ophalen denk ik. Vind het geen fijn idee als een auto op een onveilige plek qua diefstal/inbraak zou staan. En een auto voor langere tijd ergens in een straat zetten, vind ik ook aso.
... maar dan wel met een goede beloning, graag
... maar dan wel met een goede beloning, graag
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Tania schreef:
Ik hoop voor hem dat hij geen problemen krijgt op z'n werk als hij zijn rijbewijs nodig heeft voor z'n werk. Bij mijn man op z'n werk is daar wel is iemand voor ontslagen.
Als hij zijn baan kwijtraakt is dat de consequentie van zijn eigen fout. Als je voor je werk een rijbewijs nodig hebt dan weet je dat zelf ook wel, des te meer reden om te zorgen dat je je rijbewijs niet kwijtraakt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Dan kun je hem via een kortgeding meestal terug krijgen.Susan schreef:Tania schreef:
Ik hoop voor hem dat hij geen problemen krijgt op z'n werk als hij zijn rijbewijs nodig heeft voor z'n werk. Bij mijn man op z'n werk is daar wel is iemand voor ontslagen.
Als hij zijn baan kwijtraakt is dat de consequentie van zijn eigen fout. Als je voor je werk een rijbewijs nodig hebt dan weet je dat zelf ook wel, des te meer reden om te zorgen dat je je rijbewijs niet kwijtraakt.
Ik zou hem halen. Het kan een keer gebeuren en het is toch mijn partner. Ik heb het al 2 keer gedaan. Bij vader en toenmalige man. Het zijn niet gelijk asociale lui.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Dan kun je hem via een kortgeding meestal terug krijgen.
Je rijbewijs bedoel je? En dan? Krijg je dan een alternatieve straf? Het lijkt mij raar dat je minder straf krijgt voor te hard rijden omdat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk. Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid, dat hoort toch niet in te houden dat je straf dan maar komt te vervallen?
Susan- Lady Post-a-lot
Bv een vrachtwagenchauffeur krijgt hem terug verder bijna niemand. Man ex ook omdat hij niemand had die hem kon rijden. Overigens was ik het daar niet mee eens wat hij kan een chauffeur betalen.Susan schreef:Lorna mercedez schreef:Dan kun je hem via een kortgeding meestal terug krijgen.
Je rijbewijs bedoel je? En dan? Krijg je dan een alternatieve straf? Het lijkt mij raar dat je minder straf krijgt voor te hard rijden omdat je je rijbewijs nodig hebt voor je werk. Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid, dat hoort toch niet in te houden dat je straf dan maar komt te vervallen?
Hij kreeg een hogere boete en langer voorwaardelijk.
Gast- Gast
Ik zou hem halen. Het is niet mijn taak om mijn partner te straffen. Blij ben ik er niet mee, maar daar kan over gepraat worden.
Edit: eenmaal thuis speel ik geen chauffeur. Hij mag best op de blaren zitten.
Edit: eenmaal thuis speel ik geen chauffeur. Hij mag best op de blaren zitten.
Gast- Gast
Ik vind het een beetje een kromme gedachte dat jij je partner straft als je hem niet gaat halen. Alsof het wel jouw taak is om voor zijn fout op te draaien.
Susan- Lady Post-a-lot
Lorna mercedez schreef:Dan kun je hem via een kortgeding meestal terug krijgen.Susan schreef:Tania schreef:
Ik zou hem halen. Het kan een keer gebeuren en het is toch mijn partner. Ik heb het al 2 keer gedaan. Bij vader en toenmalige man. Het zijn niet gelijk asociale lui.
Nou dat is wel zo, ik bedoel het is fout wat hij gedaan heeft. Maar hij is niet aso ofzo...
En dat iemand begint over mijn vriend enzo dat die er niet bij in de auto moet gaan zitten. Daar gaat het nu niet over.. en wie zegt dat hij op dat moment bij hem in de auto zat.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ze zijn samen een dag weg, dus best aannemelijk dat ze,samen in een auto zitten. In dat geval is had hij zijn broertje ook aan kunnen spreken op zijn rijgedrag. Er naast zitten en niets doen is ook fout. En bij een ongeluk loopt hij net zoveel gevaar.
Gast- Gast
Zusje schreef:Filoria schreef:Wat suf zeg! Dat lijkt me best lastig als je ergens bij de snelweg staat. Maarja: eigen schuld natuurlijk.rapa nui schreef:Klopt, volgens mij mag je inderdaad niet verder rijden en als je alleen bent moet je dus iemand zien te bereiken die jouw en je auto kan ophalen.
Is niet suf. Je rijdt blijkbaar zo achterlijk dat je een gevaar op de weg bent en daarom je rijbewijs wordt afgenomen. Het zou pas suf zijn als je daarna nog verder mag rijden.
Helemaal mee eens. Zou ook een mooie boel zijn als je zonder rijbewijs nog even naar huis mag rijden of naar de bushalte. Of dat de politie je nog even een lift geeft, die mensen hebben gewoon werk te doen. Je wordt inderdaad daar gewoon achtergelaten (ze zetten je wel altijd op een veilige plek langs de kant) en dan bel je maar een vriend, of een taxi als er niemand beschikbaar is.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Smikkell schreef:Ze zijn samen een dag weg, dus best aannemelijk dat ze,samen in een auto zitten. In dat geval is had hij zijn broertje ook aan kunnen spreken op zijn rijgedrag. Er naast zitten en niets doen is ook fout. En bij een ongeluk loopt hij net zoveel gevaar.
Oke, het zou aannemelijk zijn ja. Maar ze zaten op dat moment niet bij elkaar in de auto.
Dus we hoeven hier niet te gaan discussieren wat mijn vriend had moeten doen volgens sommige mensen hier.
Uiteindelijk heeft ze vriendin hem niet opgehaald, hij kon met iemand anders mee naar huis rijden.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Hm, wat wordt hier makkelijk geroepen: 'Hij zoekt het maar lekker zelf uit!!' ik zou hem wel gaan halen. Anders denk ik dat het toch op een ander moment moet aangezien hij niet mag rijden en je wil ook niet andere mensen om hem heen verantwoordelijk stellen. Die auto moet toch terug. Ik zou het geen fijn idee vinden dat de auto van de zaak daar 1.5 uur verder op staat, waar hij gepakt is. Als je je rijbewijs kwijt bent, kom je voor, leg je uit wat de oorzaak was en als je dan niet meerdere grote overtredingen hebt en iets van €800,- betaald krijg je je rijbewijs terug, met waarschuwingen, maar dat is ook niet in 1 dag gebeurd, natuurlijk.
Neemt niet weg dat ik niet van zou balen en met een heel zuur gezicht zou doen, en heel boos zou zijn. Wel stom om zo hard te rijden, en gepakt worden want de boete die eraan hangt is niet mis. Ben 't wel met Lorna eens, het zijn altijd asociale mensen die te hard rijden hoor.
Neemt niet weg dat ik niet van zou balen en met een heel zuur gezicht zou doen, en heel boos zou zijn. Wel stom om zo hard te rijden, en gepakt worden want de boete die eraan hangt is niet mis. Ben 't wel met Lorna eens, het zijn altijd asociale mensen die te hard rijden hoor.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Hm, wat wordt hier makkelijk geroepen: 'Hij zoekt het maar lekker zelf uit!!' ik zou hem wel gaan halen. Anders denk ik dat het toch op een ander moment moet aangezien hij niet mag rijden en je wil ook niet andere mensen om hem heen verantwoordelijk stellen. Die auto moet toch terug. Ik zou het geen fijn idee vinden dat de auto van de zaak daar 1.5 uur verder op staat, waar hij gepakt is. Als je je rijbewijs kwijt bent, kom je voor, leg je uit wat de oorzaak was en als je dan niet meerdere grote overtredingen hebt en iets van €800,- betaald krijg je je rijbewijs terug, met waarschuwingen, maar dat is ook niet in 1 dag gebeurd, natuurlijk.
Oh ja? Goh, dan is afgezien van mijn ouders iedereen die ik ken asociaal. Ik ken eigenlijk niemand die in een 30km zone precies 30 rijdt, die 50 rijdt waar je 50 mag enzovoort. Eigenlijk iedereen rijdt wel iets te hard, 40 waar je 30 mag, 55/60 waar je 50 mag.. Allemaal asociaal dus!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Arwyn schreef:2CKC2 schreef:Hm, wat wordt hier makkelijk geroepen: 'Hij zoekt het maar lekker zelf uit!!' ik zou hem wel gaan halen. Anders denk ik dat het toch op een ander moment moet aangezien hij niet mag rijden en je wil ook niet andere mensen om hem heen verantwoordelijk stellen. Die auto moet toch terug. Ik zou het geen fijn idee vinden dat de auto van de zaak daar 1.5 uur verder op staat, waar hij gepakt is. Als je je rijbewijs kwijt bent, kom je voor, leg je uit wat de oorzaak was en als je dan niet meerdere grote overtredingen hebt en iets van €800,- betaald krijg je je rijbewijs terug, met waarschuwingen, maar dat is ook niet in 1 dag gebeurd, natuurlijk.
Oh ja? Goh, dan is afgezien van mijn ouders iedereen die ik ken asociaal. Ik ken eigenlijk niemand die in een 30km zone precies 30 rijdt, die 50 rijdt waar je 50 mag enzovoort. Eigenlijk iedereen rijdt wel iets te hard, 40 waar je 30 mag, 55/60 waar je 50 mag.. Allemaal asociaal dus!
OOPS!!! Sorry, tikfout. Ik bedoelde natuurlijk NIET altijd asociale mensen. Dat zegt Lorna ook, trouwens haha. Ze zegt: niet gelijk asociale lui. Btw ik rij zelf ook wel harder dan 30/50/80/100.
Ik zou hem wel ophalen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
studiebol schreef:
Klopt.. maar feitelijk gezien zou mijn vriend terug kunnen rijden en dan zou de auto van zijn broer bij ons kunnen staan
Dan had de bijrijder naar het huis van de bestuurder kunnen rijden en had de vriendin van de bestuurder de bijrijder naar huis kunnen brengen, toch? Dat had ik een veel meer logische constructie gevonden.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Sorry maar ik vind het ronduit asociaal om meer dan 50 km te hard te rijden, ik zou echt pislink zijn op mijn vriend. Heb het hem ook wel eens gezegd dat ik hem niet kom halen als hem het overkomt en daar sta ik nog steeds achter. Hij zoekt het maar uit!
Wat ik dan wel weer vind getuigen van zelfkennis is een collega van mijn vriend. Die drinkt altijd teveel en gaat toch rijden, die is dus laatst gepakt(eindelijk) en is ook zijn rijbewijs kwijt. Ik heb hem gesproken en hij zei: Ik weet dat het levensgevaarlijk is en ik heb nu echt mijn lesje wel geleerd, het is dom, onverantwoord en weet ik het wat nog meer. Ik ga nu elke dag op de fiets naar het werk(15 km verderop) en dat is mijn straf die ik verdiend heb.
Wat ik dan wel weer vind getuigen van zelfkennis is een collega van mijn vriend. Die drinkt altijd teveel en gaat toch rijden, die is dus laatst gepakt(eindelijk) en is ook zijn rijbewijs kwijt. Ik heb hem gesproken en hij zei: Ik weet dat het levensgevaarlijk is en ik heb nu echt mijn lesje wel geleerd, het is dom, onverantwoord en weet ik het wat nog meer. Ik ga nu elke dag op de fiets naar het werk(15 km verderop) en dat is mijn straf die ik verdiend heb.
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Puk schreef:Sorry maar ik vind het ronduit asociaal om meer dan 50 km te hard te rijden, ik zou echt pislink zijn op mijn vriend. Heb het hem ook wel eens gezegd dat ik hem niet kom halen als hem het overkomt en daar sta ik nog steeds achter. Hij zoekt het maar uit!
Zelfkennis?! Grapje zeker? Haha. Als hij nu niet gepakt was, was hij de volgende keer weer gewoon ingestapt hoor. Hij moet wel op de fiets want hij is door zijn eigen domme fout zijn rijbewijs kwijt. Heeft ie nu pas zijn lesje geleerd? Gelukkig. Hij verdiend een prijs, he he, eindelijk. Gelukkig werd hij maar gepakt anders had het iemand nog zijn leven gekost.
Eens.2CKC2 schreef:Puk schreef:Sorry maar ik vind het ronduit asociaal om meer dan 50 km te hard te rijden, ik zou echt pislink zijn op mijn vriend. Heb het hem ook wel eens gezegd dat ik hem niet kom halen als hem het overkomt en daar sta ik nog steeds achter. Hij zoekt het maar uit!
Zelfkennis?! Grapje zeker? Haha. Als hij nu niet gepakt was, was hij de volgende keer weer gewoon ingestapt hoor. Hij moet wel op de fiets want hij is door zijn eigen domme fout zijn rijbewijs kwijt. Heeft ie nu pas zijn lesje geleerd? Gelukkig. Hij verdiend een prijs, he he, eindelijk. Gelukkig werd hij maar gepakt anders had het iemand nog zijn leven gekost.
Gast- Gast
Ik vind mensen die te hard rijden niet per se asociale mensen. Ik vind mensen die extreem hard rijden (dus niet 55 waar je 50 mag) wel asociaal gedrag vertonen. Er rijden namelijk ook nog andere mensen op die weg, en die worden er ook door in gevaar gebracht. Dat vind ik dus asociaal gedrag.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zou jij doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat te doen met VVV bon?
» Wie zou dit doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Wat te doen met VVV bon?
» Wie zou dit doen?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: