Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé 2011

+43
Roze Roos
Pinkel
Ambivalence
Jelin
waterkers
Laquisia
Lady4
May
Mermaid
smooch
nina
Merai
Lynn_
RioolSpook
SnowWhite
Cow
Inge
Suus
Tullow
Phileine
Qiara
Sarah1985
Zwerver
Cherique
Zwoesj
Caroow
Flinder
Jordana
Poisongirl
Toet
Cheesegirl
Lotus
Arwyn
Lotus_
aniet
Admin
Kabouter
Sweety
VeryCherry
Serena
silly-one
Sjaantje
Jeanette
47 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé 2011 - Pagina 14 Empty Re: Dagcafé 2011

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:16

Het opzeggen van je ovkaart en studie is je eigen verantwoordelijkheid, niet die van school. Wat je met de papieren bedoelt snap ik niet zo goed. Of zo'n papier nu geel of wit is, er staat de zelfde info op toch? Heel vervelend dat je nu geld moet terugbetalen, maar het is wel geld dat je onterecht heb gehad. Ik neem aan dat je het al hebt uitgegeven? Voor die maanden heb je geen schoolgeld betaald toch? Dus daar heb je je stufie niet voor nodig gehad.

Hoeveel moet je nu terug betalen en mag je het in termijnen doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:17

Smikkell schreef:Het opzeggen van je ovkaart en studie is je eigen verantwoordelijkheid, niet die van school. Wat je met de papieren bedoelt snap ik niet zo goed. Of zo'n papier nu geel of wit is, er staat de zelfde info op toch? Heel vervelend dat je nu geld moet terugbetalen, maar het is wel geld dat je onterecht heb gehad. Ik neem aan dat je het al hebt uitgegeven? Voor die maanden heb je geen schoolgeld betaald toch? Dus daar heb je je stufie niet voor nodig gehad.

Hoeveel moet je nu terug betalen en mag je het in termijnen doen?

Die 136 mag ik in termijnen doen ja, maar een termijn van 135 euro per maand :S dus dat schiet ook niks op.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:18

Dus ja die 349 die kan ik ze terug betalen maar ik zou niet weten hoe ik aan de rest kom smile kan het niet van mn ouders lenen want die hebben het zelf ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:19

Maar ik heb het idee, en verbeter me als ik het fout heb, dat je meer zit met het feit dat je geen werk heb en het dus allemaal tegen zit, en je daarom nu zo boos bent op school. Ik snap namelijk niet welke fout school gemaakt heeft. En als de de rest van het geld nog hebt, kun je dat vast terugstorten. Dat ziet DUO iig je goede wil, de rest kan dan misschien later. Het gaat niet om een heel groot bedrag.. al lijkt dat nu voor jou wel zo.

Laatst aangepast door Smikkell op wo 12 jan 2011 - 9:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 12 jan 2011 - 9:20

Dan betaal je die 349 terug, laat je jezelf van je beste kant zien en bel je daarna met DUO.
Je hebt tenslotte bij DUO altijd weet ik het hoeveel jaar de tijd om terug te betalen. Dus ik kan me niet voorstellen waarom het nu per direct moet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:20

Maar laten we het weer over wat anders hebben smile want door er hier over te praten lost toch niks op. Er is dan niet ineens 136 euro voor me.

Hebben jullie al weekend plannen?

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 12 jan 2011 - 9:21

Anousch schreef:Maar laten we het weer over wat anders hebben smile want door er hier over te praten lost toch niks op. Er is dan niet ineens 136 euro voor me.

Hebben jullie al weekend plannen?

Als jij dat wilt prima, maar we hebben misschien wel tips voor je waar jij nog niet aan had gedacht.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:24

Het ergens anders over hebben lost niets op, maar blijf niet te veel hangen in zo'n klein bedrag. Wel vervelend, daar heb je gelijk in. En geen baan kunnen vinden terwijl je zo graag wilt werken is ook heel erg naar.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:26

Ik wil gewoon zo graag werken, ik wil niks liever.
En heb besloten dat ik maar een ochtendkrantenwijk neem.

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 12 jan 2011 - 9:27

Hoe komt het dat je geen werk kunt vinden? In welke sector zoek je?

Het is inderdaad heel frustrerend, ik zit ook zonder werk. Maar in mijn geval weet ik waar het aan ligt dat het zo moeilijk is.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:29

Anousch schreef:Ik wil gewoon zo graag werken, ik wil niks liever.
En gastouderwerk?

Meisje, ik snap heel goed dat je niets liever wilt dan werken. En dat is heel terecht..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:29

In de kinderopvang.

Heb verschillende brieven gestuurd, paar keer langs geweest op gesprek maar elke keer was ik het net niet omdat ik niet zo veel ervaring had of dat ik nog al rustig over kwam etc. elke keer wel wat.

Nou heb ik dan volgende week een gesprek en ik duim heeeel hard dat dat wat word.
En heb morgen een gesprek bij een vrouw om op te passen voor 1 middag in de week dus dat zou helemaal mooi wezen.

Ik ben gewoon zo bang voor elke keer weer die afwijzing, ik ga er bijna aan wennen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:30

Smikkell schreef:
Anousch schreef:Ik wil gewoon zo graag werken, ik wil niks liever.
En gastouderwerk?

Meisje, ik snap heel goed dat je niets liever wilt dan werken. En dat is heel terecht..

Ja ik heb me nu ingeschreven op regeltante.nl ofzoiets.
Zodat ik bij mensen thuis kan komen aangezien ik zelf nog thuis woon.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:36

Ik heb ook een tijdje als gastouder bij mensen thuis gewerkt. In totaal bij 3 gezinnen en zo kwam ik wel aan mijn uren. Ma en di bij een gezin, wo en do bij een gezin en vrij bij een gezin. Ik vond het super leuk werk en dat kun je ook wel gebruiken als ervaring. Je werkt niet met collega's dus die kunnen niet zeuren dat je te stil bent. Ik las dat je bij het uitzendwerk wel heel leuk contact al had met de kindjes meteen, dus je vermaken met de kindjes dat lukt je wel.

Je kan gewoon wit werken via een organisatie en ik verdiende iets meer dan 10 euro per uur. Dan kun je na 2 dagen als je schuld afbetalen =) De eerste had ik via marktplaats en de rest allemaal via via. Nu, na 5 jaar, kom ik nog steeds elke week bij deze gezinnen. Niet meer de hele dag, maar de avonden naast mijn studie en stage. Ik vind het super werk en heb momenteel zelfs mensen in de wacht staan. Ik heb gewoon geen tijd om bij die andere mensen te werken..

Er zijn inderdaad verschillende sites waar je je kunt inschrijven en met je opleiding heb je echt wel een voorsprong op anderen. Kun je goed gebruiken in je mails/gesprekken.

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 12 jan 2011 - 9:37

Anousch schreef:In de kinderopvang.

Heb verschillende brieven gestuurd, paar keer langs geweest op gesprek maar elke keer was ik het net niet omdat ik niet zo veel ervaring had of dat ik nog al rustig over kwam etc. elke keer wel wat.

Nou heb ik dan volgende week een gesprek en ik duim heeeel hard dat dat wat word.
En heb morgen een gesprek bij een vrouw om op te passen voor 1 middag in de week dus dat zou helemaal mooi wezen.

Ik ben gewoon zo bang voor elke keer weer die afwijzing, ik ga er bijna aan wennen.

Ah, ik ken het probleem, ik ben ook opzoek naar iets in de kinderopvang.
Er zijn wel heeeeel veel vacatures voor oproepkracht, maar dat zul je vast zelf ook al wel weten.
Gastouder lijkt me ook een goede idd, daar zijn ook heel veel vacatures van! (voor mij helaas niet geschikt omdat dit niet aansluit op mijn opleiding.)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:38

Thanks! smile
Verdient wel goed dan!
Moest je ook nog huishoudelijk werk erbij doen? (niet dat ik dat erg vind hoor maar gewoon vraagje)

Gast
Gast

Bericht  Toet wo 12 jan 2011 - 9:40

Anousch schreef:Thanks! smile
Verdient wel goed dan!
Moest je ook nog huishoudelijk werk erbij doen? (niet dat ik dat erg vind hoor maar gewoon vraagje)

Hou er wel rekening mee dat je als gastouder nog zelf belasting moet betalen.

Ik verdiende trouwens 4,75 per kind per uur.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:42

Anousch schreef:Mijn laatste lesdag was 16 november. Nou ja toen had ik dus mijn eindgesprek.

Maar daarvoor, was ik op school en kregen we geen les (je moest zelf werken)

Nou school heeft mij dus volgens ddat bewijs 17 november uitgeschreven bij DUO, dus die van november mocht ik nog wel krijgen maar die van december idd niet..

Oh jongens sorry maar ik weet gewoon niet hoe ik het uit moet leggen.

School heeft mij voordat ik mijn eindgesprek kreeg, verteld dat je uitschrijfdatum is als je je diplomauitreiking had. (dit was dus 22 december) maar dit bleek dus niet te zijn.
Daardoor heb ik dus mijn studiefinanciering + OV 7 december stop gezet. maar nu volgens dit bewijs, heeft school dit ALLANG aan DUO doorgegeven dus die moeten dit dan toch ook al weten.

Op 22 december was het toch vakantie. Hoe kun je op die datum een diploma hebben gekregen?
Als het wel zo is, dat je op dit datum je diploma hebt gehad, dan is dat de datum van uitschrijving. Waarom school jou op 17 november heeft uitgeschreven, begrijp ik niet helemaal. Als je wel wist dat je op 17 november uitgeschreven was, en je krijgt dan toch nog geld, dan weet je toch wel dat dat eigenlijk terug moet? Je had toch de 17e november ook een papiertje meegekregen? Bewijs van uitschrijving? Als daarop 17 november staat, dan kun je er van uit gaan dat je moet terug betalen én nog boete moet betalen over het onterecht bezitten van je ov kaart..

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 12 jan 2011 - 9:45

Smikkell schreef:Jeetje Isabella, wat vervelend. Helemaal omdat ze het op je persoon spelen en niet op je werkzaamheden. Dat lijkt me heel naar. Ik vind ook dat je je in 1,5 week, waarin je nog van alles moet leren, niet volledig kunt bewijzen. Zo heb je geen eerlijke kans gekregen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een andere, veel leukere baan vindt. Waar je wel wordt gewaardeerd.

Heel erg + 1, ze zijn je niet waard!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:45

Anousch schreef:Thanks! Dagcafé 2011 - Pagina 14 561177
Verdient wel goed dan!
Nee, echt alleen de kinderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:46

Brennuss schreef:
Anousch schreef:Mijn laatste lesdag was 16 november. Nou ja toen had ik dus mijn eindgesprek.

Nou school heeft mij dus volgens ddat bewijs 17 november uitgeschreven bij DUO, dus die van november mocht ik nog wel krijgen maar die van december idd niet..

School heeft mij voordat ik mijn eindgesprek kreeg, verteld dat je uitschrijfdatum is als je je diplomauitreiking had. (dit was dus 22 december) maar dit bleek dus niet te zijn.
Daardoor heb ik dus mijn studiefinanciering + OV 7 december stop gezet. maar nu volgens dit bewijs, heeft school dit ALLANG aan DUO doorgegeven dus die moeten dit dan toch ook al weten.

Op 22 december was het toch vakantie. Hoe kun je op die datum een diploma hebben gekregen?
Als het wel zo is, dat je op dit datum je diploma hebt gehad, dan is dat de datum van uitschrijving. Waarom school jou op 17 november heeft uitgeschreven, begrijp ik niet helemaal. Als je wel wist dat je op 17 november uitgeschreven was, en je krijgt dan toch nog geld, dan weet je toch wel dat dat eigenlijk terug moet? Je had toch de 17e november ook een papiertje meegekregen? Bewijs van uitschrijving? Als daarop 17 november staat, dan kun je er van uit gaan dat je moet terug betalen én nog boete moet betalen over het onterecht bezitten van je ov kaart..

Nou mijn school had nog geen vakantie toen. Dus heb echt die dag mijn diploma gehad.
Ik heb 17 november helemaal niks meegekregen dat is het hele punt smile als ik dat wel had gekregen was het duidelijk ja.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:48

toetje_ schreef:
Anousch schreef:Thanks! Dagcafé 2011 - Pagina 14 561177
Verdient wel goed dan!

Hou er wel rekening mee dat je als gastouder nog zelf belasting moet betalen.

Ik verdiende trouwens 4,75 per kind per uur.
Belasting heb ik al van het uurloon afgehaald.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:51

Anousch schreef:
Brennuss schreef:

Nou mijn school had nog geen vakantie toen. Dus heb echt die dag mijn diploma gehad.
Ik heb 17 november helemaal niks meegekregen dat is het hele punt smile als ik dat wel had gekregen was het duidelijk ja.
Dan is 22 december voor zover ik weet gewoon jouw uitschrijf datum. Ik heb ook een heel gedoe gehad met DUO, maar je kunt het beste even bezwaar maken.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/klantenservice/bezwaar_en_beroep/bezwaar_maken.asp

Bij mij was het destijds al te lang geleden (mag maar 6 weken tussen zitten), dus als je deze week de brief op de bus doet ben je nog wel op tijd! Op de site staat wel wat je moet doen. Succes!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:52

maar als dat je uitschrijfdatum is moet je dus ook voor voor die maand schoolgeld betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 9:57

Thankss! smile ik ga het morgen ff op mn gemakje doorlezen en dan ga ik een brief sturen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: