Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+25
Tiara
Pien
Muis
CCC
Joss1
Earane
meisje
_Lana_
truestar
Slakje
Annie24
Star007
hellowkitty
Supertalentje
pindaatje
Floor
blondje1313
Poisongirl
Aimee
MissD
pitbullgup
studiebol
Lejow
mickey
Ayla
29 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 20 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Slakje di 20 maa 2012 - 22:24

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 20 P4241549_1468648 Een parkje

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 20 File Een relax

Ze krijgt nu 150 + 5 schepjes, dus in totaal 180 cc, maar om 16u vraagt ze ook nog altijd een flesje van 90 + 3 schepjes bij.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 20 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Ayla di 20 maa 2012 - 22:27

Oh een box en een wipper dus :P Leuke box hebben jullie zeg! Met dat hemeltje erboven. Ze mag volgens mij dan al 180+6 drinken, dus als ze het op kan kun je het altijd proberen, hopelijk wordt ze dan 's nachts niet wakker. En misschien dat ze dan om 16:00 ook niet meer om een flesje vraagt.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Slakje di 20 maa 2012 - 22:28

Oh, die is niet van ons, hoor. Snel prentjes van internet afgehaald, haha.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla di 20 maa 2012 - 22:31

Oh haha ik vind m wel heel leuk!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Supertalentje di 20 maa 2012 - 22:40

Slakje en Ayla, thanx! Slakje, hoelaat begin je met werken? Als je haar om half 9 nog in bad doet, dan naar het kdv en dan nog naar je werk begin je wel laat of zit alles om de hoek?
Ayla; je doet haar dus gewoon de pyama aan, ongeacht of ze dan echt al de nacht in ging?

@Slakje: ik lees hier wel vaker dat ze na weken doorslapen ineens voor een nachtvoeding komen, volgens mij kan dat dus gewoon. Wat gebeurd er als je je meisje meer voeding geeft? Hier krijg ik het er niet in of spuugt ie wat ie teveel heeft er weer uit ;-) Je zou ook alleen de laatste fles meer kunnen geven (kijken of ze het drinkt) en de rest wat je normaal doet en dit opbouwen als je ziet dat ze ook op andere momenten behoefte heeft aan meer.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Ayla di 20 maa 2012 - 23:06

Jep, tot ze een maand of 3 was (ik weet het niet precies meer) dronk ze de fles om 23:00 half slapend op, en viel ook bij mij in slaap. Dus om haar dan weer wakker te maken en pyama aan te doen, of als ze zo slaperig is haar dr pyama nog aan te doen vind ik zo sneu. En zo weet ze ook dat ze de nacht in gaat was mijn gedachte. Nu slaapt ze al vanaf het begin goed, maar voor baby's die een omgekeerd ritme hebben is het denk ik wel goed.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol di 20 maa 2012 - 23:36

Ayla, waarom zou jij de ene laatste fles dan met rijstebloem doen? Want ik twijfel dus. Als ik de fles van 19 uur met rijstebloem doe dan slapen dus erg goed.. dan krijg ik er dus waarschijnlijk om een uur of 10 niks meer in. Dus komen ze als nog midden in de nacht. Als ik ze de laatste fles met rijstebloem doe.. slapen ze vast weer de hele nacht door. Mijn voorkeur gaat daar toch wel naar uit.

Supertalentje, hier trek ik ze hun pjama aan voor de fles van 19 uur, dan is het drinken en dan meestal nog wel ff spelen of zitten bij ons. Dan gaan ze naar bed. De laatste fles houd ik alles kort, gewoon drinken en een schone luier, maar verder niet meer spelen ofzo dat is ook geen tijd meer om te spelen vind ik smile In bad gaan ze hier niet elke dag maar om de dag. Als ze toevallig in bad gaan als ik die dag moet werken dan gebeurt dat savonds ik ga dat echt niet ook nog sochtends doen dat kost me veel te veel tijd.

Als ik moet werken krijgen ze dus om 7 uur de fles.. ben ik vrij dan zie ik wel wanneer ze komen en dan krijgen ze dan eten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ayla di 20 maa 2012 - 23:40

Omdat je daar uiteindelijk toch naar toe gaat, 19:00 de laatste fles en papfles. Hier maakte het voor het drinken niet uit, om 23:00 klokte ze ook met gemak 200 cc naar binnen. Ik snap het wel hoor, deed ik ook in het begin in de laatste fles rijstebloem, maar toen een keer om 19:00 geprobeerd en het maakte qua onrustig zijn geen verschil.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje di 20 maa 2012 - 23:52

Ik heb haar net 180 + 6 schepjes gegeven. Ze heeft een bodempje laten staan, en er kwam een klein beetje terug uit, maar niet veel.

Ik werk in een winkel die om 10u opengaat. Normaal doe ik er een tiental minuutjes over om te voet naar het werk te gaan, dus als ik Louise ga afzetten een halfuurtje ofzo. Dan ben ik altijd nog veel te vroeg en dan ga ik gewoon nog eventjes inkopen doen, shoppen of ontbijten met het personeel van de winkel over mij.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Poisongirl wo 21 maa 2012 - 0:04

Slakje, het kan volgens mij gewoon dat ze ineens weer wakker worden 's nachts, weet niet waarom.

Supertalentje Ik doe J.ason voor zijn fles van 18.00 uur zijn pyjama aan en was hem dan ook. Dan krijgt hij zijn flesje, spelen of knuffelen we even en gaat hij daarna slapen in zijn bedje. Zijn laatste fles is tussen 22 en 23 uur, dan haal ik hem uit zijn bedje, schone luier, flesje en weer in bed.

Studie jammer dat de rijstebloem niet het gewenst effect had.

's Ochtends komt hij wanneer hij wil, meestal tussen 6.30 en 8.00 een keer. Als ik volgende week weer ga werken zal het standaard om 7 uur zijn denk ik. Dan heb ik nog de tijd hem in badje te doen. J. gaat overigens maar 2 tot 3 keer per week in badje omdat hij een erg droog huidje heeft.

vanmorgen met J naar babymassage geweest, hij vond het heerlijk en ligt nu uitgeteld te slapen. Heerlijk zo'n tevreden mannetje! Dadelijk gaan we even lekker wandelen naar het dorp.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  MissD wo 21 maa 2012 - 4:01

Goedemiddag allemaal...

Hier een heerlijke dag, vanochtend gesport met de buurvrouw (maandag ook al... heerlijk dat thuis sporten), T. ligt al sinds half 12 in haar bedje te slapen, ga zo kijken of ze eens wakker wil worden voor haar fles, dan zometeen nog lekker even met mijn man en de hond wandelen. Vandaag goed bezig geweest Wink paar wassen gedaan, gestreken, woonkamer en keuken gepoetst, alle verdiepingen gestofzuigd en gedweild, en nu even tijd voor mezelf.

Poisongirl, ik moet ook a.s. maandag weer beginnen.. Ben ook benieuwd hoe ik het ga vinden na zo'n tijd.
Wat klonk jullie weekendje weg heerlijk zeg, waar ben je heengeweest?
Leuk babymassage, iemand hier in de straat geeft dat ook, maar ik vind haar niet zo aardig dus ga niet. En anders moet ik minstens een kwartier rijden en daar heb ik ook niet zo'n zin in. Masseer haar wel vaak gewoon zelf na het badderen, vind ze heerlijk!

Parel, bij T. is het poepen erg verschillend. Soms 1 of 2 dagen niet en dan weer een dag een paar keer. Als ze er echt last van heeft kan je toch ook een heel mini klein klontje boter bij de melk doen (is mij in ieder geval verteld, omdat van lactulose je darmen vaak lui worden).

Bewaren; Ik bewaar T. haar eerste pakje voor haar. En verder de dingen die ik leuk vind en er mooi uitzien voor een eventueel volgend kindje (meisje).

Supertalent; Bij ons begint het avondritueel rond een uur of half 8. Ze heeft dan haar fles gehad (krijgt de laatste om 11uur maar dat vind ik te laat voor een heel ritueel). Rond half 8 heeft ze al bij ons zitten "uitbuiken" van de fles, dan doen we haar een schone luier aan en haar pyjama (meestal heeft ze hem daarvoor al aangekregen, evenals de schone luier). We lezen haar voor uit (mijn vroegere favo boek) ""Welterusten kleine beer", daarna leggen we haar in bed, zeggen tegen haar dat ze lekker kan gaan slapen en wensen haar een fijne nacht, dan doen we een muziekje aan dat 5 minuten speelt en valt ze in slaap.

Morgen trouwens een gesprek bij de thuiszorg, om te kijken of ik daar kan werken. Ik wil graag avonden werken zodat T. overdag thuis bij mij is (en niet steeds een paar nachten naar mijn ouders moet omdat het anders niet haalbaar is qua werktijden en haar ritme) en 's avonds papa thuis is. Dus ben benieuwd. Als dat mogelijk is en het mogelijk is dat ik alleen hier op het dorp ga werken dan doe ik het meteen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 4:16

Hallo! Het is weer weekeeeeeend lol!

L heeft lekker gepoept hoor net! Niks aan het handje dus, komt vanzelf weer op gang.
MissD de kinderarts heeft hier gezegd dat van lactulose de darmen niet lui worden, maar toch geef ik het nauwelijks.

Studie, L krijgt hier dr papfles om 22 a 23 uur, ze vindt het zo lekker dat ze hem zo leeg heeft hoor!

Als ik werk op dinsdag en woensdag krijgt ze rond kwart voor 7 de fles. Voor de rest wanneer ze wakker wordt, en soms komen we dan wel eens uit op 4 of 4,5 fles, maar dat maakt niet uit.

Morgen 3de prikken alweer, gaat snel! Ook net even haar id opgehaald, ze lijkt nu al in niks meer op de foto haha

En dankzij de mail van Stofzuiger, is L. uitgekozen om deel te nemen aan een fotoshoot voor een website van een winkel hier in de buurt! Erg leuk, ben helemaal benieuwd, maandagochtend is de shoot Laughing

Slakje, weet je zeker dat ze een fles wil? Onze L werd ook wakker dan, en nu nog steeds, en die wil dan dr speen en tukt zo weer verder ..

MissD, ik ga voor je duimen dat je die baan krijgt! Wat ga je dan precies doen? Dacht dat thuiszorg meestal overdag was..

MissD & Poison, hoop dat het werken jullie meevalt!

Gast
Gast

Bericht  Slakje wo 21 maa 2012 - 4:53

Nee, het is echt van honger, want ik geef eerst altijd een paar keer haar tutje.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 5:43

MissD: zo lekker drukke dag gehad zeg!! Je krijgt het nog rustig als je straks moet werken haha! Heb je er al zin in of zie je er wel tegenop? gaat T naar een kinderdagverblijf?

Parel: haha, weekend! Lekker hoor. Ik ga per april ook ma t/m woensdag werken en dan donderdag alleen nog studie, dus dan hebben we samen op woensdagavond weekend Very Happy . Lijkt me echt heerlijk!

Verder gaaat het vooral over papflessen.. heb ik nog niet veel over te zeggen. Ja.. bedenk me wel hoe de borstvoedingsmama's dat doen hier?? Want er bestaat niet zo iets als een papborst natuurlijk (ja of we moeten veel op en neer gaan springen, krijgen we room als melk :P ). Maar hoe doen jullie dat? Want de KV mama's geven een papfles vooral om lekker een nachtje door te kunnen slapen toch? Zodat ze extra vol zitten? OF heeft het nog andere functies?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 6:44

Nicci schreef:MissD: zo lekker drukke dag gehad zeg!! Je krijgt het nog rustig als je straks moet werken haha! Heb je er al zin in of zie je er wel tegenop? gaat T naar een kinderdagverblijf?

Parel: haha, weekend! Lekker hoor. Ik ga per april ook ma t/m woensdag werken en dan donderdag alleen nog studie, dus dan hebben we samen op woensdagavond weekend Very Happy . Lijkt me echt heerlijk!

Verder gaaat het vooral over papflessen.. heb ik nog niet veel over te zeggen. Ja.. bedenk me wel hoe de borstvoedingsmama's dat doen hier?? Want er bestaat niet zo iets als een papborst natuurlijk (ja of we moeten veel op en neer gaan springen, krijgen we room als melk :P ). Maar hoe doen jullie dat? Want de KV mama's geven een papfles vooral om lekker een nachtje door te kunnen slapen toch? Zodat ze extra vol zitten? OF heeft het nog andere functies?

Het bevalt me echt prima hoor Nicci!

Je kan altijd kolven en rijstebloem door de bv heen doen, dat is hetzelfde principe.
Of je geeft de papfles met kv. Persoonlijk geef ik de papfles omdat ze bij de laatste fles haar medicijnen krijgt, rijstebloem is dikker, komt dus minder snel omhoog en daardoor blijven de medicijnen beter binnen, spuugt ze minder, is ze langer verzadigd en bijkomend voordeel is idd dat ze beter slaapt. Al sliep ze ook al door zonder papfles Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 20 561177

Gast
Gast

Bericht  Ayla wo 21 maa 2012 - 9:21

Nicci ik geloof dat de meeste mama's die bv geven geen pap geven zelfs. Stofzuiger wel omdat haar jongens niet goed doorsliepen geloof ik, maar dat is de enige die ik zeker weet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 9:33

Ik weet dat HappyDobby.ook een papfles geeft, en bv! Stofzuiger doet het volgens mij met kv.

Gast
Gast

Bericht  Ayla wo 21 maa 2012 - 9:39

Ja HappyDobby wist ik niet zeker, stofzuiger wel.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol wo 21 maa 2012 - 9:42

Parel, je krijgt een beroemde baby Very Happy hoe leuk! Wel showen met de foto's he!! Fijn weer weekend, elke keer als ik dat van jou lees, denk ik mmm zal ik mijn werkdagen gaan veranderen smile maar goed dat is niet echt een optie.

MissD idd heerlijk dagje, lekker hoor dat je zoveel wandelt met de kleine! En zo actief geweest, goed bezig!

Nicci ik de meiden hier slapen ook gewoon door hoor, maar savonds is het een zooitje met de fles. Dus ik dacht ik probeer rijstebloem, maar dat had gisteren niet het effect wat ik had bedacht. Maar ze vonden het wel lekker!

Hier hele drukke middag gehad,onze achtertuin kost veel tijd en onderhoud, nou heb ik al al niet echt plezier aan tuin werken en zeker niet nu die twee meiden er zijn die ook tijd vragen. Dus we gaan een strook planten weg halen, nou ja we hebben ze verplant en daar maken we gras. Gras maaien gaat me sneller af dan onkruid wieden enzo. Dus daar heel druk mee geweest.
En vanavond ook nog ff geshopt bij de v&D prijzencircus, waren al veel dingen in de aanbieding, shirtjes voor 5 euro enzo. En je mocht de helft met airmiles betalen dus werd die maar 2.50 heb dus ff wat shirtjes ingeslagen, maatje groter soms 2 zodat ze het lekker deze zomer aan kunnen, dat hoop ik dan maar Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  pindaatje wo 21 maa 2012 - 9:53

Slakje: hier ook een die na een aantal nachten doorslapen, ineens weer een keer 's nachts komt, dan weer wat doorslaapt, en dan weer komt.. Hoe het kan weet ik niet.. hij krijgt al 180+6 voor de nacht..

Supertalentje: als ik moet werken zal hij rond 6u zijn eerste fles krijgen (als hij die niet al gehad heeft, soms komt ie nog es 's nachts rond 5en).. Dus als ik vrij ben, blijf ik zeer zeker NIET in dit ritme, is me veel te vroeg! Dan laat ik hem zelf komen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  pindaatje wo 21 maa 2012 - 9:57

MissD: dat zou wel ideaal zijn, als je lekker in je eigen dorp kan werken en dan ook alleen 's avonds.
Kun je zoiets aangeven bij de thuiszorg? Dat je alleen 's avonds wil werken?
Of werd dat zo gevraagd??

Want eigenlijk zou zoiets dan ook wel wat voor mij zijn... alleen......................... ik vind de thuiszorg niet zo leuk, ik denk dat ik mijn collega's veel te veel zal missen... Maar dan moet je een keuze maken, of het thuis makkelijker hebben qua planning, of de leuke collega's.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Ayla wo 21 maa 2012 - 10:00

Pindaatje ik mis de collega´s niet, maar ik ben sowiezo niet zo dat ik elke avond onder de mensen moet zijn. De cliënten die je dan hebt maken ook wel veel goed hoor.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 wo 21 maa 2012 - 22:11

Nicci, ik geef geen papfles. Lotte slaapt zonder papfles 's nachts ook door. Ik krijg niet genoeg gekolfd om een papfles met bv te kunnen geven, en ik heb ook begrepen dat het dan niet dik wordt dus zie ik er totaal geen meerwaarde van in.
Verder is de vriezer nu al bijna leeg, liggen nog twee voedingen in. Ik krijg er ongeveer 3 a 4 per week gekolfd en ik heb er 6 nodig, dus helaas moet ik toch al aan de kv gaan beginnen.

Parel, ik ben ook benieuwd naar de foto's straks!

Hier gaat alles wel zijn gangetje, meestal erg vrolijk, maar helaas wel flink eenkennig.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  MissD wo 21 maa 2012 - 22:24

Parel; Dat wist ik niet, mij is op school geleerd dat van alle laxatiemiddelen je darmen lui worden en ze daarom zo min mogelijk gegeven moeten worden Wink maar dat doe je dus al!
Waar ik vandaag op gesprek ga zou gaan om dingen van steunkousen uitdoen bij iemand, of helpen bij een maaltijd tot alle verpleegtechnische handelingen (medicatie, wondzorg, stoma's, pallitieve zorg etc.).
Succes met de prikjes vandaag!

Nicci; T. gaat naar mijn ouders toe. Omdat ik erg onregelmatig werk en hier geen flexibele dagopvang is. Als ik late dienst heb zou T. bijv. maar 2 uurtjes daarheen hoeven en dat doen ze hier niet. Wel hele middagen maar dat vind ik zonde van mijn toch al kostbare tijd met haar. Maar nu gaat ze dus naar mijn ouders en slaapt ze daar de nacht voordat ik een vroege dienst heb, of als ik 2 dagen achter elkaar moet werken.

Pinda; Ik heb de manager gemaild met wie ik vorig jaar een sollicitatiegesprek had (1 gesprek en dag later werd ik gebeld voor arbeidsvoorwaarden), maar ik ging twijfelen of dat wel iets voor mij was. Nu met T. komt dat veel beter uit omdat ze dan niet naar mijn ouders hoeft. Dus ik heb haar gemaild en in de mail gezet dat ik 24 uur in haar team wil komen werken, alleen bij ons in het dorp omdat ik afhankelijk ben van een fiets (heb wel een auto maar wil niet meer ver weg werken) en dat ik alleen de avonden wil werken en in het weekend maakt niet uit wat voor diensten. Ik ging ervan uit dat ze me zou mailen dat dat allemaal niet mogelijk was maar kreeg dezelfde dag een telefoontje of ik vandaag op gesprek wil komen. Dus ik ben benieuwd wat mogelijk is. Weet wel dat vriendinnen van me in de thuiszorg vaste werkdagen hebben, of bijv. alleen maar ochtenden of avonden werken, dus het is wel mogelijk.
Ik ga mijn collega's ook zeker missen, maar de vrijheid en de korte contacten met cliënten thuis schijnen volgens velen ook leuk te zijn. En nu vind ik het belangrijker dat thuis alles loopt, ik werk toch alleen maar om leuke dingen te kunnen doen van het geld en te kunnen sparen, niet omdat ik het enorm leuk vind om te werken.

Pff heel verhaal weer over werk Wink. Ga zometeen T. eventjes eten geven en daarna lekker met haar wandelen. Kan ze vanmiddag nog even slapen en ik nog wat in het huis doen en dan kan ze als ik op gesprek moet lekker naar de buurvrouw en buurmeiden.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Poisongirl wo 21 maa 2012 - 22:57

Missd zou echt fijn zijn! Ik duim voor je, hoe laat heb je je gesprek?

Parel ben erg benieuwd naar de foto's, wat leuk zeg. Een echt fotomodel in ons midden Wink

Nicci hoe is t met je? En met je kleintje?

Tbib hoe gaat het bij jullie? En met de kids?

Lejow hoe bevalt t met tuttebollie thuis? Trek je t allemaal een beetje?

Beegee ik mis je een beetje. Gaat het goed? En met de kids?

Supertalentje hoe is t met mijn favoriete meneer de mol?

Hier alles goed. Ben flink aan de schoonmaak. Dadelijk ff lekker douchen en dan lunchen met mijn moeder. Morgen gaan we lekker bbqen met vrienden bij ons thuis.

Heb wel zin om weer te gaan werken, maar hoe dichter bij het komt hoe spannender ik het vind. Ben al lamg blij dat beide oma's gaan oppassen en hij niet naar een kdv hoeft, al had dat ook wel gewend.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: