Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+25
Tiara
Pien
Muis
CCC
Joss1
Earane
meisje
_Lana_
truestar
Slakje
Annie24
Star007
hellowkitty
Supertalentje
pindaatje
Floor
blondje1313
Poisongirl
Aimee
MissD
pitbullgup
studiebol
Lejow
mickey
Ayla
29 plaatsers

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 16 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Poisongirl za 17 maa 2012 - 12:20

Lejow schreef:Pssttt... Er ligt een lief, klein meisje op mijn buik te slapen... I love you
dlaap je in t zie ke nhuis? Is ze vN de monitor af???? Geniet er van. Ik lig in een huisje in drenthe. Reageer van de week weer op iedereen..
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 16 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 12:54

Lejow schreef:Pssttt... Er ligt een lief, klein meisje op mijn buik te slapen... I love you

Fijn! Wat heb je daar naar verlangd he! Is het wat je hoopte dat het zou zijn?

Hier ging de papfles er in een teug in! Niks laten staan, dus weer zorgen om niks... Slaap lekker!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 21:52

@ Lejow: aaah fijn zeg. Hoe was de nacht? Gaan jullie vandaag naar huis?? Geniet ervan! En alles komt vast goed, elk vers paar ouders moet wennen aan maxicosis en kinderwagens en alles.

@ Parel: Fijn dat ze toch de fles goed leeg dronk! Heeft ze lekker geslapen?

@ Star: Vervelend zeg, hoop dat ze gauw opknapt! Heb je vannacht even kunnne bijtanken?

Hier gaat het zijn gangetje. L is een beetje ziekig en ik ook (volgens mij zit half nederland in de lappenmand). Ze ligt nu nog lekker met papa in bed dus ik heb lekker uitgebreid gedoucht en nu rustig bakje koffie en even laptoppen. Had ik veel meer behoefte aan dan nog een uurtje slaap smile. Vandaag dus lekker in onze pyjama's rondsjouwen, even lekker rustig aan! Fijne zondag allemaal.

Gast
Gast

Bericht  Slakje za 17 maa 2012 - 21:55

Lejow; Super! Geniet maar van je kleine meid! Super dat alles in orde is!

Ik zou graag gaan zwemmen met Louise, maar de papa wilt het nog niet (tot 1 jaar, want tegenwoordig is die chloor enzo niet goed). Maar ik twijfel een beetje.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:01

Slakje schreef:Lejow; Super! Geniet maar van je kleine meid! Super dat alles in orde is!

Ik zou graag gaan zwemmen met Louise, maar de papa wilt het nog niet (tot 1 jaar, want tegenwoordig is die chloor enzo niet goed). Maar ik twijfel een beetje.

Is het advies tegenwoordig 1 jaar?? Ik wil ook wel zwemmen, maar vind het ook lastig. Helemaal omdat L eczeem heeft, dus ze wordt al vuurrood van een beetje zwitsal laat staan chloor. Maar babyzwemmen start vanaf 10 weken, ergens anders lees je weer vanaf 3 maand..

Gast
Gast

Bericht  Slakje za 17 maa 2012 - 22:05

Ja, bij ons is het ook 3 maand, maar dat is dan altijd op zaterdag, dan werk ik. En anders moet ik al buiten het dorp gaan (en daar start het dan vanaf 6 maand), en dan begint het al om 18u30, ik werk tot 18u15. Niet echt handig dus. En ik vraag me ook af. Ik heb zo'n gele band gekregen, maar mag ze daar al in als ze nog niet zelfstandig kan zitten?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Pien za 17 maa 2012 - 22:12

Nicci schreef:Helemaal omdat L eczeem heeft, dus ze wordt al vuurrood van een beetje zwitsal laat staan chloor.

Hier ook een klein meisje die heel sterk reageerd met haar huidje op zwitsal, kou, warmte, droogte, te vaak douchen... Maar, als wij gaan zwemmen en met haar uit het water gaan, is er helemaal niks aan de hand!!! Wij smeren haar van te voren in met vaseline en drogen haar gelijk na het zwemmen helemaal goed af en smeren haar wederom in! Echt, het gaat helemaal goed!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 22:17

Pien schreef:
Nicci schreef:Helemaal omdat L eczeem heeft, dus ze wordt al vuurrood van een beetje zwitsal laat staan chloor.

Hier ook een klein meisje die heel sterk reageerd met haar huidje op zwitsal, kou, warmte, droogte, te vaak douchen... Maar, als wij gaan zwemmen en met haar uit het water gaan, is er helemaal niks aan de hand!!! Wij smeren haar van te voren in met vaseline en drogen haar gelijk na het zwemmen helemaal goed af en smeren haar wederom in! Echt, het gaat helemaal goed!

Very Happy bedankt voor je tip! t is dus wel t proberen waard straks. Smeren jullie met lanette in??

Gast
Gast

Bericht  Pien za 17 maa 2012 - 22:28

Nee, wij hebben gewoon vaseline creme, die smeren we normaliter 4 maal daags. Daarbij smeren we diprosone op de rode plekjes en krijgt ze een drankje voor de jeuk. Hoe dat heet weet ik niet.

Ik zou het echt een keer proberen, E reageerd namelijk helemaal niet op chloor. Wij zijn voor de eerste keer gaan zwemmen toen ze 4 maanden oud was en achteraf hadden we spijt dat we niet eerder gegaan zijn! Ook heeft onze kinderarts ons geadviseerd gewoon te gaan zwemmen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  pindaatje za 17 maa 2012 - 22:53

Slakje: onze kindjes schelen 2 dagen zie ik.. Wij gaan volgende week op vakantie, en dan gaan we gewoon met hem zwemmen.. Wel maar heel even, 10 minuutjes in het water maximaal voor hem.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast za 17 maa 2012 - 23:15

Nicci, ze heeft geslapen van 00.00 uur tot 08.45 (terwijl ze er al om 19.00 uur in lag), en vanochtend dronk ze weer haar fles leeg (geen papfles, een gewone fles, was dus de oplossing tot op heden, dat ik daar niet aan gedacht heb zeg!).

Ik ga van de zomer wel een keer met L zwemmen, nu vind ik het zelf nog te koud, laat staan hoe koud zij het vindt!

Moet nu een ukkie uit bed halen, die lag er weer even in maar hoor ik hier kletsen!

Gast
Gast

Bericht  studiebol za 17 maa 2012 - 23:20

Parel, wat vervelend dat L weer zo slecht dronk! Wel fijn dat ze de papfles wel ineens leeg dronk, moet ook wel ze had vast honger na een dag zo weinig drinken!

Star, fijn dat je zo snel bij de huisartsenpost terecht kon, vervelend van de oorontsteking. Wel kunnen slapen vannacht of was ze wakker geworden?

Lejow.. en hoe is het gegaan in het ziekenhuis? in het andere topic mijn tip over de voeding nog gelezen? Mag B nu echt met jullie mee? Lees net in het ander topic dat je het gelezen had.
Hier krijgen ze het trouwens nog steeds, ons is geadviseerd tot de corrigeerde 6 maanden dit te geven.

Pff de rest weet ik niet meer sorry.

Over het zwemmen, wij zijn gaan zwemmen toen ze drie maanden waren, het ging goed maar was gewoon jammer dat het water niet lekker warm was, dus het was maar kort. En nu afgelopen woensdag voor de 2e keer gewoon hier in het dorp en daar was het water wel lekker warm. Meiden vonden het heerlijk.

Overbijvoeding, heb het daar afgelopen donderdag nog met de cbarts overgehad, over een maand konden we rustig aan beginnen. Ik kijk wel of ze er dan aan toe zijn...

Hier een meisje die de hele dag poept. Niet normaal meer zeg hoeveel poepluiers ik al verschoond heb gisteren en vrijdagavond en mijn vriend vannochtend ook al twee keer. Ze is verder niet ziek er van, geen verhoging ofzo.. maar poept zich een ongeluk. Meer water met een poepkleur, maar toch. Ze drinkt verder goed dus maak me nog niet zo'n zorgen het is voor haar gewoon wat vervelend.

Vanmorgen al heerlijk paardgereden en toen ik thuis kwam lag mijn vriend met de meiden in bed te kletsen.. vind dat zooo lief om te zien I love you
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Slakje za 17 maa 2012 - 23:43

pindaatje schreef:Slakje: onze kindjes schelen 2 dagen zie ik.. Wij gaan volgende week op vakantie, en dan gaan we gewoon met hem zwemmen.. Wel maar heel even, 10 minuutjes in het water maximaal voor hem.
Hmm, ik heb de papa hier al kunnen overtuigen dat we op 6 maand zullen gaan zwemmen. Nog eventjes wachten dus.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 0:38

Joh Slakje, straks is het zomer, dan is het misschien wel hartstikke warm, kan je in de tuin in een zwembadje! Kan je ook nog eens zelf de temperatuur bepalen!

Studie, wat rot zeg! Misschien komt er wel een tandje aan voor mevrouw! Gelukkig drinken ze nog wel goed. L heeft nu alweer 2 flessen leeggedronken, net op 30cc na maar dat ging zonder morren. Vraag me niet waarom nu wel, maar ik vind alles best!

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 18 maa 2012 - 0:53

We zijn nu weer eventjes thuis. Jeetje wat was dat wennen vannacht zeg.
Ze had van haar 00.00u fles 50 ml gedronken (van de 65) en 's nachts krijgt ze om de 4 uur voeding. Maar om 3 uur werd ze weer wakker. Heel onrustig maaien met haar armpjes en beentjes, en als we de speen er in stopte zoog ze hem zowat in tweeen. Maar zodra we hem los lieten verloor ze hem en moest ze weer huilen. (Tot die tijd heb ik zelf niet echt geslapen trouwens.. slaapbank lag voor geen meter).
Ik wist niet zo goed wat ik moest doen, want haar flesje 'mocht' ze pas om 4 uur. Dus uiteindelijk even aan de zusters gevraagd (was het toch nog ergens goed voor). En die vermoedde dat ze gewoon honger had, ook omdat ze haar 00.00 flesje niet helemaal leeg had.
En inderdaad, we maakten het flesje en binnen 15 min had ze 70 ml gedronken. Vervolgens heeft ze lekker verder geslapen en hebben wij uiteindelijk ook nog wat geslapen. En om 8 uur heeft ze weer haar flesje gekregen.

Daarna hebben we nog even met haar gezeten en nu dan dus thuis. Thuis de laatste dingetjes in orde maken, nog 1 nachtje goede slaap halen en dan morgen om 10.30 naar het ziekenhuis!! Afscheid nemen van alles en iedereen. Een emotionele, spannende, fijne, rare tijd afsluiten.

Sinds ik net trouwens het ziekenhuis uitgelopen en kan ik alleen maar huilen, lijkt wel of werkelijk alles naar boven komt nu. Wat er de afgelopen 2 maanden hier gebeurd is, is gewoon niet te bevatten en geen pen te beschrijven. Ben nog nooit in mijn leven ZO heen en weer geslingerd tussen de meest uiteenlopende emoties.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 1:02

Ach Lejow toch!
Ik denk, dat je nu je kraamtranen hebt.
Klinkt gek, want je bent al eventjes bevallen, maar nu ga je pas verwerken.
Zo ben ik op donderdag bevallen, en op zondag zat ik op de bank en kwam alles er pas uit. Toen ik beviel, heb ik niet gehuild, niks. Mijn vriend ook niet, we zaten in een roes. En ineens, die zondagavond kwam alle liefde, het besef en de verantwoordelijkheid naar boven. Niks raars!

Het komt wel goed, sterker nog (al klinkt dit ook raar) ik denk dat het enigszins wel fijn is dat je B al zo goed `kent` je bent er al wat vertrouwd mee zeg maar. Nu word je echt nieuwbakken mama, fijn hoor! Komt helemaal in orde, echt waar! Nu kan je lekker met haar pronken! Holladiejee!

Gast
Gast

Bericht  Slakje zo 18 maa 2012 - 1:12

Lejow; Echt super dat jullie nu haar nu mee naar huis mogen nemen! Lijkt me echt heel naar wat jullie overkomen is. Er gaan nog momenten komen waarbij je denkt: "Help! Wat nu?" Twijfel dan zeker niet om gewoon naar de kraamafdeling te bellen! Verzamel een aantal telefoonnummers waar je altijd naar kan bellen voor info!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee zo 18 maa 2012 - 1:45

Lejow: Wat een spannende emotionele dag voor jullie morgen! En ik denk dat je gevoel heel normaal is hoor, en misschien wel te vergelijken met hoe andere het voelen als de kraamverzorgster en voor het laatste is. Ik heb iig flink gejankt toen ze weg ging (nou heb ik de hele kraamweek flink gejankt, dus ik ben geen goed voorbeeld laughcry ). Maar het gevoel dat je het dan zelf moet doen, niemand meer hebt om op terug te vallen, of gewoon even mee te praten, dat komt dan ineens keihard binnen.
Jullie gaan het hardstikke goed doen, en B. is een onwijze kanjer!!! Heel veel geluk met z'n drieën!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Lejow zo 18 maa 2012 - 1:49

Ben aan het proberen mijn gedachten te verzetten.
Het huis is ondertussen versierd, dat mocht ik nu eindelijk doen van mezelf (waarom slingers ophangen als ze nog niet thuis is, zit je elke dag in een versierd huis, zonder kind..)
En de 'Hoera Benthe is thuis' sticker op het raam.
En ga vanmiddag cupcakes bakken, kan ik die vast meenemen naar de zusters morgen (ja toch wat te eten haha) en volgende week als ze terug moet voor de inentingen komt het 'echte' cadeau.
Want ik ben ze zo zo zo dankbaar. Ze zijn me zo dierbaar.

Heb ook nog contact met de moeders van onze zaal, erg fijn. En we leven zo met elkaar mee. Iedereen was aan het duimen voor B de afgelopen dagen en iedereen vroeg aan de zusters hoe ze er voor stond. Vanmorgen mocht een ander jongetje van de monitor af (hij zit nog wel aan de sonde, dus mag nog niet naar huis) en ook voor hem werd keihard geduimd en gejoeld toen het zover was!
Zelfs de zusters hadden het er over dat wij zo'n fijne zaal hadden de laatste dagen Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Aimee zo 18 maa 2012 - 1:55

pindaatje schreef:Aimee: is hij wel gewoon vrolijk dan overdag, als hij weinig tot niets slaapt?? Ons mannetje slaapt ook maar weinig overdag, en hij is wel gewoon vrolijk aanwezig.. Het meer/beter slapen zal denk ik bij hem wel komen als hij wat actiever wordt met spelen enz... (hoop ik, was bij onze oudste ook zo, sliep in het begin ook weinig tot niet overdag, en na een paar maanden sliep ze 2x per dag, en nu, met bijna 2,5jaar, nog elke dag 2uur 's middags)

Nou, het probleem is dat hij wel gewoon heel moe is. Hij eet, daarna even 'spelen'. Dan is hij ook gewoon heel vrolijk, maar na ongeveer 15/30 min. word hij het zat, gaat hij mopperen en wil hij slapen. Alleen lijkt het wel of hij niet zelf in slaap kan komen. Als hij bij mij ligt slaapt hij prima en ik kan hem dan slapend op zijn buik in de box of wagen leggen, daar blijft hij ook wel een tijdje slapen. Ik bedacht me alleen ineens dat hij straks naar mijn ouders en schoonouders moet als ik aan het werk ben, die dan niet de hele dag met een slapend kind op schoot willen zitten, of hem misschien niet op zijn buik willen hebben. Maarja, net even met mijn vriend erover gehad en als dit zo voor Luuk werkt dan doen wij het gewoon zo. Nu zit ik elke keer slapen in zijn bed te forceren, Luuk is een half uur over zijn toeren, valt uiteindelijk in slaap om heel snel weer wakker te worden, dat vinden wij het niet waard.

Parel schreef:
L. slaapt ook niet zo lang hoor, soms heeft ze goede dagen, soms slechte. Op de goede dagen slaapt ze 2 a 3x een uurtje of 1,5 a 2 en op slechte dagen 2 a 3x een halfuur, 3 kwartier. Wellicht is het gewoon gewenning? Even consequent zijn, niet opgeven. Bij ons was het ook een week rot om haar in haar eigen bed s'nachts te laten slapen, maar na een vast ritueel erin krijgen (wassen, pyama aan, slaapzak) heeft ze het door en gaat ze zonder mopperen slapen.

Wauw, ik zou mijn rechterbeen geven om Luuk een keer 2 uur lang te laten slapen overdag Laughing 's avonds gaat het in bed leggen ook prima, nu we een ritueel hebben (pyjama aan, puckababy aan, even liggend voeden en dan zijn bed in). Hij gaat dan slapen zonder te mopperen. Maar overdag lukt het mij gewoon niet... Misschien idd een kwestie van doorzetten, maar na een goed gesprek met vriendlief toch besloten dat we het even niet gaan proberen te forceren (zie bovenstaande uitleg Wink )

Iig allebei bedankt voor het meedenken!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Tiara zo 18 maa 2012 - 2:07

Aimee, hier ook zo'n dame die het eerste half jaar overdag moeilijk/tot niet sliep, alleen maar bij mij. Hier kwam het ook omdat ze heel onrustig was en na de 5-6 maanden ging het een stuk beter(slapen dan). Wat hier heel goed helpt is, als ik haar in bedje leg dat ik aan haar uit leg waarom ze gaat slapen, dat ik bij haar ben en dat ze niet bang hoeft te zijn. Dan zet ik een slaapliedje aan van de babyfoon en ga ik bij haar zitten met mijn hand op haar. Ik kijk niet naar haar, want dat activeert weer, maar ik blijf wel bij haar totdat ze lekker slaapt. Geruststellen helpt hier echt goed. Misschien bij jou zoontje ook wel of op zijn buik laten slapen overdag in de bak. Wij hebben s avonds ook een ritueel en dat werkte dus overdag ook niet. Mijn dochter had ook reflux, wat het slapen eerst nog moeilijker maakte op haar rug.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  mickey zo 18 maa 2012 - 3:02

@Lejow: ik denk ook dat het de kraamtranen zijn. Jullie hebben behoorlijk wat mee gemaakt de laatste tijd, die spanning moet er ook uit. Hopelijk slapen jullie vannacht wel goed en dan morgen lekker fit de kleine meid ophalen!

@Parel: hopelijk gaat het drinken beter nu ze vanmorgen geen pap heeft gehad.

@Aimee: wat lastig zeg, dat hij overdag nog steeds zo moeilijk slaapt. Ik heb hier eigenlijk niks te klagen wat slapen betreft. Hij heeft wel eens dagen dat hij minder slaapt, maar over het algemeen slaapt hij heel goed.

@All: schrijf ik hierboven dat we niks te klagen hebben met slapen. Daar was meneer het vannacht niet mee eens... Om 3.40 besloot hij dat het wel tijd was om te drinken. Hij had om 21.30 de laatste voeding gehad, en normaal slaapt hij dan tot 's ochtend. Maar vannacht dus niet... Ik had wel goede hoop dat hij ons dan vanmorgen wat langer zou laten slapen, maar ook helaas, om 8.20 was meneer wakker Rolling Eyes Heb hem toen verschoond en mee naar ons bed genomen, daar heeft hij gedronken en hebben we nog gezellig een hele tijd in bed geknuffeld met hem. Vooral ik, want mijn vriend was er op een gegeven moment wel klaar mee Wink
En nu ligt hij naast me te kletsen in de box I love you
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MissD zo 18 maa 2012 - 3:44

Wow wat veel bijgeschreven, kan het eventjes niet meer volgen allemaal.

Lejow, wat enorm fijn dat B. naar huis toe mag. En las ergens ook dat je je moeder eventjes gesproken hebt, wat moet dat prettig zijn geweest om even haar stem te horen!
Veel succes met het maken van de cupcakes, en geniet van jullie kleine meid.

Aimee, T. slaapt overdag ook haast niet, ze is dan veel liever aan de gang op haar speelkleed. Eens in de ongeveer 4 dagen heeft ze een dag dat ze overdag wel veel slaapt, in de box, bed, op haar speelkleed of in de kinderwagenbak.

Ik ga beginnen aan mijn laatste weekje verlof. Nog maar even volop van genieten. Want volgende week zondag gaan we Tess naar mijn ouders brengen en zal ze daar slapen, vind het allemaal maar erg spannend.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:48

Aimee schreef:
pindaatje schreef:Aimee: is hij wel gewoon vrolijk dan overdag, als hij weinig tot niets slaapt?? Ons mannetje slaapt ook maar weinig overdag, en hij is wel gewoon vrolijk aanwezig.. Het meer/beter slapen zal denk ik bij hem wel komen als hij wat actiever wordt met spelen enz... (hoop ik, was bij onze oudste ook zo, sliep in het begin ook weinig tot niet overdag, en na een paar maanden sliep ze 2x per dag, en nu, met bijna 2,5jaar, nog elke dag 2uur 's middags)

Nou, het probleem is dat hij wel gewoon heel moe is. Hij eet, daarna even 'spelen'. Dan is hij ook gewoon heel vrolijk, maar na ongeveer 15/30 min. word hij het zat, gaat hij mopperen en wil hij slapen. Alleen lijkt het wel of hij niet zelf in slaap kan komen. Als hij bij mij ligt slaapt hij prima en ik kan hem dan slapend op zijn buik in de box of wagen leggen, daar blijft hij ook wel een tijdje slapen. Ik bedacht me alleen ineens dat hij straks naar mijn ouders en schoonouders moet als ik aan het werk ben, die dan niet de hele dag met een slapend kind op schoot willen zitten, of hem misschien niet op zijn buik willen hebben. Maarja, net even met mijn vriend erover gehad en als dit zo voor Luuk werkt dan doen wij het gewoon zo. Nu zit ik elke keer slapen in zijn bed te forceren, Luuk is een half uur over zijn toeren, valt uiteindelijk in slaap om heel snel weer wakker te worden, dat vinden wij het niet waard.

Parel schreef:
L. slaapt ook niet zo lang hoor, soms heeft ze goede dagen, soms slechte. Op de goede dagen slaapt ze 2 a 3x een uurtje of 1,5 a 2 en op slechte dagen 2 a 3x een halfuur, 3 kwartier. Wellicht is het gewoon gewenning? Even consequent zijn, niet opgeven. Bij ons was het ook een week rot om haar in haar eigen bed s'nachts te laten slapen, maar na een vast ritueel erin krijgen (wassen, pyama aan, slaapzak) heeft ze het door en gaat ze zonder mopperen slapen.

Wauw, ik zou mijn rechterbeen geven om Luuk een keer 2 uur lang te laten slapen overdag Laughing 's avonds gaat het in bed leggen ook prima, nu we een ritueel hebben (pyjama aan, puckababy aan, even liggend voeden en dan zijn bed in). Hij gaat dan slapen zonder te mopperen. Maar overdag lukt het mij gewoon niet... Misschien idd een kwestie van doorzetten, maar na een goed gesprek met vriendlief toch besloten dat we het even niet gaan proberen te forceren (zie bovenstaande uitleg Wink )

Iig allebei bedankt voor het meedenken!

Absoluut doen hoor, Aimee! Wat voor hem het beste voelt! Alle kindjes zijn anders, en werken ook anders. Zo heb ik helemaal geen kroelkind, de keren dat ze bij mij in slaap is gevallen zijn op 1 hand te tellen. Zodra ze mij ziet wil ze spelen, uit bed. Zo komt het dus dat ik 10x per dag de trap op en neer loop om haar in bed te leggen, speen te geven etc.

Bij ons is het een heel gedoe met hoe ze het beste drinkt, en uit welke speen bijv. Dit verschilt echt per week, dus elke maandag kom ik op het kdv met weer een nieuw verhaal en een nieuwe uitleg Laughing gelukkig snappen de juffen het wel en is het voor hun ook een stuk makkelijker als ze haar plan volgen.

Dikke kans dat L zodra hij bij je zus of ouders is geweest straks, hij de dagen dat je thuis bent veel meer slaapt. Op woensdagmiddag (dan is ze mamidd, di hdd en wo ocht naar kdv geweest) is het hier ook doodstil in huis, dan slaapt ze gerust de hele middag.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 maa 2012 - 3:50

MissD schreef:Wow wat veel bijgeschreven, kan het eventjes niet meer volgen allemaal.

Lejow, wat enorm fijn dat B. naar huis toe mag. En las ergens ook dat je je moeder eventjes gesproken hebt, wat moet dat prettig zijn geweest om even haar stem te horen!
Veel succes met het maken van de cupcakes, en geniet van jullie kleine meid.

Aimee, T. slaapt overdag ook haast niet, ze is dan veel liever aan de gang op haar speelkleed. Eens in de ongeveer 4 dagen heeft ze een dag dat ze overdag wel veel slaapt, in de box, bed, op haar speelkleed of in de kinderwagenbak.

Ik ga beginnen aan mijn laatste weekje verlof. Nog maar even volop van genieten. Want volgende week zondag gaan we Tess naar mijn ouders brengen en zal ze daar slapen, vind het allemaal maar erg spannend.

Ach wat zal dat wennen zijn! Je moet maar in je achterhoofd houden dat de 1ste dag het ergste is, daarna wordt het gewenning. En je bent echt niet de enige hoor die straks huilt bij het afscheid of het helemaal niet leuk vindt. Mij viel het iig alles mee!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 16 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: