Geboorteplan
+14
Poisongirl
Roodkapje
Happydobby
Fearie
Printje
Fiwen
Liadan
Ayla
kwak
Susan
PapillonRose
Puggle
Dora
CCC
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Geboorteplan
Gisteren heb ik de intake van de kraamzorg gehad, en daar kwam behoorlijk wat informatie naar voren... Ook bepaalde dingen waar ik totaal niet over na heb gedacht. Nu gaf deze mevrouw aan, dat het wellicht handig is een geboorteplan te maken. Nu heb ik wat opgezocht op google uiteraard maar ben erg benieuwd of jullie een geboorteplan hadden, hoe dit eruit zag, en je uiteindelijke ervaringen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Geboorteplan
Tik eens bevallingsplan hier in de zoekmachine, ik heb er namelijk in juni een topic over geopend. ( het kan ook mei geweest zijn)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
ik ben bezig met een geboorteplan. Ik heb een inleidend stukje en dan de kopjes: sfeer, plaats en begeleiders, openingsfase, uitdrijvingsfase, na de geboorte en kraamtijd.
Daarnaast heb ik een apart kort plan voor mocht het een ziekenhuisbevalling worden. Dit plan is nog geen halve pagina lang, het plan voor een thuisbevalling (en wordt uitgebreid met de VK doorgenomen) is twee pagina's lang.
Daarnaast heb ik een apart kort plan voor mocht het een ziekenhuisbevalling worden. Dit plan is nog geen halve pagina lang, het plan voor een thuisbevalling (en wordt uitgebreid met de VK doorgenomen) is twee pagina's lang.
Gast- Gast
Hij is inmiddels geupt voor jou. Had hem sneller gevonden dan verwacht.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Thnx Teigertje!
Rejoy: had je ook met je vorige bevalling een geboorteplan gemaakt?
Rejoy: had je ook met je vorige bevalling een geboorteplan gemaakt?
CCC- Ratel
nee, bij onze oudste had ik geen plan, had ook niet geweten wat ik er precies in moest zetten. Ik kan mijn plan hier wel neer zetten, maar ik weet niet of je er veel aan hebt.
Gast- Gast
Ik vind het sowieso wel interessant om te lezen... Mag ook per PM hoor, als je het liever niet hier neerzet....
CCC- Ratel
ik wil mijn bevalplan hier wel even naar kopiëren, wie weet heeft iemand anders hier ook weer wat aan. Duurt alleen even, omdat ik even wat persoonlijke gegevens weg moet halen!
Gast- Gast
THUISVERSIE
De bevalling van onze dochter heb ik als heel natuurlijk en bijzonder ervaren. Ik heb toen ontzettend veel vertrouwen in mijn lichaam gekregen. Daarom wil ik deze bevalling zo natuurlijk mogelijk bevallen, mijn lichaam zijn gang laten gaan. De natuur weet hoe het moet. Daarom streef ik naar zo min mogelijk begeleiding en ingrepen. Het vertrouwen in mijn eigen lichaam en in het baringsproces staat centraal in dit geboorteplan.
Alle punten in dit plan zijn wensen, die we graag zien uitkomen totdat daar een dringende medische noodzaak tegenover staat, of totdat wij zelf aangeven het toch anders te willen doen. Alle medische redenen voor een aanpak anders dan dit geboorteplan worden vooraf besproken, tenzij een acute levensbedreigende situatie dit onmogelijk maakt.
Sfeer
• Ontspannen en rust, dus geluid van telefoons uit, gedempte lichten en gedempte geluiden (ook tijdens de uitdrijvingsfase).
• Positief benaderen van de bevalling, dus niet te spreken over tijdsduur en niet te spreken over pijn, pijnstilling of andere bewoordingen die
doelen op het idee dat bevallen pijn doet.
Plaats en begeleiders
• De bevalling vindt thuis plaats, bij voorkeur in het bevalbad. Tweede keuze is op het eigen bed. Mocht de bevalling zich verplaatsen naar het ziekenhuis, gaat mijn voorkeur naar de *naam en plaats ziekenhuis*.
• Man is de gehele bevalling aanwezig. We willen ons samen richten op de geboorte van onze zoon/dochter.
• Omdat wij een geboorte als een intieme ervaring beleven, willen wij geen stagiaire/coassistent/anders bij de bevalling.
• Dochter zal tijdens de bevalling thuis zijn. Er zal ook iemand aanwezig te zijn om haar op te kunnen vangen als zij wakker is/wordt tijdens de
bevalling. Wanneer Dochter én ik daarvoor open staan mag zij aanwezig zijn tijdens de gehele bevalling.
Openingsfase
• Ik wil de tijd te krijgen om te ontsluiten. Niet spreken over tijdsduur, centimeters en bijstimulatie, tenzij ik daar zelf om vraag. Wij vertrouwen erop dat ik en de baby de tijd nemen en krijgen die hiervoor nodig is.
• Ik wil niet getoucheerd worden, tenzij ik hierom vraag.
• Het gebruik van de doptone zo inrichten dat ik niet van houding hoef te veranderen en de sfeer niet gestoord wordt.
Uitdrijvingsfase
• Ook het tempo waarin de uitdrijving gebeurt, wil ik laten leiden door mijn lijf en kindje. Ik kies ervoor om geen persdrang in te houden en niet te persen zonder duidelijke persdrang.
• Ik wil graag zelf mijn houding kunnen bepalen.
• Wij vragen om eventuele problemen duidelijk te bespreken alvorens te handelen, zodat wij zelf mee kunnen denken voor een mogelijke oplossing.
Hieronder kan vallen: het vermoeden van ongunstige ligging zoals sterrenkijkertje, niet vorderende ontsluiting, het willen zetten van een knip, een vastzittende schouder of zelfs een onverwachte stuitligging.
• Ik wil onze zoon/dochter graag zelf aanpakken en op mijn buik leggen.
Na de geboorte
• Direct na de geboorte krijgt de baby de tijd om zelf naar de borst te kruipen. De baby wordt slechts toegedekt met warme dekens en mutsje. De
baby wordt niet schoon gewreven.
• De navelstreng pas doorknippen als deze volledig uitgeklopt is en de bloedstroom gestopt is. Dit kan dus betekenen dat de navelstreng pas doorgeknipt wordt als de placenta al geboren is. Ik wil graag dat Man de navelstreng doorknipt, als hij dit niet wil, wil ik het zelf doen.
• Ook de nageboorte wil ik rustig laten verlopen. Ik wil geen preventieve handelingen als een oxytocineprik, trekken aan de navelstreng en duwen op de buik. Mocht er sprake zijn van hevig bloedverlies of wanneer de placenta langer dan een uur op zich laat wachten, kan in overleg toch een oxytocineprik gebruikt worden.
• We willen uitgebreid de tijd krijgen om met onze zoon/dochter kennis te maken. De neus en mond hoeven niet te worden uitgezogen, eventueel kunnen we de neus en mond zelf schoonvegen met een doekje. De controles kunnen wachten of indien hoogstnoodzakelijk op
mijn buik gedaan worden.
• Mocht het op enig punt niet mogelijk zijn om de baby op mijn borst te laten liggen, dan graag op de borst van Man.
• Mocht het nodig zijn dat de baby van mij gescheiden wordt dan wil ik dat Man continu bij de baby blijft.
• Ik wil borstvoeding geven en de baby zelf mijn borst laten zoeken en laten aanhappen, daarom de baby niet wassen en alleen droogdeppen. Wij
zijn van mening dat wassen een geurstoring veroorzaakt die dit proces negatief beïnvloed.
• Na de eerste voeding kan de baby vitamine K toegediend krijgen.
• Man kleedt de baby aan en doet de verdere verzorging. De baby wordt niet gewassen. Indien wenselijk alleen in overleg met ons en alleen met water
• Indien borstvoeding niet wil lukken wil ik zo snel mogelijk afkolven. De baby krijgt geen andere voeding dan borstvoeding.
• Indien borstvoeding niet lukt krijgt de baby de afgekolfde moedermelk via een cupje of fingerfeeding. Geen gebruik van een fles.
• Wij willen graag dat er foto’s gemaakt worden van de bevalling en geboorte. Dit kan gedaan worden door diegene die Dochter opvangt, of door de verpleegkundige.
Kraamtijd
• In de kraamweek willen wij veel tijd aan elkaar besteden. De eerste week zijn dan slechts de grootouders en oom’s en tante’s welkom.
• Onze zoon/dochter is zoveel mogelijk bij mij of Man. Wij streven naar zoveel mogelijk huid-op-huidcontact.
• De baby slaapt in een co-sleeper en zal de kraamweek niet alleen zijn. We zijn op de hoogte van de richtlijnen voor veilig (samen) slapen. Wanneer ik rust, zal de baby bij mij zijn.
• De baby huilt niet alleen.
• De baby wordt bij voorkeur opgepakt door mij of Man.
• Er wordt niet gestreefd naar een bepaald schema, ritme of richtlijn.
• We willen alle handelingen en ook de controles met de baby zelf uitvoeren, eventueel op aanwijzing van de kraamhulp.
• Wegen hoeft niet elke dag als de baby hiervan overstuur raakt (moet huilen).
• Temperaturen doen we zelf en alleen als de baby hiervan niet overstuur raakt, tenzij de baby duidelijk verhoging heeft.
• Wij willen graag extra aandacht rondom de voeding, vanwege gewichtsverlies door BV.
• Ik wil de moedercontroles alleen op eigen verzoek.
• Ik geef volledige borstvoeding, de baby krijgt geen speen of fles.
• De borstvoeding verloopt volledig op verzoek, wij vragen alleen adviezen te geven die passen binnen deze overtuiging.
• Mocht borstvoeding niet lukken dan kolf ik melk af.
• De baby krijgt geen fles of speen.
• Dochter mag tijdens de kraamweek overal (bij) zijn en wordt overal bij betrokken. Dochter mag tijdens de kraamweek bij ons in bed slapen als zij dat wil. Wij zijn op de hoogte omtrent de richtlijnen over samen slapen.
ZIEKENHUISVERSIE
Kernwoorden: Rust en vertrouwen in mijn eigen lichaam en baringsproces
De bevalling
- Niet spreken over tijdsduur, centimeters en bijstimulatie, tenzij ik daar zelf om vraag.
- Geen pijnstilling of slaapmedicatie
- Niet toucheren
- Geen continumonotoring d.v.m inwendig CTG
- Geen medische handelingen door leerlingen/co-assistenten
- Ik kies zelf het tempo van de uitdrijving. Geen actieve begeleiding tijdens het persen, tenzij ik daar zelf om vraag
- Eventuele problemen en ingrepen áltijd bespreken
Na de bevalling
- Ons kind ligt na de geboorte bij mij op de borst. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan ligt het kindje bij Man op de borst.
- Ons kind wordt niet gescheiden van de ouders. Wanneer moeder en kind gescheiden worden, blijft Man bij de baby
- De navelstreng niet doorknippen alvorens hij volledig uitgeklopt is (15 tot 30 minuten).
- Het kindje krijgt alleen moedermelk. Mocht drinken uit de borst niet mogelijk zijn, alleen afgekolfde moedermelk uit een cupje geven.
- De baby krijgt zeker geen GEEN BIJVOEDING (suikerwater of kunstvoeding) uit fles
- De baby zal continu bij één van de ouders zijn en niet alleen hoeven liggen.
De bevalling van onze dochter heb ik als heel natuurlijk en bijzonder ervaren. Ik heb toen ontzettend veel vertrouwen in mijn lichaam gekregen. Daarom wil ik deze bevalling zo natuurlijk mogelijk bevallen, mijn lichaam zijn gang laten gaan. De natuur weet hoe het moet. Daarom streef ik naar zo min mogelijk begeleiding en ingrepen. Het vertrouwen in mijn eigen lichaam en in het baringsproces staat centraal in dit geboorteplan.
Alle punten in dit plan zijn wensen, die we graag zien uitkomen totdat daar een dringende medische noodzaak tegenover staat, of totdat wij zelf aangeven het toch anders te willen doen. Alle medische redenen voor een aanpak anders dan dit geboorteplan worden vooraf besproken, tenzij een acute levensbedreigende situatie dit onmogelijk maakt.
Sfeer
• Ontspannen en rust, dus geluid van telefoons uit, gedempte lichten en gedempte geluiden (ook tijdens de uitdrijvingsfase).
• Positief benaderen van de bevalling, dus niet te spreken over tijdsduur en niet te spreken over pijn, pijnstilling of andere bewoordingen die
doelen op het idee dat bevallen pijn doet.
Plaats en begeleiders
• De bevalling vindt thuis plaats, bij voorkeur in het bevalbad. Tweede keuze is op het eigen bed. Mocht de bevalling zich verplaatsen naar het ziekenhuis, gaat mijn voorkeur naar de *naam en plaats ziekenhuis*.
• Man is de gehele bevalling aanwezig. We willen ons samen richten op de geboorte van onze zoon/dochter.
• Omdat wij een geboorte als een intieme ervaring beleven, willen wij geen stagiaire/coassistent/anders bij de bevalling.
• Dochter zal tijdens de bevalling thuis zijn. Er zal ook iemand aanwezig te zijn om haar op te kunnen vangen als zij wakker is/wordt tijdens de
bevalling. Wanneer Dochter én ik daarvoor open staan mag zij aanwezig zijn tijdens de gehele bevalling.
Openingsfase
• Ik wil de tijd te krijgen om te ontsluiten. Niet spreken over tijdsduur, centimeters en bijstimulatie, tenzij ik daar zelf om vraag. Wij vertrouwen erop dat ik en de baby de tijd nemen en krijgen die hiervoor nodig is.
• Ik wil niet getoucheerd worden, tenzij ik hierom vraag.
• Het gebruik van de doptone zo inrichten dat ik niet van houding hoef te veranderen en de sfeer niet gestoord wordt.
Uitdrijvingsfase
• Ook het tempo waarin de uitdrijving gebeurt, wil ik laten leiden door mijn lijf en kindje. Ik kies ervoor om geen persdrang in te houden en niet te persen zonder duidelijke persdrang.
• Ik wil graag zelf mijn houding kunnen bepalen.
• Wij vragen om eventuele problemen duidelijk te bespreken alvorens te handelen, zodat wij zelf mee kunnen denken voor een mogelijke oplossing.
Hieronder kan vallen: het vermoeden van ongunstige ligging zoals sterrenkijkertje, niet vorderende ontsluiting, het willen zetten van een knip, een vastzittende schouder of zelfs een onverwachte stuitligging.
• Ik wil onze zoon/dochter graag zelf aanpakken en op mijn buik leggen.
Na de geboorte
• Direct na de geboorte krijgt de baby de tijd om zelf naar de borst te kruipen. De baby wordt slechts toegedekt met warme dekens en mutsje. De
baby wordt niet schoon gewreven.
• De navelstreng pas doorknippen als deze volledig uitgeklopt is en de bloedstroom gestopt is. Dit kan dus betekenen dat de navelstreng pas doorgeknipt wordt als de placenta al geboren is. Ik wil graag dat Man de navelstreng doorknipt, als hij dit niet wil, wil ik het zelf doen.
• Ook de nageboorte wil ik rustig laten verlopen. Ik wil geen preventieve handelingen als een oxytocineprik, trekken aan de navelstreng en duwen op de buik. Mocht er sprake zijn van hevig bloedverlies of wanneer de placenta langer dan een uur op zich laat wachten, kan in overleg toch een oxytocineprik gebruikt worden.
• We willen uitgebreid de tijd krijgen om met onze zoon/dochter kennis te maken. De neus en mond hoeven niet te worden uitgezogen, eventueel kunnen we de neus en mond zelf schoonvegen met een doekje. De controles kunnen wachten of indien hoogstnoodzakelijk op
mijn buik gedaan worden.
• Mocht het op enig punt niet mogelijk zijn om de baby op mijn borst te laten liggen, dan graag op de borst van Man.
• Mocht het nodig zijn dat de baby van mij gescheiden wordt dan wil ik dat Man continu bij de baby blijft.
• Ik wil borstvoeding geven en de baby zelf mijn borst laten zoeken en laten aanhappen, daarom de baby niet wassen en alleen droogdeppen. Wij
zijn van mening dat wassen een geurstoring veroorzaakt die dit proces negatief beïnvloed.
• Na de eerste voeding kan de baby vitamine K toegediend krijgen.
• Man kleedt de baby aan en doet de verdere verzorging. De baby wordt niet gewassen. Indien wenselijk alleen in overleg met ons en alleen met water
• Indien borstvoeding niet wil lukken wil ik zo snel mogelijk afkolven. De baby krijgt geen andere voeding dan borstvoeding.
• Indien borstvoeding niet lukt krijgt de baby de afgekolfde moedermelk via een cupje of fingerfeeding. Geen gebruik van een fles.
• Wij willen graag dat er foto’s gemaakt worden van de bevalling en geboorte. Dit kan gedaan worden door diegene die Dochter opvangt, of door de verpleegkundige.
Kraamtijd
• In de kraamweek willen wij veel tijd aan elkaar besteden. De eerste week zijn dan slechts de grootouders en oom’s en tante’s welkom.
• Onze zoon/dochter is zoveel mogelijk bij mij of Man. Wij streven naar zoveel mogelijk huid-op-huidcontact.
• De baby slaapt in een co-sleeper en zal de kraamweek niet alleen zijn. We zijn op de hoogte van de richtlijnen voor veilig (samen) slapen. Wanneer ik rust, zal de baby bij mij zijn.
• De baby huilt niet alleen.
• De baby wordt bij voorkeur opgepakt door mij of Man.
• Er wordt niet gestreefd naar een bepaald schema, ritme of richtlijn.
• We willen alle handelingen en ook de controles met de baby zelf uitvoeren, eventueel op aanwijzing van de kraamhulp.
• Wegen hoeft niet elke dag als de baby hiervan overstuur raakt (moet huilen).
• Temperaturen doen we zelf en alleen als de baby hiervan niet overstuur raakt, tenzij de baby duidelijk verhoging heeft.
• Wij willen graag extra aandacht rondom de voeding, vanwege gewichtsverlies door BV.
• Ik wil de moedercontroles alleen op eigen verzoek.
• Ik geef volledige borstvoeding, de baby krijgt geen speen of fles.
• De borstvoeding verloopt volledig op verzoek, wij vragen alleen adviezen te geven die passen binnen deze overtuiging.
• Mocht borstvoeding niet lukken dan kolf ik melk af.
• De baby krijgt geen fles of speen.
• Dochter mag tijdens de kraamweek overal (bij) zijn en wordt overal bij betrokken. Dochter mag tijdens de kraamweek bij ons in bed slapen als zij dat wil. Wij zijn op de hoogte omtrent de richtlijnen over samen slapen.
ZIEKENHUISVERSIE
Kernwoorden: Rust en vertrouwen in mijn eigen lichaam en baringsproces
De bevalling
- Niet spreken over tijdsduur, centimeters en bijstimulatie, tenzij ik daar zelf om vraag.
- Geen pijnstilling of slaapmedicatie
- Niet toucheren
- Geen continumonotoring d.v.m inwendig CTG
- Geen medische handelingen door leerlingen/co-assistenten
- Ik kies zelf het tempo van de uitdrijving. Geen actieve begeleiding tijdens het persen, tenzij ik daar zelf om vraag
- Eventuele problemen en ingrepen áltijd bespreken
Na de bevalling
- Ons kind ligt na de geboorte bij mij op de borst. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan ligt het kindje bij Man op de borst.
- Ons kind wordt niet gescheiden van de ouders. Wanneer moeder en kind gescheiden worden, blijft Man bij de baby
- De navelstreng niet doorknippen alvorens hij volledig uitgeklopt is (15 tot 30 minuten).
- Het kindje krijgt alleen moedermelk. Mocht drinken uit de borst niet mogelijk zijn, alleen afgekolfde moedermelk uit een cupje geven.
- De baby krijgt zeker geen GEEN BIJVOEDING (suikerwater of kunstvoeding) uit fles
- De baby zal continu bij één van de ouders zijn en niet alleen hoeven liggen.
Gast- Gast
@Rejoy: Ik vind het "mooi" om te lezen hoe jullie daar over na hebben gedacht.
Gast- Gast
Ziet er goed uit rejoy! Wat een hoop dingen staan erin zeg, waar ik eigelijk helemaal niet aan denk. Misschien moet ik me er toch wat mee bezig gaan houden.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
zo'n plan had ik nooit kunnen maken bij de eerste hoor! Bij de eerste ga je er wat onwetender in, je weet niet hoe je reageert en hoe de bevalling verloopt. Maargoed, het is natuurlijk nooit verkeerd om we over dit soort dingen na te denken.
Gast- Gast
Wat een mooi plan Rejoy, heel bijzonder! Hopelijk kan het zo verlopen zoals jullie graag willen, maar dat lijkt me wel. Zo te lezen heb je aan alles gedacht. Ik denk dat ik 'm even opsla, voor het geval ik ooit nog eens moet bevallen
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik hoop voor je dat je een bevalling krijgt waar dit alles mogelijk is. Hoe sta je erin als medisch ingrijpen echt noodzakelijk is, durf je het dan wel in de handen van de arts te leggen, denk je?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Rejoy, nu nog de mensen vinden die daar in mee willen gaan. Wat ik weet van mijn werk is dat er veel werd gescholden en geroepen achter de schermen over mensen met dit soort lijsten (en sommige lijsten gaan nog veel verder). Hebben jullie het al besproken met bijvoorbeeld de kraamzorg en verloskundigen? En wat vinden zij ervan?
Gast- Gast
Susan schreef:Ik hoop voor je dat je een bevalling krijgt waar dit alles mogelijk is. Hoe sta je erin als medisch ingrijpen echt noodzakelijk is, durf je het dan wel in de handen van de arts te leggen, denk je?
als er een levensbedreigende situatie ontstaan, dan wil ik heel graag dat er ingegrepen wordt, maar nooit zonder dit te communiceren. Het hoeft geen uitgebreid overleg te worden waarin alle voor- en nadelen op tafel worden gelegd, maar ik ben wel iemand die wil weten wat er op dat moment gedaan wordt, omdat ik anders in paniek raak. Al is het maar een mededeling: we gaan zus of zo doen. Ik heb er ook bewust voor gekozen om daarom dit stukje in het inleidende deel te zetten:
'Alle punten in dit plan zijn wensen, die we graag zien uitkomen totdat
daar een dringende medische noodzaak tegenover staat, of totdat wij zelf
aangeven het toch anders te willen doen. Alle medische redenen voor een
aanpak anders dan dit geboorteplan worden vooraf besproken, tenzij een
acute levensbedreigende situatie dit onmogelijk maakt.'
Over zaken die niet levensbedreigend zijn, maar wel om ingrijpen vragen heb ik dit erin staan:
'Wij vragen om eventuele problemen duidelijk te bespreken alvorens te
handelen, zodat wij zelf mee kunnen denken voor een mogelijke oplossing.
Hieronder kan vallen: het vermoeden van ongunstige ligging zoals
sterrenkijkertje, niet vorderende ontsluiting, het willen zetten van een
knip, een vastzittende schouder of zelfs een onverwachte stuitligging'.
Gast- Gast
Als er achter de schermen wordt gescholden dan merkt zij daar toch niks van, als het goed is? Zolang ze het maar niet voor de schermen doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Smikkell schreef:Rejoy, nu nog de mensen vinden die daar in mee willen gaan. Wat ik weet van mijn werk is dat er veel werd gescholden en geroepen achter de schermen over mensen met dit soort lijsten (en sommige lijsten gaan nog veel verder). Hebben jullie het al besproken met bijvoorbeeld de kraamzorg en verloskundigen? En wat vinden zij ervan?
verloskundige staat open voor een natuurlijke bevalling, ze vond me er helemaal het type voor. Ze heeft wel een paar dingen genoemd waar zij geen concessies in wilde doen (hartje regelmatig controleren met de doptone bijvoorbeeld), maar verder staat ze er helemaal voor open.
En wat ze in het ziekenhuis ervan vinden interesseert me eigenlijk vrij weinig . Ik snap dat niet alles mogelijk is als er complicaties ontstaan, maar het is nog altijd mijn lichaam, mijn bevalling en mijn kindje en niet dat van het personeel in het ziekenhuis. Het zijn volgens mijn geen onrealistische wensen, misschien wel afwijkend, maar onrealistisch m.i. zeker niet.
Gast- Gast
Ziet er goed uit Rejoy! En idd... er zijn toch wat dingen waar ik bijv nog niet over na heb gedacht! Ga er zeker mee aan de slag!
CCC- Ratel
ik ben dan wel benieuwd wat de dingen zijn waar jullie nog nooit over na hadden gedacht!
Gast- Gast
Rejoy, we hebben het al vaker over je bevalplan gehad maar ik had hem nog nog nooit gelezen.
ik vind hecht dat je hem mooi hebt beschreven en ik vind het echt heel mooi om te zien dat je er zo over hebt nagedacht en er best wel heel stellig in bent.
Ik ben echt benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren, stiekem hoop ik dat je het met me wil delen als je bent bevallen.
als ik weer zwanger ben wil ik ook zeker over een bevalplan denken, alleen zou de mijne best anders worden dan die van jou.
ik vind hecht dat je hem mooi hebt beschreven en ik vind het echt heel mooi om te zien dat je er zo over hebt nagedacht en er best wel heel stellig in bent.
Ik ben echt benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren, stiekem hoop ik dat je het met me wil delen als je bent bevallen.
als ik weer zwanger ben wil ik ook zeker over een bevalplan denken, alleen zou de mijne best anders worden dan die van jou.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Heb je ook kraamzorg die in jullie wensen mee gaat Rejoy? Want dat lijkt me wel belangrijk op de punten van wegen en temperaturen. Op de rest van de punten denk ik niet dat ze "moeilijk" zullen doen, maar die 2 dingen wel... Maarja, misschien ook niet aangezien je hem/haar ook continu bij je hebt, dan wordt de baby sowiezo niet koud. Wegen lijkt me wel belangrijk, maar ik denk dat je het ook wel ziet als hij/zij veel afvalt.
En voor de rest, supermooi plan, en ik hoop net als Susan dat het gaat zoals jullie graag willen.
CCC ik heb geen geboorteplan gemaakt, maar dat ga ik bij de volgende wel doen, net zoals rejoy zegt, je weet de eerste keer gewoon niet precies wat je kan verwachten.
En voor de rest, supermooi plan, en ik hoop net als Susan dat het gaat zoals jullie graag willen.
CCC ik heb geen geboorteplan gemaakt, maar dat ga ik bij de volgende wel doen, net zoals rejoy zegt, je weet de eerste keer gewoon niet precies wat je kan verwachten.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik heb drie vriendinnen die ook zijn bevallen met een geboorteplan. Daar hebben ze allemaal goed naar geluisterd. Ook tijdens de kraamweek.
Gast- Gast
@ Kwak: je bedoelt hoe ik de bevalling vond? In dat geval wil ik dat zeker delen, ik ben ook heel benieuwd hoe de bevalling gaat verlopen en of onze wensen uit zullen komen.
@ Ayla: ik heb nog geen intakegesprek gehad met het kraambureau. In het intakegesprek ga ik dit soort dingen wel aangeven. Het is ook niet zo dat het kindje helemaal niet getemperatuurd en gewogen mag worden, zeker niet als er een vermoeden van koorts of gewichtsproblemen zijn, maar wij bepalen wel wanneer en hoe dit gaat gebeuren en als wij het niet nodig vinden, gaat het niet gebeuren (en daarbij zijn wij wel verantwoordelijk naar ons kindje toe natuurlijk). Als onze kraamhulp daar niet in mee wil gaan heeft zij pech, niet wij Wij zijn nog altijd zelf de baas over wat er met ons kindje gebeurt.
@ Ayla: ik heb nog geen intakegesprek gehad met het kraambureau. In het intakegesprek ga ik dit soort dingen wel aangeven. Het is ook niet zo dat het kindje helemaal niet getemperatuurd en gewogen mag worden, zeker niet als er een vermoeden van koorts of gewichtsproblemen zijn, maar wij bepalen wel wanneer en hoe dit gaat gebeuren en als wij het niet nodig vinden, gaat het niet gebeuren (en daarbij zijn wij wel verantwoordelijk naar ons kindje toe natuurlijk). Als onze kraamhulp daar niet in mee wil gaan heeft zij pech, niet wij Wij zijn nog altijd zelf de baas over wat er met ons kindje gebeurt.
Gast- Gast
Mooi Rejoy, ik hoop dat het gaat zoals jullie het willen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: