Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Micropenis

+11
Linda
joos
Annie24
frolic
Susan
Rupsie
Jellybean
Puggle
Happydobby
Pompoen
RiLiJu
15 plaatsers

Ga naar beneden

Micropenis Empty Micropenis

Bericht  RiLiJu di 6 maa 2012 - 22:40

Bij de geboorte had onze zoon al een kleine penis. Dat weet ik natuurlijk zelf niet(ik zie niet dagelijks of wekelijks kleine kindjes bloot, maar in het verloskundig verslag staat; 'lijkt een kleine penis te hebben'.

Ik heb me daar nooit druk om gemaakt en eigenlijk ook nooit weer over nagedacht. Vorige week moest ik oppassen op het zoontje van mijn nicht, die even oud is als onze zoon. Toen viel me opeens op dat onze zoon wel een erg kleine penis heeft, vergeleken bij het andere jongetje in ieder geval.

Heb toen eens op internet lopen zoeken, al is er weinig over te vinden, maar daar kwam het woord 'micropenis' elke keer weer tevoorschijn. Ik begon me toen toch wel een beetje zorgen te maken en heb een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hier moesten we vanmorgen naar toe.

De huisarts liet weten dat hij inderdaad wel abnormaal klein is en we worden direct doorgestuurt naar een kinderarts. Hij liet weten dat ze waarschijnlijk een bloedtest gaan doen en dat het misschien door een tekort aan testosteron kon komen. Als dit het geval zou zijn, kan het heel goed mogelijk zijn dat onze zoon een chromosoom te weinig of te veel heeft en een syndroom heeft. Hoe en wat allemaal weet ik niet precies, het duizelt me allemaal eigenlijk een beetje en ik ben echt heel erg geschrokken. Dit had ik allemaal totaal niet verwacht. Het is verder een heel normaal jongetje. Hij is tien maanden en echt altijd vrolijk, loopt al en is gewoon een heerlijk kind. Er is zover ik kan zien verder echt niks met hem aan de hand.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou met dit verhaal wil, maar ik moet het echt even van me afschrijven. Ik ben best bang voor alles wat komen gaat en heb zoveel vragen nu, in tegenstelling tot vanmorgen, toen ik eigenlijk een beetje lam geslagen was door de informatie.

Vrijdag 16 maart hebben we nu een afspraak bij de kinderarts en dat duurt nu nog zo lang.

Waarschijnlijk niet, maar heeft iemand van jullie hier ervaring mee? en misschien nog informatie of ervaringen?

En hoe gaat een bloedtest in zijn werk bij een baby? Heel stom misschien, maar daar zie ik nu al zo tegenop.

Edit; Ik voel me ook best wel boos. Ik bedoel, ons zoontje is nu al minimaal vier keer bekeken door de arts van het CB. Zij ziet dagelijks kindjes en wordt geacht de gezondheid en ontwikkeling van ons kind te volgen en problemen te signaleren. Hoe kan het dat zij dit nooit heeft gezien, of doorgegeven heeft aan ons? Ik had al erg weinig vertrouwen in het CB, maar zulk soort dingen horen zij toch gewoon te signaleren? Mocht onze zoon een testosteron tekort hebben, zal hij vanaf dat hij één is testosteron toegedient moeten krijgen. Als ik er zelf niet achteraan was gegaan dan waren we daar dus te laat mee geweest. Dat kan toch gewoon niet?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Micropenis Empty Re: Micropenis

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 22:55

Jeetje meid, wat zul je geschrokken zijn. Ik heb hier geen ervaring mee maar ik wil je sterkte wensen. Hopelijk blijkt het uiteindelijk allemaal reuze mee te vallen.

Micropenis 699888

Gast
Gast

Bericht  Pompoen di 6 maa 2012 - 23:01

De zoon van mijn man had ook een hele kleine penis, bij hem werd gezegd dat het kwam door een te nauwe voorhuid, hij is daaraan geopereerd. Helaas kan ik je niet vertellen hoe het afgelopen is, hij is nu 14 maar jongens van 14 lopen nu eenmaal niet zo graag naakt door het huis...

Sterkte, ik hoop dat het geen syndroom is en dat ze er wat aan kunnen doen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby di 6 maa 2012 - 23:40

Dat is inderdaad schrikken, geen ervaring mee maar wel met je andere vraag.

Het bloedprikken bij een baby gaat via een hielprik. Ik weet alleen niet tot welke leeftijd ze dat doen. Jij geeft bv toch? Dan kan je je zoontje aanleggen bij het prikken, bij mijn zoontje duurde de hielprik 10 minuten, ze bleven masseren en haalde er een buisje uit. Mijn zoontje heeft niet gehuild omdat hij aan het drinken was maar ik weet niet of dit werkt bij een ouder kindje.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Puggle di 6 maa 2012 - 23:57

Hier helaas ook geen ervaring, maar wil je wel veel sterkte wensen voor wat gaat komen!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Jellybean di 6 maa 2012 - 23:58

Happydobby schreef:Dat is inderdaad schrikken, geen ervaring mee maar wel met je andere vraag.

Het bloedprikken bij een baby gaat via een hielprik. Ik weet alleen niet tot welke leeftijd ze dat doen. Jij geeft bv toch? Dan kan je je zoontje aanleggen bij het prikken, bij mijn zoontje duurde de hielprik 10 minuten, ze bleven masseren en haalde er een buisje uit. Mijn zoontje heeft niet gehuild omdat hij aan het drinken was maar ik weet niet of dit werkt bij een ouder kindje.

Bloedprikken uit het hieltje kan tot ze ca. een maand oud zijn (uitgezonderd prematuurtjes). Veel later kun je niet meer in het hieltje prikken omdat ze dan alweer te grote voeten hebben (al zou je dat zo niet zeggen Micropenis 561177 ).
@Riliju: je zoontje is 10 maanden he? Ik denk dat ze op het handje gaan prikken. 10 maanden is meestal net te jong om in de arm te kunnen prikken, zoals bij volwassenen. Is waarschijnlijk wel even vervelend om te zien (en je zoontje zal het ook zeker niet leuk vinden), maar meestal is dit de beste keus die er is op die leeftijd.
Ow, ik werk op het laboratorium van een ziekenhuis, vandaar dat ik dit weet. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de manier hoe wij werken leidend is.

Sterkte met je zoontje!

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Rupsie wo 7 maa 2012 - 0:22

Hier hebben we een zoontje met hetzelfde. Meerdere malen heeft het CB ernaar gekeken en verder deden ze er weinig mee.
De huisarts heeft er op mijn verzoek een hele tijd geleden ook naar gekeken maar die zei dat gaat wel goedkomen. Er hoeft niks aan gedaan te worden. Het zit er nl wel bij m'n zoontje maar nogal verstopt op 1 of andere manier. Als de huis terug geduwd wordt dan zit er gewoon een redelijk normale.

Maar nu wordt hij ouder en wil hij af en toe op de wc of het potje gaan zitten, er gebeurt dan nog niks maar ik vind het nogal lastig. Als hij nl gaat zitten dan blijft er niks meer over en valt er ook niks omlaag te duwen. Dus als er plas gaat komen gaat het recht omhoog naar mijn idee. Ik was toevallig gisteren met m'n andere zoontje bij de huisarts en legde dit dus voor. Ze heeft er weer naar gekeken en ze snapt mijn vraagtekens en ik heb nu de doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis. Ze twijfelde waar ik heen moest, naar een uroloog of een kinderarts. Uiteindelijk heeft ze me naar een iets verder ziekenhuis gestuurd, daar zit een kinderuroloog. Daar moet ik nu donderdag de 15e heen. Dus ik ben erg benieuwd wat die gaat zeggen.

als je wil kunnen we me pm-en, ik wil je best op de hoogte houden wat die straks zegt. En ik ben eigenlijk ook erg benieuwd wat ze bij jou over je zoontje gaan zeggen.

Mijn zoontje wordt trouwens in mei 3 jaar. M'n andere zoontje ( 7 mnd) heeft iig een grotere plasser dan de oudste. Wel sneu. Ik maak me er dan ook best wel zorgen om, en ben blij dat ik nu eindelijk doorgestuurd word.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 0:42

Dat is inderdaad schrikken. Ik hoop heel erg voor jullie dat de uitslag van het onderzoek mee zal vallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  frolic wo 7 maa 2012 - 0:50

Heb op mijn vorige werk een paar keer client gehad met een micropenis.

Inderdaad raar van het CB dat ze het niet gezien hebben!Micropenis 699888

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  Annie24 wo 7 maa 2012 - 1:29

Hier alleen ervaring met het bloedprikken. Y. is met bijna 10 maanden geprikt en dat deden ze uit het bovenste stukje van zijn vinger. Hij moest even huilen van de schrik toen er ingeprikt werd. Daarna was het over. Ze duwen dan, net als met het hielprikje, het bloed uit het vingertje alleen dan in een buisje.

Y. moest 4 buisjes vullen, dus er waren 2 vingertjes nodig omdat er uit 1 niet genoeg kwam. Daarna moesten we even wachten en ging het bloed meteen naar het lab zodat ze daar konden beoordelen of het genoeg bloed was. Was dit niet het geval konden ze nog meer afnemen en anders hadden we weer terug moeten komen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  joos wo 7 maa 2012 - 1:52

Vervelend zeg! Hopen dat er geen sydroom bij hoort... Veel sterkte!

Waar ze ook gaan prikken, zorg dat die plek erg warm is (dan stroomt het bloed er beter naar toe en is het sneller achter de rug)
joos
joos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 32
Registratiedatum : 10-11-11

Bericht  Annie24 wo 7 maa 2012 - 3:04

joos schreef:Vervelend zeg! Hopen dat er geen sydroom bij hoort... Veel sterkte!

Waar ze ook gaan prikken, zorg dat die plek erg warm is (dan stroomt het bloed er beter naar toe en is het sneller achter de rug)

Wij hadden idd zelf al een pittenzak verwarmt en die bij z'n handjes gelegd in de auto/wagen. In het ziekenhuis aangekomen bleken ze gelukkig zelf ook al zo slim, want voordat Y. geprikt werd, werd hij eerst op zijn gemak gesteld door de man die hem ging prikken en kreeg hij zo'n plastic geval met zo'n klikker erin wat warm wordt als je dat dingetje klikt (snappie wat ik bedoel?)

Hier in het ziekenhuis hebben ze trouwens op woensdagmiddag speciaal kinderprikken. Dan wordt alles versierd, hangen er balonnen, is er personeel wat goed is in het prikken van kinderen en heb je voorrang in de wachtruimte zodat je niet zo lang hoeft te wachten. Wij hebben trouwens ook nog het ziekenhuis gebeld om te vragen waar er geprikt zou worden (ivm die pittenzak dus) Y. is ook geprikt toen hij 2 maanden was en dat ging via zijn hieltje, vandaar dat we het zeker wilden weten.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  RiLiJu wo 7 maa 2012 - 7:44

Dankjullie wel allemaal voor de reacties.

Het is allemaal weer een beetje bezonken en ik voel me nu een stuk rustiger. Ik kan op dit moment toch niets doen, dus ik kan beter gewoon afwachten wat de kinderarts volgende week zegt, zonder me al allemaal rare, enge dingen in mijn hoofd te halen.

Rupsie: Wat rot dat jullie dit ook meemaken, alhoewel ik het fijn vind herkenning te lezen. Over dat plassen op de wc had ik nog niet eens nagedacht, maar dat lijkt me inderdaad erg lastig worden. Ik pm je vanavond nog even.

Happydobby: Ik geef inderdaad borstvoeding. Het is een goed idee om hem aan te leggen tijdens het prikken. Ik vraag me alleen af of hij dan niet borstvoeding gaat associëren met pijn. Hoe heb jij dat ervaren?

Pompoen: Hebben ze de zoon van je vriend dan gewoon besneden? Of was het ingewikkelder dan dat?

Jellybean: Prikken ze dan gewoon boven op het handje? En hoe vinden ze dan een ader? Ik zie namelijk echt niets zittenMicropenis 394967 Wat is jouw ervaring met bloedprikken en ondertussen voeden? Denk jij dat dat werkt? of juist niet.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Bericht  Linda wo 7 maa 2012 - 7:50

Vervelende situatie! Ik had er nooit van gehoord, dus ook geen ervaring.

Even over het voeden en prikken. Ik zou dat op de leeftijd van je zoontje niet meer doen. De kans dat hij er negatieve associaties bij gaat krijgen is vrij groot. Ik zou er zelf dan eerder voor kiezen om te laten prikken en dan direct met de borst troosten. Op deze leeftijd beginnen ze steeds meer te snappen, het zou zonde zijn als hij nu gaat borstweigeren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  M@niek wo 7 maa 2012 - 8:11

Ik heb zelf op de bloedafname gewerkt en heb daar menig wat kindjes geprikt van extreem prematuur tot oudere kindjes. Maar kindjes van rond de 10 maanden prikten wij gewoon uit de arm met een vleugelnaaldje (een klein naaldje met een slangentje eraan). Wij geven bij niemand een voorkeur om uit de hand te prikken, mits het echt niet anders ging natuurlijk, of hele kleine baby´tjes.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 8:14

Even een plaatje gegooglet van een micropenis bij een baby: http://www.ijcasereportsandimages.com/archive/2011/010-2011-ijcri/001-10-2011-bashiri/figure4.gif

Je ziet al dat het er heel anders uitziet dan een gewoon kleine penis.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  RiLiJu wo 7 maa 2012 - 8:19

TGR schreef:Even een plaatje gegooglet van een micropenis bij een baby: http://www.ijcasereportsandimages.com/archive/2011/010-2011-ijcri/001-10-2011-bashiri/figure4.gif

Het ziet er inderdaad iets anders uit, meer als dit plaatje. Wat ook onder de micropenis valt!

Micropenis Images?q=tbn:ANd9GcSep4HTaQyJzX4EtO3gBzHb1WTmrfjHuSeme0W_0YAWsfhN2iB4
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Bericht  TGR wo 7 maa 2012 - 8:22

RiLiJu schreef:
TGR schreef:Even een plaatje gegooglet van een micropenis bij een baby: http://www.ijcasereportsandimages.com/archive/2011/010-2011-ijcri/001-10-2011-bashiri/figure4.gif

Het ziet er inderdaad iets anders uit, meer als dit plaatje. Wat ook onder de micropenis valt!

Micropenis Images?q=tbn:ANd9GcSep4HTaQyJzX4EtO3gBzHb1WTmrfjHuSeme0W_0YAWsfhN2iB4

Ik moet toch wel bekennen dat ik dat niet echt klein vind voor een baby van nog geen jaar oud. Maar goed, ik heb denk ik nog minder baby piemels gezien dan volwassen piemels, dus wat weet ik er van Embarassed

Ik hoop dat het goed zit en als er toch iets niet helemaal goed zit, dat ze hem dan kunnen helpen met testosteron.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  RiLiJu wo 7 maa 2012 - 8:37

M@niek schreef:Ik heb zelf op de bloedafname gewerkt en heb daar menig wat kindjes geprikt van extreem prematuur tot oudere kindjes. Maar kindjes van rond de 10 maanden prikten wij gewoon uit de arm met een vleugelnaaldje (een klein naaldje met een slangentje eraan). Wij geven bij niemand een voorkeur om uit de hand te prikken, mits het echt niet anders ging natuurlijk, of hele kleine baby´tjes.

Oké, dankjewel. Ik denk dat ik voor de tijd dan nog maar even bel, wat ze hier voor plek aanhouden. Hoe reageert over het algemeen een baby/dreumes?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Bericht  Roodkapje wo 7 maa 2012 - 11:18

Mijn neefje heeft dit.

Hij is inmiddels 9jr maar zit onder de hormonen ivm met de micropenis. Hij is verder ook klein maar of dat daaraan gelinkt is weet ik niet maar ze lopen vaak met hem in het ziekenhuis hiervoor. Door de hormonen die hij krijgt heeft hij al sinds kleins af haar extra lichaamsbeharing. Hij heeft beenhaar als een volwassen man bijv.

Heel specifieke dingen weet ik er niet van omdat zijn ouders zich er niet echt over uitlaten zeker nu hij groter is niet meer omdat ze bang zijn dat hij gepest wordt enzo.

Als je meer wilt weten kan ik mijn oma wel eens vragen hoe en wat...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Fearie wo 7 maa 2012 - 11:22

Mijn zoontje heeft ook zo'n klein piemeltje, maar heeft ook een hypospadie (aandoening aan piemeltje door tekort aan testosteron in eerste 12 weken). Nav je topic ga ik in mei toch maar eens de uroloog vragen of D niet ook een erg klein piemeltje heeft, de arts vond hem tijdens de check in februari wel erg klein.
Ik hoop dat ze wat voor je manneke kunnen betekenen, sterkte.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Jellybean do 8 maa 2012 - 23:49

RiLiJu schreef:
M@niek schreef:Ik heb zelf op de bloedafname gewerkt en heb daar menig wat kindjes geprikt van extreem prematuur tot oudere kindjes. Maar kindjes van rond de 10 maanden prikten wij gewoon uit de arm met een vleugelnaaldje (een klein naaldje met een slangentje eraan). Wij geven bij niemand een voorkeur om uit de hand te prikken, mits het echt niet anders ging natuurlijk, of hele kleine baby´tjes.

Oké, dankjewel. Ik denk dat ik voor de tijd dan nog maar even bel, wat ze hier voor plek aanhouden. Hoe reageert over het algemeen een baby/dreumes?

Mijn ervaring is dat de kinderen het in het algemeen genomen niet leuk vinden. Huilen, schreeuwen, enz. Maar soms ben ik helemaal verbaasd omdat dat kinderen geen kik geven. Het is dus heel verschillend per kind, maar meestal vinden ze het niet leuk. Het prikken zelf is natuurlijk niet leuk, maar ook dat het armpje vastgehouden moet worden is niet leuk.
Maar misschien dat Moniek ook haar mening kan geven?

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven