Ik voel me een slaaf van de tijd
+7
Tsjip
Bolleke
Caulfield
Rush
Jeanette
Antibes
TGR
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ik voel me een slaaf van de tijd
Op alle scholen waarop ik heb gewerkt, werd er, naast educatief computerwerk, ook gewoon buiten gespeeld in de zandbak, geknikkerd, touwtje gesprongen en geskeelerd.
Thuis wordt er meer tv gekeken en speels gecomputerd, dat is waar, maar kinderen die gezond zijn en waarvan de ouders enigszins het nut van spelen inzien, die gaan echt wel naar buiten. Kinderen hebben een natuurlijke bewegingsdrang, dus dat zal nooit helemaal verdwijnen.
Thuis wordt er meer tv gekeken en speels gecomputerd, dat is waar, maar kinderen die gezond zijn en waarvan de ouders enigszins het nut van spelen inzien, die gaan echt wel naar buiten. Kinderen hebben een natuurlijke bewegingsdrang, dus dat zal nooit helemaal verdwijnen.
Gast- Gast
Wow jij zit echt vol aannames TGR, had ik echt niet achter je gezocht .
Gast- Gast
Charlie schreef:TGR schreef:Zusje schreef:Ik vind dat je echt onzin praat. Ik ken geen kinderen die 24/7 aan iPads vastzitten, ze spelen ook nog steeds buiten en bordspellen...
Ja? Wordt er nog geknikkerd, ge-elastiekt, touwtje gesprongen? Ik zie zelf op basisscholen namelijk geen enkele knikker meer voorbij komen. Ik heb het idee dat je als ouder jezelf 6 keer in de rondte moet rennen om te zorgen dat je kinderen niet buiten de boot vallen.
Op schoolpleinen worden veel andere spelletjes gespeeld inmiddels, maar zijn die dan 'slechter' of 'minder'? Is knikkeren dan zo zaligmakend? Omdat dit het enige is dat jij van vroeger kent? Er word toch nog steeds buiten gespeeld, gevoetbald, gerend? Echt, ik zie het niet.
Er wordt hier nog heel veel geknikkerd, touwtje gesprongen, gefietst, koppelduiken om die stangen, voetballen etc. Knikkeren is zelfs op de buitenschoolse opvang erg populair al zal het nu wat minder zijn geweest ivm het weer/kou maar als ze veel buiten zijn wordt er hier echt veel geknikkerd.
Laatst aangepast door Ibbeltje op wo 7 maa 2012 - 7:15; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Op school zelf zijn al die apparaten verboden, dus daar zie je ze niet. Tijdens schooltijd worden al die spellen gespeeld. Op het schoolplein waar ik vaak kom is knikkeren helemaal in.Charlie schreef:TGR schreef:Zusje schreef:Ik vind dat je echt onzin praat. Ik ken geen kinderen die 24/7 aan iPads vastzitten, ze spelen ook nog steeds buiten en bordspellen...
Ja? Wordt er nog geknikkerd, ge-elastiekt, touwtje gesprongen? Ik zie zelf op basisscholen namelijk geen enkele knikker meer voorbij komen. Ik heb het idee dat je als ouder jezelf 6 keer in de rondte moet rennen om te zorgen dat je kinderen niet buiten de boot vallen.
Op schoolpleinen worden veel andere spelletjes gespeeld inmiddels, maar zijn die dan 'slechter' of 'minder'? Is knikkeren dan zo zaligmakend? Omdat dit het enige is dat jij van vroeger kent? Er word toch nog steeds buiten gespeeld, gevoetbald, gerend? Echt, ik zie het niet.
Misschien ligt het aan de buurt/wijk. Ik de wijk waar ik kom hebben de kinderen inderdaad niet te klagen over het aantal apparaten dat ze bezitten. Zelf vind ik het nogal dure cadeaus voor kinderen. Maar in die gezinnen zijn de ouders wel weer heel actief bezig met de opvoeding en een uur achter zo'n scherm zitten gebeurt gewoon niet. De kinderen spelen veel buiten en met ander speelgoed. Daarnaast zit hun dag zo vol met sport, nog meer sport en muziekles. Iets waar ik het dan weer niet mee eens ben. Maandag judo, dinsdag gitaar, woensdag hockey en tennis, donderdag niets, vrijdag tennis, zaterdag hockey, zondag ski les
Gast- Gast
Charlie schreef:TGR schreef:Zusje schreef:Ik vind dat je echt onzin praat. Ik ken geen kinderen die 24/7 aan iPads vastzitten, ze spelen ook nog steeds buiten en bordspellen...
Is dat zo? Wat voor spelletjes zijn dan anders volgens jou?
Gast- Gast
Ik ben juist heel blij dat we nu leven en niet 50 jaar geleden.
Hier in de straat en in de buurt wordt trouwens behoorlijk veel buiten gespeeld. Hier tegenover hebben ze volgens mij wel een Wii, want ik zie regelmatig kinderen met z'n vieren staan springen in de kamer, maar daar lijkt me ook niks mis mee.
Hier in de straat en in de buurt wordt trouwens behoorlijk veel buiten gespeeld. Hier tegenover hebben ze volgens mij wel een Wii, want ik zie regelmatig kinderen met z'n vieren staan springen in de kamer, maar daar lijkt me ook niks mis mee.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Youandi schreef:Charlie schreef:TGR schreef:Zusje schreef:Ik vind dat je echt onzin praat. Ik ken geen kinderen die 24/7 aan iPads vastzitten, ze spelen ook nog steeds buiten en bordspellen...
Is dat zo? Wat voor spelletjes zijn dan anders volgens jou?
Ik ben hier echt benieuwd naar. Meerdere mensen hier geven aan dat kinderen minder spelen zoals voorheen.
Waar ligt hem dat aan? Plaatsgebonden misschien?
Ik werk in het noord-oosten, maar heb ook 2 jaar in Almere gewerkt. Ik zie weinig verschil, om eerlijk te zijn.
Gast- Gast
Ergens snap ik tgr wel,maar je hoeft niet persee eraan meetedoen lijkt me....
redd- Fluisteraar
- Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11
Youandi, hier in Den Haag spelen ze ook gewoon nog hoor . Ik denk dat het vooral aannames zijn eerlijk gezegd.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: