Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+16
Roza
TwistedAngel
Stuiterbal
Jade
Mamsie
Alex
Tiana
TNMN
Suus
VeryCherry
Rush
Burn
Toet
ExpressoB
Ibbeltje
Erin
20 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 2 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:54

Zelda schreef:Ik gebruik nu niks qua anticonceptie idd. Ik wil wel aan de Nuvaring, maar ik vind dat zo duur.
Nuvaring is erg duur inderdaad, daar baal ik ook wel eens van. Maar ik vind de kosten voor mijzelf niet opwegen tegen de positieve effecten ervan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:55

Reva schreef:En volle kwark is beter, ondanks dat het iets meer kcal bevat, dat is niet belangrijk. Als je kiest voor kcal beperkt eten kun je beter voor mager kiezen, bij amber vol. Net als met de boter bijvoorbeeld.
Op een of andere manier vind ik het eng om ineens volle kwark en roomboter te gaan eten. Voelt heel tegenstrijdig. Maar goed, ik ben ook nog lang niet door het boek heen, dus misschien moeten er nog kwartjes vallen. Of misschien moet ik eerst dit soort dingen gaan doen en dan toch resultaat zien ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:55

Ik kan gewoon niet lijnen. Zodra is me voorneem te lijnen krijg ik al honger.

Al doe ik het vandaag niet slecht, zal om half 3 eindelijk aan de soep, werd ik opgeroepen, dus mijn broodje kon ik vergeten .

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:56

Stofzuiger schreef:Melk is ook voor beren I love you
bounce

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 6:58

Bruce schreef:
Reva schreef:
Stofzuiger schreef:Tijdens mijn zwangerschapsdiabetes dronk ik Slimpie aanmaaklimonade, dat is suikervrij. En lekker, vooral de sinasappel versie.

Klopt. Al zit er wel aspartaam in. Ik drink vooral heel veel verschillende soorten thee, water, rode spa met stukje limoen of citroen.

Melk is voor kalfjes, heb je niet nodig om te drinken. Zuivel opzich in de vorm van kwark etc als voeding is geen probleem. Even kort door de bocht. Bedoel je dat?
Ja aspartaam is ook weer niet goed natuurlijk. En dan blijft er maar weinig over. Water met citroen vind ik niet echt lekker, maar misschien dat ik het wel lekker ga vinden als ik minder suiker ga eten/drinken.

En dat bedoel ik inderdaad! Snap dan alleen niet goed waarom. Maar anders zoek ik straks in m'n boek wel even het betreffende hoofdstuk op. Is misschien makkelijker :P

Ja maar dat is dus de reden opzich. Je hoeft het niet te drinken, melk is goed voor elk, melk de witte motor, dat is achterhaald. Zonder melk drinken kom je er ook. Is geen vergif, maar voegt weinig toe, alleen dat het voor de lijn niet goed is. plus dat het voor de vertering van je brood, bijna iedereen drinkt het bij brood -kinderen moeten het vaak zelfs-, helemaal niet goed is. In de vorm van voeding, bijvoorbeeld kwark, is het prima.

Je kan ook citroenen/limoenen persen en dan in ijsblokjesvorm gieten, eventueel met blaadje munt erbij en dan eentje in je glas. Ik vind het echt heerlijk.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje zo 4 maa 2012 - 7:01

Oh de tip van limoen/citroen in vorm is goed idee!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:02

Ik eet risotto! cheers

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:02

Het duurde bij mij ook lang hoor, maar de logica overwon gewoon op gegeven moment. Al doe ik uiteraard niet alles goed en ben ik nog steeds dik, het minder koolhydraten eten en meer of minder in lijn van Amber eten doet me lichamelijk goed. Vooral als ik weer lekker in de flow zit.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:03

Oke op die manier! Ik vind 't nog lastig bedenken hoe ik echt amberproof kan gaan leven, maar denk dat ik het maar gewoon in stapjes ga doen.

Hoe gaat het nu met jou qua eten? Lukt 't al om 't weer op te pakken?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:06

Bruce schreef:Oke op die manier! Ik vind 't nog lastig bedenken hoe ik echt amberproof kan gaan leven, maar denk dat ik het maar gewoon in stapjes ga doen.

Ja! En sinds ik G. weer spreek ook weer afgevallen laughcry Blijkbaar is mijn humeur een graadmeter :P

Gast
Gast

Alles goed doen is volgens mij ook gewoon onmogelijk. Maar ze zegt ook dat dat niet hoeft geloof ik, dus wat dat betreft maak ik me niet zo druk. Moet alleen nog zien hoe ik lunch en avondeten kan aanpassen en hoe ik dat ga doen met m'n vriend die gehecht is aan onze huidige eetstijl. Die is op zich niet heel ongezond, maar ook niet amberproof.

Wat ik me trouwens ook afvraag, is een ontbijt met weinig koolhydraten wel verstandig als ik daarna 17 km ga fietsen naar m'n werk? Voor beweging heb je juist koolhydraten nodig toch? Of is dat ook achterhaald volgens Amber?

Gast
Gast

Reva schreef:
Bruce schreef:Oke op die manier! Ik vind 't nog lastig bedenken hoe ik echt amberproof kan gaan leven, maar denk dat ik het maar gewoon in stapjes ga doen.

Ja! En sinds ik G. weer spreek ook weer afgevallen laughcry Blijkbaar is mijn humeur een graadmeter :P
cheers Wat fijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:07

Reva schreef:

Ja! En sinds ik G. weer spreek ook weer afgevallen DagCafé - Pagina 2 394967 Blijkbaar is mijn humeur een graadmeter :P
Haal dat blijkbaar maar weg. Duidelijk dat de gevoelens rondom G. en de situatie hebben meegespeeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:08

Is op zich ook een redelijk bekend fenomeen, toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:08

Bruce schreef:Alles goed doen is volgens mij ook gewoon onmogelijk. Maar ze zegt ook dat dat niet hoeft geloof ik, dus wat dat betreft maak ik me niet zo druk. Moet alleen nog zien hoe ik lunch en avondeten kan aanpassen en hoe ik dat ga doen met m'n vriend die gehecht is aan onze huidige eetstijl. Die is op zich niet heel ongezond, maar ook niet amberproof.

Wat ik me trouwens ook afvraag, is een ontbijt met weinig koolhydraten wel verstandig als ik daarna 17 km ga fietsen naar m'n werk? Voor beweging heb je juist koolhydraten nodig toch? Of is dat ook achterhaald volgens Amber?
Maar een bak kwark met een banaan en walnoten is toch niet heel weinig koolhydraten?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:12

Smikkell schreef:
Bruce schreef:Alles goed doen is volgens mij ook gewoon onmogelijk. Maar ze zegt ook dat dat niet hoeft geloof ik, dus wat dat betreft maak ik me niet zo druk. Moet alleen nog zien hoe ik lunch en avondeten kan aanpassen en hoe ik dat ga doen met m'n vriend die gehecht is aan onze huidige eetstijl. Die is op zich niet heel ongezond, maar ook niet amberproof.

Maar een bak kwark met een banaan en walnoten is toch niet heel weinig koolhydraten?
Oh my, val ik nu al door de mand met mijn gebrek aan kennis. Embarassed Ik dacht dat koolhydraten vooral in rijst, pasta, aardappels en brood zaten. Ik vergeet suiker altijd en in banaan zitten natuurlijk best wel wat fruitsuikers.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:13

Smikkell schreef:
Reva schreef:

Ja! En sinds ik G. weer spreek ook weer afgevallen DagCafé - Pagina 2 394967 Blijkbaar is mijn humeur een graadmeter :P
Haal dat blijkbaar maar weg. Duidelijk dat de gevoelens rondom G. en de situatie hebben meegespeeld.

Ernstig eigenlijk laughcry

Over sporten en koolhydraten weet ik niet zoveel. Weet alleen dat je het aantal koolhydraten doe mensen gemiddeld per dag consumeren niet nodig hebt en dat de verslaving die behoefte in stand blijft houden en je genoeg hebt aan de koolhydraten die je haalt uit andere producten ipv witte pasta, witte rijst tarwebrood en de rest wat vol suikers zit. Maar ik zou zeker niet zomaar opeens uit het niets heel anders eten maar wel al die kilometers fietsen. Anders ontbijt je met speltbrood of zuurdesem? Of gewoon volkoren?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:15

En een banaan is idd wel een koolhydraatbommetje, maar wel lekkerrrrrrrr door de kwark. Walnoten erbij, wat lijnzaadjs. Oehlalaaaaaa.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje zo 4 maa 2012 - 7:17

Reva schreef:En een banaan is idd wel een koolhydraatbommetje, maar wel lekkerrrrrrrr door de kwark. Walnoten erbij, wat lijnzaadjs. Oehlalaaaaaa.

mee eens ! AL heb ik een mix van noten>walnoot, hazelnoot en amandel zit er in de zak geloof ik (van de aldi)
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:20

Ik ontbijt nu meestal met volkoren crackers/beschuiten met kipfilet en geitenkaas. Misschien kan ik het afwisselen, crackers op de dagen dat ik fiets en kwark op de dagen dat ik niet fiets. Of gewoon een keer uitproberen. Ik merk het snel genoeg als ik na een kilometer of 10 niet meer vooruit kom laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:22

Ik denk dat kwark (met fruit) meer energie levert dan beschuit.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje zo 4 maa 2012 - 7:23

Dat denk ik ook Smikkell.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:27

Dan is het denk ik idd een kwestie van wennen/psychisch, want beschuit is opzich heel leeg/dood voer.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:27

Kan ik morgen ook de huisarts niet bellen en de andere dingen die moeten maar die ik niet wil bellen. Kom ik daar mooi onderuit. DagCafé - Pagina 2 166342

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 maa 2012 - 7:30

Waarom is beschuit doder dan brood dan?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud